1. leht 1-st

E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 22.08.2011 08:35 35
Postitas rehamees
Tegelikult suht nämmutatud teema juba, aga ei leidnud ka otsingu abil vajalikku vastust.

Et siis 750 ja aktiivamordid. Ehk siis "edc3+" vist. Sooviks kah oma autol nina nii 20-30mm allapoole lasta, aga kas see amortidele hävitavalt ei mõju? Tavaamorti ei sooviks küll alla panna ainult selle pärast.
Ei ole ka leidnud valmis vedrusid. Kas meie 750 mehed saevad oma vedrud lühemaks?
Andke abi mehed!

PS! Edevus on ikka nii suur, et endal hakkab ka teinekord piinlik :)

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 22.08.2011 14:21 22
Postitas fiziks
amordi tööpiirkond on siiski piisavalt pikk, et lihtsalt madalamaks laskmine nüüd midagi hävitada küll ei tohiks. kuid oluline on mitte panna liiga jäika vedru (lõikad - läheb vedru jäigemaks!) ja vast veel olulisem on kindlustada, et amort uues konfiguratsioonis jubedalt põhja käima ei hakkaks.

mul peaks olema ühed seitsmese madaldusvedrud kuskil garaazinurgas, kuid tagumised. aga saada peaks ju siiski olema neid poes ka...

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 22.08.2011 15:15 09
Postitas rehamees
Ole nüüd palun nii kena mees ja juhata mind mönda sellisesse poodi :) Jään sulle "aleka" võlgu.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 22.08.2011 15:25 48
Postitas fiziks
ei tule need kohtade nimed küll meelde hetkel, aga google'st otsimine kindlasti viib mõnda sellisesse. märksõnaks tuuningosad jne.
ma arvan, et üks koht kust võiks ju põhimõtteliselt küsida on see atlant varuosad äkki?

muidugi alati jääb võimalus teha foorumis ostukuulutus :) ja kui see aita, siis eks lõigata võib ka, kuid see võib üsna ootamatuid tulemusi anda.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 23.08.2011 01:12 47
Postitas -Marko-
Eks neid kasutatuid esivedrusi liigub ikka ringi vahest. Ise sai ka kevadel alla topitud esivedrud millel ring maha lõigatud aga sellega on risk et ei püsi see verdu sul pesas, mis mul ka juhtus. Eks oleneb ka meistrimehest, aga paras nikerdamine. Koheselt peale seda lendasid õiged -40mm alla ja teine asi. Auto ei hüppa nii rõvedalt kui lõigatutega oli. Amortideks läksid kasutusse Bilstein B6-d.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 28.08.2011 12:45 45
Postitas TarmoV
Uued on umbes vedrud 200 jne euri -40mm ja sarjad 350 euri jne soomes

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 29.08.2011 21:26 57
Postitas Martin740
suht krõbe hind. mul se mure et nokk on natuke liiga lennus samas tagumine osa parasjagu madal ja ratas kergelt koopas et võikski ni madalaks jääda. arvatavasti taga vedrud väsind. Ei tea kas selle ühe kääru vedrult maha lõikkamine on lollus või kannatab tänavate vahel ukerdada küll :cool: selle kohta kindlasti 100 arvamust

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 30.08.2011 01:05 00
Postitas fiziks
lollus ei ole ja midagi hullu ei juhtu ka. ainult et ühe keeru lõikamisega tegelikult saad masinat suht vähe madalamaks...asi selles, et see otsakeerd on auto all "vabas olekus" nagunii praktiliselt kokku pressitud. ühesõnaga, tulemus võib olla, et eriti midagi nagu ei muutugi :D 2 keerdu samas võibolla juba liiga palju, katsetamise asi.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 30.08.2011 09:08 58
Postitas rehamees
Vot nüüd ei tea jah. Ma omal 730 löikasin ühel vedrul suures tuhinas keeru maha. Siis kui hakkasin tagasi panema oli üllatus suur, et ei mahugi vahele. R6´l olid vedru otsad koonuses.
750´l on vist sirged vedrud, aga kui see lõikamine ikka esiotsa jäigaks vötab, on ikka jama küll.
Peab vist ikka piiritaguseid poode uurima, aga risk jääb siiski, et mida sa saad.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 30.08.2011 12:06 01
Postitas fiziks
õige jah, lõigata saab ainult sirget vedru, või siis tuleb vedrupesa ka juba vahetada!

