rubriik "rumal küsimus"

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
topfuel
Huviline
Postitusi: 3207
Liitunud: 15.09.2006 17:54 34
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas topfuel »

Nr 11 on tihend ;)
Silversi
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 24.08.2010 21:30 52
Asukoht: Pärnu

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Silversi »

ei, pildi peal nr 11 kohal;)
Steven89
Huviline
Postitusi: 3069
Liitunud: 25.11.2007 23:16 17
Asukoht: Tartu/Helsinki

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Steven89 »

Kohal? Mis mõttes?
Turps on selle kohapeal
BMW E28 524td
Silversi
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 24.08.2010 21:30 52
Asukoht: Pärnu

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Silversi »

oeh, turbo küljes see ümmargune asi millel varras taga.. Või kus kohas see on siis?
Brutality
Huviline
Postitusi: 395
Liitunud: 17.01.2009 22:06 16

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Brutality »

Sellel pildil asub wastegate turbo kuuma poole koja sees. Punasega märkisin ära wastegate'i juhtpulga, asuma peaks ta kuskil rohelise ala sees. Jooniselt pole näha paremini...

Pilt
Rev range is there to be used!
Robska
Huviline
Postitusi: 790
Liitunud: 16.12.2007 18:22 16

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Robska »

topfuel kirjutas:
Raas kirjutas:Bensiin 95 vs 98
Praegu saab 95 kätte 17.5-ga, 98 on vist tavaliselt 50 senti kallim ju, ehk et 18 eeku/L.
Nii, kui osta 300 krooni eest, saab 95't 17.15L, 98-t 16.67L. 95't saab seega pool liitrit rohkem.
Selle poole liitriga saab sõita 0.5*100/8= 6.3km (kui kulu on 8l/100km).
Põhimõtteliselt saab 17L 95'ga sõita 210km. Kas 98'ga venitaks selle teekonna vähemalt 6.3km võrra pikemaks?
Mõistus käsib ju odavamat bensiini osta (tervelt 50senti/L odavam), aga kas 98 suudab oma kalliduse ka tasa teha?
Kuule sina pead küll oma auto maha müüma ja jalgratta ostma endale. Alles sa üritasid jää ebatasasuste tõttu kütust kokkuhoida nüüd üritad säästa 300 pealt 8 krooni :D
Lase paak silmini täis ja sõida.
Enda eelmisesse bensukasse tankisin 98Ultimad ning vahe 95-ga oli minu arust märgatav. Auto oli palju erksam. Teoreetiliselt peaks parem kütus paremini põlema ja sellega säästma kütust, aga need vahed on nii väiksed (sama nagu ajada taga seda 50senti liitri pealt), et ei tasu isegi pead vaevata. Kui tahad säästa siis vaata pigem auto kriitilise pilguga üle
Mul sõber rääkis,et ta oma audisse ( 2,6 bensukas) 95 ei näe mõtet panna ,sest selle lüristab audi nii kiirelt ära, et 98 pidi tunduvalt paremini kestma. aga võibolla huinamuina jutt.
Kasutaja avatar
casablanca30
Huviline
Postitusi: 348
Liitunud: 09.07.2010 13:16 02
Asukoht: Estonia

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas casablanca30 »

Robska kirjutas:
topfuel kirjutas:
Raas kirjutas:Bensiin 95 vs 98
Praegu saab 95 kätte 17.5-ga, 98 on vist tavaliselt 50 senti kallim ju, ehk et 18 eeku/L.
Nii, kui osta 300 krooni eest, saab 95't 17.15L, 98-t 16.67L. 95't saab seega pool liitrit rohkem.
Selle poole liitriga saab sõita 0.5*100/8= 6.3km (kui kulu on 8l/100km).
Põhimõtteliselt saab 17L 95'ga sõita 210km. Kas 98'ga venitaks selle teekonna vähemalt 6.3km võrra pikemaks?
Mõistus käsib ju odavamat bensiini osta (tervelt 50senti/L odavam), aga kas 98 suudab oma kalliduse ka tasa teha?
Kuule sina pead küll oma auto maha müüma ja jalgratta ostma endale. Alles sa üritasid jää ebatasasuste tõttu kütust kokkuhoida nüüd üritad säästa 300 pealt 8 krooni :D
Lase paak silmini täis ja sõida.
Enda eelmisesse bensukasse tankisin 98Ultimad ning vahe 95-ga oli minu arust märgatav. Auto oli palju erksam. Teoreetiliselt peaks parem kütus paremini põlema ja sellega säästma kütust, aga need vahed on nii väiksed (sama nagu ajada taga seda 50senti liitri pealt), et ei tasu isegi pead vaevata. Kui tahad säästa siis vaata pigem auto kriitilise pilguga üle
Mul sõber rääkis,et ta oma audisse ( 2,6 bensukas) 95 ei näe mõtet panna ,sest selle lüristab audi nii kiirelt ära, et 98 pidi tunduvalt paremini kestma. aga võibolla huinamuina jutt.
Mul eelmise autoga oli selline lugu, et tankisin esialgu pidevalt 95-te, kuid mingi aeg hakkas mootor imelikku hääl tegema. Lasin siis asjatundjatel kuulata-uurida ning nad pakkusid, et probleem võiks olla liiga madala oktaaniarvuga kütuse kasutamises. Avastasin siis ka ise (ei osanud varem seda uurida :oops: ), et ette oli nähtud kasutada autol 98-t. Hakkasin tankima siis 98-t ning lõppkokkuvõttes tulid kuu läbilõikes kütuse peale pandavad rahasummad väiksemad, kui 95-te tankides. Ehk siis reaalne kütusekulu vähenemine kõrgema oktaaniarvuga kütust kasutades ;)
Kasutaja avatar
ranzzz
Huviline
Postitusi: 109
Liitunud: 11.02.2008 18:19 29
Telefon: 56992445
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas ranzzz »

minul e30 325i oli sama teema et kurguni täis tankides statoili 98 sain sõita rohkem kui 95-ga. Pluss veel see et 98ga oli edasiminek tunduvalt parem ;)
E30 ´89 325i shadowline; E34 ´92 525 ix touring; E39 ´02 530d touring
Kasutaja avatar
LTD
Huviline
Postitusi: 221
Liitunud: 01.08.2009 20:22 46
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas LTD »

Kui pidurid vilisevad kas siis selle vastu aitab kui lihvida klotse mingi teatud nurga alt? :roll:
F36
Kasutaja avatar
topfuel
Huviline
Postitusi: 3207
Liitunud: 15.09.2006 17:54 34
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas topfuel »

Esimese hooga määri nad vasemäärdega kokku
Brutality
Huviline
Postitusi: 395
Liitunud: 17.01.2009 22:06 16

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Brutality »

topfuel kirjutas:Esimese hooga määri nad vasemäärdega kokku
Ikka otse ketastele ja klotside peale ka ?
Rev range is there to be used!
Kasutaja avatar
topfuel
Huviline
Postitusi: 3207
Liitunud: 15.09.2006 17:54 34
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas topfuel »

Ikka jah ja siis mine linna peale kihutama kohe
Brutality
Huviline
Postitusi: 395
Liitunud: 17.01.2009 22:06 16

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Brutality »

Küsisin seda selleks, et mõni tegelane äkki arvabki, et tuleb kettad-klotsid määrdega kokku lasta. Küll selliseid nähtud ju...

Aga siis puust ja punakseks ka:

Lapsed, ärge kunagi laske vasemääret piduriketaste ja klotside vahele. See on pähh. Määrida tuleb klotside ja sadula vahelisi pindu.
Rev range is there to be used!
kloox
Huviline
Postitusi: 1213
Liitunud: 12.03.2006 20:02 09
Peamine sõiduk: g31M-pakett
Asukoht: Valga

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas kloox »

Odavate piduriklotsidega saategi vilina kaasa naljatilgad :lol: :lol: :lol:
530d
Kasutaja avatar
Optimus
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 10.07.2010 01:02 54
Asukoht: Vantaa/Helsinki

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Optimus »

Kuidas kontrollida kas autol on Lsd või ei :oops:
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4704
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Fred »

Tõstad mõlemad tagarattad õhku ja keerutad neist ühte. Kui teine ratas keerleb samapidi, siis on LSD, kui keerleb teistpidi, siis pole.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
HeavyCuda
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
Peamine sõiduk: põrkepall
Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas HeavyCuda »

Kui mul sellist nalja teha, siis käib ainult see ratas ringi mida keerutad, mida see veel peaks tähendama ?
e36 coupe in progress.....
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas yllar21 »

Peaks ikka üherattavedu olema.
Kusjuures libisev differ võib ka jää peal mõlemat ratast liigutada, aga kui hakkab juba LSD'le sarnanema siis differ läbi.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
kaptenameerika
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 12.09.2010 17:46 13

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas kaptenameerika »

V2ike_Suur kirjutas:E32-l vist ei olnud ka probleeme silikooniga.
E30/32/34 puhul soovitan aga preventatiivselt korraliku lukuõlitamise ette võtta. Kipuvad ära külmuma need lukud. Lahti tulevad küll, aga kinni enam ei jää. Endal juhtunud nii e30 kui e32 puhul, mõlemal tagumistel ustel (mida vähe kasutatakse).
kuidas lukke õlitada? pole sellist sprayd millega saaks sinna sisse lasta
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Kinni kippus vist jääma lukustuskeel. Sealtkaudu ma ta üle ujutasin ja oli abiks. Igatahes ust ma lahti ei kiskunud, selleks et asi jälle toimima saada.
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
do_it_right_way
Huviline
Postitusi: 1031
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
Asukoht: Pärnu

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas do_it_right_way »

Küsimus e34 salongivalgustuse kohta.

Hakkasin uurima, et kuidas saaks oma autol salongivalgustuse põlema, kui kesklukustuse ja signa maha võtan ja tuli välja, et selline süsteem on mõnel e34 ka originaalis peal. Minul on 1995 aasta auto ja selline süsteem puudub. Tuled hakkavad põlema siis kui ukse avan. Signa on hiljem peale pandud.

