Ma saan sellest väga hästi aru, et ei usalda, kuid mina ei usalda
väga odavaid õlisid esimesest kilomeetrist. Oliiviõli hinnaga mootoriõlid
ei tundu väga loogilises hinnaklassis. Sama kehtib ka õlifiltrite kohta,
mis on tehtud tolmuimejakoti hinna eest.
Olen käinud loengutes, kus spetsialistid on sõna võtnud mootoriõlidest.
Kokkuvõttes: odava ja kalli õli vahe peitub põhiliselt ainult lisaainetes, nende
ainete kontsentratsiooni ei ole kunagi pakendi märgitud. Lisaained maksavad
rohkem kui pool õli hinnast. Kilomeetrite jooksul ained saavad otsa. Õlis,
kus oli kohe algselt lisandeid vähe, saavad nad märgatavalt kiiremini otsa.
Nendele, kellele meeldib õli vahetada (või on see täiesti tasuta) võib neid
vahetada iga 10 000 järel, kuid üldjuhul on selline tegevus totaalne raha
kulutamine: osta kolmandiku odavam õli ja vahetada seda 2-3x tihedamalt.
Õli+filter+töö+utiliseerimine+halvem õli(kohe algselt, fakt) - liig mis liig
Ja muideks, õli tuleks vahetada tarbitud liitrite järgi, mitte kilometraaži järgi.
Mootorid, mis tarbivad 15l/100km vajavadki 2x rohkem õlivahetusi, sest see
poolteist tonni kütust reostab õli praktiliselt konstantselt. See kui auto selle
1500L peal 2x rohkem sõidab, ei tähenda, et õli sellepärast 2x rohkem tuksis.