Mootori töötemperatuur

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Mootori töötemperatuur

Postitus Postitas Martin_S »

Ühesõnaga tekkis vaidlus M62 4.4 mootori temperatuuri üle
Kas mootori töötemp on umb 88 - 94 või on ta tõesti seal 105-110 kraadi juures????
Kasutaja avatar
iisak
Huviline
Postitusi: 1702
Liitunud: 31.08.2006 19:04 49
Asukoht: Kadaka tee 187c, Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas iisak »

Pigem ikka see väiksem number,sest mina suutsin leida kahesuguse avanemistemperatuuriga termostaate-103`C ja 105`C.
......................Ja mulda kukkus suust, kui 1000-aastane tüdruk naeris.....................
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

M62B44 on el. reguleeritava termostaadiga. Suurel koormusel on norm 90*C, väikesel kuni 115*C.
Mul linnas ja maanteel põristades (pöörded üle 3000 ei lähe), on temp seal 108-113 kandis.
Seier kargab punasesse alles 125*C pealt!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2404
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas TarmoV12 »

panin tähele jah Martini autoga sõites, et kuigi seier püsib ilusti keskel, siis varjatud menüüst vaadates oli normaalsel linnasõidul 110 ja rohkem.. pidasin seda paljuks, kuna minu V12-l on analoogsel sõidul 90 kraadi ümbruses see näit.. täna töölt koju sõites jälgisin spetsiaalselt, suurim number mis ma nägin, oli 93 (välistemp 10,5 , tihe liiklus) :roll:

huvitav, et M62-l ja M73-l on siis nii suur temperatuuride erinevus :shock:
V8
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

M73-l on fiks avanemistemperatuuriga termostaat. M62-l muudetava. Seda elektriliselt juhitavat termostaati on hiljem ka teistele mootoritele pandud, nt. M54 peaks olema ja kõik N-seeria mootorid.
Tehase jutu järgi pidi kõrgem temp tagama väiksema kütusekulu. Samas maks koormusel on see mootorile ohtlik, seetõttu lastakse seal piirkonnas temp alla. Ka on selle tõttu vaja kliimaseadet veidi kohendada, sest 120* vesi ei meeldi eriti salongisoojendusradikale.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
--kala--
Huviline
Postitusi: 677
Liitunud: 20.02.2007 14:27 31
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas --kala-- »

jutul on päris suur point
seda ka ralli autode juures kogetud
vahest kasutatakse spets vedelikke mis juba +10 kraadi juures hanguvad et suurematel pööretel moototi temp. madalamal hoida
ses suhtes peaks ka nii olema et palja veega peaks ka jahutama rohkem kui jahutusvedelikuga, seega läeb mootor aeglasemalt soojaks
mida kõrgem kylmumis piir seda kehvemini läeb soojaks
seega oleneb temp ka sellest milline vedlik mootoris on
Vähemast ma arvan nii :D
<powered by 330xd 09>
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
Kasutaja avatar
bemm730
Huviline
Postitusi: 774
Liitunud: 30.10.2007 21:15 16
Peamine sõiduk: MB w221 s63 amg
Asukoht: Tallinn,Õismäe

Postitus Postitas bemm730 »

Tere kui siin juba temperatuuri jutuks läks,siis ei hakanud uut teemat tegema.Küsimus siis selline: kas see on normaalne ,et m30b30 mootoril ummikus ja esimese käiguga pikemalt sõites läheb tempnäidiku seier keskmisest kriipsust üle sinna viimase enne punast olevale kriipsule,noh loogiliselt võttes ta peaks minema ,aga kuna ise kindel ei ole ,siis mõtlesin küsida.Ja kas see kuidagi plokikaant ei kahjusta?
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

bemm730 kirjutas:Tere kui siin juba temperatuuri jutuks läks,siis ei hakanud uut teemat tegema.Küsimus siis selline: kas see on normaalne ,et m30b30 mootoril ummikus ja esimese käiguga pikemalt sõites läheb tempnäidiku seier keskmisest kriipsust üle sinna viimase enne punast olevale kriipsule,noh loogiliselt võttes ta peaks minema ,aga kuna ise kindel ei ole ,siis mõtlesin küsida.Ja kas see kuidagi plokikaant ei kahjusta?
ei tohiks minna märgatavalt üle keskkoha, jahutuse ventikas peaks aktiivselt tööle hakkama kui temperatuur üle normaalse jõuab.
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Mootori töötemperatuuri püütakse ikka hoida seal 100-115 kraadi vahemikus.
Rootslaste masinatel on temp.kellad kalibreeritud nii,et osuti on keskel ja eriti ei liigu vahemikus 90-118 kraadi,edasi hakkab osuti jõudsalt ülespoole ronima.Bemaril pole proovinud,aga eks ta käib samamoodi.
Minu fiks. temp. termostaadiga(tuttuus) M-73 istub tavasõidul kenasti seal 100-105 kraadi vahemikus. Usun,et suurtel koormustel on temp veidi kõrgem,kuid osuti pole eales end üle keskpunkti vedanud(v.a. Iisakuga saksast ostujärgselt tagasi kihutades,kus mootor pidevalt keema üritas minna.Õhk oli süsteemis,nagu hiljem selgus)
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

nuu hea seegi vähemalt. Naljakas oli see et sai UMiga ka sellest räägitud ja nende arvamus oli selline, et vahemik peaks ikka seal 90 kraadi ümber olema. Naljakas et esindus ei suuda ka adekvaatselt vahest vastata :?
Selge siis mu muretsemine oli asjata.ja see 108 moto temp on normaalne. Sai ka nii mõnelgi muul 4.4 töötempi vaadatud ja kõigil on seal 110 kraadi vahemikus.


vähemalt on nüüd rahu majas :D



tänud vastuste eest ;)
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

110 kraadi kant on see kõige magusam ala mootori tööks.Kahjuks ei suuda fiks. temperatuurikarakteristikuga vedelik/bimetalltermostaadid piisava kiirusega tõhusalt reageerida kiiretele temp.muutustele.Seepärast kasutataksegi tänapäeval elektriliselt tüüritavaid.
Vasta