1. leht 1-st

E34 520i mootori ketitalla vahetus.Auto korras!

Postitatud: 30.06.2007 23:00 00
Postitas erx168
Mure on siis selline,et koguaeg sain korralikult sõita ja jätsin auto seisma nii umbes 10-ks minutiks, kui käima panin siis lõi sellise õudsa kihina sisse.
Kui pöörded sõidu ajal umbes 2500rpm peale lähevad,siis tuleb kihin sisse jällegi.
Mootor muidu käib kõik ilusti,aga ka koha peal,kui mootor tiksub ja lased seal kuskil 2500 pööret,siis kuuleb ka natuke kihinat,kuigi sõidu ajal ikka jubedam.
Kas võib viga olla näiteks veepumbas, veepumbalaagris.
Autoks siis BMW 520i E34 110kw M50 mootor.?

Ette tänades.

Postitatud: 30.06.2007 23:30 53
Postitas erx168
Aga noh,keema ei lähe auto,kas on võimalik,et veepumba viga,sest kihin kostub sealt mootori eest otsast,kuigi kohapeal tuuri andes,siis ei saa nii väga hästi aru,kas ees seal tiiviku juures või mootori keskel,minu enda arvamus,et võib olla veepumba viga,et laager läbi.

Postitatud: 01.07.2007 00:02 51
Postitas erx168
Veepumba vahetuseks ikka korralikult tosool välja.
Aga kas saab kõik tosooli välja korraga.Kas peab kõik välja laskma?

Postitatud: 01.07.2007 01:47 12
Postitas omega
Geneka laager, roolivõimu laager ja rihma rullikud kontrolli üle.

Postitatud: 01.07.2007 09:48 54
Postitas erx168
omega kirjutas:Geneka laager, roolivõimu laager ja rihma rullikud kontrolli üle.
Pean maha kiskuma ?

Postitatud: 01.07.2007 13:26 29
Postitas omega
erx168 kirjutas:
omega kirjutas:Geneka laager, roolivõimu laager ja rihma rullikud kontrolli üle.
Pean maha kiskuma ?
Rihm võta pealt maha jah, ja siis aja käega neid rullikuid ja genekat ringi, kontrolli et poleks lokse jne.

Postitatud: 01.07.2007 19:54 06
Postitas erx168
Kiskusin kupatuse maha.
Veepumba(laager kll kinni ei ole ja käib ilusti ringi)
Genekas ka maas,ringi pöörates suuremalhool teeb nagu mingit jõrinat ning alumine rullik ka ilmselgelt läbi,sest loks on sees ja ringi kerides ka kõriseb natu.
Vb ,et asjatu vaev oli selle pumba maha kiskumine,aga peaasi ikka,et auto korda saaks.

Postitatud: 01.07.2007 22:54 16
Postitas erx168
Homme kõrvaldan kindlasti igaksjuhuks need kõik vead ära,et vahetan rihma juhtrulliku ära ninh generaatori laagri ning panen ka teise veepumba.
Mootoris ikkagi ei tohiks viga olla,kuna tiksub ilusti,kõik väga hea,kuid sõites just,kuskil 2000rpm-st alates lööb ragina sisse ja kui hoo alla lased,siis kohe kadund.
Üle 40-ne kannata sõita,kuna see hakkaks lausa häirima ja ei taha autot piinata kh sellega.
Hea ikkagi,et enda kodulinnas asi ära läks,oleks kaugemal olnud,oleks veel jamam.

Postitatud: 02.07.2007 23:24 46
Postitas erx168
Sai siis ära vahetatud rullik ja ka genekas kontrollitud,kõik peale pandud ja ei midagi,lõpuks kutsusin ikka suurema auto septsi kohale ja tema arvas kohe,et kett lõtv .
Kiskusin siis klapikambrikaane lahti ja tuli välja selline tõsiasi,et keti leevendustald puruks.
Küsimus selline,et kas on seda lihtne kätte saada ja ära vahetada.
Ja see esiosa plokk ka vaja maha saada,aga on mingi asja peale kinni.
Lisan konkreetse pildi kh,kus näitan,mida vaja lahti saada,et korralikult eest ära ning tegelda talla vahetusega.
Pilt
Pilt

Postitatud: 02.07.2007 23:49 31
Postitas Kalev
Kohe homme võtan ka endaomal kaane maha ja vaatan mis mul seal kõriseb.... :evil:

Postitatud: 02.07.2007 23:51 59
Postitas erx168
Eks jah,mul vaja nüüd see tald kätte saada.Ei tea,kas peab alla välja kõik otsaploki maha võtma,või saab lihtsamalt ning ainult see ülemine.

Tuju on täitsa läinud :cry:
Aga loodan,et asi ikka laheneb hästi.
Ootan veel nõuandeid nendelt,kes on midagi lahti kiskund ja tegelenud sellega.

Postitatud: 03.07.2007 11:41 36
Postitas stevent
otsingu peale sai leitud mingine teema.