seda ma nüüd ei teagi, kas 5.0'l on sirged või koonused. kui on sirged, võid proovida lõikamist küll...muideks, ilmtingimata ei pea lõikama täiskeerdu, lihtsalt vedrupesa tuleks ilusti kohakuti sättida paigaldades pärast. Ja üldiselt kui juba lõikama hakata siis arvestada nii, et 1 keerd lõigates näed madaldust ehk mingi 20-30mm maksimum ma usun.
Lõikamine teeb vedru jäigemaks mingil määral kindlasti, aga jällegi, mida rohkem lõikad seda jäigemaks ta läheb. 1 keerd muudab äärmiselt vähe tegelt. Spets madaldusvedruga põhiline vahe ongi vast see, et need tihtipeale on lihtsalt madalamad originaalist, kuid mitte jäigemad või siis väga vähesel määral jäigemad.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 30.08.2011 13:48 04
Postitas rehamees
Neid madaldatud ninadega E32´tesid terve ilm täis. Äkki vötab söna möni asja läbiteinu. Kas on sebitud mingid madaldusvedrud, löigatud originaale või mis teed keegi on läinud. Lihtsalt proovima ka narr hakata. Pärast otsi vedrusid taga mida asemele pista.
Ja ehk keegi kes on löiganud muljetaks söidumugavusest, teelpüsivusest ka killukese.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 30.08.2011 17:45 57
Postitas fiziks
kas sa arvad, et ma räägin puhtast teooriast ja pole ise relakat kunagi käes hoidnudki? :lol:

ma ei saa aru, mis vahet seal lõppkokkuvõttes on sinu jaoks, mis teed KEEGI TEINE on läinud? 2 varianti on ja need mõlemad on sulle ju siin teemas nüüd põmst ilusti kenasti ära kirjeldatud. Nagunii pead ju lõpuks "lihtsalt proovima", kui tahad natuke väiksemat üllatust, osta madaldavad...kui oled üllatuseks valmis, lõike omasid. Teelpüsivus on põhimõtteliselt parem igaljuhul jäigema ja/või madalama vedruga, kuid auto muutub natuke rohkem alajuhitavaks...vaevalt sa seda tänaval sõites tunned, talvel ehk küll.

Originaalvedru, mida asemele panna, leiad ilmselt silmapilkselt kellegi osadeks auto küljest, paari euriga vms :D

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 30.08.2011 20:50 24
Postitas rehamees
Ei ma sinu oskusi küll kahtluse alla ei sea :D
Küsimus minu jaoks on suuresti ikka juhitavuses ja mis siin salata, pisut ka edevuses.
Vörreldes minu r6´ga on praegune 750 oma edc ja töötavate amortidega ikka täiesti teine tase. Kusjuures r6´l on ka uued amordid all. Tulin just seenelt ja on üks suht kitsas ja lahtise kruusaga tee kus ma aastaid käinud olen ja on vördlusmoment samade kummide- velgedega mölemast autost.
Isegi vöiks öelda, et nende autode puhul sellel teel polegi suurt miskit vörrelda :)
Sellest ka minu uudishimu selle vedruvahetuse asjus.
Aga noh, julge hundi rind on haavleid täis. Saen vist ikkagi köiksepealt vedrud lühemaks, juu siis oskab edasi vaadata.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 30.08.2011 22:03 28
Postitas Martin740
ma vist proovin ka ühe keeru maha lasta. se 2-3 cm on paras maa tegelt. aga kummalt poolt seda keerdu maha vedrult lõigata kas ülevalt või alt. kui maha lõikkan siis ju vedru jääb teist sugune. selles suhtes et originaalist se vedru ots keerab natuke ära. et istuks sinna pessa tugilaagri juures se kummipadi vüi kuidas selle nimetus on.

ühel 318 e36 compact mul tuttav lasi ühe kääru maha ja muutus ikka korralikult madalamaks aga se palju väiksem ja kergem auto et võib erineda se langemine e32 omast. 5.0 se nina ikka kaalub :D

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 31.08.2011 05:24 42
Postitas -Marko-
Minuomal ühe keeru maha võttes läks küll väga minimaalselt madalamaks. Kui juba võtta, siis 2 keerdu.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 02.09.2011 07:00 52
Postitas MargusRaska
Minu vedrukogemused sellised:
Lõikasin maha kõigepealt ühe tiiru ja eriti ei muutunud välimuses ja sõidumugavuses suurt midagi.
Lõikasin maha veel pool tiiru ja kokkuvõttes vast läks madalamaks ca paar senti kogu selle jama peale.
Kuna see relaka teema mulle tulemusi ei andnud ning eriti ei meeldi ka,siis sebisin ikkagi madaldusvedrud ja
amordid alla.
Minul muidugi vähe kergem nina ka,3,0 l.

Esimesel pildil on lõigatud poolteist tiiru ja teisel juba madaldus.
Pilt
Pilt
Ja kui tagumisi järgi ei too siis juhtub nii :D
Pilt
Enne nagu polnud pepu nii õhus aga esimeste madaldustega kergitas ära.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 02.09.2011 15:38 47
Postitas StenV70
Teoorias peaks kaalujaotus ka muutuma kui pepu uppi lasta....Seega mingid muutused ka juhitavuses...?

