1. leht 1-st

E38 mis õli kasutada?

Postitatud: 08.12.2004 22:06 53
Postitas DeeJay
Et siis täna rändas mu masin kohta kus kontrollitakse üle sillad, kast, mootor jne. Kaasneb ka õli- ja õli filtrite vahetus (nii kast kui mootor). Öeldi, et lõdvalt võib panna pool-synt õli mootorisse ja et 98a mootorile pole enam mõtet täis sünti pannagi aga otsustasin siit ka järgi uurida asja kohta... et kas ikka oleks kõige õigem tegu poolsynt sisse valada? Pole eriline spets aga minu arust peaks senikaua kuni kannatab ikka täissynti kasutama? Arvamused?
E38 735 98a

Postitatud: 08.12.2004 22:38 56
Postitas meph
Mina paneks täissündi.. ise kasutan enda 91 aasta M50B25 mootoril teabmisläbisõiduga ka täissünti... õli praguste mõõtmiste kohaselt veel kulunud igatahes ei ole. Sama õli kasutasin ka vanal M43B16 mootoril... kasutasin seda õli kogu aja mis antud mootor mind teenis ja selle aja jooksul sellist asja nagu õlikulu ei märganudki. Tegu siis Castrol GTX Magnatec 5W-40 õliga.

Postitatud: 08.12.2004 23:25 04
Postitas Viljar
Muidugie i ole mõtet, aga kui ikkagi kasutad täissünti siis ma usun, et mootor ka elab kauem, aga õli mark võiks ikka Castrol olla ;)

Postitatud: 09.12.2004 04:19 27
Postitas Lauri_B
sel teemal kull juba eelnevalt juttu olnud piisavalt
selle jaoks otsing olemas :roll:
teema lukku

http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=317

Postitatud: 09.12.2004 10:02 35
Postitas priitv8
Lõpetuseks tahaks öelda (teagi mitmendat korda juba), et need mineraal- vs pool- vs. täissündi juttu ajavad mehed, kes tulevad ütlema et 98 aasta autole ple mõtet täissünti valada, saada kuu peale. Niikaua kui rahakott kannatab, kalla täissünti.
Nende jutu ainsaks vabanduseks võib olla see, et tavakaubanduses liikuvad täissündid on tänapäeval nn. "vesiõlid" (a-la 0W.. ja 5W..) mida kulunum mootor ei taha nii hästi kinni pidada. Normaalse viskoossusega täissündi otsimiseks pead sa Eestis tõsiseid jõupingutusi tegema.

Postitatud: 09.12.2004 10:06 19
Postitas Simsa525
Kamazi õli..... 8 eeku liiter ja su massin sõidab 120 aastat veel ilusti :evil:

Postitatud: 09.12.2004 10:29 03
Postitas Anti
Ise kasutasin oma autol varem kogu aeg Castroli GTX 5W-30-t ja õlivahetuste vahel ei pidanud grammigi õli juurde valama.
Viimati sai aga lolli soovituse tulemusena sisse valatud odavam BP 5W-30 ja nüüd pidi 5000km pealt juba liitri juurde valama.

Postitatud: 09.12.2004 11:27 22
Postitas priitv8
Anti kirjutas:Viimati sai aga lolli soovituse tulemusena sisse valatud odavam BP 5W-30 ja nüüd pidi 5000km pealt juba liitri juurde valama.
Aga sa proovi midagi toekamat ka, nt. 10W60 või 15W50 ja vaata mis tulemuse saad?

:)

Postitatud: 09.12.2004 14:02 27
Postitas DeeJay
Aitäh seltsimehed vastuste eest a üks küssa veel... et kumma õliga kestab mootor paremini, kas täis või pool synt? Täis sündiga vist kulumine väiksem? Vabandan võhiklikkuse pärast :P

Postitatud: 09.12.2004 14:08 28
Postitas JDF
Täis sündil on määrimis omadused paremad ... :roll:

Postitatud: 09.12.2004 14:53 36
Postitas priitv8
Tegelikult ei ole vahet. Värske mineraalõli määrib ka väga hästi. Vahe on selles, et termiliste ja keemiliste protsesside tulemusel kaotab mineraalõli oma soodsad omadused kiiremini.

