Mootori väljasuretamisel metalne kolin?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
cobra113
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 03.04.2006 21:38 43
Asukoht: Lõuna-Eesti

Mootori väljasuretamisel metalne kolin?

Postitus Postitas cobra113 »

Kui auto mootor seisma jätta, siis tol hetkel tekib metalne kolin? Tegemist e36 2,5 mootoriga isendiga. Kas mootori küljes/ümber võib midagi lahti olla, mis tekitab kolinat, või tuleb see hoopis mootori seest?
Kasutaja avatar
teet3
Huviline
Postitusi: 383
Liitunud: 21.02.2006 13:24 49
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas teet3 »

väljasuretamisel tekkivat kolinat põhjustas vist hoopis sidur, hoia sidurit all siis ei tohiks koliseda, korda ta sellest muidugi ei lähe. Tegelt peakski välja suretamisel sidurit all hoidma.
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
cobra113
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 03.04.2006 21:38 43
Asukoht: Lõuna-Eesti

Postitus Postitas cobra113 »

teet3 kirjutas:väljasuretamisel tekkivat kolinat põhjustas vist hoopis sidur, hoia sidurit all siis ei tohiks koliseda, korda ta sellest muidugi ei lähe. Tegelt peakski välja suretamisel sidurit all hoidma.
hmmm...seda kuulen esimest korda, et peabki sidurit all hoidma. Aga jah, täitsa ära kolin ei kadunud, kui sidurit hoidsin, küll aga muutus märgatavalt vähemaks see heli. aga mis siis nagu siduril viga võib olla?
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

Proovi välja selgitada, kust kolin tuleb.
Näiteks hooratas võib teha kolinat mootori seiskamisel.
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1302
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

see on hooratas ja järjest hullemaks see kolin läheb...mul sama jama ja teeb ka tyhikäigul tiksudes häält ja samal ajal raputab ka mootorit!!!
Kasutaja avatar
cobra113
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 03.04.2006 21:38 43
Asukoht: Lõuna-Eesti

Postitus Postitas cobra113 »

oki, ütleme et teebki hooratas seda häält, aga miks, mis tal siis viga saab olla?
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

teet3 kirjutas:Tegelt peakski välja suretamisel sidurit all hoidma.
Valgusta lolli ja võhikut, miks see veel hea on?
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

cobra113 kirjutas:oki, ütleme et teebki hooratas seda häält, aga miks, mis tal siis viga saab olla?
tegu siis äkki kahemassilise hoorattaga :roll:
leevendusvedrud on katki ja hakkab sul seal kolksuma kui seisma jätad. Kohaltvõtt ka enam pole nii sujuv ja tekitab tavalisest rohkem vibratsiooni.
ühesõnaga vaja hooratas ära vahetada varsti :P
Kasutaja avatar
cobra113
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 03.04.2006 21:38 43
Asukoht: Lõuna-Eesti

Postitus Postitas cobra113 »

redline kirjutas:
cobra113 kirjutas:oki, ütleme et teebki hooratas seda häält, aga miks, mis tal siis viga saab olla?
tegu siis äkki kahemassilise hoorattaga :roll:
leevendusvedrud on katki ja hakkab sul seal kolksuma kui seisma jätad. Kohaltvõtt ka enam pole nii sujuv ja tekitab tavalisest rohkem vibratsiooni.
ühesõnaga vaja hooratas ära vahetada varsti :P
niisiis, targemad öelge, kas 2,5 mootoriga e36-l on see hooratas siis ikka nn kahemassiline. Ja kui on, kas siis ainult leevendusvedrusid ei saa vahetada?
Kasutaja avatar
teet3
Huviline
Postitusi: 383
Liitunud: 21.02.2006 13:24 49
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas teet3 »

Aaro kirjutas:
teet3 kirjutas:Tegelt peakski välja suretamisel sidurit all hoidma.
Valgusta lolli ja võhikut, miks see veel hea on?
Kusagilt jäi kõrvu, et siis ei hakka hooratas kolisema, ma ei mäleta miks täpsemalt, manualis pidi kah sellele vist mingi viide olema, ma ise pole küll näinud kuna mul pole automanuali ja üldsegi on mul endal automaatkast.
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »


niisiis, targemad öelge, kas 2,5 mootoriga e36-l on see hooratas siis ikka nn kahemassiline. Ja kui on, kas siis ainult leevendusvedrusid ei saa vahetada?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
no siiski olemas
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

