1. leht 2-st

k: E34 rool

Postitatud: 14.02.2005 00:30 23
Postitas draggo
Tundub nagu auto sõidaks kogu aeg tuulise ilmaga.
BMW peaks ju väga täpse ja hea juhitavusega olema (vähemalt E30 oli). Paistab nagu roolil on väike lõtk sees.
Mis seal ära võib olla väsinud?

Postitatud: 14.02.2005 05:56 25
Postitas Viljar
Üldiselt seal võib palju asju rolli mängida, kokkujooks, mõni rooliots, mõni sarniir, mis iganes kulunud sillaosa võib seal rolli mängida.

Postitatud: 14.02.2005 09:52 45
Postitas priitv8
Selliste sümptomite juures vaataksin esimesena ülemiste õõtsade kummipuksid üle.
http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenan ... er_arm.htm

Postitatud: 21.03.2005 17:10 27
Postitas draggo
KRT Olen lasnud silla ja rooli üle vaadata. Sillad reguleerinud, kummid tasakaalustanud. Ikka sõidad ja pead pidevalt ka siledal teel sõidusuunda korrigeerima.
Kes teeks selle jama Tartus korda? :?

Postitatud: 21.03.2005 17:13 06
Postitas Valdek
soovitan soojalt kontrollida üle ka tagasillatala suured puksid...paneb samuti auto suuremal kiirusel ujuma...

Postitatud: 21.03.2005 17:36 00
Postitas draggo
Valdek kirjutas:soovitan soojalt kontrollida üle ka tagasillatala suured puksid...paneb samuti auto suuremal kiirusel ujuma...
Reedel vahetatud. :cool:

Postitatud: 21.03.2005 17:55 39
Postitas draggo
Kui tõsiselt tasub sellisesse asja uskuda:
http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/steeringplay.htm

Postitatud: 21.03.2005 18:02 15
Postitas Cardo
mul kunagi e28 ujus ja siis oli viga rooli kardaanis millel oli lõtk sees.

Postitatud: 21.03.2005 18:24 30
Postitas Koleloom
Mina kuskilt kuulsin et üleval roolikatte alla pidi olema mingi suur mutter mis pidi ennast lahti kerima aeg-ajalt ,ja roolivarda ristis on lõtk sees mis tuleb ülevalt rooli juurest roolivõimu (vähemalt enda autol on need vead küll juures ja varsti plaanis rist välja vahetada )Ja kui päris aus olla siis suuremal kiirusel tõesti hakkab ujuma!!! :? :oops:

Postitatud: 21.03.2005 18:42 10
Postitas Ragnar
Roolikarp läbi või liiga laiad kummid.
Suvekummid mul 225 ja peaaegu igal pool kiskus väiksematesgi rööbastes autot kõrvale. Talvekad on 195 ja ei kisu üldse.

Roolikarbi olen proovinud kah peale keerata aga mõõduka jõuga seda teges liikus see kruvi vast 1mm mitte rohkem. Kõvemini ei julgenud kah väänata.

Postitatud: 21.03.2005 18:58 41
Postitas GREEDY
karbil tuleb enne suurem mutikas lahti keerata ja siis tavalise kruvikaga peale keerata ,aga ettevaatust mitte liiale minna sest liiga palju keerates ei jõua te rooli enam keerata.katse eksitus meetod. :roll:
rooli katte all olev kontra ennast reeglina lahti ei kruti kui siis ikka inimjõul.
mis mõõtu kummid on?
ega kindlat reeglit ei olegi sellise ujumise kohta auto jupid on moraalselt aegunud.
kui korda saad eks siis täiusta nimekirja.
jõudu tööle. :cool:

Postitatud: 22.03.2005 01:06 09
Postitas acid
Kui puksid ja šarniirid korras ja sild regullitud ja selgub et ka karbis pole viga siis julgeks arvata ka et laia kummi süü,aga kui kumm pole hirm lai,siis endal oli korra juhus kui auto nagu ka ujus pika vea otsimise peale avastasin et tagumised amordid olid läbi vedru oli üsna kõva ega muidu aru saanud kui maanteel suurema kiirusega sõites hakkas auto ujuma.