Kas sellise süsteemi jaoks on mingi eraldi relee? Lüliti? Või midagi muud?

Aitäh.
joffe
Huviline
Postitusi: 1993
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas joffe »

Kui mul veel signat+alarmi peal polnud, läks tõesti salongis tuli põlema keskluku avamisel. Nüüd, kui on paigaldatud alarm, süttib valgustus ukse avamisel. Samas saab salongituled sisse lülitada juhi ukse (teisi pole proovinud) lingi ülestõstmisega ja kui linki üleval hoida, soojendatakse elektriliselt ukselukku.
Kasutaja avatar
casablanca30
Huviline
Postitusi: 348
Liitunud: 09.07.2010 13:16 02
Asukoht: Estonia

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas casablanca30 »

Oskab keegi soovitada xenon tulede komplekti (näiteks Philips või midagi muud?), kust leida, palju maksab, on keeruline installeerida neid autole?
Kasutaja avatar
Jaanus_V
Klubiliige
Postitusi: 1292
Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Jaanus_V »

Ise paigaldanud pole aga vaevalt seal midagi rasket on, pean isegi mingiaeg selle ette võtma kuna sooviks teha pallastid uute ja õhemate vastu vahetada :)

http://www.autoshop.ee/?p=p_6&sName=hid-komplektid
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
Lauri_R

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Lauri_R »

v6ss kirjutas:Ise paigaldanud pole aga vaevalt seal midagi rasket on, pean isegi mingiaeg selle ette võtma kuna sooviks teha pallastid uute ja õhemate vastu vahetada :)

http://www.autoshop.ee/?p=p_6&sName=hid-komplektid
Kunagi oma Calibrale sai Super Slim´d pandud. Philips patendi all pidavat need olema, mistõttu üsnagi kvaliteetsed selle raha eest.
Kasutaja avatar
matuling
Huviline
Postitusi: 317
Liitunud: 20.08.2010 21:32 07
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Tln

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas matuling »

kellelgi selle firmaga on kogemusi?
http://www.maroli.ee/pood/index.php?osC ... ef78a46dbc

Plaanis sealt xenon kit tellida :)
E36 318i--> E34 520i--> E38 730iA--> E46 330D--> E39 530i--> E30 325i
Kasutaja avatar
casablanca30
Huviline
Postitusi: 348
Liitunud: 09.07.2010 13:16 02
Asukoht: Estonia

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas casablanca30 »

Ma olen kuulnud inimeste käest, et peaaegu igas bensiinijaamas ja autotarvete poes müüakse ca 900 krooni eest (vist oli) Philips Xenon Kit´i. Oskab keegi kommenteerida? :roll:
Lauri_R

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Lauri_R »

matuling kirjutas:kellelgi selle firmaga on kogemusi?
http://www.maroli.ee/pood/index.php?osC ... ef78a46dbc

Plaanis sealt xenon kit tellida :)
Mina olen sealt tellinud, midagi halba ei oska küll öelda. :)
Kasutaja avatar
Jaanus_V
Klubiliige
Postitusi: 1292
Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Jaanus_V »

Kui sama teemaga edasi minna, kas keegi teeks lollile selgeks, mis vahe on näiteks sealt Marolist tellitaval 9V - 32V HQ ballastil ja SuperSlim ballastil? Andmetest võib välja lugeda, et sisendpinge ja käivitusvool on esimesel suuremad aga mida see annab? Samas SuperSlim´il on jällegi viidatud täisdigitaalile ja teisel ei ole. Tänud ette! :)
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
Kasutaja avatar
matuling
Huviline
Postitusi: 317
Liitunud: 20.08.2010 21:32 07
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Tln

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas matuling »

v6ss kirjutas:Kui sama teemaga edasi minna, kas keegi teeks lollile selgeks, mis vahe on näiteks sealt Marolist tellitaval 9V - 32V HQ ballastil ja SuperSlim ballastil? Andmetest võib välja lugeda, et sisendpinge ja käivitusvool on esimesel suuremad aga mida see annab? Samas SuperSlim´il on jällegi viidatud täisdigitaalile ja teisel ei ole. Tänud ette! :)
Nii palju kui mina aru sain, siis superslim ballast on selleks, et teda saaks paigutada väga väiksesse kohta . Digitaalse ballasti kohta leidsin sellise jutu:
MCU ja DPS ahelad võimaldavad kiiret pirni süttimisaega, pinge kiiret kontrollimist ja reguleerimist mis omakorda pikendab pirnide eluiga. Samuti on miinimumini viidud raadiohäirete tekkimise võimalus ja enamike autode arvutid ei näita veateadet. Sisendpinge 9V-32V lubab neid ballaste kasutada peaaegu kõikidel enimlevinud sõidukitel.
E36 318i--> E34 520i--> E38 730iA--> E46 330D--> E39 530i--> E30 325i
Vasta