niisiis, targemad öelge, kas 2,5 mootoriga e36-l on see hooratas siis ikka nn kahemassiline. Ja kui on, kas siis ainult leevendusvedrusid ei saa vahetada?
ise kunagi selle protsessi läbi teinud, et neid vedrusid vahetanud. Suhteliselt keeruline ettevõtmine ja üldkokkuvõttes ei tasu ära kuna mul ta väga kaua vastu ei pidanud(normaalse sõidu juures)
soovitan osta siiski autolammutusest teise hooratta :P
lynx
Huviline
Postitusi: 693
Liitunud: 16.02.2003 10:45 03
Asukoht: Lääne-virumaa

Postitus Postitas lynx »

Kui väljasuretamisel sidurit mitte lahutades kolinat teeb ning lahutades enam ei tee, siis tõenäoliselt käigukast lihtsalt kulunud ja hammasrattad/laagrid kolisevad.
Kasutaja avatar
cobra113
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 03.04.2006 21:38 43
Asukoht: Lõuna-Eesti

Postitus Postitas cobra113 »

oh, saa sa siis aru, mis tal viga, üks pakub ühte, teine teist :D
aga noh, loodan et asi niiväga hull ei ole, et asi otsad annaks ja kuskile teepeale ei jää :)
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

cobra113 kirjutas: aga noh, loodan et asi niiväga hull ei ole, et asi otsad annaks ja kuskile teepeale ei jää :)
Seda ei või sa kunagi teada.
Ja sellise kirjelduse peale ei suuda keegi ka täpselt ütelda, mis autol viga on.
Ühesõnaga, vii oma auto remonti juba ükskord. ;)
Kasutaja avatar
cobra113
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 03.04.2006 21:38 43
Asukoht: Lõuna-Eesti

Postitus Postitas cobra113 »

inxx kirjutas:
cobra113 kirjutas: aga noh, loodan et asi niiväga hull ei ole, et asi otsad annaks ja kuskile teepeale ei jää :)
Seda ei või sa kunagi teada.
Ja sellise kirjelduse peale ei suuda keegi ka täpselt ütelda, mis autol viga on.
Ühesõnaga, vii oma auto remonti juba ükskord. ;)
mhh...parem vist oleks jah, kuigi kogu aeg nagu polegi seda kolinat, aga loomulikult asi kindlam, kui lasta asjatundjatel üle kontrollida.
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1302
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

cobra113 kirjutas:
inxx kirjutas:
cobra113 kirjutas: aga noh, loodan et asi niiväga hull ei ole, et asi otsad annaks ja kuskile teepeale ei jää :)
Seda ei või sa kunagi teada.
Ja sellise kirjelduse peale ei suuda keegi ka täpselt ütelda, mis autol viga on.
Ühesõnaga, vii oma auto remonti juba ükskord. ;)
mhh...parem vist oleks jah, kuigi kogu aeg nagu polegi seda kolinat, aga loomulikult asi kindlam, kui lasta asjatundjatel üle kontrollida.
mul ka alguses polnud koguaeg...kuid nüüd nagu on küll juba...muidu pole asi veel hull,aga see kolin on ebameeldiv!kuskil tiksudes on jama kui mingi kloppimine käib koguaeg!
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1302
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

aga oskab keegi öelda millest need 2,5 hoorattad läbi lähevad? autol peaks minu meelest voimu olema piisavalt,et ei koormaks mootorit?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

maarekl kirjutas:aga oskab keegi öelda millest need 2,5 hoorattad läbi lähevad? autol peaks minu meelest voimu olema piisavalt,et ei koormaks mootorit?
Asi pole mitte 2.5-ses spetsiaalselt, vaid nn. kahemassilises hoorattas, mis ongi kulumaterjal (eluiga u 250000km). Vanasti vahetasid koos sidurikettaga ka leevendid, nüüd pead leevendid koos hoorattaga vahetama. Selline hooratas on peal kõigil diislitel, kliimaga- ja V-mootoriga autodel.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1302
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

priitv8 kirjutas:
maarekl kirjutas:aga oskab keegi öelda millest need 2,5 hoorattad läbi lähevad? autol peaks minu meelest voimu olema piisavalt,et ei koormaks mootorit?
Asi pole mitte 2.5-ses spetsiaalselt, vaid nn. kahemassilises hoorattas, mis ongi kulumaterjal (eluiga u 250000km). Vanasti vahetasid koos sidurikettaga ka leevendid, nüüd pead leevendid koos hoorattaga vahetama. Selline hooratas on peal kõigil diislitel, kliimaga- ja V-mootoriga autodel.
aga kas sellele mootorile saaks panna ka tavalise hooratta?
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1302
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Postitus Postitas maarekl »

