1. leht 1-st

E34 külma ilmaga puudub roolivõimendi

Postitatud: 26.02.2007 13:19 42
Postitas Andrez
Mure siis selline, et ku välistemperatuur on alla miinus 10 kraadi ja auto on öö otsa seisnud siis hommikul sõitma hakates on rool täiesti kange - nagu puuduks roolivõimendi. Roolivõim tuleb tagasi peale linna jõudmist (enne seda sõidan ca 20 km maanteel) ja veidikene ummikutes istumist ( ilmselt soojeneb mingisugune sõlm teatud maani ja süsteem hakkab toimima). Õli vahetus ei aidanud. Ise mõtlesin, et ehk on viga mingisuguses ülerõhu klapis mis laseb läbi, kui õli on külm ja veel paks. Õli soojenedes muutub ta vedelamaks ja klapp hakkab pidama?!? Foorumist otsing ka nagu eriti ei aidanud. Autoks in e34 520 94/10 ja roolisüsteem on tavaline st. ainult roolivõim. Kas nendel autodel on ka kusagil roolivõimendi õli filter?

Postitatud: 26.02.2007 20:07 49
Postitas kristjan128
Mul täpselt sama asi, sooviks ka lahendust sellele probleemile.

Postitatud: 26.02.2007 20:12 11
Postitas kapa
õli on külmaga klimpis ehk pudru.

Postitatud: 26.02.2007 20:54 37
Postitas raiks660
kui pump häält(kräunub keeramisel) teeb siis on vöimendi ise läbi või pump ei saa öli piisavalt peale kui ei siis pump ise läbi

Postitatud: 26.02.2007 21:31 49
Postitas Andrez
No õli viga see olla ei saa kuna õli on vahetatud ja kogu süsteem on värske õliga läbi pestud. Lisaks sai see õli potsik eraldi läbi pestud ja bensiiniga puhastatud. Minu arust rooli keeramisega ei muutu mitte mingisugune hääl ja oma kahtlused paneksin samuti võimendi pumbale. Kas keegi on nende pumpade hingeeluga vähe lähemalt tutvunud? Seal pumba sees peab olema ülerõhu klapp - kuidas sellele ligi pääseda? Tavaliselt on säärased vidinad kusagil pumba korpuse sees mingi korgi all - kas ka BMW`l? kristjan128 - kas sinul on täpselt sama viga või sarnane? Oskad veakirjeldust ehk veidi täiendada? et mis temperatuuridel jne.

Postitatud: 27.02.2007 08:51 33
Postitas Andrez
Hommikune update - -5 kraadi juures töötas võimendi täiesti probleemivabalt :|

Postitatud: 27.02.2007 18:34 52
Postitas zeck
Andrez kirjutas:Hommikune update - -5 kraadi juures töötas võimendi täiesti probleemivabalt :|


Mul on täpselt sama jama mis sul :?
Tahaks ka lahendust teada.

Postitatud: 27.02.2007 20:15 01
Postitas kristjan128
Andrez kirjutas: kristjan128 - kas sinul on täpselt sama viga või sarnane? Oskad veakirjeldust ehk veidi täiendada? et mis temperatuuridel jne.
Täpselt sama kõik, rool kange alates -10c ja pump häält ei tee. Peale ca 20-30km sõitmist kõik ok

Postitatud: 27.02.2007 20:17 32
Postitas raiks660
pump oli vist 500.- proovige järgi

Postitatud: 27.02.2007 22:50 14
Postitas Andrez
Oh jah varsti on t2pselt nagu sinu allkirjas "mul uus bmw ainult kere on vahetamata ..." ei tahaks enam lihtsalt jubinaid vahetada vaid asja tuumani j6uda - miks ja misp2rast. Kui see selge siis v6ib uue pumba v6i misiganes peale torgata. Pealegi ma vaatan, et s22rase veaga on veel 2 kodaniku n2ole andnud - keegi peab ju t2pselt teadma mille iva on, pole ju v2ga harva esinev viga.