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 02.09.2011 17:11 45
Postitas fiziks
kuidas see kaalujaotus siis muutub? kas esi või tagaotsa kaal on peale madaldamist erinev esialgsest? lõigatud vedru keeru massi võrra ehk küll jah :D aga kordades rohkem mõjutab kasvõi juba see, kas tõmbad omal istme ette või oled kuskil taga lennukiasendis.
tegelikult muutub raskuskeskme kõrgus, eest läheb see madalamale ja tagant põmst jääb samaks. juhitavusele mõjubki sel põhjusel, kuigi tavaliselt on teine vedru ka teistsuguse jäikusega, mis omakorda mõjutab.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 02.09.2011 17:52 13
Postitas Martin740
se kaalu jaotus muutub küll aga se on nii minimaalne et se ei mängi asja juures rolli. Kaalujaotus muutub kuna tagu osa jääb kõrgemaks ja auto nagu kallutab ennast ettepoole. Nii olen mina aru saanud asjast.
tegin ise ühe katse aastaid 10 tagasi umbes. mul oli moskvits universaal kerega. Sellel taga on leht vedrud mis jooksevad taga silla alt läbi aga mina panin nad taga silla pealt jooksma. tahdtsin tagumist otsa kõrgemaks saada. Saingi aga ikka 30 cm umbes :lol:
siis oli nina maas täiiega ikka ja pepu lennus ja peale seda oli se masin selline kummipõletus masin.
Rattad hakkasid kergemini ketsima ehk siis tagumistele ratastele oli kaalu vähem. ennem ei jõudnud auto üldse kaapida :mrgreen:
teepeal se auto enam ei seisnud kuna kaalujaotus oli ees. kõige parem juhitavus peaks olema kui kaal on võrdselt jaotatud nelja ratta vahel ?
kui kellelgi on vastupidine teooria või suudab selle jutu ümber lükata siis kirjutage
igatahes huvitavaks se teema juba läinud :cool:

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 02.09.2011 19:06 09
Postitas StenV70
Ma just seda mõtlesingi,et rohkem kaalu toetub esisillale loogiliselt mõeldes...Tassi diivanit trepist üles,sellel inimesel kes madalamal,on raskem.
Pmst. toetub rohkem kaalu esisillale ja seega kaalujaotus teine(ma ei mõtlegi,et mingi 50/50-lt läheb 40mm-se madaldusega 80/20 peale jaotus)? See ei tähenda,et juhitavus pekki läheb aga mingi muutus peaks siiski olema.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 02.09.2011 20:10 54
Postitas rehamees
Pilt

Kui nüüd seda pilti vaadata ja väga lollisti küsida, kas nivoosüsteemist allapoole lasta ei oleks vöimalik.
või saab nivoosüsteemil ainult jäikust reguleerida.
Nagu selle süsteemiga?

Pilt

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 02.09.2011 23:09 54
Postitas fiziks
Martin, Sten...no kui nii ekstreemsed näited võtta nagu see mosse lugu ja diivani tassimine siis on sellel asjal jah juba teatav mõju :D
aga me räägime siis siiski esiotsa madaldamisest no max võibolla 5cm, ja tagaotsa kõrgus ei muutu üldse. siin ei tule erinev juhitavus küll mitte kaalujaotuse muutumisest, vaid nendest muudest asjadest, mida ma mainisin! kaalujaotus muutub ehk suurusjärgus 1% kuskil.

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 04.09.2011 23:13 50
Postitas TarmoV
Mis rehviga te sõidate mul hetkel 18" 245/40 jube inetult kitsas minu arust , kohe kui võimalik keeran vähemalt 255/35 - 275/35 alla aga siis ei tuleks küll madaldus kõne-alla või mis :roll: Ilmselt mingi 3,5 ei jõua üle 100km/h edasi minna sellise rulliga :lol:

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 04.09.2011 23:54 54
Postitas fiziks
see oli nüüd mingi imelik sarkasm või???

mis see rehvijutt siis teemasse üldse puutub või mismoodi rehvimõõt madaldusega seotud on?

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 05.09.2011 15:30 58
Postitas TarmoV
Ei soovinud midagi halvasti öelda lihtsalt kui rehv mõnusalt lai on kas siis kuhugile vastu ei hakka käima või ? Aga eks see selgub varsti plaan tellida H&R vedrud :D

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 05.09.2011 15:50 42
Postitas fiziks
ei ütleks, et see rehvi laius nüüd madaldamisega kuidagi rohkem mõjub. st. kui originaalvedruga juba käib vastu siis madaldusega lihtsalt käib ilmselt tihemini ja tugevamalt :D aga kui piisavad vahed on sees siis ei hakka ta madaldusega ka kuskile vastu käima. muidugi 255 on 245'st täpselt 1cm jagu laiem, ei ütleks, et see nüüd mingi suur erinevus on, mille puhul tasuks rehve vahetama hakata :D
aga see juba teemaväline jutt tegelikult, nii et jah...

Re: E32 750i 92a ja madaldus

Postitatud: 14.09.2011 22:14 49
Postitas Martin740
no ma võtsin ühe keeru maha ja auto nina langes 2 cm. :mrgreen: parasjagu tegelt nüüd nagu asi parlanksis :mrgreen: