genekas ei lae peale mõnekümne minuti töötamist

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

genekas ei lae peale mõnekümne minuti töötamist

Postitus Postitas rynno300 »

Kuna mu generaatori harjad olid kulunud, siis sai see töö ette võetud. Mõeldud-tehtud, asusin asja kallale. Võtsin generaatori maha ja vahetasin harjad uute vastu- vanad olid tõsiselt viimasel piiril. Sai asi kokku lapatud ja peale tagasi pandud. Algul tundus, et kõik on OK aga siis peale pooletunnist sõitu lõi järsult laadimis tule põlema. Jätsin mootori seisma, panin uuesti käima ja kõik oli korras, aga siis paari minuti pärast hakkasid tarbijad ära kustuma ja kaputt, aku tühi.

Nüüd küsimus, et kas peale harjade vahetust peaks näiteks tühikäigul käiia laskma, et uued harjad sisse kuluks? Ja kui tõenäoline on, et harjad läksid katki? On kellelgi juhtunud, et uued harjad on kohe katki läinud?

Igatahes selle töö tegemine pole just meelivaim, sest geneka peab maha võtma ja et genekas kätte saada, peab veel päris palju lammutama.

Autoks 525i M20 mootoriga.

(Suur tänu erx888'le võtmete laenutamise ja abikäe loovutamise eest)
Viimati muutis rynno300, 10.02.2007 16:20 43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kas rootor oli korralik?
lase kuskil genekas yle kontrollida... ja aku kah kui selle päritolu pole kindel... äkki dioodid läbi
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

hollow kirjutas:kas rootor oli korralik?
lase kuskil genekas yle kontrollida... ja aku kah kui selle päritolu pole kindel... äkki dioodid läbi
Rootor, kuidas nüüd öelda, sooned olid ikka sees. Aku on korralik. Dioodid vast läbi ei ole, kuna ennem töötas isegi täitsa nulli kulunud harjadegagi.
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

m20. ja palju lammutamist? no ma ei tea kaks polti lahti keerata.
aga kui rootoril sooned sees, ei pruugi uued harjad saada piisavat kontakti ja asi põleb maha. aga äkki jäi ergutusjuhe lahti?
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Ise olen teinud uute harjadega nii, et lükkan õmara viiliga neile juba kerged kumerused sisse.
525 TDS´a EXECUTIVE
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

mina olen isilikult pannud liivapaberi rootorile ja siis harjad külge. natsa käega genekat ringi ajanud ja siis liivaka ära võtnud. harjad saavad kumeruse just rootori järgi. ja kui rootor väga ebatasane olen selle kah üle lihvinud ja vahed korralikult ära puhastanud.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

hanzvonkazak kirjutas:m20. ja palju lammutamist? no ma ei tea kaks polti lahti keerata.
aga kui rootoril sooned sees, ei pruugi uued harjad saada piisavat kontakti ja asi põleb maha. aga äkki jäi ergutusjuhe lahti?
No ma lähenesin asjale põhja alt. :) Ergutusjuhe on sinine peenike jah? Need kõik ühendasin ära.

Aga eks täna võtan jälle maha ja siis näeb milles asi.
BigMoneyWaste
Huviline
Postitusi: 96
Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas BigMoneyWaste »

Laadimis tuli hakkas põlema?

Kas ei ole nii et laadimis tuli saab genest massi ja on teise otsaga aku +-i peal, et alguses kui süüte sisse keerad hakkab tuli põlema kuna saab akust voolu ja genest massi aga kui mootor töötab saab genest ka +-i ja kustub ära.

Kui aga harjad ühendust ei anna ei hakka see tuli üldse põlema siis ka mitte kui alguses süüte sisse keerad ja nii saabki tuvastada kas viga harjades.

Ei ole 100% kindel et BMW-l nii on aga mõnelgi muul auotmargil see nii toimib.
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

BigMoneyWaste kirjutas:Laadimis tuli hakkas põlema?

Kas ei ole nii et laadimis tuli saab genest massi ja on teise otsaga aku +-i peal, et alguses kui süüte sisse keerad hakkab tuli põlema kuna saab akust voolu ja genest massi aga kui mootor töötab saab genest ka +-i ja kustub ära.

Kui aga harjad ühendust ei anna ei hakka see tuli üldse põlema siis ka mitte kui alguses süüte sisse keerad ja nii saabki tuvastada kas viga harjades.

Ei ole 100% kindel et BMW-l nii on aga mõnelgi muul auotmargil see nii toimib.
Aitähh, väärt info!

-edit-: Viga vist polegi harjades. Laadisin aku täis, mootor tööle ja tarbijad järgi. Pinge oli nii ~14.0V. Tundus, et seismisega kõik korda läinud. :) Jätsin mootori tööle ja katsetasin igatepidi, tarbijatega ja ilma ja voltmeeter näitas ilusti normi piires koguaeg. Siis panin tähele et tuled virvendavad ja seda iga valgust hiilgaval asjal.
Ja järsku moorori pöörded muutusid, vaatasin salongi, kõik tuhm. Viskasin voltmeetri peale ja pinge oli nii ~11,3V.

Mis võib sellist jama tekitada? Pingeregulaator? Või mõni muu asi?
Kasutaja avatar
Last
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 19.11.2006 21:20 01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Last »

mul põhjustas virvendamist pingeregulaator
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kas sa vahetasid harad pingeregulaatori kyljes ära või ostsid uue pingeregulaatori koos harjadega?

ise vahetasin ka kunagi harjad sedasi ära... ja lõpuks läksin ja ostsin ikka uue pingeregulaatori koos uute harjadega

aga viga võib siiski olla selles, et sul genekal dioodplokis 1-2 dioodi läbi ja genekas ei jõuagi akusse voolu pumbada, sest see mis genekas toodab läheb jeeli-jeeli tarbjate toitmiseks... see etapp ka yleelatud.... aitas geneka vahetus kuna oli tasuta genekas võtta kohe
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

Ostsin harjad koos pingeregulaatoriga. Aga see sai ostetud automaailmast ja mingid täiesti no-name jubin. Igatahes just vahetasin originnal, kuid kasutatud testimise eesmärgil nende "uute" vastu. Virvendus on igatahes kadunud. Pinget oli 13,8V. Homme testin siis reaalselt ka, mitte ainult voltmeetriga.
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

Nii, sai vist korda. Kui on viga selles siis järeldus: Pingeregulaator!

Igaks-juhuks veel teemat ei lõpeta, et kui peaks viga tagasi tulema. Aga ega siis vist eriti mõelda ei ole, sest siis läheks genekas vahetusse.
Kasutaja avatar
kingpool81
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 04.01.2007 22:20 26

Postitus Postitas kingpool81 »

rynno300 kirjutas:Nii, sai vist korda. Kui on viga selles siis järeldus: Pingeregulaator!

Igaks-juhuks veel teemat ei lõpeta, et kui peaks viga tagasi tulema. Aga ega siis vist eriti mõelda ei ole, sest siis läheks genekas vahetusse.
milleks küll.... uue kasutatud genekaga võib sama viga imekiiresti tekkida... vii pagem genekas remonti.... lase ära vahetada laagrid ja dioodid ja läheb see asi mahsma ~600.- ja siis võib ka kindel olla, et peab see genekas senikaua veel vastu kuni ta sinukäes on
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

kingpool81 kirjutas:
rynno300 kirjutas:Nii, sai vist korda. Kui on viga selles siis järeldus: Pingeregulaator!

Igaks-juhuks veel teemat ei lõpeta, et kui peaks viga tagasi tulema. Aga ega siis vist eriti mõelda ei ole, sest siis läheks genekas vahetusse.
milleks küll.... uue kasutatud genekaga võib sama viga imekiiresti tekkida... vii pagem genekas remonti.... lase ära vahetada laagrid ja dioodid ja läheb see asi mahsma ~600.- ja siis võib ka kindel olla, et peab see genekas senikaua veel vastu kuni ta sinukäes on
See kah variant. :)
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

Üks küsimus veel. Kas laadimis tuli reageerib (hakkab põlema või näiteks hõõguma) voolu pingele (V) või voolu tugevusele (A)?
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

pingele ikka.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Väike kogemus ka enda mõnepäevatagusest seiklusest.

Ühel hetkel hakkasid virvendama armatuuris ABSi ja akutuli (autoks e34 524td). Mõne aja pärast jäid need tuled põlema ning siis tuli järjekord tulede, salongivendi, kojameeste jne kätte. Hea diiselauto - mootor toimis seni kuni välja lülitasin. Enne aga sai mõõdetud genekalt pinget 7,1V. Genekas maha ning viga otsima. Harjad olid kulunud, uks oli otsast tume - samuti ka selle harja kontaktrõngas. Igaks petteks sai testriga kontrollitud ka dioodid ning mähised - need olid töökorras. Sahtlis vedelesid vanad Lada 08 harjad koos pingeregulaatoriga. Natuke viili, liivapaberit ja jootekolbi ning harjad rändasid vanade harjade asemele. Said täpselt nii pikad et mahtusid ära. Otsad enne võimalikult kontaktrõngaste kuju järgi. Seejärel puhastatud ka kontaktrõngad, kus küll olid juba kenakesed sooned. Kogu kupatus kokku ja masin tööle. Kui kõikvõimalikud tarbijad taga olid, sai mõõdetud generaatorilt pingeks 13,9V, ilma tarbijateta 15,2V. Täna sai mõõdetud uuesti - pinged samad.
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

ega põhimõttelistelt vahet pole jah mis hari, sest hari nagunii söepulk ja seda on meeldivalt lihtne töödelda vastava kuju tarvis. ainuke jama, et määrib.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

Aga kas 15,2V natuke palju pole? Mul oli ilma tarbijateta 13,9V ja tarbijatega 13,7V.
Esivedu on lastele Nelikvedu on naistele Tagavedu on meestele
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Vot seda oskab ehk mõni asjamees täpsemalt öelda. Ei tahaks uskuda, et see vähem kui voldine erinevus tavalisega midagi kahju teeks.
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

minu teada ei tohiks selline pinge veel midagi kurja teha.Kuigi jah Normaalne laadimispinge peaks olema 13,5 - 14,5V vahel.
minimaalne pinge kus veel mingi laadimine toimub peaks olema 13 - 12,8
alla selle on juba täiesti 0 laadimine muidugi mõõtmisel tuleks võimalikult palju tarbijaid järgi lülitada (lähi+kaug+udutuled+salongi vent maks astmesse salongi valgustus jne kõik võimalik) siis oleks tulem õige palju ta sul reaalselt laeb kui tarbijad taga.
mul endal laadimise kõikkumine oli 12.5 - 14.0 vahel ja viga samuti ainult pingeregulaatoris
Vasta