E34 termostaadi vahetus ?
E34 termostaadi vahetus ?
Tere. Nimelt siis plaanis hakata termostaati vahetama, autoks 520 93.a. Kas keegi on seda tööd teinud (M50), ehk oskab kommenteerida, kui suur k.pp on ja kas tasub ise vaeva hakata nägema. Millise tempi juures avanevat termostaati soovitate ja kust see osta? Tänud ette.
- MargusM
- Huviline
- Postitusi: 146
- Liitunud: 29.05.2003 16:23 54
- Peamine sõiduk: E91 330d touring
- Asukoht: Tartu
Mul 525 24V aga asi käib vist samuti. Veepumpa ei pea maha võtma ega ka rihma.
Kõigepealt lase jahutusvedelik välja ja võta tiivikukate ja tiivik maha(vastupidi keere), siis kolm nr 10 ja üks 13 mutter ja tulebki kaan maha, kus termostaat all. Võta vana välja ja pane uus asemele noolega ülespoole ja kaanele uus tihend. Tihend maksis esinduses alla 100 kr. Termostaadi "Wahler" panin üle 90 kraadi ja see maksis UM-is üle 400 aga võibolla saab Salome-st või mujalt odavamalt. Enne oli mul umbes 88 kraadine termostaat, mis suvel oli OK aga külmade ilmadega ei saanud salongi piisavalt sooja õhku ja temp anduri seier ei läinud ka keskele, kus ta peaks olema.
Lõpuks vedelik sisse ja siis tuleb õhk kuidagi välja saada. Ma ei tea kas nii on kõige õigem, aga ma valasin täis ja lasin töötada samal ajal vedelikku juurde valades kuni sai täis. Järgmisel päeval läks veel natuke vedelikku peale ja siis jäi normi.
Kõigepealt lase jahutusvedelik välja ja võta tiivikukate ja tiivik maha(vastupidi keere), siis kolm nr 10 ja üks 13 mutter ja tulebki kaan maha, kus termostaat all. Võta vana välja ja pane uus asemele noolega ülespoole ja kaanele uus tihend. Tihend maksis esinduses alla 100 kr. Termostaadi "Wahler" panin üle 90 kraadi ja see maksis UM-is üle 400 aga võibolla saab Salome-st või mujalt odavamalt. Enne oli mul umbes 88 kraadine termostaat, mis suvel oli OK aga külmade ilmadega ei saanud salongi piisavalt sooja õhku ja temp anduri seier ei läinud ka keskele, kus ta peaks olema.
Lõpuks vedelik sisse ja siis tuleb õhk kuidagi välja saada. Ma ei tea kas nii on kõige õigem, aga ma valasin täis ja lasin töötada samal ajal vedelikku juurde valades kuni sai täis. Järgmisel päeval läks veel natuke vedelikku peale ja siis jäi normi.
Kui teed nii nagu MargusM õpetas,saad raudselt hakkama.Õhutamine käib järgmiselt>>
1.Keerad õhutusniplid lahti
2.Valad tosooli sisse niipalju kui mahub
3.Niplid kinni,radikale kork peale ja mootor käima.
4.Kui mootor käib,avad vahepeal õhutusnipleid ja lased sellist vahutavat segu välja,kuni hakkab puhast tosooli tulema.
5.Kui mootor nii soe,et suur ring on lahti,tõstad pöörded u.2500 rpm ja avad veel õhutusnipleid(igaks juhuks)
6.Samade pöörete peal avad radika korki,et RÕHK SÜSTEEMIST VÄLJA SAADA.See vajalik selleks,et pärast norm.töö juures ülerõhku ei tekiks.Ja ongi kõik>>meeldivat vahetamist...
1.Keerad õhutusniplid lahti
2.Valad tosooli sisse niipalju kui mahub
3.Niplid kinni,radikale kork peale ja mootor käima.
4.Kui mootor käib,avad vahepeal õhutusnipleid ja lased sellist vahutavat segu välja,kuni hakkab puhast tosooli tulema.
5.Kui mootor nii soe,et suur ring on lahti,tõstad pöörded u.2500 rpm ja avad veel õhutusnipleid(igaks juhuks)
6.Samade pöörete peal avad radika korki,et RÕHK SÜSTEEMIST VÄLJA SAADA.See vajalik selleks,et pärast norm.töö juures ülerõhku ei tekiks.Ja ongi kõik>>meeldivat vahetamist...