e36 M3 3.2

Nõuanded sõiduki soetamisel
jk
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 30.09.2003 14:06 08
Asukoht: Tallinn

e36 M3 3.2

Postitus Postitas jk »

Hei,

Vaatasin, et mobile.de saab alla 10000EURi E36 M3'e. Kas sellised on raiped või võib selle raha eest ka korraliku leida?

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1210292133&

Kas eelistada manuaali või SMGd (ringrajal sõitmiseks). Mida veel M3 ostmisel arvestama peaks? Kelle poole Eestis pöörduda (saksast toomine), kui M3 soov reaalseks saab?

Palju võiks M3 kergemaks saada, kui sealt enamus ebavajalikku välja visata(tagumised istmed, polstrid)
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

SMG kastiga autot sa alla 15 000 korraliku ei saa.
Ringraja sõiduks on manuaal parem, sest on vastupidavam, muidu on SMG kiirem. 10 000 euriga saab tõenäoliselt korraliku 3.0.
Viimati muutis e36forever, 14.06.2006 19:42 59, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Algusaegade SMG kastid ei olnud eriti töökindlad. Tasuks eelistada manuaal kasti.

Tavaliselt kipuvad odavama otsa M3 olema suht raiped. Ehk siis lootusega et ostad ja sõidad pole mõtet asjale läheneda.

Ringrajal sõitmiseks on E36 kere liiga raske (vähemalt Eesti ringradasid arvestades). Lisaks on reaalne oht "näpitud" E30 325i-te käest pähe saada... :)

Kindlasti saab E36 M3 ka näppides palju kiiremaks aga see tähendab jälle täiendavaid väljaminekuid.

Ringraja sõitmisek mina soovitaks: E30 kere + E36 M3 3,2 mootor (nagu Pesuril), teha veermik vähe ümber ja see oleks juba tõesti kiire auto.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
jk
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 30.09.2003 14:06 08
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jk »

Noh põhim. on mul auto olemas, mis võiks e36 M3st kiirem olema, aga miks üldse M3 poole vaatan, on see, et tuunitud autod ei kesta ja pidevalt on vaja midagi putitada. M3st loodataks autot, mille ostad ja sõidad (ok kulujuppe tuleb ikka vahetada). Ja osta tahaks liisinguga.

Mis hinnast korralikud 3.2 manuaal kastiga M3d hakkavad?
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

11-15k eurot on korralikud :roll:
Loomulikult ei pruugi need ka alati korralikud olla.
Ega m3 nüüd nii hull ka ei ole. Ikkagi kõigest r6 ja pole väga kallis remontida võrreldes 325i-ga, võiks võrrelda e38 740-ga...
3.2 m3 on iga kell kiirem ringrajal, kui seda on tuunitud 325i juhul kui see just turboga pole ja sõitjad võrdsed on. Ilma turbota 200kw+ kätte saada ei oleks enam piisavalt vastupidav. Suureks e36 oma mõõtmetelt kindlasti ei jää, näiteks võrreldes e30-ga:
Pikkus e30: 4325
Pikkus e36: 4430 Vahe kõigest 10 cm
Laiuse vahe on suurem aga see pole nii tähtis ;)

to Silwer: Kas Pesuri autol mitte e46 mootor ei ole?
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

e36forever kirjutas:pole väga kallis remontida võrreldes 325i-ga,
Kuidas nüüd v6tta :lol: Oluliste detailide hinnavahe ainult kahekordne.
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Kuidas nüüd v6tta :lol: Oluliste detailide hinnavahe ainult kahekordne.
Aga 325i-l on ju nii odavad osad :lol:
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

Silweriga n6us, et M3 nüüd t6esti ringrajale ei ole k6ige parem masin. 10K euriga masinatest on 95% sellised mida hakkad kohe remontima. Ja remontimise r66m on see k6ige suurem :lol: sest kasutatud varuosi neile saada pole ja osta UM-ist on dieet rahakotile. Viska pilk peale www.realoem.com sellistele enam kuluvatele detailide hindadele ja m6tle hoolega. Nagu ka e36forever kirjutas on sarnane 325i-ga, mingil m22ral küll, n2iteks benapupm sama aga mis on erinev see ka ikka ka tunduvalt kallima hinnaga.

