1. leht 1-st

725 TDS '98 E38

Postitatud: 23.08.2006 14:23 17
Postitas mia
Sirvisin siin teemasid, aga enda probleemile vastust ei leidnud. Siiani olen sõitnud bensiinimootoriga masinatega ja praegune on esimene diisel ning asi nimelt selles, et hommikuti ei taha auto nagu hästi käivituda. Tuttavad räägivad, et diisli käivitamine pidigi olema teine teema, kui bensiini, aga ma ei tea ... üsna pikalt peab süüdet andma ja, kui käima läheb, siis viskab "sinist" tagant välja ja tundub, nagu oleks tegu põlemata kütuse või kärsahaisuga :? Probleem on just hommikuti, kui auto on öö läbi seisnud, päeva jooksul ei ole käivitamisega probleeme.
Teine mure on elektroonikaga seoses, nimelt maki juures olevad näidikud (kell jms, mis seal asub) põlevad korraliku heledusega seni, kuni lülitan sisse sõidutuled- siis muutuvad näidikud tuhmiks ja jäävad kergelt vilkuma (kord heledamaks, siis tumedamaks). Milles võiks asi olla? Auto sai ostetud augusti alguses ja siis vahetasin ka aku ära nii, et selles vist ei tohiks probleem olla?
Oskab keegi head nõu anda?

Postitatud: 23.08.2006 19:30 38
Postitas Veljo_V
Nende tulede vilkumise kohapealt: seal armatuuris peaks olema andur mis vastavalt valgusele reg. näidikute heledust. Äkki see peetis.
Käivitumine- kas ketivahetusest tead millal viimati teostati. Kui kett kulunud on sama viga. Lase kompressioon ära mõõta. Ja MIS põhiline EELSOOJENDUS küünlad kontrollida. ;) ;)

Re: 725 TDS '98 E38

Postitatud: 23.08.2006 20:32 02
Postitas antonio1
[quote="mia"]asi nimelt selles, et hommikuti ei taha auto nagu hästi käivituda... üsna pikalt peab süüdet andma ja, kui käima läheb, siis viskab "sinist" tagant välja ja tundub, nagu oleks tegu põlemata kütuse või kärsahaisuga :?quote]

Kas hommikul enne käivitamist ootad ikka niikaua kuni eelsüüte kiri ära kustub tablool?

Re: 725 TDS '98 E38

Postitatud: 23.08.2006 23:28 59
Postitas mia
antonio1 kirjutas:
mia kirjutas:asi nimelt selles, et hommikuti ei taha auto nagu hästi käivituda... üsna pikalt peab süüdet andma ja, kui käima läheb, siis viskab "sinist" tagant välja ja tundub, nagu oleks tegu põlemata kütuse või kärsahaisuga :?quote]

Kas hommikul enne käivitamist ootad ikka niikaua kuni eelsüüte kiri ära kustub tablool?
hmm, see masin suhtleb minuga ainult saksa keeles nii, et sama hästi võiks ta ka hiina keel olla, kuna saksa k. on minu jaoks täiesti tume maa :roll: siinkohal küsiks kohe ära, et kas keegi teab, mis tähendab "vorglühen?" Kas ongi äkki mingi eelsüüte bla-bla-bla :lol: Kas tabloole peaks tulema kiri eelsüüte kohta või peaks selle kohta tulema hoopis mõni tuluke (samas stiilis nagu näiteks airbagi oma ilmub) Igal juhul homme hommikul käivitades üritan neid tulede-kirjade asju jälgida, et mida see auto mulle siis ikkagi selgeks üritab teha.

Postitatud: 24.08.2006 00:13 51
Postitas Aimar

Postitatud: 24.08.2006 08:08 37
Postitas Valdek
külma mootoriga keera süüde sisse, oota kuni see kiri "vorglühen" ära kustub...ja siis anna starterit...

Postitatud: 24.08.2006 08:10 26
Postitas priitv8
Vorglühen tähendab justnimelt eelsoojendamist (Vor - ette, ennem ja glühen = hõõguma).