tahaks teada kas saab ka tavalise hooratta panna?nagunii plaanis ka sidur vahtada!
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

peaks olema küll võimalik kui sa paned teistsuguse siduriketta ehk siis ketta millel on leevendus.
aga ei ole kindel kas see kaalu suhtes oleks võimalik :roll:
Kasutaja avatar
Kristjan.K
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 17.10.2006 16:33 22

Postitus Postitas Kristjan.K »

küsimus siia juurde, kas see hooratta jama mõjutab kuidagi ka sidurdamist näiteks, ja kui asi juba päris hull on peaks ka niisama töötades klõpsumist kuulda olema?

Endal nimelt tuleb kuskilt põhjaalt selline hääl autoks 520i 24v
Original BMW Teile
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Kristjan.K kirjutas:küsimus siia juurde, kas see hooratta jama mõjutab kuidagi ka sidurdamist näiteks, ja kui asi juba päris hull on peaks ka niisama töötades klõpsumist kuulda olema?

Endal nimelt tuleb kuskilt põhjaalt selline hääl autoks 520i 24v
eriti hästi peaks see siis kostuma kui sa koha peal kõvemini kaasi tallad.
Kasutaja avatar
Kristjan.K
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 17.10.2006 16:33 22

Postitus Postitas Kristjan.K »

Pigem kisab mootor üle mul sellest asjast :roll:
Original BMW Teile
Kasutaja avatar
arnie
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2005 20:35 07
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arnie »

maarekl kirjutas:
priitv8 kirjutas:
maarekl kirjutas:aga oskab keegi öelda millest need 2,5 hoorattad läbi lähevad? autol peaks minu meelest voimu olema piisavalt,et ei koormaks mootorit?
Asi pole mitte 2.5-ses spetsiaalselt, vaid nn. kahemassilises hoorattas, mis ongi kulumaterjal (eluiga u 250000km). Vanasti vahetasid koos sidurikettaga ka leevendid, nüüd pead leevendid koos hoorattaga vahetama. Selline hooratas on peal kõigil diislitel, kliimaga- ja V-mootoriga autodel.
aga kas sellele mootorile saaks panna ka tavalise hooratta?
Oot, saan ma nüüd õigesti aru: mul oleks vaja hooratast vahetada kuna minu auto läbisõit on 370000km ja ma ei usu, et seda on keegi minu autol ennem teinud?

v12 ja loomulikult kliimaga.
E32 750i 220kW :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

arnie kirjutas:Oot, saan ma nüüd õigesti aru: mul oleks vaja hooratast vahetada kuna minu auto läbisõit on 370000km ja ma ei usu, et seda on keegi minu autol ennem teinud?
v12 ja loomulikult kliimaga.
Kui on V12 ja kliimaga, siis hooratast pole. Erandiks on 850CSi, see on seni ainus manuaalkastiga V12 BMW mudelivalikus olnud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
arnie
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2005 20:35 07
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arnie »

priitv8 kirjutas:
arnie kirjutas:Oot, saan ma nüüd õigesti aru: mul oleks vaja hooratast vahetada kuna minu auto läbisõit on 370000km ja ma ei usu, et seda on keegi minu autol ennem teinud?
v12 ja loomulikult kliimaga.
Kui on V12 ja kliimaga, siis hooratast pole. Erandiks on 850CSi, see on seni ainus manuaalkastiga V12 BMW mudelivalikus olnud.
Küll mind võhikut, ei tulnud sellepealegi, et automaat ja manuaal jne.

Tänud, hakkas kergem!
E32 750i 220kW :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

No back-to-basics siis. Automaatkastil on selline plekist hooratas, kuna massi pakub torque-converter.
Pilt
Manuaalkasti puhul kasutatakse suurema massiga hooratast, kuna siduriketas/korv kaaluvad vähe.
Pilt
Kahemassilise hooratta puhul on leevendi viidud siduriketta seest hooratta sisse (üks mass on väntvõlli ja teine käigukasti küljes).
Pilt
Kahemassiline hooratas on kindlasti raskem, kui tavaline.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta