Hoorattad ja nende erinevused

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
omega
Huviline
Postitusi: 1830
Liitunud: 25.04.2005 16:29 58
Asukoht: Tallinn

m20b27 hooratta vahetatavus

Postitus Postitas omega »

Kuna mu 2.7 mootori kahemassiline hooratas hakkab arvatavasti läbi minema (kohati võdistab/ vibreerib), siis oleks vaja see ära vahetada. Sooviks teada, kas näiteks m20b25 tavaline hooratas sobib m20b27 väntvõlli otsa? M30 mootorite hoorattad arvatavasti ei sobi? Või tehti mõned 2.7 mootorid ka tavalise ehk ühemassilise hoorattaga?
Ehk oskab keegi aidata...
E34 177TGI
E32 730i
E53 3.0d
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

liiga vähe infot et su küsimusele vastata
mootori pöörete andur ees või kaks tükki taga?
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
omega
Huviline
Postitusi: 1830
Liitunud: 25.04.2005 16:29 58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

patrik kirjutas:liiga vähe infot et su küsimusele vastata
mootori pöörete andur ees või kaks tükki taga?
Üks andur on ees rihmaratta juures, ja kaks andurit on käigukasti/sidurikoja küljes. Niiet kokku 3 andurit.

edit: Auto ise on 525e 1986a.
E34 177TGI
E32 730i
E53 3.0d
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

sinu autole sobib ka kombinatsioon 325i hoorattast JA sidurist. kõik muu sama. ainult 85 ja 86 aasta oma ( hooratas) ja seda eriti ei liigu. mul üks vedeleb. hind 500.-
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Hoorattad

Postitus Postitas MadMan »

BMW kahemassilise hooratta asemel pakuvad paljud tootjad ka tavalist ühemassilist (alumiinium või teras) hooratast sportlikuma sõidu tarvis. Hinnad algavad umbes 500 dollarist. Puudusena nimetatakse veidi suurenenud vibratsiooni. On mõnel foorumiliikmel selline asi olemas?

Teine küsimus on selline, et kas bensuka ja diisli hoorattad on vahetatavad?

BMW-Option hoorattad

Fidanza
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

see eeldab ka kohe siduriketta vahetust, sest ma ei usu, et stock ketas sellele vastu peab
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

M3/M5 sidurikomplekt (Sachs) või päris custom kit.
Pakkujaid on teisel pool suurt vett ikka päris palju:
Rogue Engineering

UUC Motorwerks

JB Racing komplekt koos Sachsi sportsiduriga alla 900$ näiteks.

Põhipoint on see, et kahemassiline hooratas on suhteliselt kirves ja siduritunnetuse koha pealt ebamäärane.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

kergem hooratas = väiksem moment (nm) :roll:
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

sportlikumaks sõiduks võib panna, midagi hullu ei ole
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kõikidel kahemassilise hoorattaga autodel ei ole vedruvaba siduriketas!

Nt M43 mootoril on kahemassiline hooratas, kuid siduriketas tavaline

Mis puutub muud, siis meenutaks, mis juhtub 2.4td diisliga, kui sinna panna jäik hooratas - saaled lähevad varsti...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

Oled sa kindel, et saaled lendasid just tavalise hooratta tõttu? Ehk oli hooratas tasakaalustamata/tsentrist väljas ja sellega pani saaled õhtale?
DMF ehk kahemassiline hooratas on eelkõige loodud ju vähendama vibratsiooni peale sidurit (käimakast jne). http://www.standardtransmission.com/dmf.html
Mootoril peaks üsna ükskõik olema, mis hooratas seal otsas on - peeti keerab modra oma tegutsemisega ikkagi tihend teadagi kus.
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

seda võiks ka arvestada et kahemassiline hooratas on vähemalt poole raskem ja kui panna poole kergem siis võib tõesti midagi kusagil järgi anda...saalede ringi tõmbamine hooratta pärast pole välistatud ;)
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

oijah

hooratta massi vähenemise pärast nüüd küll saale ringi ei lähe kui hooratas mingil viisil "pees" pole.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

aga see halvasti sõiduomadustele ei mõju kui hooratas on poole kergem? :roll:

ise vaz 2106 motol hooratast 700g kergemaks treianud ja siis oli nii et kui 4 käigu sisse panid ei jõudnud vedada vapsee, aga kuni neljanda käiguni oli parem kui originaal :D
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

Kergem hooratas on sihitud pööretele. Sportautodel on üldiselt rohkem pöördeid=rohkem jõudu. 4. käiguga 1200 rpm ei saagi jõudu olla sellisel kujul.
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

no minu puhul oli ikka rohkem kui 1200 pööret, kolmandaga pöörded maximum ja siis neljas, aga neljandaga suri ära :P
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kui mahatreitud hoorattaga vedada ei jõua, siis otsige viga vähestes kuuptollides. Mul on 11 kg hoorattast maha võetud ca 4 kg ning esimesel leevendil terve massiosa (1 kg). Alates 1500 pöördest kohalt võttes on raske jutte mitte joonistada.

Ma ise arvan, et originaalis kahemassilise hoorattaga autodel on väntvõll tasakaalustatud dünaamiliselt teistmoodi, nt vastukaalud võivad olla väiksemad, kuna hooratta summutusefekt on suurem.

Olen paari looga natuke kokku puutunud, kus 2,4 td hooratas hakkas kolisema ja omanik tegi selle vahetüki abil jäigaks. Saaled lendasid iga paari aasta takka. Kas viga oli sõidustiilis või milleski muus, ei oska täpselt öeda. Samas loogika - kui tegid auto juures midagi ringi ja selle tagajärjel hakkab juhtuma ebanormaalseid asju, siis otsi viga sellest, mis sa teistmoodi tegid.

Diislil on see kahemassilise vajadus ilmselt kõvasti suurem kui bensukal, sest diislil saab väntmehhanism rohkem vatti (eelkõige sellist edasi-tagasi koormust).

Hooratta massist - Pesur kommenteeris kunagi Lakis, et nemad on tähele pannud, et bmw puhul vähendab hooratta kergendamine natuke momendi ülemises otsas. Kas on nii või on tegu düno kaladega, ei tea.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

Jutt kõik õige. Lihtsalt kahemassilise pakkujaid on vähe (Luk, Sachs, ZF) ja hind selle tõttu kõrge. Minu massinale ei toodetagi vist seda enam. Sellest ka huvi aftermarket lahenduste vastu.
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Aarel siinkohal õigus. Omast kogemusest tean, et kui hakkab saba andma kahemassiline hooratas, siis samamoodi kasvab koormus saaledele. Sellepärast pole soovitatav venitada, kuni hooratas saba annab. Samas, kui paigaldada jäik hooratas, siis (jällegi omast kogemusest) isegi kui vahetada saaled ja teha korralik remont, siis head nahka ei tule. Mõne aja pärast on ka uued saaled rikutud!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Teema algatajale: kui sa pead silmas 318tds kahemassilist hooratast, siis kas sellel pole sama, mis 318i M43-l?

Suvel sai ühel sellisel sidurit vahetatud ja jäi meelde, et sidur oli justkui sama, mis bensukal. 318i hooratas oli vähemalt suvel UM-s olemas ja hinnaks oli mälu mitte eriti ulmeline 6500 krooni - kas mingi paari tuhandese kokkuhoiu pärast on mõtet mootoriga riskida? Nagu eespool kirjutasin, et DMS eriti vajalik diislitel, sest seal saab mootor sellist matsu et anna olla.

Internetireklaamides on kõik ülikõva. Mina suhtuks sellistesse omal nahal katsetamata interneti juttudesse eluterve skepsisega. Diisliga oleks eriti skeptiline, ega ilmaasjata bmw diislitel DMS juba 80ndatel alguses polnud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

318i hooratas on tõesti 3888.- kr, aga 318TDS oma bmw.ee üldse ei näita. Luk hinnakirju sirvides leidsin, et hind on 500 euri ümber.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Vaatasin, on jah erinevad, 318i ja tds

Realoem'is lausa 800 USD :shock:

Arvan, et ära hakka mootoriga riskima, osta ikka see, mis olema peab. Romulast seda ei leia, bmw.ee-s pole seepärast, et see on väga vähe levinud tükk ja ju pole siis läbi käinud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

kes veel ei tea siis 85a 524td-l on originaalis 1 massiga hooratas ja ei ole seal kahest massist haisugi. Mida aastad uuemaks nii kohe on mindud 2 massi peale.Kellel huvi siis on olemas 2,4td mootorile kogu sidur, 1 massiga ratas, siduriketas, sidurikorv ja ka survelaager kui kellelgi peaks vaja olema.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

alts20 kirjutas:kes veel ei tea siis 85a 524td-l on originaalis 1 massiga hooratas ja ei ole seal kahest massist haisugi. Mida aastad uuemaks nii kohe on mindud 2 massi peale.Kellel huvi siis on olemas 2,4td mootorile kogu sidur, 1 massiga ratas, siduriketas, sidurikorv ja ka survelaager kui kellelgi peaks vaja olema.
tal on küll yhemassiga hooratas aga leevendiga siduriketas
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

otseloomulikult!

ja kui nüüd täpne veel olla siis siduriketas on lausa topelt leevendusega. On suured vedrud nagu tavaliselt kettal ja on lisaks veel peenikesed, mis omakorda annavad kergelt liikuma. Peeneid natu liigutab isegi käevahel ja kui need juba põhjas siis leevendavad edasi suured vedrud.

Muide selline siduriketas ongi samasse kpl-i pakkuda
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

Autoring andis Luk-i hoorattale hinnaks 9900.- ja tarneajaks 3 nädalat, kuna tegemist on tehasetellimusega. Nüüd tuleb veel leida raha...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

MadMan kirjutas:Autoring andis Luk-i hoorattale hinnaks 9900.- ja tarneajaks 3 nädalat, kuna tegemist on tehasetellimusega. Nüüd tuleb veel leida raha...
Ühesõnaga: ei erine UM-i seisust (vahest ehk ainult suudab UM rutem tarnida).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
marcus4
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 12.01.2006 20:43 45

hooratas

Postitus Postitas marcus4 »

BMW 525 TDS 1996 E39.Oskab keegi öelda mis aastast mis aastani autodel on samasugune hooratas?
hello22
Huviline
Postitusi: 112
Liitunud: 13.01.2008 19:29 07

Postitus Postitas hello22 »

sealt näed mis mudelitel ja mis aastatel-
http://bmwfans.info/part-21211223667/
Kasutaja avatar
laux555
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 12.06.2006 00:35 49

Hoorattad ja nende erinevused

Postitus Postitas laux555 »

Kas 325i 24v e36 hooratas sobib 328i-99aastale?
Vasta