Seoses automaatkäigukastiga
Seoses automaatkäigukastiga
Autoks on e34 525TDSA Touring 1993 a
Kuidas peaks turbiini lukustus töötama? Kas on normaalne, et kui olen külma mootoriga startinud, pean enne sõitma 90km/h ca 10 km, et turbiin lukustuks? Kui kohapeal lasen soojaks käia, pean ca 4-5 km ühtlaselt sõitma 90 km/h (soovitatavalt lasen vähe gaasi järgi ka, et lukustuks mingi aja pärast). Muidu käigud lülituvad koheselt, sujuvalt ja kickdown töötab kiirelt.
Kuna olen üsna värske omanik sellel autol, siis ei kujuta ette millal viimati õli vahetati käigukastis. Õli- ja filtrivahetuse saan nädalavahetusel ära teha aga huvitab et, kas see on normaalne, peaks õlivahetusel millelegi veel tähelepanu pöörama või need on kehva õli sümpomid?
Kuidas peaks turbiini lukustus töötama? Kas on normaalne, et kui olen külma mootoriga startinud, pean enne sõitma 90km/h ca 10 km, et turbiin lukustuks? Kui kohapeal lasen soojaks käia, pean ca 4-5 km ühtlaselt sõitma 90 km/h (soovitatavalt lasen vähe gaasi järgi ka, et lukustuks mingi aja pärast). Muidu käigud lülituvad koheselt, sujuvalt ja kickdown töötab kiirelt.
Kuna olen üsna värske omanik sellel autol, siis ei kujuta ette millal viimati õli vahetati käigukastis. Õli- ja filtrivahetuse saan nädalavahetusel ära teha aga huvitab et, kas see on normaalne, peaks õlivahetusel millelegi veel tähelepanu pöörama või need on kehva õli sümpomid?
Re: Seoses automaatkäigukastiga
Minul toimetab samamoodi. Kõik täiesti normaalne. Kasti õli peab korralikult soojaks käima,enne kui turbiinilukk toimida saab.
Rev range is there to be used!
Re: Seoses automaatkäigukastiga
Seost õli temperatuuriga ei oska öelda. E39 puhul peab lukustumiseks olema kiirus üle 70km/h ja kütusekulu alla 10l/100km, lukustub ka külma mootoriga.
Indrek
Re: Seoses automaatkäigukastiga
Et siis selline pikemaajaline turbiini mitte lukustumine ei ole normaalne?
Rev range is there to be used!
Re: Seoses automaatkäigukastiga
Kui mootori koormus ja kiirus on turbiinilukustumisel faktoriteks, siis veel mitte töötemperatuuril olev õli on paksem ja raskem liigutada, seega on ka mootori koormus suurem. Enda auto puhul, kui täiesti külmalt sõitma hakata ja kohe maanteele ronida, siis lukustub turbiin enamvähem täpselt 9-10 kilomeetri pealt. 5-6 kilomeetri vahel jõuab mootori jahutusvedeliku temperatuur vajalikule tasemele. Olen jälginud ka kütusekulu seierit ja selle asendiga erilist seost turbiini lukustumise suhtes ei ole. Tihtipeale, kui kõik on soe, siis kergemast kallakust üles ronides läheb seier 15 liitrini aga turbiin ei avane. Samas külm olles on 90ga sõites küttekuluseier 9 peal ja turbiin ei lukustu.
Eniveis... teemaalgataja kasti käitumine peaks siiski normaalne olema.
Eniveis... teemaalgataja kasti käitumine peaks siiski normaalne olema.
Rev range is there to be used!
Re: Seoses automaatkäigukastiga
No eks vahetan õli ära, siis saab näha, kas miskit muutub või mitte.
Re: Seoses automaatkäigukastiga
Seletage lollile,mis see turbiini lukustamine-mittelukustamine tähendab ja kuidas aru saada kui turbiin on lukustanud ja mis see kaasa toob kui turbiin ei lukustu ?
E-46 323 98a. 125kw
Re: Seoses automaatkäigukastiga
Ma ei oska ka täpselt seletada, mis seal käigukasti sees toimub, kuid ära tunned lukustunud turbiini pöörete kukkumisega ühtlasel sõidul ja kui gaasi vajutad, siis vedu ei libise läbi. Näiteks sõidad 90km/h maanteel, 5 käik on sees, pöörded on 2000 ringis ja hoides sama kiirust kukuvad üheltmaalt pöörded 1500 peale. Mõni automaat ei lasegi seda tunda eriti ja jääb mulje, et alles läks 5 käik sisse. Oleneb käigukastist ja autost. Ehk keegi targem oskab täpsemini seletada.