Postitatud: 09.12.2004 15:38 48
Postitas eero
Tegelikult ongi nii, et looduslik e. mineraal õli on hoopis libedam asi kui tehis e. sünteetiline. Aga tema omadused ei säili külmas-kuumas-ajas jne.

Postitatud: 09.12.2004 15:48 01
Postitas priitv8
eero kirjutas:Tegelikult ongi nii, et looduslik e. mineraal õli on hoopis libedam asi kui tehis e. sünteetiline. Aga tema omadused ei säili külmas-kuumas-ajas jne.
Tea, kas see on ka põhjus, miks mõned "juhtivad" laborid on nt. Shell Helix sünteetilisi õlisid maha teinud, kuna testitulemus näitas mineraalsete komponentide olemasolu?
Ja kõige hullem saastaja on ikkagi põlemise produktid, nt. väävelhape mis tekib väävlisisaldusega bensiini põlemisel. Ja kolmas on õli enda ärapõlemine, mille tulemusena tekivad vaigud e. šlamm.

Hakkab pihta..

Postitatud: 09.12.2004 17:00 11
Postitas DeeJay
1998a auto otsustasin just selle pärast osta, et ei peaks kohe remontima hakkama, kuna aasta suht uus aga võta näpust...

täna kanali peal avastati, et lekib käigukasti õli kasti ja mootori vahelt. tegu lifetime õli kastiga ka... mis seal läbi võib olla ja palju maksma võib minna selline asi?

Postitatud: 09.12.2004 19:07 13
Postitas meph
Miskine simmer tõenäoliselt...

Postitatud: 09.12.2004 22:24 22
Postitas Viljar
Igaljuhul soovitaks täissünti ja täissündil ka vahetus 15000 km pealt.
Aga remondi asjus võid Aivarile kõllata 5062088

Postitatud: 10.12.2004 07:27 07
Postitas truumu
ma usun, et kõige kindlam kuulata, mis mootor ise õli kohta kostab
kui ikka peale täissündi sissevalamist tundub, et kapoti all on tühi õllepurk peotäie mutritega(vastik hääl), siis on õli liiga vedel sellises kulumisstaadiumis mootori jaoks...
ja kui ta veel rüüpama ka hakkab seda ollust, mis 400.- EEK/liiter maksab, siis on ju tore ainult õli jaoks raha teenida?
praktika näitab, et olulist vahet(peale hinna ja läbisõidu) mootori puhtana ja tervena hoidmisel pool- ja täissündil ei ole
aga kuna täissünt on oluliselt "vedelam" siis limavasse ja suurema läbisõiduga mootorisse pole teda lihtsalt otstarbekas valada
ja ärge langege müügitriki ohvriks, kui kanku peale on kirjutatud näit. synt. oil, see ei pruugi olla TÄISsünteetiline!
viskoossus ja hind ütlevad, mis õliga tegu, samuti kiri: FULLY synt. oil
eriti puudutab Valvoline tooteid :D
ja vahetusvälbaks pakuksin .
poolsünt-10 000 km
täissünt -15 000 km
mineraal 5000 km
iga järgnev kilomeeter võib mootorile valus olla...
kasulik oleks üles märkida koos loenduri nullimisega ka tegelik läbisõit, sest loendur ei pruugi alati tõtt rääkida,
ise vahetan õli harilikult õli värvuse järgi, nats enne roheliste tulukeste kustumist, sest oilservice tulukesed on siiski ainult informatiivsed, mingit õli analüüsi mootoris ei toimu ja auto, kuigi on BMW, ei ole nii tark, et arvestaks kõiki omaniku sõidustiili eripärasid :D

Postitatud: 10.12.2004 08:59 29
Postitas priitv8
truumu kirjutas:... sest oilservice tulukesed on siiski ainult informatiivsed, mingit õli analüüsi mootoris ei toimu ja auto, kuigi on BMW, ei ole nii tark, et arvestaks kõiki omaniku sõidustiili eripärasid :D
Kui see analüüs kedagi peaks huvitama, siis ma võin kirjutada, kuda see käib.

:)

Postitatud: 10.12.2004 10:04 29
Postitas DeeJay
Tee seda, Priit :) Hea meelega kuulaks/loeks...

yks kyssa veel

Postitatud: 10.12.2004 10:07 47
Postitas DeeJay
A siis hakkas veel mulle huvi pakkuma, mis asi on Schneider... mul oli autol taga 735i kõrval kiri schneider... lasin fööniga maha... siis avastasin, et mootori plastmassi peal ka suur kiri Schneider (ei tea kas õigesti kirjutatud aga midagi sellist oli) Mida see tähendama peaks?

