1. leht 8-st

e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 22.01.2010 15:04 57
Postitas mart551
niisiis - kübemefiltri aeg on otsas. samas olen kuulnud jutte,et seda on võimalik läbi pesta ja saab uuesti kasutada. oskab keegi sellel teemal kaasa rääkida ? mis juhtub, kui see lihtsalt ära võtta ja mitte midagi asemele panna ? kaua võib usaldada selle veateatega ringisõitmist enne, kui (kas üldse) auto seisma jääb ?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 22.01.2010 19:23 59
Postitas TiitR
mart551 kirjutas:niisiis - kübemefiltri aeg on otsas. samas olen kuulnud jutte,et seda on võimalik läbi pesta ja saab uuesti kasutada. oskab keegi sellel teemal kaasa rääkida ? mis juhtub, kui see lihtsalt ära võtta ja mitte midagi asemele panna ? kaua võib usaldada selle veateatega ringisõitmist enne, kui (kas üldse) auto seisma jääb ?
100% selles infos kindel pole, kuid kuskilt on kõrvu jäänud, et kui kübekas päris eemaldada, siis kaob piisav vastusurve ja aju ei taha sellist asja hästi tunnistada :roll:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 23.01.2010 22:05 27
Postitas -RV-
Minu arust jutt polnud mitte pesemisest vaid läbi põletamisest (kuid ei tea millega/kuidas, ning kas asi ka saab nii nagu peab), mis sulle räägiti, ja sellega pidavat isegi üks pealinnast pärit kodanik leiba teenima.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 24.01.2010 21:51 22
Postitas -RV-
Leidsin sellise jutu, ja kuna enda peres on tegemist ka vw 1,9'ga mis samamoodi läbipõletab siis peaks need bemmidk seda tegema ja tundub, et äkki siis kui tõesti täis see kübeme filter on siis tulebki see ära vahetada... enivei jutt on selline (head manual'ide lappamist :))

Re: opel vectra caravan 2004 1,9 diisel
Mehed, te võiks ikkagi oma auto raamatut ka korra elus lugeda, seal ju selgelt kirjas, mis kärsakas ja kuidas talitada kui see esineb. Nö. kärsahais ehk ka peale jäänud piduriklotside moodi hais ... pigem siis selline kirbehais tekib kui DPF filter e. kübemefilter läheb sunnitud põletusrezhiimi, mille käigus põletab ta välja filtri poolt kinni püütud kogu sodi. Protsess kestab ~10 min ja selle aja jooksul oleks hea kui mootor saab sõita kõrgetel pööretel või kiiremini kui 40 km/h. Parim variant on minna maanteele ja puhtaks sõita.
Et sellist asja vähendada soovitaks ise vähemalt kasutada mootoris õli, mis vastab ACEA A3/B4/C3 nõuetele ehk LowSAPS õli, mis tekitab mootori töötades oluliselt vähem igasugu sodi, mis filtrisse läheb ja sinna kinni jääb. Kusjuures tavaõli kasutamise käigus filtrisse minev põlenud sodi tapab DPF -filtrit aeglaselt aga täielikult kuni selle ummistumiseni. Nii võib näiteks esimene omanik sõita julgelt 150 000km ja muresid pole aga teine saab ehk sõita 30 000km ja filter surnud ja uus maksab Saksas vist sinna 600-1000EUR kanti, meil vist hind suht sama.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 10.02.2010 08:32 39
Postitas mart551
tundub,et vist kõik euro4 mootori omanikud ostavad aga 30k eest uusi :roll:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 10.02.2010 12:24 49
Postitas -RV-
mart551 kirjutas:tundub,et vist kõik euro4 mootori omanikud ostavad aga 30k eest uusi :roll:
Võta seda kui UP'i : Jep, Neil ei jää ju muud üle ;)

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 16.02.2010 16:10 05
Postitas bmw530td
omal see probleem juba läbitud.
ehk sai ostetud uus kuid nüüd kui on tulnud rohkem selliseid masinaid ja samasid probleeme siis on jah tallinnas yks kodanik kes sellega leiba teenib ja need kes on lasknud puhtaks pesta nende autod sõidavad siimaani edasi probleemiteta ja filterki toimib sammoodi edasi.
Mina prooviks küll lasta pesta kuna hinna vahe uuega pea 4 kordne.
ära vahelt küll ei kannata võtta kunas siis järgmiseks läheb turbo kuna pole samat vasturõhku enam.

tervitades janek

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 16.02.2010 19:04 07
Postitas PeeterA
Mis ajast on turbomootorile vasturõhku vaja :?: Mis selle turboga siis reaalselt juhtub, kui vastusurve kaoks?
Ideaalis on kõige paremini töötav turbomootor otseläbi-toruga ilma igasuguste püttideta.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 16.02.2010 20:11 10
Postitas mart551
ma ise kahtlustan ka,et see on rohkem rahaküsimise koht ning roheliste teema,et euro 4 nõuetele vastaks. olgem ausad - 30 000 sellise filtri eest maksta on ikka ebanormaalne. samas palju on erinevust 160kw 3se diisliga? kas väljalaskesüsteem on totaalselt teine või ehk ongi vahe ainult selle "junni" olemasolus/puudumises?!

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 17.02.2010 08:29 10
Postitas kloox
Lahkasime ühte sidrunit sama murega,nö kübemefilter täis tuli veakood sisse ,aga jupp ise,mis vigane oli maksis alla 2 kilo(andur kuhu läksid sumpsist 2 voolikut).Aru ma ei saa,mida seal vaja põletada on?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 17.02.2010 12:00 09
Postitas mart551
vahe nagu selles,et bmw ei pidavat enda filtrit läbi põletama, nagu teised autod teevad. koguneb tahma täis hoolega ja siis lihtsalt ei käi läbi/muudab vastusurve liiga suureks.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 11:49 44
Postitas -RV-
mart551 kirjutas:vahe nagu selles,et bmw ei pidavat enda filtrit läbi põletama, nagu teised autod teevad. koguneb tahma täis hoolega ja siis lihtsalt ei käi läbi/muudab vastusurve liiga suureks.

Äkki on selleks ka mingi hea põhjus? Et filter äkki polegi läbipõletav? :roll:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 13:37 25
Postitas mart551
tegelt tundub,et mitte keegi ei tea suurt midagi sellest filtrist :(
kõik spekuleerivad ja tuletavad (mis on ka ju tegelt hea)..
aga võiks tulla mingi kuningas ja öelda,et näed, see on seal nii ja töötab nii ja nii ja korda saab vat nii
siis oleks tore :)

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 14:34 36
Postitas -RV-
diislijoodik kirjutas:Eks tee nii nagu korstent põletatakse tahmast puhtaks. Võta gaasipõleti ja anna minna. Põhimõte ju sama. Kui 1. kord keerad midagi p..e, siis teine kord oled targem, :). Kui auto all põletamine on ohtlik, siis võib ju selle vastiku vidina maha keerata ja siis teda kõrvetada.

Äkki oleks õigem kuskilt uurida mis materjalist see vidin on, ja palju temp* kannatab, muidu saad lihtsalt hunniku sulapa*ka :D Ma võin siia mingi artikli ka lisada, see on küll VW poolt esitatud aga äkki keegi tahab natuke tööpõhimõttest ja kas või niisama pilgu peale visata :)
Pilt

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 17:00 00
Postitas -RV-
diislijoodik kirjutas:Miks sulapaska, kui filtrit põletatakse puhtaks ka auto poolt. Vaatasin ETk-st, et potsiku küljes on mitu andurit, need võib ju kõrvetamkise ajaks maha keerata. Artikkel mainib ka, et tõenäoliselt auto ei saa kõrvetamisega hakkama, kui sõidetakse pidevalt linnas ja autotootja garantii filtrile ei laiene.