Postitatud: 22.03.2005 04:53 56
Postitas ciccero
Mul oli täpipealt samasgune probleem e30-ga(olin nagu kamaži roolis) pidev töö oli rooliga. Viga oli rooligardaani alumine rist oli no jumala p*rses...konkreetselt...vahetasin ära ja auto nagu miška :D

Postitatud: 22.03.2005 09:42 24
Postitas Olts
Kui sul sillad ja rool on üle vaadatud siis ei teagi kus viga võiks olla. Talvel ei tohiks keegi üle mõistuse laiade rehvidega ka liigelda. Kus ja kuidas see sildade ja rooli kontrollimine toimus, kas amordid ka ära kontrolliti? Ehk peaks mõnda teist teenindust proovima?

Postitatud: 22.03.2005 10:08 05
Postitas draggo
Täna läks teise teenindusse ülevaatusele. Eks näha mis seal siis õhtul öeldakse.

Postitatud: 22.03.2005 17:31 54
Postitas draggo
Käidud siis teises kohas teeninduses ja öeldi, et sild oli ikka täitsa vildakas. Sai nagu sirgeks. :)
Nüüd paneb täiega paremale poole kui rool lahti lasta. Homme tagasi sinna. Mees arvas, et tuleks proovida tagumisi kumme ette tõsta ja vastupidi.

Postitatud: 22.03.2005 19:22 13
Postitas Ragnar
ciccero kirjutas:Viga oli rooligardaani alumine rist oli no jumala p*rses...
kas võiksid öelda milline siin see alumine rist on?
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?P ... g=32&fg=30

Postitatud: 22.03.2005 19:31 12
Postitas ciccero
sri ma mõtlesin seda vahejuppi mis roolilati kylge läheb ja selle rooli...eem tala vms. seal latipoolses otsas nagu liigend ja selle rist oli jummala läbi...ime et elus veel olen st et ära ei lagunenud.

Postitatud: 22.03.2005 20:34 35
Postitas Ragnar
kas nr. 11 seal esimesel skeemil?

Postitatud: 22.03.2005 20:45 48
Postitas alts20
siin võib vigu palju olla: esiteks võib olla tõesti läbi too rist mis asub roolivardal ennem roolikarpi kui läbi, hakkab kas kinni kiiluma (rool raske) kolisema ve kui väga väike lõtk siis hakkab ujuma omal oli, silmaga ei näind aga kätt peal hoides oli loks sees.(alumiiniumist kormuses on rist mis tegelikult ei ole vahetatav aga saab vahetada muide koos selle alumiiniumiga hakkab ka e28 oma ise panin sellise ja asi ok).Siis võivad läbi olla sarniirid mida sageli ei osata vaadata siis veel ülemiste õõtsade puksid mis on mõttekas ära vahetada. Ajapikku muutuvad pehkmeks ja auto ujub. omal on M5 omad mis on tugevamad tunduvalt ja saab peale <UM-i ainult Aavest,kallimad on kui tavalised aga on seda väärt.Siis suured tagasillapuksid püstised , mõjutavad väga palju sõitu ja ujumist.Siis jah siin ennist räägitud suur mutter mis asub salongis jalgade juures katte all.Tegelikult on seal nuut mida mööda liigub rool üles-alla ja ajapikku annab nuut järele ja hakkab loksuma siis tuleb seda mutrit koomale keerata ja lõtk kaob.(vanematel autodel on tavaliselt pandud rool sobivasse asendisse ja see mutter kõvasti kinni keeratud sellega rool enam ei liigu üles-alla ja ka lõtk kaob 100%)siis veel Pendelhoovapuks,keskmine roolivarras millel kulub tavaliselt ära ainult üks munakas mille otsa kinnitub roolikarbist tulev hoob.
Ja siis .... väga tähtis on kokkujooks mida ei osatagi tavaliselt teha tartu linnas ise olen pea igal pool käinud ja äkki ehk UM-i võiks minna. See et kirub rämedalt kas paremale ve vasakule on omane firmale Automaat ehk nüüd siis uue nimega CarStop seal on alati jutt et oh puhga vale ja nii ja naa ja nemad ainult teevad ja ka see rataste vahetuse jutt on nendele omane ise kui sinna lähen siis alati hakkab see juttt et kummid on sitad jne jne.bulls***t on see firma. aga kokkujooks on liigagi tähtis et auti ujuma hakkaks.Veel võib olla selline asi et kui kokkujooks õige ja mitmes kohas kinnitatud, et õige ning ikka sööb näiteks ühte ve teist kummi siis on väga sagedane , auto on löögi saanud löökaugust ja amordipüstak kõver see on tavaliselt nii vähe et ei saa kusagilt aru.omal on juhi poolne ilmselt kõver ja ootab kevadet millal ette võtan vahetuse, siis saan ka ise äkki korralikult mõlemad esimesed rehvid ühtlaselt siledaks sõidetud muidu garaazis vedeleb palju üksikuid rehve.seega edu ja kui ikka abi ei saa siis anna PS teada seal räägib edasi..

seni edu vea leidmisel!!!

