Tuvastatud reklaamiblokeerija: Meie veebis on võimalik kuvada külastajatele veebireklaamid. Palun kaaluge oma reklaamide blokeerija keelamist meie veebisaidil.
Tervist,kuna otsingust ei leidnud oma probleemile vastust,siis kirjutan siia!!!
Probleem seisneb nimelt selles,et minu 91 aasta e34 ei taha enam eriti hästi käivituda Nimelt süüdet keerates starter veab küll mootorit ringi kuid väga vaevaliselt.Paari sekundilise käiamise peale saab küll auto käima kuid see ei tohiks nagu nii kaua aega võtta.AKu on täiesti täis ja heas korras.Kas võib olla,et starter ei saa korralikult ühendust kuskilt või siis hakkab starteri eluaeg läbi saama?
Rock94 kirjutas:Tervist,kuna otsingust ei leidnud oma probleemile vastust,siis kirjutan siia!!!
Probleem seisneb nimelt selles,et minu 91 aasta e34 ei taha enam eriti hästi käivituda Nimelt süüdet keerates starter veab küll mootorit ringi kuid väga vaevaliselt.Paari sekundilise käiamise peale saab küll auto käima kuid see ei tohiks nagu nii kaua aega võtta.AKu on täiesti täis ja heas korras.Kas võib olla,et starter ei saa korralikult ühendust kuskilt või siis hakkab starteri eluaeg läbi saama?
ausalt öeldes ei oska öelda kuna auto sai alles ostetud müügiplatsilt.
kuid kas siis see õli mängib rolli starteri töös?Imelik on just see ,et eile õhta kõik toimis korralikult,sai veel tagumine tulepirn ära vahetatud kuid ommiku hakkas jama pihta.....et väga vaevaliselt käivitub
Oled vist ise oma küsimusele vastanud , ehkki ei välista ka eelmise postitaja varianti . Igaks juhuks võid pimedal ajal kapoti püsti ajada ja lasta kellelgi vaadata , kas kusagilt ei sädele käivitamise ajal (ära unusta manuaali puhul käiku välja võtta , et sõbral jalaluud terveks jääksid ). Need 2 varianti peaksid su küsimusele vastuse andma , vastasel juhul asu starterit remontima .
Kui külmalt jama, siis õli kvaliteeti...ei olegi.
Vaata üle käivitusel töötavad mootoriruumi juhtmed.
Vaata üle aku ühendused.
Katseta sõbra akuga, mitte alles laetuga e. sõidust tulnuga.
jama on nii külma kui ka töösooja mootoriga....aku ühendused ka korras.
sai siis proovitud ka mitte laetud akuga
kas on võimalik,et mõni juhe võib olla starteril vigane või siis hoopis süütelukk jamab?Huvitav on just see,et eile sai külma mootoriga ideaalselt käima aga täna külma mootoriga läks mingi 5 sekki aega enne kui käima sain
Tõmberelee kontaktplaat ehk hakkab otsa saama, või starteri harjad? Endal oli sarnane probleem tõmbereleega. Sai teine melasist uus tellitud ja asi korras.
Tõmberelee kontaktplaat ehk hakkab otsa saama, või starteri harjad? Endal oli sarnane probleem tõmbereleega. Sai teine melasist uus tellitud ja asi korras.
Kontaktplaadi vea korral peaks tõmberelee "plagisema" ja starterit ennast taha mitte võtma. Arvan, et viga siiski puksides- hakkab "pooma" ja isegi laetud või uue akuga veab vaid vaevaliselt.
Endal oli sarnase vea põhjustajaks tõmberelee. Peale vahetust käis starter ringi nagu lüpsimasin. Maksis 2 -3 sada, vahetus oli lihtne, kuna oli vanatüübi mootor.
Peale tõmberelee rakendumist lülitub pendiksi hammasratas hambumisse hooratta hammasvööga. Peale seda sulgub läbi kontaktplaadi starteri jõuahel. Nüüd on tõmberelee töö tehtud ja starter kas pöörleb või ei pöörle, vahepealset varianti pole, kui ülejäänud sõlmed on OK. Kui aga pöörleb ja teeb seda "laisalt", on põhjuseks kulunud puksid, tõmbereleega sellise käitumise juures pistmist pole! Sorry, et selgitama kukkusin, kuid asi kisub ju vägisi kuhugi mujale...
Sorry, et selgitama kukkusin, kuid asi kisub ju vägisi kuhugi mujale...
väga hea,et seletasid,sest mina olen alles uustulnuk BMW-de maailmas kuid nüüd sai nii mõnigi asi mulle selgemaks
kas neid starteri pukse on keeruline vahetada ja palju need umbes maksta võiks?
Hinna kohta ei oska midagi öelda. Vana puksi saad kätte kasvõi puurides või pressides või mida iganes kasutades. Uuega, mäletan, oli omal ajal parajalt janti (vene masinal), mitu tükki lõhkusin ära (rabe vase- grafiidi segu), lõpuks tegi ikka luksepp ära. Vaja pesa ette valmistada, ettevaatlikult sisse pressida ja siis võlli jämeduse järgi muutuva diameetriga pulkfreesiga mõõtu ajada. Võib olla, et praegu käib asi lihtsamalt, räägin, kuidas omal ajal tehti. Kusjuures esmalt võta ette pendiksi- poolne ots, teisel otsal pole selliseid pingeid- väändeid, seal võib asi edasi kesta. Edu!
Rock94 kirjutas:Kas lihtsam ei oleks kogu starter ära vahetada?
Kui on võimalus lihtsalt starter "ringi lüüa", miks mitte! Kõik sõltub! Kulud, aeg, kui ise teha- ka kogemuste omandamine! Ja kui vana starter endale jääb, katsu ikka korda teha koduseks vahetusfondiks- kes teab?!
Kui on võimalus lihtsalt starter "ringi lüüa", miks mitte! Kõik sõltub! Kulud, aeg, kui ise teha- ka kogemuste omandamine! Ja kui vana starter endale jääb, katsu ikka korda teha koduseks vahetusfondiks- kes teab?!
Lisaks oma 5 senti siia juurde.
Kulunud puksidega käib sageli soojalt ringi vaevalisemalt kui külmalt. Puksid ei maksa suurt midagi - paarkümmend krooni tükk. Pukse 2 või 3 tk olenevalt kas planetaar või tavaline starter.
Planetaarmehhanismiga starteri puhul võib sarnane sümptom olla ka purunemise äärel planetaarmehhanismi korral. Ka viimast annab remontida ja ka see pole kallis. Katki läheb harilikult plastikust suur hammastega kauss vms. mida saab eraldi alla paarisaja krooni. Väiksed hammasrattad on metallist ja nendega reeglina ei juhtu midagi.
Kõike seda annab teha ise kui käed otsas ja pole p..sest välja kasvanud. Varuosade ostmisel on hädavajalik minna poodi teades starteri tootjat ja seerianumbrit, mille leiab staatori korpuselt (nt. Boschi starteril 10 kohta, algab 0 001... ). Mitte ajada segi otsakaane numbriga, mis algab sama tootja asjal 1 005 ... Kõige ebaolulisem ja mittemidagiütlevam info on auto mark, mootor jms.
Võib vanad riismed kaasa võtta. Pukse saab ka mõõdu järgi kuigi ALATI on müüjale suureks abiks seerianumber.
Kui tundub keeruline, vii remonti. Lisandub tööraha ca 500 kr.
On jah vahepealne võimalus olemas, ära hakka tühja vaidlema. Olen sellega isiklikult kokku puutunud 525TDS peal ja tean veel üht tüüpi kellel oli sarnane kogemus mitte BMW peal. Tõmberelee tagaosas asuva kontaktplaadi vahel tekib vaegühenus. Kuna tekib sädeühendus ja enamus energiast kaob juba sinna, ei jõuagi starterini, ei saa starter normaalselt ringi käia(seda on tunda, kui katsuda peale käivitamist tõmberelee klemmi.) Lõptulemus on see, et kontaktplaat põleb läbi ja starter enam üldse ei rakendu!
Viga leitud.Probleem oli nimelt siiski akus.aku oli küll näidikute järgi täis,kuid aku mahutavus oli peaaegu olematu millest olid ka käivitusprobleemid tingitud.Suured tänud kõigile kes viitsisid kaas aidata probleemi leidmisel