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... m50+mootor

Postitatud: 03.07.2007 14:34 51
Postitas Kalev
Kuidas sa tead et leevendustald katki on, sealt ei ole ju seda talda näha?

Postitatud: 03.07.2007 14:44 44
Postitas stevent
equilibrium kirjutas:Kuidas sa tead et leevendustald katki on, sealt ei ole ju seda talda näha?
Musta värvi plastiktükke on ülespoole mõned visanud tal.

Postitatud: 03.07.2007 18:32 54
Postitas erx168
equilibrium kirjutas:Kuidas sa tead et leevendustald katki on, sealt ei ole ju seda talda näha?
Vot lihtsalt tean,kuna oli ka pika tööstaaziga mehaanik juures kui maha võtsin kaane ja ka häält kuulasime ka ikka omajagu aega.

Postitatud: 03.07.2007 23:05 59
Postitas erx168
homme siis kisun vaikselt esiosa lahti,siis saab pingutustalla kätte ka sealt.
Õnneks sain kontakti ühe spetsialistiga,kes ainult BMW-dega tegeleb ja siis saab ka see asi lahendatud.
Eks aega võtab ,aga peaasi,et oma liikuri tööle saab jlle.

Postitatud: 07.07.2007 23:59 23
Postitas erx168
Ostsin siis UM-st uue leevendustalla ja ennem sai ära tellitud ka pingutustald,et siis korraga mõlemad ära vahetada, üks tegemine.
Vaja oleks veel lahti teha kolm sellise tähikotsaga polti sealt vanose juures,et saaks korralikult selle alumiinimuist esiosa ploki kätte.
Kett on ju kohe paista ja ega talla vahetus ei tohiks eriti raske olla?
Paar poldiga kinni?

Postitatud: 08.07.2007 00:49 11
Postitas erx168
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10


Seal joonisel näitan nr.1 mingit detaili,aga seal all ka poldi auk,et kas seda keskmist polti on kerge lahti saada,et egas ei pea ju Vanose ketti maha võtma,et sinna ligi pääseda?

Postitatud: 08.07.2007 23:12 00
Postitas erx168
Tald käes,ikka päris ribadeks oli vana tald.
Nüüd vaja uus otsa panna ja kokku panna auto uuesti.
Saab lõpuks jälle liikuma kh.

Postitatud: 08.07.2007 23:31 59
Postitas erx168
Kas pingutus talla vahetuseks mootoriploki seest saab ühe spilka kätte kuidagi.
Sellise asja vahetuseks nüüd plokikaant kll maha ei hakka kiskuma?
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-11_1273/

Detail nr.5

Postitatud: 09.07.2007 23:40 35
Postitas erx168
Lisan nüüd kohe ka pildid tehtud töödest.
Plaanis siis korraga vahetada:
*Klapikambrikaane tihend
*Mootoriploki otsatihend
*Õli ka vahetada korraga ära, enam ei kalla vana sisse.(Uus õli siis Valvoline Dura Blend SAE 10W-40 poolsünt).

Postitatud: 11.07.2007 22:27 49
Postitas Kalev
Minul kõrin kaotatud. See plastik kate, mis sisselaske nuka peal on oli niipalju järgi andnud, et loksus. Lasin kuumapüssiga üle ja painutasin kinnitusi ja korras. Kui uuesti kõrisema hakkab peab UM -ist uue võtma.(BMW ;) )

EDIT: Sulle ka jõudu Erx!

Postitatud: 11.07.2007 22:57 50
Postitas erx168
equilibrium kirjutas:Minul kõrin kaotatud. See plastik kate, mis sisselaske nuka peal on oli niipalju järgi andnud, et loksus. Lasin kuumapüssiga üle ja painutasin kinnitusi ja korras. Kui uuesti kõrisema hakkab peab UM -ist uue võtma.(BMW ;) )

EDIT: Sulle ka jõudu Erx!
Tänud.
Endal oli see leevendustald suht kildudeks,sai karter ka lahti lastud ja puhastatud tükkidest.
Omsest hakkan siis uuesti autot kokku panema, uus leevendustald ning ka karteritihend.
Laupäeva õhtuks loodetavasti auto sõiduvalmis jälle ;)

Postitatud: 15.07.2007 00:22 35
Postitas erx168
Tald ja tihendid vahetatud, vaja ainult veel Vanose kett ja nukid korralikult paika panna ,ning siis saab auto uuesti liikuma kh.
Kaks nädalat yhe tühise asja pärast jala käind,või autojuhti kauplend endale :lol:

Postitatud: 15.07.2007 23:37 19
Postitas erx168
Jubinad kokku pandud ja auto läks laksust tööle.
Aga ma ei tea,kas väntvõlli andur vms jamab ,sain nats korralikult sõita ja siis hakkas tõrkuma,pöörded maas,kohapeal turtsudes käis,jätsin seisma,panin uuesti käima ning kõik jälle ilus.
Andke nõud,milles viga võib olla.