Aaro@M3 on pyhap2eva kruisimise masin.
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Aaro kirjutas:Aaro@M3 on pyhap2eva kruisimise masin.
Sellega ma küll nõus ei ole. M3 on väga hea auto ka igapäeva kasutuseks.
Näiteks, kui läbisõit on 100k, siis võib temaga veel vabalt 100k sõita igapäevaautona, peale seda peaks igapäevasteks sõitudeks teise auto valima, sest siis hakkavad probleemid esinema.
Kruisimise masin on hoopis 850 või 750 ja automaat kastiga. Manuaal ei ole eriti mugav kruisimiseks, rohkem rinkaks...

M3-e ostab selline inimene , kellel on piisavalt suur sissetulek. St. kui sellel autol tavaline asi ehk sidur läheb, siis sul on raha kohe uus osta ilma pikemat pausi tegemata(alates 5000 krooni).
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

e36forever kirjutas:to Silwer: Kas Pesuri autol mitte e46 mootor ei ole?
On vist küll aga ega see vahe nüüd suur ka ei ole: E36 M3 3,2 vs. E46 M3. Tal käib see mootor veel ka progetava ajuga.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Kus te nii täpselt teate, nt alates 11K EUR hakkavad korralikud ning alla selle on raiped?

Aga no kuulge, mis pühapäeva kruiisimise auto on ta? Loomulikult kõlbab ta igat sorti radadele.
Kuid eks tõesti, E36 on pisut kohmakam kui E30, arvestades eesti olematute ringradade konditsiooni. Ilmselt kusagil Nürbungringil hakkaks juba mootori võimsus rohkem domineerima, kui siin nt väikesel ja kurvilisel rapla rajal.
Samas, isegi E34 M5'ga on suhteliselt esmakordselt rajaga (rapla) tutvudes üsna head ajad välja sõidetud..
530d
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Eestis ei olegi ju ühtegi ringrada :lol:
Pärnu rada on ringrajale kõige lähem ja seal on e36 m3 täpselt paras, isegi m5-ga kannatab juba sõita.
Lähimad päris rajad on Lätis ja Soomes...
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

Raivo kirjutas:Kus te nii täpselt teate, nt alates 11K EUR hakkavad korralikud ning alla selle on raiped?
Aga kus kohast sina tead, et nad ei ole? Ja nagu sa märkasid kirjutasin ma, et üldjuhul 95% vajavad remonti. Kui on saada alla 10K euri M3 3,2 mida ei ole vaja kohe remontida või üldse kätt külge panna siis ma võtaks ka omale ühe ligi.

Pühapäeva auto all ma mõtlesin M3 kui stiilset ja kiiret autot millega siis sõita, kui tuleb kiiresti sõitmise tuju. Rajale saab ka minna kasvõi sapakaga see ikka omaniku oma asi millega sõita. Lihtsalt rajaautoks on tunduvalt paremaid kooslusi kui M3.

Need on minu mõtted M3-est ja ärge võtke isiklikult. Igaühel on oma arvamus. ;)
Kasutaja avatar
tsjuvak
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 20.03.2004 18:08 09
Kontakt:

Postitus Postitas tsjuvak »

E36 M3'-el coupe'l on 3 korda kallim varuosad,kui E36 325i coupe'l ;)
see on fakt!
muidu nö linna-autoks M3 on väga perfektne variant,kuna väga vähe isendeid on liikvel kes saaks veel midagi talle vastu panna :roll:
Viimati muutis tsjuvak, 22.07.2006 19:07 47, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

tsjuvak kirjutas:E36 M3'-el coupe'l on 3 korda kallim varuosad,kui E36 325i coupe'l ;) see on fakt!
Enne kui sooja õhku suust välja ajama hakata võiks natuke kodutööd teha. Tegin võrdluse mõnedest kuluosadest realoemi baasil ehk siis E36 325 vs M3. Hinnad $. Tõenäoliselt kehtib sama suhe ka UM-i hindadega. Pole mõtet kohe veel inimesi ära hirmutama hakata, kui fakte ei tea. Omaette teema on S50 mootori vanose probleemid, mille kõrvaldamine võib ühekordselt veidi suurema summa süüa, aga kui jooksvalt korras hoida (kinnituspolte/tihendeid vahetada), siis kestab ka see.

325 m3 vahe%
sidurikomplekt 267 320 20%
ventika sidur 195 195 0%
veepump 90 231 157%
termostaat 38 71 87%
es.piduriklotsid 82 102 24%
es. pidurikettad 77 176 129%
es.õõtshoob 160 200 25%
es.amort 215 301 40%
radiaator 318 574 81%
tag.amordipuks 26 36 38%
Kasutaja avatar
tsjuvak
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 20.03.2004 18:08 09
Kontakt:

Postitus Postitas tsjuvak »

Ilves kirjutas:
tsjuvak kirjutas:E36 M3'-el coupe'l on 3 korda kallim varuosad,kui E36 325i coupe'l ;) see on fakt!
Enne kui sooja õhku suust välja ajama hakata võiks natuke kodutööd teha. Tegin võrdluse mõnedest kuluosadest realoemi baasil ehk siis E36 325 vs M3. Hinnad $. Tõenäoliselt kehtib sama suhe ka UM-i hindadega. Pole mõtet kohe veel inimesi ära hirmutama hakata, kui fakte ei tea. Omaette teema on S50 mootori vanose probleemid, mille kõrvaldamine võib ühekordselt veidi suurema summa süüa, aga kui jooksvalt korras hoida (kinnituspolte/tihendeid vahetada), siis kestab ka see.

325 m3 vahe%
sidurikomplekt 267 320 20%
ventika sidur 195 195 0%
veepump 90 231 157%
termostaat 38 71 87%
es.piduriklotsid 82 102 24%
es. pidurikettad 77 176 129%
es.õõtshoob 160 200 25%
es.amort 215 301 40%
radiaator 318 574 81%
tag.amordipuks 26 36 38%

Muidex kodutöö mul väga hästi tehtud,kuna oli suur tõenäolisus osta M3 oma 325i asemele.Mina jällegi võrdlesin mitte ameerika rublades,vaid eesti power kroonides,UM leheküljel on varuosade otsing olemas,mine sinna ning chekka järele ja sa näed,et üldiselt DEFAULT varuosad,mis vajavad vahetamist ükskõik mis autol on 2-3 korda kallim ;)
Kasutaja avatar
Arux
Huviline
Postitusi: 185
Liitunud: 05.11.2005 13:01 58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Arux »

Pühapäeva auto all ma mõtlesin M3 kui stiilset ja kiiret autot millega siis sõita, kui tuleb kiiresti sõitmise tuju. Rajale saab ka minna kasvõi sapakaga see ikka omaniku oma asi millega sõita. Lihtsalt rajaautoks on tunduvalt paremaid kooslusi kui M3.
Sellest viimasest lausest ma nüüd küll aru ei saa :o . Minu teadmist mööda ongi BMW marki autod sobilikud just rajal sõitmiseks ja seda enam ///M märki kandvad lisajõuga mudelid??? Ma saan aru, et "näpitud" E30 võib natuke suuremast raskemast ja kohmakamast E36 M3 Eesti radadel kiirem olla, aga see ei tähenda, et E36 rajal sõitmiseks ei sobiks, pigem ei sobi ta ralliks. Parandage kui eksin :?

Aare
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

tsjuvak kirjutas:Muidex kodutöö mul väga hästi tehtud,kuna oli suur tõenäolisus osta M3 oma 325i asemele.Mina jällegi võrdlesin mitte ameerika rublades,vaid eesti power kroonides,UM leheküljel on varuosade otsing olemas,mine sinna ning chekka järele ja sa näed,et üldiselt DEFAULT varuosad,mis vajavad vahetamist ükskõik mis autol on 2-3 korda kallim ;)
Kui sa just tahad uskuda, et ostad tõesti 3 korda kallimaid varuosi kui nt E36 328-l, siis lase käia :) Millised need "default" jupid siis on võrreldes minu pakutud nimekirjaga?
auktagavarakummis
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 12.06.2005 19:03 05

Postitus Postitas auktagavarakummis »

TM-is mingis numbris lahati seda e36 M3 ju üpris põhjalikult. mingid kindlad detailid olid kallimad aga paljudel juhtudel sobisid ka tavalised e36 jupid. mina igatahes pooldan küll kahe käega e36 M3 kui mingit vana ära leierdatud e30 näptid versiooni millel jumal teab mis mootor peal. need e30 projektid on nii levinud, juba ammust aega nendest kopp ees. kui tänaval mõni koolipoiss e30 kaapekat teeb, siis see ei pane isegi pead pöörama. hinnaklass pole kah e30 kerega masinatel just julgustav. vean kihla, et ei räägi ainult enda eest. e36 m3 sõites oled ikka tehtud mees. vaevalt ringraja kõrval elad, et iga päev näpitud e30 325i-de käest pähe saamist kartma pead. M3 on ikka M3. hoia ilusasti ära posti sõida ja kui ei vastagi ootustele võid müües prakt sama raha saada mis ostes - niivõrd hästi hoiab igasugune M tehnika oma väärtust. e30 puhul vaataksin ise vaid suveks mingit kabrioversiooni.
Honda
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 03.12.2003 22:06 41
Peamine sõiduk: LGT

Postitus Postitas Honda »

Ei hakanud uut teemat tegema, kuna M3 on minu küsimusega seotud ja ühtlasi ma annan endale ka aru et esitan küsimust BMW foorumis aga siiski....:) Kui pidada silmas "ringradasid" eestis, siis kumba eelistada, kas kerget esiveolist (ITR, CTR näiteks) või võimsamat tagaveolist (e36 M3 3.2). Hinnaklass on umbes sama. Silver on muidugi korduvalt siin maininud, et e36 liiga raske aga kui asi tühjaks loopida, kas siis oleks lootust näiteks järeleaidatud e30 võistelda või oleks meie tingimustes rinkal tühjaksloobitud ITR-iga lihtsam kiiret sõitu teha? Või pakub keegi midagi veelgi sobivamat rinkale?
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

auktagavarakummis kirjutas: e36 m3 sõites oled ikka tehtud mees.
mille poolest M3 mehemaks teeb ? jääb muidu puudu millestki ?

Honda kirjutas:Ei hakanud uut teemat tegema, kuna M3 on minu küsimusega seotud ja ühtlasi ma annan endale ka aru et esitan küsimust BMW foorumis aga siiski....:) Kui pidada silmas "ringradasid" eestis, siis kumba eelistada, kas kerget esiveolist (ITR, CTR näiteks) või võimsamat tagaveolist (e36 M3 3.2). Hinnaklass on umbes sama. Silver on muidugi korduvalt siin maininud, et e36 liiga raske aga kui asi tühjaks loopida, kas siis oleks lootust näiteks järeleaidatud e30 võistelda või oleks meie tingimustes rinkal tühjaksloobitud ITR-iga lihtsam kiiret sõitu teha? Või pakub keegi midagi veelgi sobivamat rinkale?
see on rohkem selline muna versus kana võrdlus. esiveolisega on kiiremat sõitu ilmselt lihtsam teha küll aga "fun factor" on võrreldes tagaveolisega väiksem.
e36 on veidi raske tõesti aga mitte midagi ületamatut.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

See on küll raske ülesanne :)

a) Esiveoline #¤%&/?: torque steer, no fun, 60% raskusest esipamperi ja tuuleklaasi vahel

b) M3 3.2: 320 parimas vormis ja väljanägemisega baieri täisverelist hobust, mis kantakse läbi LSD ideaalses tasakaalus olevas keres tagaratastele ilma roolitunnetust rikkumata andes orgastilisi elamusi nii ringrajal kui ka väljaspool rada...:P

Keda huvitab peale seda, et a) on ringrajal sekundi võrra kiirem?

