E39 juhiistme ja elektrilise roolisamba probleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
mihkel.
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 21.08.2017 09:03 56
Peamine sõiduk: V70
Asukoht: Rõuge

E39 juhiistme ja elektrilise roolisamba probleem

Postitus Postitas mihkel. »

Tervitus,
E39 oli tükk aega laiali ning peale seda ei saa elektrilist roolisammast ega elektrilist juhiistet liikuma. Muude tööde käigus sai ka mooduleid kodeeritud - automaadist manuaaliks tehtud. Täpset vea teket ei tuvasta, kas oli enne või pärast kodeerimist.

Mõned punktid:

Tavapärane teema - pistik on kenasti istme mooduli küljes olemas
Toide ja mass jõuab istme moodulini
P-BUS signaali juhe on GM mooduli ja istme mooduli vahel korras
Mälu nuppude all liigutavad end ainult peeglid
F13 kaitse korras
Kõrvalistuja iste (ilma mäluta) sõidab kenasti
GM moodulis on mäluga juhiiste aktiveeritud, identifikatsiooni all INPAs ei näita juhiistme mooduli kohta infot ( part nr, hardware nr, jne) Siin näidiseks olemas http://www.bimmerboard.com/members/ripp222/PSM%2044.gif

Head ideed teretulnud! Praegu jääb ülevaatus tegemata sellise probleemi tõttu :(
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E39 juhiistme ja elektrilise roolisamba probleem

Postitus Postitas LEDBeam »

Vesi istmemoodulis? Siinide ja toite korrasolekul korras moodul peab ennast andmesiinil esitlema. Kui muud tööd sisaldasid keevitamist, siis võib olla mingis moodulis elektroonika kahjustusi. Juhtmestik tuleb nina masinas üle kontrollida. Kodeerimismaniakide pääsetee on õige FA puhul NCS-i käsk: Code car. Manualiks tegemisel tuleb panna õige juhtmestik, muuta FA õigeks, näidata masinat ISTA-P-le (kõige lollikindlam) jne. NB! vajalik ICOM.
mihkel.
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 21.08.2017 09:03 56
Peamine sõiduk: V70
Asukoht: Rõuge

Re: E39 juhiistme ja elektrilise roolisamba probleem

Postitus Postitas mihkel. »

Tänan vastamast!

Istmemoodul seest kuiv, korralik. Keevitamist tõesti oli - väljalaske punktimine all, aku oli vähemasti maas.

Manuaalilt sai ümber visatud osa juhtmestikust. EWS (pin 2) ja süüteluku (pin 8) vahele sai ühendus tekitatud. Lisaks sillatud auto-start relee. DME'sse toodud kellaplokist ja siduri lülitist kaabeldus. Kõik töötab kenasti. ISTA-P ja ICOM mul puudub.

Vanad vs uus:
54210000 R
54110000 O

00010E100C8454C4 A
00000E100C8454C4 A

000053FFD7 J
000053FFD7 J

Pilt
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E39 juhiistme ja elektrilise roolisamba probleem

Postitus Postitas LEDBeam »

Vana ZCS-iga masin, ülesandes tulnuks anda masina andmed!
Tüübikood tundub olema õigesti muudetud (DE21 >> DE11)
Mingi imeliku 0202 0001000000000000 SCHRITTSCHALT (puudutab autom kasti- äkki on valitsa +/-?) oled ka ära koristanud.
Seega selles osas tundub õige. Samas SA koodirea lõpus kontrollsumma A ei saa olla mõlema puhul õige. Lase NCS-il õige kontrollsumma kalkuleerida ja kirjuta ZCS-i muudatused masinasse sisse (tuledemoodul ja IKE vist).
EWS-i probleem lahenenuks õige kodeerimisega pärast ZCS-i korrigeerimist. Seega väide, et masin on õigesti kodeeritud (ja ka programmeeritud), tundub puudulik.
Kataloogi vaadates on programmeeritud DME-d erinevate koodidega, st IstaP või KFP pealeässitamine vajalik. Koos ICOM-iga, muidu võid saada k-line kaabliga surnud mootori juhtploki.
Samas see asi ei tohiks puutuda istme probleemi. Ehk proovi teist istmemoodulit, kui kuskilt leiad.
mihkel.
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 21.08.2017 09:03 56
Peamine sõiduk: V70
Asukoht: Rõuge

Re: E39 juhiistme ja elektrilise roolisamba probleem

Postitus Postitas mihkel. »

Tõsi jah, vanem mudel jäi mainimata.

Kui nüüd SA koodi kopeerisin, siis jäin ise ka mõtlema, et ei saaks justkui õige sama checksum olla. Selle poole kontrollin üle ja kirjutan üle kui vigane peaks olema. 0202 peaks tõesti olema automaadi käisrežiim.

KFP'ga sai DME'le ka manuaali soft peale lükatud, õnneks läks hästi, ehk jäi ellu! Ei saa ma muidugi väita, et kõik õigesti tehtud. Esimesed sammud diagnostikast edasi alles edasi liikunud, seega õpin-katsetan omal käel kodeerimist. Õnneks oma autol ja mitte igapäeva liikuril :)

Hetke olukorra järgi näib endale ka juba kõige tõenäolisem, et hea oleks teist istme küljes olevat moodulit katsetada.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E39 juhiistme ja elektrilise roolisamba probleem

Postitus Postitas LEDBeam »

Välistada ei saa, et P-bus-i juhe on ära mädanenud ja mingit elumärki annab. Vaja hoolega kontrollida kohast, kus see tõenäoline (juhi jalgade juurest). EWS kodeeri üle ja korista sealt tobedad sillad. Kui mootori plokk jääb flash-mode'i, siis üldiselt ICOM-iga saab korda. Nii, et võid veel katsetada. Rõhk sõnale: üldiselt. On ka erijuhtumeid :!: Kodeerimise katsetamiseks on väga hea NCS-ile lisada NCS Dummy.
mihkel.
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 21.08.2017 09:03 56
Peamine sõiduk: V70
Asukoht: Rõuge

Re: E39 juhiistme ja elektrilise roolisamba probleem

Postitus Postitas mihkel. »

Tänud! Kodeerimisega tegelen edasi igastahes.

Vedasin keremoodulist otse P-BUS'i liini ja kontrollisin ploki toite veel kontrollambiga üle, et välistada vigast kaablit. Kasu ei midagi, ei ilmu moodul laivi ega tööta ka.

Nüüd tuli meelde, et sõbral sama kere ja mäluga iste. Laenasin moodulit ja ennäe, viga käes! Nüüd peab uue mooduli kuskilt vaid leidma. Aga põnev ikka, jälle pisut targem elektroonika arhitektuuri osas.
Vasta