Postitatud: 22.03.2005 22:06 43
Postitas ristot
Mul endalgi on olnud selline mure ja sai abi selle kontra mutri keeramisest kui liiga palju pingutad siis ei liigu enam rool sisse-välja! See ei ole raske töö ise ära teha.Katted maha(salongis) ja sealt ta paistabgi :mrgreen:

Postitatud: 22.03.2005 22:49 24
Postitas draggo
Lasen siis homme korralikult meestel uurida. Paistab, et selliseid muresid paljudel. :cool:

Postitatud: 23.03.2005 18:47 05
Postitas crist
Hmm, mul täpselt sama jama - kõik puksid, sarniirid, roolikarp, jms korras, esisild regullitud, aga ikka peab "roolima" maanteel sõites. Tartus lasin asja vaadata-teha Pauluse kiriku vastas mingis garaažis (Aivar) ja esisilla regullida Aardla tn 2 raudtee vahel (mingid 2 vana kooli meest seal 150 eeguga panevad silla paika) - kõik väidetavalt korras, aga ikka ujub... :-( Keegi ehk oskab soovitada, kes Tartus võiks sellist anomaaliat osata parandada? P.S. UM-s sai sügisel tehtud see 500 eegune auto korrasoleku test - sillaosa oli laitmatus korras (v.a. pendelhoova puks, mis sai koheselt vahetatud).

Postitatud: 23.03.2005 19:06 36
Postitas draggo
Nüüd siis ka kummid ümber tõstetud. Ei midagi paremuse poole. :)
Asi juba naljakas.
Loodan, et alts20'ga saan kokkuleppele, et kunagi vaatame seda mutrit roolisambal.
Kas sinul, crist, on seda mutikat vaadatud?

Postitatud: 23.03.2005 19:27 33
Postitas Ragnar
Kui selles muttris viga siis peaks saama ka nii asja kontrollida kui
tõmmbad rooli kõige ülemisse asendisse. Siis peaks see ühendus olema
lõtkuvaba. Võhemalt mul on nii.

Postitatud: 24.03.2005 04:00 54
Postitas ciccero
To: Nu
oli vist jah. mul oli sealt risti juurest selle alumin. korpuse kyljest tükid väljas ja risti otsast oli miski junn ka läind.
Aga kui sild ees korras ja lõtke pole siis ehk on taga mingi jama...puksid...laagrid. siss võib ka ju teoreetiliselt ujuda kui tagumistel õõtsadel vms on mingi puks sent surmale. njh ärge näkku lööge kuid ma arvan nii.
Ps: Põllu Khk garaašis laserpink ja seal saab ka suht soodsalt. töömehe nimi on ain...keda peab pisut masseerima ennem kui viicib midagi teha :D

Postitatud: 24.03.2005 07:51 27
Postitas draggo
Nu kirjutas:Kui selles muttris viga siis peaks saama ka nii asja kontrollida kui
tõmmbad rooli kõige ülemisse asendisse. Siis peaks see ühendus olema
lõtkuvaba. Võhemalt mul on nii.
Proovisin. Ei olnud abi. :(

Postitatud: 18.04.2005 21:58 38
Postitas draggo
Nüüd siis hakkas rool tegema imelikku häält. Keerates teeb häält nagu kulunud amort - sellist krägisevat. Ei oska täpsemalt kirjeldada. Seda aga mitte kogu aeg - tegi paar päeva sõidu alguses. Nüüd täna oli ilusti vait.

Postitatud: 13.06.2005 19:27 33
Postitas draggo
Nüüd siis jõutud asjaga nii kaugele, et esisild tehtud ideaalsesse korda. Lasin UMis teha veermiku kontrolli ja seal öeldud lõtkud likvideeritud. Sai ka uuesti sild reguleeritud.
Jamab ikka. Tuleb kogu aeg korrigeerida sõidusuunda.
Kas asi võib olla roolikarbis? Kas keegi on nii asjast jagu saanud?

Postitatud: 14.06.2005 00:31 51
Postitas H_Margus
99%-kindel,et viga roolikarbis.
kas UM-is seda välja ei selgitatud siis...?