Edit: See mida kaasa toob, seda tahaks isegi teada.
Edit: See mida kaasa toob, seda tahaks isegi teada.
Re: Seoses automaatkäigukastiga
Automaatkastil on siduri asemel hüdroturbiin, mis siis kannab edasi pöördemomenti mootorilt käigukastile. Põhimõtteliselt koosneb turbiin kahest rattast: pumbarattast ja turbiinirattast. Pumpa veab ringi mootor, see paneb liikuma õli ja õlisurve paneb liikuma turbiiniratta. Oma ehituse ja tööpõhimõtte tõttu liigub pumbaratas kiiremini, kui turbiiniratas ja see tähendab ülekandekadusid: suuremad pöörded, raisatud kütus. Lukustus paneb need 2 ratast omavahel kinni nii, et tegu oleks nagu jäiga siduriga. Enam ei libise turbiin läbi ja ülekandekaod vähenevad, mootoripöörded alanevad.
Lukustus toimib tavaliselt siis, kui sees on kõrgeim käik ja kiirus ületab teatud normi ja mootori koormus on alla mingi teatud taseme. Võibolla uuematel kastidel toimib lukk ka madalamatel käikudel, ei ole kindel.
Lukustus toimib tavaliselt siis, kui sees on kõrgeim käik ja kiirus ületab teatud normi ja mootori koormus on alla mingi teatud taseme. Võibolla uuematel kastidel toimib lukk ka madalamatel käikudel, ei ole kindel.
Rev range is there to be used!
Re: Seoses automaatkäigukastiga
Tegin täna ühe pikema sõidu Pärnu- Viljandi. Käivitasin auto külma mootoriga ja alustasin koheselt sõitu. Olles sõitnud ca 10 km lukustus lõpuks turbiin. Kiirus, et turbiin lukustamisele üldse mõtleks oli 100 km/h. Lasin gaasi vähe järele nii 95 peale ja sõitsin mitmeid kilomeetreid. Kui on tee tasane, siis püsib ilusti lukus. Hetkekulu näitaja näitab ca5-6 kuid kohati autol jõud puudub ja täpselt selline nagu vahepeal tuleks rekka vastu ja tema tuulehiil tõmbab mul kiiruse maha korraks ja siis üheltmaalt on tunne, nagu keegi lükkaks veel autot tagant, nii palju käib vabamalt ( autol pidurid kontrollitud ja ei jää peale). Kui tee veidi tõuseb siis lisan gaasi ( näitab kulu 8-9 sajale) et hoida kiirust kuid kiirus väheneb kuni 85 peale ja lööb turbiini lukust lahti ning nüüd masinal jõudu kui loomal. Tunne on selline nagu 1500 rpm juures oleks masin täiesti jõuetu. Samas 2100 rpm on masin al jõudu küllaga. See, et pumpa on näpitud on kindel. Käis teine remondis Viljandis premiumi tankla taga, mingi dislamehe juures aga kas tal oli ka kindlad vahendid pumba paika panekus ei tea. Või ongi see 525 tdsa üks jõuetu loom alla 100 sõites lukus turbiiniga? Kes paneb pumpa arvutiga paika Pärnus peale UM? Mis jääb umbes hinnaks?
Re: Seoses automaatkäigukastiga
see on ju loogiline, et 1500rpm juures on vähem jõudu kui 2100rpm juures.
ülesmäge sõites on koormus mootorile palju suurem kui tasase maa peal kulgedes. kui uskuda eelneva kõneleja juttu koormuse kohta siis võiks arvata, et täiesti normaalne kui võtab luku maha selles olukorras.
ülesmäge sõites on koormus mootorile palju suurem kui tasase maa peal kulgedes. kui uskuda eelneva kõneleja juttu koormuse kohta siis võiks arvata, et täiesti normaalne kui võtab luku maha selles olukorras.
Re: Seoses automaatkäigukastiga
Täna maanteel sõites mul ka sarnane probleem. Kiirendasin 90km/h, lülitasin püsika peale ja auto käitus nii nagu ta endiselt veel jätkaks kiirendamist. Mul e46 323i 125kw automaat.