Postitatud: 25.08.2006 12:52 16
Postitas mia
Tänud kõigile, proovisin selle õpetuse järgi keelt muuta ... kõik punktid käisin läbi ja mingit prbleemi ei olnud, aga selle punkti juures, kus peaks saama keelt valida, ongi ainult võimalik Saksa keelt valida :?
Käivitamise koha pealt ... olen nüüd 2 hommikut korralikult oodanud, kuni see kiri ära kustub ja alles siis süüdet andnud, aga seis on endine :roll: mootor ei taha käivituda (nagu tahaks välja surra), aga tundub, et sinist tuleb tagant vähem välja. Vist tuleb sammud seada mõne töökoja poole ja lasta kontroll teha. Aga mida kontrollida? Mootori diagnostika? Eelsoojendusküünlad? Või mõlemad?

Postitatud: 25.08.2006 13:21 25
Postitas Tarmo
Astu truumu juurst läbi , sealt ikka abi saad.

Postitatud: 25.08.2006 14:16 39
Postitas mia
Tarmo kirjutas:Astu truumu juurst läbi , sealt ikka abi saad.
Siin BMW remontijate all kirjas, et Truumu on Laki tänaval Auto-Diagnostikas?! Kui see info on õige, siis ma sinna juba helistasin ja nad ütlesid, et diiselmootoritele nemad diagnostikat ei tee ja ütlesid ka, et linnas pidi olema põhimõtteliselt 2 kohta, kuhu minna saaks- üks on Karla Auto Peterburi maanteel ja teine, mille nime ma ei mäleta, on kuskil Türi tänaval :roll:

Postitatud: 25.08.2006 20:23 32
Postitas Jaanus_P
minul on seni diagnostikat teinud kasutaja patrik. kõike ta teada ei saa, aga helistada võid talle ikkagi. kontrollib sul küünlad ära ja ehk teeb ka vahetuse. patrik-5028520. mul mootor sama ja seni ei ole probleemi millest patrik jagu ei saa.

Postitatud: 26.08.2006 17:32 30
Postitas antonio1
mia kirjutas:Tänud kõigile, proovisin selle õpetuse järgi keelt muuta ... kõik punktid käisin läbi ja mingit prbleemi ei olnud, aga selle punkti juures, kus peaks saama keelt valida, ongi ainult võimalik Saksa keelt valida :?
Käivitamise koha pealt ... olen nüüd 2 hommikut korralikult oodanud, kuni see kiri ära kustub ja alles siis süüdet andnud, aga seis on endine :roll: mootor ei taha käivituda (nagu tahaks välja surra), aga tundub, et sinist tuleb tagant vähem välja. Vist tuleb sammud seada mõne töökoja poole ja lasta kontroll teha. Aga mida kontrollida? Mootori diagnostika? Eelsoojendusküünlad? Või mõlemad?
kõik küünlad ei tööta
EDIT: ilma telekata variandil ise keelt muuta ei saa

Postitatud: 05.09.2006 14:26 09
Postitas mia
Hehh, ma käisin ikkagi diagnostikas ära ja sealsed tegelased väitsid, et autol kõik täiesti OK (kõik küünlad töötavad, mootor korras jne). Ainuke, mis nad "leidsid" oli, et peale "vorglühen" kustumist peaks siiski veel 10-15 sek. ootama, kuna arvuti näitas, et olenemata selle kirja kustumisest, töötab soojendus edasi ja alles 15 sek. pärast on seis selline, et võiks käivitada. Ja teine soovitus oli hommikul lihtsalt 2 korda eelsoojendust teha. Ma olen nüüd siis hommikuti hoolsalt sekundeid lugenud :lol: ja tundub, et asi tõesti toimib, sest auto käivitub probleemideta.
Ma ei teagi nüüd, kas olla rahul diagnostika tulemustega või tuleks veel midagi ette võtta?! :roll: Ma mõtlen ette võtta just välja selgitamiseks, miks ma ikkagi veel ootama pean peale "vorglühen" kustumist? Öelge nüüd keegi, et selline asi ongi normaalne ja ma lõpetan paanika ära kohe :lol:

Postitatud: 05.09.2006 14:40 58
Postitas Jaanus_P
inglis keeles on see pre-heat ja nagu tõlkest järeldan ütleb, et eelsoojendus! ma võin muidugi ka eksida natuke.

Postitatud: 05.09.2006 15:15 11
Postitas kq
mia kirjutas:Ja teine soovitus oli hommikul lihtsalt 2 korda eelsoojendust teha.
Mulle on jälle öeldud, et ui sa eelsüüte küünlaid rohkem kui üks kord järjest kuumutad, saad nendest kiiresti lahti ja vahetus ei ole kõige odavam lõbu.

Postitatud: 05.09.2006 15:16 38
Postitas AARE540
Tõlke suhtes sa ei eksi ;)

Postitatud: 05.09.2006 17:49 37
Postitas erikred
mia kirjutas:Hehh, ma käisin ikkagi diagnostikas ära ja sealsed tegelased väitsid, et autol kõik täiesti OK (kõik küünlad töötavad, mootor korras jne). Ainuke, mis nad "leidsid" oli, et peale "vorglühen" kustumist peaks siiski veel 10-15 sek. ootama, kuna arvuti näitas, et olenemata selle kirja kustumisest, töötab soojendus edasi ja alles 15 sek. pärast on seis selline, et võiks käivitada. Ja teine soovitus oli hommikul lihtsalt 2 korda eelsoojendust teha. Ma olen nüüd siis hommikuti hoolsalt sekundeid lugenud :lol: ja tundub, et asi tõesti toimib, sest auto käivitub probleemideta.
Ma ei teagi nüüd, kas olla rahul diagnostika tulemustega või tuleks veel midagi ette võtta?! :roll: Ma mõtlen ette võtta just välja selgitamiseks, miks ma ikkagi veel ootama pean peale "vorglühen" kustumist? Öelge nüüd keegi, et selline asi ongi normaalne ja ma lõpetan paanika ära kohe :lol:
Selline asi ei ole küll normaalne, ilmselt asi selles et küünlad küll töötavad aga mitte enam nii kui peaks. Nii et kõige lihtsam variant on lasta vahetada kõik küünlad ära, siis peaks asi paranema.
ma lasin kevadepoole teha, käivitumine paranes oluliselt, vanad küünlad olid kah kõik töökorras aga uus küünal on ikka uus küünal.
Endal tekib vaikselt tunne et peaks enne külmade saabumist jälle vahetuse ette võtma, kipub teine natukene külmalt uimerdama, samas mul läbisõit kah piisav ja külmkäivituste arv umbes 1-2 kuu peale sama mis keskmisel eesti diislil.
Loodan et saad sellest abi,

terv
erich

Postitatud: 05.09.2006 23:37 46
Postitas antonio1
mia kirjutas:Hehh, ma käisin ikkagi diagnostikas ära ja sealsed tegelased väitsid, et autol kõik täiesti OK (kõik küünlad töötavad, mootor korras jne). Ainuke, mis nad "leidsid" oli, et peale "vorglühen" kustumist peaks siiski veel 10-15 sek. ootama, kuna arvuti näitas, et olenemata selle kirja kustumisest, töötab soojendus edasi ja alles 15 sek. pärast on seis selline, et võiks käivitada. Ja teine soovitus oli hommikul lihtsalt 2 korda eelsoojendust teha. Ma olen nüüd siis hommikuti hoolsalt sekundeid lugenud :lol: ja tundub, et asi tõesti toimib, sest auto käivitub probleemideta.
Ma ei teagi nüüd, kas olla rahul diagnostika tulemustega või tuleks veel midagi ette võtta?! :roll: Ma mõtlen ette võtta just välja selgitamiseks, miks ma ikkagi veel ootama pean peale "vorglühen" kustumist? Öelge nüüd keegi, et selline asi ongi normaalne ja ma lõpetan paanika ära kohe :lol:
endal täpselt sama mootoriga masin ja u.15sek-i hoiab küünalt järgi (ka sellekohast kirja infotablool) talvel kui külma on -20 kraadi või enam.
praeguste ilmadega max. 5 sek. tahab hommikul eelsüüdet saada. Pöördu UM-i või mõne siinse elektriku poole