1. leht 1-st

X5 nukkvõll

Postitatud: 07.09.2013 11:24 00
Postitas Riinakas
Sõitsin hommikul rõõmsalt tööle ja ühel hetkel jäi auto lihtsalt seisma. Kutsusin puksiiri ja auto toimetati esindusse.
Esindusest anti teada, et nukkvõll on katki ja kes seda teab, mis mootoris võib veel olla.
Küsimus: kas kellelgi on olnud sama probleem? Palju nukkvõll üldse maksab ja halvimal juhul, mida võib mootorist veel leida?
Lisan juurde, et auto jäi lihtsalt seisma. Ei kuulnud mingit kolinat.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 07.09.2013 12:13 08
Postitas Rain.
Ilmselt tuleb kogu mootor lahti võtta ja siis näeb täpsemalt, kuid ainult nukkvõlli vahetusest ilmselt ei piisa. Tuleks juba korralikult teha ja kõik võimalikud tihendid ja kuluosad ära vahetada. Kuid kõigepealt soovitaks mõne teise remondikoha arvamus võtta, sest meie esindust ei tasu juba ammu usaldada.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 07.09.2013 12:23 32
Postitas Riinakas
Arvatavasti toimetamegi auto teise remondikohta ja vaatame, mis vastuse sealt saame.
Aga mis võiks nukkvõlli hind olla? Otsisin internetist, aga ühtegi kindlat hinda ei leidnud.
Esindusest öeldi, et remont läheb tuhandetes eurodes (ilmselt arvestasid sinna juurde siis ka need osad, mis mootoris võivad vahetust vajada).

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 07.09.2013 12:43 02
Postitas Rain.
Kui ainult nukkvõli hinnast rääkida, siis sellel autol on neid kaks ja näiteks 2002 aasta X5 3.0d-le maksab originaal nukkvõll ligi 500 eurot.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 07.09.2013 20:52 28
Postitas eero
Mis mootoriga auto see on ja mis aasta, mis läbisõiduga?
Pole ausalt öeldes elusees veel kuulnud, et nukkvõll katki läheks :shock: Õigesti ikka aru saite? Rohkem midagi täpsemalt ei tea, kust see võll katki on ja mis veel kaasa võttis?

Tõenäoliselt oleks mõttekas UMist umbkaudne kalkulatsioon võtta.
Eks see remondi suurusjärk jääb enam-vähem samasse kanti igal pool kui nõuetekohaselt remontida. Kes pakub poole, kolmandiku või kümnendiku selle hinnaga jätab ilmselt midagi vajalikku tegemata/vahetamata või ei tea mida teeb.

Kui remondinumber tuleb tõesti tuhandetes, siis kasutatud mootorite hindu tasuks ennem võrdluseks uurida kui alternatiivseid remondipakkumisi. Täpse kalkulatsiooni tegemiseks tuleb päris palju lahti monteerida ja see maksab ka raha. Kõhutunde järgi oleks otstarbekam komplektselt ringi tõsta ja rahu majas.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 08.09.2013 12:21 21
Postitas Riinakas
Mootor on 3.0d 160kW, 2006 a ja läbisõit on ligikaudu 260 000 km.
UMist öeldi, et nad võtsid nukaanduri eest ära ja et siis nägid, et nukk on pooleks. Rohkem ei öeldud midagi. Ainult, et täpsemalt saab teada siis kui mootor ka lahti võtta.
Oleme arutanud ja ei tea isegi, et kellelgi oleks nukkvõll katki läinud.

Eelnevalt jäi mainimata, et tegelikult hakkas auto piiksuma ja viskas saksa keelse teksti, et motor oil ja mingi pikk sõna veel. Ise saksa keelt ei oska ja seega ei jäänud see sõna ka meelde. Aga õli oli normis. Seega ei kujuta ette, mis seal tegelikult võib olla.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 10.09.2013 22:37 35
Postitas sander k
Kui nukk läks siis ma pakuks et kõrgsurvepumba ja väntvõlli vaheline kett on purunenud.

Minu x-l vahetati mootor 200k pealt. Selle vea pärast. Peale läks saksast toodud teine mootor, millel uus ketijooks sees. Vana polnud mõtet taastada.

Viga otsesel ülesse ei leitudki miks nii juhtus. Sisselaskekolde klapid olid alles ilusti ja muid anomaaliaid ei tuvastatud. Ainuke mis tagantjärgi mõeldes oli see et kübemefilter oli umbes.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 11.09.2013 09:14 13
Postitas Riinakas
Sander - kuidas sul see asi täpselt juhtus? Oli mootoris mingi kolin ka?
Minu puhul oli see, et mitte minigt kolinat ei olnud ja auto jäi lihtsalt seisma. Kiirus lihtsalt kukkus ja lõpuks seisis. Mootor käis ringi, aga lihtsalt auto ei läinud käima.

UMis üritati ka käima teda panna ja siis öeldi (esmase vaatluse - kuulamise peale) et kett on terve.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 11.09.2013 23:45 34
Postitas sander k
See küll juhtus eelmisel omanikul, kes on hea sõber.
Aga oli rekkast möödasõidul ja järsku kooles ära. Varasemalt ei täheldanud autol miskit kummalist. Kõik hooldused olid eelnevalt korrapäraselt tehtud, niiet seda ka nagu süüdistada ei saaks. Tagatipuks juhtus see ka Venemaal ja piirini oli veel 130km. Õnneks Rolfi mehed viskasid piirile ära ja edasi sai oma jõududega saadud. Kahjustustest niipalju veel, et sisselaske nukkvõll oli 3-ks tükiks ja väljalaske oma 2-ks.

