1. leht 3-st

E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 01.02.2005 08:48 11
Postitas fox.
Tere!
Kas on võimalik paigaldada 525tds E39'le kompuuter kui seda tehases pandud pole? Kas juhtmestik seda võimaldaks?

Postitatud: 01.02.2005 09:11 00
Postitas priitv8
Millist kompuutrit Sa taga ajad? Minu arusaam E39 sellest värgist on see, et kogu funktsionaalsus, mis E32/E34-l on eraldiasuvas karbis nimega OBC, on E39-l realiseeritud kellaplokis. Nagu ka E34-l on neid kahte sorti: low (autokujutisega CC) ja high (20-täheline LCD tekstidisplei).
Ka low-kombil on mõned OBC funktsioonid olemas (keskmine kulu nt), high-kombil aga täispakett. Need ekraanid, mis keskkonsoolis (MID või Navi), on ainult kuvamise seadmed kuhu kombi andmed tulevad arvutivõrgu (I-Bus) kaudu.
Pikk jutt s....t jutt: kui sul on low kombi, siis vaja see high versiooni vastu vahetada.
Paljast MID-ist keskkonsoolis ple mingit kasu, see on ainult kuvamise ja nuppude seade, seest täitsa "loll".

Postitatud: 01.02.2005 10:48 32
Postitas fox.
Praegu peal kõige "plangum" kellaplokk pole isegi autokujutist.
Mõtlen just kas piisaks uuest diisli lelladest ja suunalülitist (komp. juhtimiseks) et asi toimima hakkaks,

Postitatud: 01.02.2005 11:16 41
Postitas Anti
priitv8 kirjutas:Millist kompuutrit Sa taga ajad? Minu arusaam E39 sellest värgist on see, et kogu funktsionaalsus, mis E32/E34-l on eraldiasuvas karbis nimega OBC, on E39-l realiseeritud kellaplokis. Nagu ka E34-l on neid kahte sorti: low (autokujutisega CC) ja high (20-täheline LCD tekstidisplei).
Ka low-kombil on mõned OBC funktsioonid olemas (keskmine kulu nt), high-kombil aga täispakett. Need ekraanid, mis keskkonsoolis (MID või Navi), on ainult kuvamise seadmed kuhu kombi andmed tulevad arvutivõrgu (I-Bus) kaudu.
Pikk jutt s....t jutt: kui sul on low kombi, siis vaja see high versiooni vastu vahetada.
Paljast MID-ist keskkonsoolis ple mingit kasu, see on ainult kuvamise ja nuppude seade, seest täitsa "loll".
E39l peaks olemas olema kolm OBC versiooni. Esimene odavamatel mudelitel standardis olnud auto kujutisega kelladeplokis. Kallimatel mudelitel oli aga sama asi (vist ka samade funktsioonidega, keskmine kütusekulu, keskmine kiirus ja paagis oleva kütusega läbitav vahemaa) lahendatud punktmaatriks displeiga. Lisavarustusena sai siis tellida keskkonsoolis asuva highOBC, millel lisaks teine keskmise kulu arvestus jne. Viimase tunneb ära BC nupu järgi keskkonsoolis.

Postitatud: 01.02.2005 12:19 48
Postitas priitv8
Anti kirjutas:Lisavarustusena sai siis tellida keskkonsoolis asuva highOBC, millel lisaks teine keskmise kulu arvestus jne. Viimase tunneb ära BC nupu järgi keskkonsoolis.
Üks mis kindel, keskkonsoolis olev MID on ainult tuim kasutajaliides, st. edastab nupuvajutused i-Busile ja kuvab sealt saadetud infot. Seega, isegi kui BC klahviga MID jätab mulje high-OBC-st on see funktsionaalsus ikkagi kombi sees.
Sama lugu ka raadio ja telefoni nuppudega: MID ei tea neist kummastki muud, kui aadressi kuhu baidid saata ja kuidas tagasi tulnud tekste kuvada. Kogu funktsionaalsus on ikka raadio ja telefoni sees.
Täpsemalt teada tahate, siis pean kodus raamatust järgi vaatama.

Postitatud: 04.02.2005 09:14 07
Postitas fox.
Kuidas selle kellaploki vahetamisega asjad on, kas anaab kasutatud panna või peab panema uue mis programeeritakse vastavalt autole?

Postitatud: 04.02.2005 13:54 13
Postitas priitv8
fox. kirjutas:Kuidas selle kellaploki vahetamisega asjad on, kas anaab kasutatud panna või peab panema uue mis programeeritakse vastavalt autole?
Mida sa sellega mõtled? Tahad Low kombi High versiooni vastu vahetada või on oma lihtsalt katki ja seda vaja asendada?

Postitatud: 04.02.2005 14:17 03
Postitas fox.
priitv8 kirjutas:Mida sa sellega mõtled? Tahad Low kombi High versiooni vastu vahetada või on oma lihtsalt katki ja seda vaja asendada?
Praegu SELLINE aga tahaks vahetada High vastu ja et näitaks kütusekulu, palju saab veel sõita jne. Praegu neid võimalusi pole, puudub ka komp juhtimine suunalüliti küljes.
On selline asi üldse mõeldav?