Postitatud: 06.01.2008 15:20 01
Postitas Andrez
Vaat et aasta möödas ja proleem tagasi - ei ole võimendit külmaga. Sügisel sai roolivõimendi pump ja õli vahetatud, viga ilmselt seal ei ole. Ettepanekuid?

Postitatud: 06.01.2008 18:12 51
Postitas Andrez
diislijoodik kirjutas:Vaheta vedelem õli, näiteks atm kastidesse käiv nn eluaegne sünt Esso LT 71141 või muud sarnast (üle 95.a masinate atm õli).
Momendil on Statoili ATF sees. See siis vaja veel vedelamaks vahetada? Kas LT 71141 ei ole mitte samuti ATF?

Postitatud: 06.01.2008 20:03 21
Postitas Andrez
diislijoodik kirjutas:
Andrez kirjutas:
diislijoodik kirjutas:Vaheta vedelem õli, näiteks atm kastidesse käiv nn eluaegne sünt Esso LT 71141 või muud sarnast (üle 95.a masinate atm õli).
Momendil on Statoili ATF sees. See siis vaja veel vedelamaks vahetada? Kas LT 71141 ei ole mitte samuti ATF?
Õlid on veidi ikka erinevad, ma ei tea sellist õlimarki nagu Statoili ATF :mrgreen: . LT on ATF (automatic transmission fluid) küll.

Pumba põhjas olev filter oleks ka kasulik puhtaks küürida.
No jah sees on siis statoili dextron 3 kui see midagi ütleb. Potsiku põhjas olev filter on puhastatud. Roolisüsteem ise on vaikne, st. ei inise ega unda kui rooli käänata.

Postitatud: 06.01.2008 23:30 18
Postitas Andrez
http://www.statoillubricants.com/mar/lu ... DX_III.pdf

See on siis momendil kasutusel oleva vedeliku datasheet. Vett vaevalt mul seal ringi hulbib.

Postitatud: 07.01.2008 18:40 41
Postitas Mario_Õ
endal e38 sama mure, kulmaga roolivõim puudu, ca. 20min sõitu ja asi korras, kuni järgmise hommikuni.

E34 525tdsa

Postitatud: 09.01.2008 21:46 24
Postitas Kris325
Mul sama mure ja samad sümtomid täpselt.

Postitatud: 09.01.2008 22:29 20
Postitas Andrez
Üks naljakas asi on veel - käreda külmaga kaob ära roolikarbi lõtk.

Postitatud: 09.01.2008 23:38 14
Postitas Mario_Õ
Andrez kirjutas:Üks naljakas asi on veel - käreda külmaga kaob ära roolikarbi lõtk.
mul just vastupidi kui, rool on nn "kange" siis on tunda lõtku"

Postitatud: 10.01.2008 01:29 06
Postitas Kalev
Kui ta sul nagunii juba lõtkuga, siis pane uus roolikarp.

Postitatud: 10.01.2008 18:25 19
Postitas ercci
on kellelgi sama probleem ka originaal õliga http://bmwfans.info/accessories/mg-83/ill-83_0385/ ,kui ise kunagi võimendi õli vahetasin tõsteti ka alguses mingi suvaline purk lauale,aga kui said teada mis margile vaja on soovitati ainult originaal õli panna

Postitatud: 10.01.2008 20:08 15
Postitas Andrez
ercci kirjutas:on kellelgi sama probleem ka originaal õliga http://bmwfans.info/accessories/mg-83/ill-83_0385/ ,kui ise kunagi võimendi õli vahetasin tõsteti ka alguses mingi suvaline purk lauale,aga kui said teada mis margile vaja on soovitati ainult originaal õli panna
Need õlid lähevad käiku siis kui autol on nivoo amordid peal. Seal siis hoopis teine õli kasutusel. LAD oli vist see nivoo süsteem?