:lol:
Honda
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 03.12.2003 22:06 41
Peamine sõiduk: LGT

Postitus Postitas Honda »

Eesmärk oleks siiski just kiirus mitte niivõrd powerslide.
Edit: Ma ei suuda hetkel ikkagi aru saada, et kas siis neid 236kw ei õnnestugi normaalselt asfaltile maha panna e36 keres, ilma selleks olulisi kulutusi tegemata.
Honda
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 03.12.2003 22:06 41
Peamine sõiduk: LGT

Postitus Postitas Honda »

raimo_r kirjutas:...... esiveolisega on kiiremat sõitu ilmselt lihtsam teha küll aga "fun factor" on võrreldes tagaveolisega väiksem.
e36 on veidi raske tõesti aga mitte midagi ületamatut.
See kummaga algajal lihtsam on ei ole ka niivõrd oluline, selles mõttes et sõiduoskus lodetavasti paraneb ja kui M3 oskaja käes oluliselt kiirem on, siis see oleks argument. Aga seda kas ja mis tingimustel M3 rinkale sobiks, ma siin välja selgitada üritangi. Fun factor on tore asi aga külg ees jah kiiresti edasi ei jõua.:)
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

M3 on stock konditsioonis kindlasti ringrajal kiirem, kui stock itr või ctr ,vahet ei ole. Samas sõidavad ka type-rid väga häid aegu. Kaalul ei ole küll midagi viga e36 m3 puhul, isegi e39 m5-l on kaalub just parajalt ringraja jaoks :cool: . Kui kavatsed ka jäärada sõida, siis on typer parem jälle. Aga jah, BMW suudab veel samal ajal sõidurõõmu ka pakkuda ja ma võtaks kindlasti M3 nende vahel valides ;)
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Honda kirjutas:
raimo_r kirjutas:...... esiveolisega on kiiremat sõitu ilmselt lihtsam teha küll aga "fun factor" on võrreldes tagaveolisega väiksem.
e36 on veidi raske tõesti aga mitte midagi ületamatut.
See kummaga algajal lihtsam on ei ole ka niivõrd oluline, selles mõttes et sõiduoskus lodetavasti paraneb ja kui M3 oskaja käes oluliselt kiirem on, siis see oleks argument. Aga seda kas ja mis tingimustel M3 rinkale sobiks, ma siin välja selgitada üritangi. Fun factor on tore asi aga külg ees jah kiiresti edasi ei jõua.:)
tühjaks loopida, slikk alla ja korralikud (ferodo) piduriklotsid

fun factory alla ei pidanud külg ees sõitmist silmas vaid pigem kooslust esivedu + ringrada - never !
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Vaadates ringiaegu, siis Lill sõitis oma E36 M3-ga viimasel üritusel Rapla kardirajal parima aja välja.

Aga kui E30-t ehitada sama raha eest mis maksab E36 M3, siis jah, kindlasti saab kiirema auto kui stock emm.
530d
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Raivo kirjutas:Vaadates ringiaegu, siis Lill sõitis oma E36 M3-ga viimasel üritusel Rapla kardirajal parima aja välja.
Tahtsin just seda mainida... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Honda
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 03.12.2003 22:06 41
Peamine sõiduk: LGT

Postitus Postitas Honda »

Silwer kirjutas:
Raivo kirjutas:Vaadates ringiaegu, siis Lill sõitis oma E36 M3-ga viimasel üritusel Rapla kardirajal parima aja välja.
Tahtsin just seda mainida... :)
Aga kuidas M3 vastu võiks pidada, mõtlen just kallimaid osi, käigukast, tagadiffer, mootor? Kulumaterjalide hindadest sain juba enam- vähem pildi ette.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Korraliku ja hoolsa peremehe käes peavad hästi vastu - põhimõtteliselt sama nagu muudki bmw'd.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Vasta