Postitatud: 04.02.2005 17:08 26
Postitas priitv8
Ma kardan et selle low-to high vahetuse otsa sa sured. Neil kahel on täiesti erinev pardavõrk taga, sul hetkel low-versioon, high kombi tahab ka võrgu high versiooni. Samas suunakangi lüliti peaks ka low kombi puhul toimima, aga ma ei tea, kas kohe lambist, või tahab see ka kombi ümberkodeerimist.
Ja siis veel alates 09-97 läks pardavõrk veel keerulisemaks, kuna peale I- ja K-busi tuli veel juurde CAN-bus.
Mida uuem auto, seda raskem on seal midagi ise ehitada.

Postitatud: 16.05.2005 10:20 29
Postitas fox.
MID display install läks libedalt, aga nagu priitv8 ütles, ei tööta BC funktsioonid.
Leidsin JUHENDI kompu installiks. Kui leidub sobiva hinnaga diisli kellad
siis proovin asja ära, juhtmete komplekt maksb u. 1,2K.

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 10.03.2011 23:37 11
Postitas vaikeboa
Kas selle HIGH kompu installi on keegi ka reaalselt ära teinud?

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 11.03.2011 11:08 16
Postitas ooDDoo
Jah mina olen ja ma saatsin sinu teemasse lingi ka
Mul on e39 520i manuaal aastast 09/96 ja mul oli kõige sussim spidoplokk ja kõige sussim raadio ja kõige sussim rool
*Vahetasin spidoploki High vastu
*Paigaldasin bc nupuga suunakangi
*Paigaldasin tavalise raadio MID-ga variandi vastu kus on BC funktsioon(õnneks leidsin ilma TEL nuputa ja ei pidanud telefoni panema)
*Paigaldasin M paketi multifunktsionaalse rooli koos püsikiiruse hoidjaga

Kõik asjad hakkasid ilma kodeerimata tööle peale check control-i kuna tuledemoodul ei toeta seda veel

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 13.03.2011 11:00 10
Postitas Sulev
ooDDoo kirjutas:Kõik asjad hakkasid ilma kodeerimata tööle peale check control-i kuna tuledemoodul ei toeta seda veel
See kes räägib siin ,et ilma kodeerimata asjad töötavad, ei tea E39 moodulite töö hingeelust suurt midagi. Jah moodul töötab küll aga hoopis selle auto häälestusega millelt sa nad maha võtsid. Ja ka tulemoodulile tuleb selgeks teha, et autol on High computer ja cruise kontrollile tuleb selgeks teha, et auto on 520, mitte näiteks 528 või 540. Ja kui auto SA koodis neid lisatuid mooduleid ei kajastu siis neid ka tavalise diagnostika jaoks olemas ei ole :)

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 13.03.2011 11:48 22
Postitas ooDDoo
Ma rääkisin et asjad töötavad aga pole väitnud et diagnostika ühendust saab
ja spidoploki pole vahet mis kubatuur on kas 2,8 või 2,0 loeb silindrite arv. ja spidoplokki salvestatud vin kood (muidu jääb manipulatsiooni täpp põlema)Loogiline on see et tuleb lasta need omavahel kodeereida ja püsikiiruse hoidjal pole mingit vahet kas see on 2,0 või 2,8 . ja ku tahad e39 moodulitest ja asjadest vaielda mine tee seda kellegi teisega kes neid ennem näppinud pole

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 13.03.2011 14:17 10
Postitas Sulev
ooDDoo kirjutas:püsikiiruse hoidjal pole mingit vahet kas see on 2,0 või 2,8 . ja ku tahad e39 moodulitest ja asjadest vaielda mine tee seda kellegi teisega kes neid ennem näppinud pole
Vahe on mootori võimsuses. Cruise controlli moodulisse on sisestatud umbes täpselt 51 erineva BMW mudelile vastav data, et saavutada võimalikult parem sujuvam kiirendus ja kindlasti ka ökonoomsus vastavalt konkreetsele mudelile.

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 19.03.2011 18:25 27
Postitas vaikeboa
ooDDoo kirjutas:Jah mina olen...
Mul on e39 520i manuaal aastast 09/96 ja mul oli kõige sussim spidoplokk ja kõige sussim raadio ja kõige sussim rool
Kõik asjad hakkasid ilma kodeerimata tööle peale check control-i kuna tuledemoodul ei toeta seda veel
Mul ei taha kuidagi hakata tahho, jahutusvedeliku näidik ja käigutabloo tööle. Ei tea kas tahab midagi kodeerida või mida ta tahab aga tööle nad ei lähe. Võib olla ka selline asi, et spido on uuema auto pealt kui 09.98 pärit?

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 20.03.2011 11:03 36
Postitas ooDDoo
Mul pole täpselt meeles,aga patric vist kuskil teemas rääkis,et 09 98 muutus kogu elektroonika.Seega ei tohiks midagi eriti vanemale sobida

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 20.03.2011 15:44 32
Postitas vaikeboa
ooDDoo kirjutas:Mul pole täpselt meeles,aga patric vist kuskil teemas rääkis,et 09 98 muutus kogu elektroonika.Seega ei tohiks midagi eriti vanemale sobida
See müüt on murtud! :D Sain oma masinal uuemad kellad tööle, toimimiseks tahtsid saada CAN bus ühendust.

