1. leht 1-st

E34 TDS külma/jaheda mootoriga uimane

Postitatud: 22.01.2007 22:55 57
Postitas nisu_uno
Tere!

Mure siis järgmine, et kuni mootor soojaks saab, oleks nagu turbo ära, soojast peast käib kenasti. Käigukast ka viimasel ajal "kole kaua" mõtleb kui käiku alla vahetab ja teeb seda varem kui enne, probleem on üsna värske. Samas rahulikul käitlemisel vahetab käike eeskujulikult mahedalt ja avariireziimi pole kast kordagi läinud. On ka tunda mootoriõli kärsakat kui vähe peale anda. Õlikulu on muidu olnud siiani 1liiter 10Kkm peale.
Täheldanud olen veel teraval kuulamisel ja just tühikäigul ainult, sellist iseloomuliku kahinat mootoris ( kahh..kahh..kahh, mootori töötamise taktis käiv kahin). Muidu aga suriseb mootor vaikselt, puhtalt ja ühtlaselt.

Vist kui turbo koolema hakkab, käimari aju saab ka sellega seoses vigast inffi ja hakkabki valel ajal(liiga vara) käiku alla vahetama jne...olen õigel teel? :roll:

Postitatud: 23.01.2007 10:57 11
Postitas romm
No kui praegu õues kraadiklaasi vaadata ja see näitab praegu -13, siis järelikult ju ka autol õlid paksemad jne ning soojenemine võtab kauem aega enne kui kõik jälle normaalselt toimima hakkab :lol: Aga nali naljaks, kas probleem on tekkinud nüüd viimastel päevadel, või juba varasemast ajast on auto külmast peast uimane? Enda E34 tds nt ka sellise -10 kraadise külmaga hommikul õues käima ajades on külmalt vähe uimasem, kui soojade ilmadega. Minuarust on see täiesti normaalne.

Postitatud: 23.01.2007 14:28 39
Postitas Ilves
Külmast peast pole üldse mõtet mingit minekut taga ajada, tekitab suht ebatervislikke koormusi mootoris/turbos. Ma ise sõidan suhteliselt udupehme gaasiga, kui mootor veel täiesti sinises alas on.

Ja man. kast käib ka nagu arvata võib üsna vastumeelselt esimesed minutid kui miinused õues. Jõuga ei saavuta ka seal osakonnas midagi ;)

Kannatlikku meelt ja tundlikke juhtimisorganeid soovides :)

Postitatud: 23.01.2007 15:21 50
Postitas 524tda
endal mul täpselt sama jama et külmalt on uimane ja kast venitab käiguvahetusega.aga kui soojaks läheb on kõik ok.

Postitatud: 23.01.2007 16:13 51
Postitas amino
Heh....mul ka selline jama üks kord varem ehmatasin ka selle peale aga nüüd kui klmaks läks on iga hommik uimane. kui mootor saab norm temperatuuri peale siis on k6ik viimasepeal. Aga muidu hommikul minnes on jube jube uimane ei julge maanteele kohe pööratagi. ükskord isegi proovisin kick downi vajutada yhesõn´aga surusin pedaali nii põhja kui andis aga mitte m6hkugi ainult pöörded hakkasid tõusma kui ma hästi mäletan kiirus ikka sama v6i mini maalselt t6usis kuskil 50 km/h üle selle eriti ei tahagai kiirust arendada masin külmana hommikul. Plaanis minna kasti õli kohe kohe vahetama ei tea kas tolku ka on sellest . kui keegi mingi lahenduse leiab andke teada:P

Postitatud: 28.01.2007 00:58 22
Postitas erikred
see kah kah hääl on suure tõenäosusega kulunud keti hääl.
Kuna netist seda häält hetkel ei kuule siis lase kellelgi teadjamal üle kuulata.

terv
erich

Postitatud: 28.01.2007 01:27 09
Postitas nisu_uno
Ei külma mootoriga ma muidugi paaru ei anna, selge see. :)
Lasen kohapeal käia minutit paar ja siis vaikselt töristan, kuniks "sinises alas" enam pole. Selline tunne on, et turbo ei rakendu enne kui mootor täiesti töösoe on(siis kui seier keskel), samas kui rakendub on kõik nagu peab. Probleem üsna värske ja mitte igapäevane.

Käiguvahetus on läinud aeglasemaks, pean silmas mõtlemisaega kiirendamisel ja mu meelest on hakanud madalamat käiku sisse rapsima varem kui enne ning vahel satub hämmingusse, et nagu ei teaks, mis käiku panna. Rahulikul kulgemisel vahetab käike väga sujuvalt nii alla kui üles. Probleem samuti üsna värske.

Tekkinud probleemid ei ole seoses siiski külmade ilmadega, vaid juba natuke varem andsid endast märku. Egas jah neti vahendusel on raske diagnoose panna, aga haigus mind nelja seina vahele murdnud ja igav on :P

Mootorist kostvas kahinas kahtlustasin ise kah ketti, päris ebameeldiv diagnoos muidugi, ketivahetus üsna kulukas vast :?
Õnneks on seda praegu veel vaevu kuulda.

Postitatud: 28.01.2007 10:25 51
Postitas raivo01
mis muidu makab keti vahetus e34 525td-l ??

Postitatud: 28.01.2007 12:08 11
Postitas Veljo_V
raivo01 kirjutas:mis muidu makab keti vahetus e34 525td-l ??
Oleneb kas paned A või B osad ja ketivahetades tuleks vahetada hammasrattad ka ja pingutid, ning tallad. Mina vahetasin endal 350000 tuh
pealt need jubinad , kuigi häält ei teind, südamerahustuseks!

Postitatud: 30.01.2007 13:04 34
Postitas raivo01
Veljo_V kirjutas: Oleneb kas paned A või B osad ja ketivahetades tuleks vahetada hammasrattad ka ja pingutid, ning tallad. Mina vahetasin endal 350000 tuh
pealt need jubinad , kuigi häält ei teind, südamerahustuseks!
Ok, selge see et A ja B osadega tuleb hinnavahe. Aga äkki oskad ligikaudse hinna öelda mis tuleb A osadega ja B osadega.

Postitatud: 03.02.2007 06:50 52
Postitas erikred
A ja B osadega tuleb hinnavahe minimaalne kui vahetada kõik jupid. Oluliselt odavamad on ainult ketid ja osad jupid pead ikka esindusest ostma minu kogemuste põhjal. Kõik varuosamüüjad laotavad käsi, ütlevad et ei saa kas seda või teist või ei tea mis täpselt mingis komplektis on. Võtsin kõik ketti puutuvad osad esindusest. Ei olnud väga kallis, ~4000 eek. Hetkel pole arvet käepärast aga kui üles otsin ja mingi hetk aega on võin sulle anda ligikaudse juppide hinna, mis see kõik maksma läheb.

terv
erich