Muidugi idiootsus on see, et materjalide kokkuhoiuga on üle võlli mindud. Nukad on torust, väljalase kolle on plekist.Paraku paistab, et materjalide valikuga on alt mindud ja nüüd 2xx xxx läbisõidu juures kipuvad laiali minema.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 12.09.2013 19:07 42
Postitas Riinakas
Meie autol on ka hooldused korrapäraselt esinduses tehtud.
Aga kui rääkida inimestega, siis kõik vannuvad, et mis moodi saab nukkvõll katki minna. Nad pole sellest kuulnudki.
UM vastas, et see on suhteliselt harv juhus kui nukkvõll otsad annab. Ehk et ma ei tahaks seda uskuda, et asi on materjalis.

Eks täpsemalt saame teada siis, kui mootor uues kohas lahti võetakse.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 13.09.2013 23:32 31
Postitas sander k
Saksas öeldi et 1/10000-st. Ei tea kas tõepõhi all on. Võibolla liinilt praakdetailid tulnud. Kas sul läks üks nukk katki või on mõlemad puruks? Mind tegelt huvitaks ka tahmafiltri olukord, kas sellega saab seda seostada. X-l ei lähe avariiresiimi ka tahmafiltri rikke korral. Muud nagu ei oska süüdistada.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 14.09.2013 13:51 33
Postitas Riinakas
Hetkel ma veel ei tea kas ja mis seal üldse katki on.
Täpsemalt tean ilmselt esmaspäeval..siis võetakse mootor lahti.

Pöidlad pihku, et ei oleks midagi väga hullu! :)

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 19.09.2013 11:35 51
Postitas Kotkas1
3.0d üks 135kw(e39) ja teine 142kw(e46) minu käest läbi käinud ühel oli 5 ja 6 silindri vahel nukk pooleks ning teisel 4 ja 5 silindri vahelt pooleks. lisa kuludeks oli esimesel 2 klappi ja kolb ning teisel õnneks 2 klappi ainult. ise kahtlustan et häda põhjustad pigem longlife õli vahetusvälp meie kliimas.
Edit: mõlemal olid sisselaske nukkvõllid

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 19.09.2013 16:08 08
Postitas eero
:shock:

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 20.09.2013 00:06 35
Postitas Kotkas1
eero miks nii suured silmad?
sellise vanuseklassi autodele lihtsalt ei raatsita enam tihti uusi juppe otsida, õnneks lammarites neid palju.
kui kahjustused suured saab ju alati ka komplektse mootori võtta. täpsustuseks e39 oli eelmine sügis ja e46 oli täpselt esimese külmaga ja käivitades (starteriga ikka :D)
teemaalgatajale: remondi poolest ta mõnusam töö ei ole palju uusi juppe ja lammutamist (ajamahukas), kui pealt mootor laiali ja selgus käes siis saab ju ka remondimehega arutada kas on rahaliselt mõtet antud mootorit remontida või on odavam teha mootorivahetus. muidugi võib ka õnneks olla UM valediagnoos ja mõni väiksem viga.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 20.09.2013 11:57 43
Postitas Riinakas
Nüüd on siis lõpuks selge, mis täpselt katki.
Kahjuks on mõlemad nukkvõllid pooleks. :cry: Täpselt ei tea, kas mitmest kohast ja mis seal veel võib olla.

Ja sai asja uuritud ja arutatud ning ainuõige lahendus on tõesti uus mootor osta. Jupid ja tööraha ka veel läheks ilmselt kallimaks kui uus mootor.

Sisimas ikka uskusin, et ehk UM hirmutas lihtsalt. Aga ilmselt mitte.

Kahjuks siis nii :(

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 20.09.2013 13:01 26
Postitas Kotkas1
muidugi kui ülejäänud asjad korras(kett ja kolvigrupp) mootoril siis võid ju uurida ka ainult plokikaane vahetust, hea vähemalt et levinud mootoriga auto oled ostnud :)
kui sa viitsid võid lasta remondimehel paar pilti ka teha vanadest nukkvõllidest uskumatutele :D

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 20.09.2013 13:14 22
Postitas sander k
Algusaastate M57 motol on nukad paremast materjalist tehtud ja kestavad hästi. Sul võis pigem see häda olla et sisselaske kolde klapp pani ajama ja ega ta mujal ei takerdu kui kolvi peal. Kehvemal juhul läheb läbi turbo sumpasse, siis turbo vahetus ka veel.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 20.09.2013 13:31 55
Postitas Kotkas1
pigem mitte kuna mõlemad manuaalid ja klapid puudusid, miks ma kahtlustan õli häda on see et demonteerimisel ma käega ei suutnud järele jäänud nukkvõlli pöörada- samuti mõlemal oli õli kõrbenud viimasele laagri pukile.
NB tegemist ei ole minu autodega vaid siiski tuttavate omadega mis minu käes remondis käinud sellise hädaga, diislid mulle liiga vastukarva isikliku autona :D
aga aitab OT-st

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 20.09.2013 14:11 37
Postitas Riinakas
Eks ma vaatan, mis nendest piltidest saab. :)
Tassime vana mootori koju ja siis vaatame, mis sellega edasi teeme.

Ilmselt ikkagi sai see asi alguse mingist õli probleemist.
Aprillis käis õlivahetuses ja eelmine omanik ütles, et iga 15 000 km pealt küsib auto ise õli juurde.
Nüüd oli sellest eelmisest korrast max 10 000 km sõidetud.

Aga ma üritan kindlasti täpsustada, et mis see probleem siis võiks olla.

Turbo peaks korras olema.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 30.09.2013 10:17 58
Postitas sander k
On teada juba milles viga oli.

Re: X5 nukkvõll

Postitatud: 30.09.2013 12:01 54
Postitas Riinakas
Hetkel veel täpselt ei tea.
Aga annan teada ;)