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 20.03.2011 20:17 01
Postitas ooDDoo
Retrofit skeemis oli can ühendus olemas... kas jätsid selle algul ühendamata?

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 20.03.2011 20:44 00
Postitas vaikeboa
ooDDoo kirjutas:Retrofit skeemis oli can ühendus olemas... kas jätsid selle algul ühendamata?
Seal küll aga diislil (vähemalt minu omal) ei ole neid otsi armatuuri pistikusse toodud ka WDS ei näita neid otsi armatuuri taga. ;)

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 20.03.2011 20:48 04
Postitas ooDDoo
Seega jälle üks müüt murtud. Spidoplokk hakkab ilma kodeerimata tööle juhul kui on õigesti ühendatud.
Aga kuidas jäid lood check control-iga hakkas see ka tööle või on vaja ikkagi tuledemoodulit häkkida?

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 20.03.2011 21:07 30
Postitas vaikeboa
Vastus minu auto teemas ;)

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 03.05.2011 23:57 30
Postitas Silver88
Et mida ma siis peaksin tegema, et enda 96' 525TDS-i saaks kütusekulu jne näitama?
OBC kang, teine spidoplokk, mis veel?

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 04.05.2011 07:57 06
Postitas Sulev
Silver88 kirjutas:Et mida ma siis peaksin tegema, et enda 96' 525TDS-i saaks kütusekulu jne näitama?
OBC kang, teine spidoplokk, mis veel?
Lisaks VIN koodi muutmine spidoplokis ja muidugi kodeerimine.

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 04.05.2011 10:23 46
Postitas ooDDoo
Sulev kirjutas:
Silver88 kirjutas:Et mida ma siis peaksin tegema, et enda 96' 525TDS-i saaks kütusekulu jne näitama?
OBC kang, teine spidoplokk, mis veel?
Lisaks VIN koodi muutmine spidoplokis ja muidugi kodeerimine.
Kütusekulu näitamiseks veel iseenesest kodeerida pole vaja ega vin koodi muuta .Spidoplokk hakkab tööle ilma kodeerimata.Kuid jääb põlema manipulatsiooni täpp.
Kuid edasiste anomaaliate vältimiseks erinevate diagnostikute juures. On soovitav asjad ära kodeerida

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 04.05.2011 10:40 43
Postitas Sulev
ooDDoo kirjutas:
Sulev kirjutas:
Silver88 kirjutas:Et mida ma siis peaksin tegema, et enda 96' 525TDS-i saaks kütusekulu jne näitama?
OBC kang, teine spidoplokk, mis veel?
Lisaks VIN koodi muutmine spidoplokis ja muidugi kodeerimine.
Kütusekulu näitamiseks veel iseenesest kodeerida pole vaja ega vin koodi muuta .Spidoplokk hakkab tööle ilma kodeerimata.Kuid jääb põlema manipulatsiooni täpp.
Kuid edasiste anomaaliate vältimiseks erinevate diagnostikute juures. On soovitav asjad ära kodeerida
Väike näide IKE-st...kui spido on võetud automaadi pealt ja nüüd paigaldatud manuaali peale siis ilma kodeerimata põlevad automaatkasti käigu asendi tulukesed, mis peale kodeerimist kustuvad. LCM tahaks ka kodeerimist saada...ja seni kui manipulatsiooni täpp põleb seni spidoplokki kodeerida ei õnnestu..vähemalt minul ei õnnestunud :D

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 04.05.2011 10:49 18
Postitas ooDDoo
Väike näide myass Mul on 2,8 autom pealt võetud spidoplokk ja autoks 2,0 manuaal ja ei põle seal midagi üleliigset peale manipulatsiooni täpi. ja manipulatsiooni täpp jääb põlema senikauaks kui igal pool moodulites on vin koodid samad

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 04.05.2011 11:10 53
Postitas Sulev
ooDDoo kirjutas:Väike näide myass Mul on 2,8 autom pealt võetud spidoplokk ja autoks 2,0 manuaal ja ei põle seal midagi üleliigset peale manipulatsiooni täpi. ja manipulatsiooni täpp jääb põlema senikauaks kui igal pool moodulites on vin koodid samad
Väga huvitav..minul ennem ära ei kustunud kui õige koodiga spido üle lasin

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 29.05.2011 22:06 47
Postitas Silver88
Minul küsimus, et mis auto pealt ma peaksin spidoploki võtma oma 04/1996 525tdsi peale?
Et mis spidoplokid siis sobivad?

Re: E39-le kompuutri paigaldamine

Postitatud: 29.05.2011 23:02 58
Postitas vaikeboa
Silver88 kirjutas:Minul küsimus, et mis auto pealt ma peaksin spidoploki võtma oma 04/1996 525tdsi peale?
Et mis spidoplokid siis sobivad?
Räägitakse, et kuni 09.98 on parim aga minul IKE 00 aasta autolt, loomulikult diisel. ;)