No kui gaasipitsiga hakkad seal 2000C põletama, siis vb ei jää ju midagi alles... ei oska kommenteerida :roll: Jep, seda küll et auto põletab teda läbi aga auto ei hakka ju atsetüleeni ja hapnikuga sul seda põletama. Võib-olla siis proovida seda äkki bensiini taolise ainega põletama hakata äkki on abi ... samas oleks ka natuke suruõhku peale vaja. Ah spekulatsioonid ainult... proovige keegi juba järgi :D

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 17:44 12
Postitas meego
diislijoodik kirjutas:Miks sulapaska, kui filtrit põletatakse puhtaks ka auto poolt. Artikkel mainib ka, et tõenäoliselt auto ei saa kõrvetamisega hakkama, kui sõidetakse pidevalt linnas ja autotootja garantii filtrile ei laiene.
Eelmine kübemefiltri teema on kadunud, kuid BMW programm ütleb, et seda filtrit ei vahetata kuna auto peab selle puhastamisega ise hakkama saama ja üldjuhul saabki. Probleem tekib siis kui sõidetakse lühikesi otsi (linnas) ja filter ei jõua puhastuda.Puhastamiseks oleks vaja sõita trassil suurima lubatud kiirusega 15-20 minutit ühtlase kiirusega. Selle aja jooksul peaks puhastus ära toimuma kui on vajalik. See 200000km pealt kübemefiltri vahetuse vajalikkus tundub olevat lihtsalt müügiartikkel.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 17:46 50
Postitas mart551
tähendab tegelt sai see korra läbi tehtud.. sõbra autoremondis võeti maha, põletati kütuse ja vist piiritusega ning jeblati seal (ma täpsemalt ei tea). olevat tulnud tahma küll. seejärel visati tagasi ja too näidik obc's oli näitanud 170k km veel. siis, nagu ma uuesti aru sain/valesti aru sain, oli jälle display'l tule põlema löönud. probleem põletamisega olevat olnud selles,et kui niisama kütet sisse kallad ja tikku annad, siis eriti ei taha põleda. suht loogiline ka - seal pole ju hapnikku. et kas seal on siis mingi nö tahmaandur või mõõdab ta filtri olukorda muudmoodi, see on ka küsimus. eks pidi korra arvutisse ka minema ja vaatama, äkki niisama veakood sees. no kui laup. viljandi jõuan,eks siis saab täpsemalt teada.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 18:08 18
Postitas leits
Bemaril seda nö auto poolt ise põletamist kuidagi "esile kutsuda" pole võimalik?

Tsitaat foorumist: "Lately, the DPF seems to be in "cleaning mode" every 200km or so and it is annoying as hell. Not only that, but it smells! WTF?".
(http://forums.5series.net/topic/73529-d ... 23f3dca2d9)
Seega on tal ju olemas see isepuhastus`raudselt?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 18:29 48
Postitas -RV-
leits kirjutas:Bemaril seda nö auto poolt ise põletamist kuidagi "esile kutsuda" pole võimalik?

Palud jumalat ja küll läbi põleb :D

Enne kui sa oma juttu muutsid olin mart551 jutus veendunud (arvasin, et käis UM'is küsimas), et bmw'l seda pole, mis tundus sutsu kahtlane küll, kuna isegi opelil on see aga never know, mida bmw varuosade pealt kokku tahab kraapida.. :roll: Aga eks me siis nüüd teame, et see selfclean on ka bmw'l

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 18:36 33
Postitas TiitR
Mul seisis kontori ees kõrvalfirma MB R320 cdi ja ükshetk hakkas kohapeal tühikäigul hullult tossama...krt ma mõtlesin, et see mesa põleb kohe maha :mrgreen: ..kuid omanik ütles, et toimub nn. järelpõletus :cool:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 20:38 19
Postitas Algu
TiitR kirjutas:Mul seisis kontori ees kõrvalfirma MB R320 cdi ja ükshetk hakkas kohapeal tühikäigul hullult tossama...krt ma mõtlesin, et see mesa põleb kohe maha :mrgreen: ..kuid omanik ütles, et toimub nn. järelpõletus :cool:

Huvitav mis selle asja mõtte siis üldse on (filtri) kui mingiaeg ei tee mingit tossu ja siis 1hetk kõik kohad tossu täis. ;)

Tööpõhimõte on vast siis selline.


Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 21:06 40
Postitas meego
leits kirjutas:Bemaril seda nö auto poolt ise põletamist kuidagi "esile kutsuda" pole võimalik?

Tsitaat foorumist: "Lately, the DPF seems to be in "cleaning mode" every 200km or so and it is annoying as hell. Not only that, but it smells! WTF?".
(http://forums.5series.net/topic/73529-d ... 23f3dca2d9)
Seega on tal ju olemas see isepuhastus`raudselt?
Arvutiga on see täitsa teostatav!

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 18.02.2010 23:01 27
Postitas priitv8
E6x seerial on see DPF igatahes ette nähtud 200'000 km läbimise järel uue vastu vahetada.
Homme võin proovida selgituse ka üles otsida.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 23.02.2010 18:10 05
Postitas priitv8
Siin siis BMW poolne selgitus asjast.
Kuigi sellel filtril toimub automaatne regenereerimine ja seda saab vajadusel ka servises esile kutsuda, on BMW andmetel tema ummistumine vältimatu. Seega on arvestatud et u 200 000 km läbimise järel tuleks ta uuendada.
Pilt

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 19.04.2012 19:58 33
Postitas maarekl
oskab selles teemas nüüd keegi paremini rääkida. Ise uurisin kuidas seda filtrit pesta ja asi tundub väga lihtne. Filter auto küljest lahti ja survepesuriga tuld!

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 19.04.2012 20:30 48
Postitas Jan320
Sai ka seda teemat uuritud UM ist ja esimest korda pesevad läbi , kui ei toimi vahetavad välja, soomlased puurivad lihtsalt kolm auku läbi ja pidi toimima, kolmas variant on üldse minema visata ja ajust maha progeda!

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 19.04.2012 21:40 15
Postitas maarekl
Kas seda oleks mõtet hakata näppima, kui masin toimib veel? või mis ta teeb kui ei toimi enam?

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 19.04.2012 22:03 28
Postitas redline
Läbi puurimine on kõige odavam ja töökindlam lahendus.
Pärast seda tööd tuleks kõik ära ka nullida, samuti õhulugeja näit(läheb vist miinusesse automaatselt, kui õieti mäletan), sest see läheb umbes filtriga ikka täitsa paigast ära, aga ei tea miks? Seda vb oskab mõni targem kommenteerida.
Pärast nullimist on auto nagu uuesti sündinud ja liigub edasi hoopis paremini.
Pärast puurimist suudab auto ka seda filtrit uuesti põletama hakata, sest vasturõhk pole liiga suur ja ei lõpeta seda automaatselt ära kohe.

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 19.04.2012 22:21 45
Postitas bmw530td
maarekl kirjutas:Kas seda oleks mõtet hakata näppima, kui masin toimib veel? või mis ta teeb kui ei toimi enam?
Sellest saad kähku aru kui ei toimi sõidad oma 160kw asemel 50 kw. Jõud totaalselt kadunud. auto kui jalgratas. Mina lasin esiemst korda pesta siis sõitsin migi 2000km ja taas umbes siis sai asja veelkord uuritud ja otsustasin asja tühjaks lüüa ja lasin peale seda välja progeda ja samal sai vähe lisa jõudu autolegi lisatud nii 29kw ja pea 100nm auto liigub kohe palju ergasmalt võrreldes varasemaga. Nüütseks pea pool aastat ilma filtrita sõidetud ja pea 10 000km ei mingeid probleeme ega ka seda nõmedat undamist (puhastamist)

terv Janek

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitatud: 20.04.2012 07:10 45
Postitas maarekl
bmw530td kirjutas:
maarekl kirjutas:Kas seda oleks mõtet hakata näppima, kui masin toimib veel? või mis ta teeb kui ei toimi enam?
Sellest saad kähku aru kui ei toimi sõidad oma 160kw asemel 50 kw. Jõud totaalselt kadunud. auto kui jalgratas. Mina lasin esiemst korda pesta siis sõitsin migi 2000km ja taas umbes siis sai asja veelkord uuritud ja otsustasin asja tühjaks lüüa ja lasin peale seda välja progeda ja samal sai vähe lisa jõudu autolegi lisatud nii 29kw ja pea 100nm auto liigub kohe palju ergasmalt võrreldes varasemaga. Nüütseks pea pool aastat ilma filtrita sõidetud ja pea 10 000km ei mingeid probleeme ega ka seda nõmedat undamist (puhastamist)

terv Janek
kes seda progremist teeb? palju selline asi maksta võib? endal veel küll mingeid jamasid pole,aga hakkab lähenema 200000 km. selle uurin veits seda teemat. Nagu aru saan ülevaatusel see asi ei mõjuta midagi?