Postitatud: 10.12.2004 10:45 53
Postitas eero
priitv8 kirjutas:
eero kirjutas:Tegelikult ongi nii, et looduslik e. mineraal õli on hoopis libedam asi kui tehis e. sünteetiline. Aga tema omadused ei säili külmas-kuumas-ajas jne.
Tea, kas see on ka põhjus, miks mõned "juhtivad" laborid on nt. Shell Helix sünteetilisi õlisid maha teinud, kuna testitulemus näitas mineraalsete komponentide olemasolu?
Ma arvan küll, et see on nii. Ega Shellimehed kuupelat kukkund pole. JU nad on meelega lisanud midagi libedat ka sisse, et õli ikka määriks ka :D

Veits mööda näide, aga Fordi kõige uuemate mootorite jaoks tehakse spetsiaalset õli Ford Formula-E, millest Ford ise rägib kui täissünteetilisest õlist mineraalõli lisanditega. Viskoossus on 5W-30, tootja Castrol. Ja tavalise täissünt 5W-40 kohta öeldakse, et seda kasutada ainult hädajuhtumil kui õiget asja võtta pole, sest pole piisavalt libe.

Re: :)

Postitatud: 10.12.2004 10:47 00
Postitas priitv8
DeeJay kirjutas:Tee seda, Priit :) Hea meelega kuulaks/loeks...
Ütleme nii, et vanema indikaatori algoritm mul peas ei ole (kodus saaks järgi vaadata), aga alates E38-st on kaasutusel uus algoritm (sul vist ei ole enam ka roheliste tulukeste riba, vaid näitab järelejäänud kilomeetreid, eks?) on imelihtne - loetakse läbi mootori lastud bensuliitreid! Selgus, et need on sama heas seoses mootori töötemperatuuri- ja koormusrežiimidega, kui vana algoritm. Ette on programmeeritud, mitu liitrit hooldusvälp on (see sõltub arusaadavalt mootorist) ja sealt loetakse alla. Lisaks on veel ajaloendur, mis kord kahe aasta tagant kella ikooni süütab - et mitte unustada pidurivedelikku vahetada.

Postitatud: 11.12.2004 12:26 43
Postitas priitv8
Nii, panen siia siis esimeste SIA-de algoritmi (mis muidugi ei pretendeeri 100% täpsusele kõikides pisidetailides):

"Andrew V. Rudkovsky" <avrudkovsky@mail.ru> wrote in message news:<hi554use1vml3vqm5rcs2lcjv209a8qqgb@4ax.com>...
> On Sun, 13 Jan 2002 Anton Kostilev wrote:
>
> ============================
> 4.7.3: Service Indicator Light Algorithm
> --------------------------
> How SERVICE INTERVAL INDICATORS decide when to turn on a light. In
> case your wondering, according a service bulletin I came across in the
> late eighties, engine wear miles are counted according to the
> following: There are three temperature points used to determine a
> cold, warm, and hot engine. I think below 50C, 50-70C, and above 70C.
> Below 4000 rpm; for each cold mile, three are counted. Two for each
> warm, and one for each hot. Above 4000 rpm, one or two miles are added
> to the count. (not sure exactly anymore). When a total of 1800 engine
> wear miles are counted, one additional light is lit. Thus you could go
> over 10000 miles before the first yellow light comes on.
>
> http://www.golgofa.ru/diagnos/bmw_faq.zip
>
>
> sorry for english
>
> ------------------------
> WBR, Andrew V. Rudkovsky (1989 E34 M20B25)
> /ICQ# 63561621/

Alates 09/95 on E38, E39 ja järgnevatel mudelitel kasutusel SIA III. Esimesed neist on isegi tavapärase 5 rohelise tulega. Kellade EEPROM-is on kirjas vahetusvälba liitrite määr (nt. 1500 või 2000 - sõltub mootorist). Iga kord kui 20% sellest on kulutatud, kustub üks tuluke. 100% peal kustub viimane roheline ja süttib kollane, 108% peal süttib punane.