E39 530d 142kw

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
WenoN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 13.04.2016 15:34 29
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tartumaa

E39 530d 142kw

Postitus Postitas WenoN »

Tere,

Probleem hakkas kui tegin möödasõitu autost, 120kmh oli sees, hakkas masin kakkuma.

Langetasin kiiruse koheselt ~~90 -100 peale. Panin püsika peale, ilmnes pöörete kõikumist ja õrna kakkumist. Pöörded langesid siis tõusid jälle.
Mõtlesin, et no nii pihusti kindlasti hakkas kusele või midagi.

Jätsin auto seisma tegin ühe suitsu, sõitsin koju igaksjuhuks tagasi.

Lükkasin õhtul arvuti sappa ja ilmnes viga :

000003 - STH: Ciruculating Pump - Frequency high.
001E30 - Boost pressure Control .

Kustutasin ära, vaatasin pihusteid, olid okeid ja piiride vahel, kohal käib ilusti. Tagant midagi ei suitse, ei lagise käib korralikult.
Vahepeal möödasõitudel kiirendades jõukadu on märgatavalt, tunnen, et võiks ikka rohkem liikuda. Vahepeal liigub ikka väga mehiselt, ei tea kas tehnika või mingi andur paneb pange.

Arvan, et masinal on kuskil vaakumleke, sest turbo juurest on küll natu õline ja on ühele mootoripadjale natukene õli isegi visanud, kundepoolne padi õline.

Kustutasin vea ära, käisin tegin ühe tiiru, jälle sama häda.

Keegi oskaks öelda kust viga hakata üldse otsima? Tegu 142kw 530d
Kasutaja avatar
RazzKalbass
Huviline
Postitusi: 3080
Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
Peamine sõiduk: E39 525TDS

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas RazzKalbass »

001E30 - Boost pressure Control ehk ülerõhuklapp (vaata selle juurest ka kõik vaakumid üle, e39l on seal ka olnud probleeme)
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas Ma®tin »

Palun selgitada rumalale, kus E39 530d-l laaderõhuga seotud ülerõhuklapp on?
Kasutaja avatar
RazzKalbass
Huviline
Postitusi: 3080
Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
Peamine sõiduk: E39 525TDS

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas RazzKalbass »

Ma®tin kirjutas: 04.09.2021 18:40 54 Palun selgitada rumalale, kus E39 530d-l laaderõhuga seotud ülerõhuklapp on?
küsi oma emalt
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
WenoN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 13.04.2016 15:34 29
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tartumaa

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas WenoN »

Kas võiks proovida ka eemaldada õhulugeja pistikut, äkki muutub ka sellega midagi?

Vaatan varsti vaakumid kõik üle, oli plaan kõik uued panna.

Kuulnud, et silikoonist väga kuuma ei talu, on kellelgi ideid milliseid võiks panna ja kestaksid?
alexalex
Huviline
Postitusi: 75
Liitunud: 21.03.2020 23:09 51
Peamine sõiduk: 530d

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas alexalex »

WenoN kirjutas: 04.09.2021 18:47 36 Kas võiks proovida ka eemaldada õhulugeja pistikut, äkki muutub ka sellega midagi?

Vaatan varsti vaakumid kõik üle, oli plaan kõik uued panna.

Kuulnud, et silikoonist väga kuuma ei talu, on kellelgi ideid milliseid võiks panna ja kestaksid?
Ise panin koik uued motonetis vaakum voolikud. originaal on 3.25 sisemõõduga mida pole kuskilt saada, ostain 3.5mm ja 4mm sise läbimõõduga vollad ja toimib.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas Ma®tin »

RazzKalbass kirjutas: 04.09.2021 18:44 13
Ma®tin kirjutas: 04.09.2021 18:40 54 Palun selgitada rumalale, kus E39 530d-l laaderõhuga seotud ülerõhuklapp on?
küsi oma emalt
Küsisin - arvas, et tüüp kes sellist soga ajab, peaks üldse mitte sõna võtma tehniliste asjade osas.
botzor
Huviline
Postitusi: 867
Liitunud: 28.01.2012 21:51 10
Peamine sõiduk: e36 cabrio, A4b8
Asukoht: PR

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas botzor »

alexalex kirjutas: 04.09.2021 20:42 53
WenoN kirjutas: 04.09.2021 18:47 36 Kas võiks proovida ka eemaldada õhulugeja pistikut, äkki muutub ka sellega midagi?

Vaatan varsti vaakumid kõik üle, oli plaan kõik uued panna.

Kuulnud, et silikoonist väga kuuma ei talu, on kellelgi ideid milliseid võiks panna ja kestaksid?
Ise panin koik uued motonetis vaakum voolikud. originaal on 3.25 sisemõõduga mida pole kuskilt saada, ostain 3.5mm ja 4mm sise läbimõõduga vollad ja toimib.
Autoeksperdist saab 3,2mm vaakumvoolikut.
WenoN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 13.04.2016 15:34 29
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tartumaa

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas WenoN »

Vaakumid tundusid ok, kindlasti leiab 99% mikromõrasi.

Proovin uut andurit mis on väljalaske süsteemi juures. Kui see ei aita siis tõenäoliselt peab vaakumid ikkagi üle käima.

kellelgi mõnda ideed ka miks turbo juurest lõdvik õline ka on ? Turbo muidu väga vaikne, ei vilista ega midagi. :)
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas TiitR »

WenoN kirjutas: 05.09.2021 14:25 22 Vaakumid tundusid ok, kindlasti leiab 99% mikromõrasi.

Proovin uut andurit mis on väljalaske süsteemi juures. Kui see ei aita siis tõenäoliselt peab vaakumid ikkagi üle käima.

kellelgi mõnda ideed ka miks turbo juurest lõdvik õline ka on ? Turbo muidu väga vaikne, ei vilista ega midagi. :)
Kui karterituul kinni on, hakkab ka turbost õli läbi suruma.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
kurikristjan
Huviline
Postitusi: 425
Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 53858447
Asukoht: mandri keskel

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas kurikristjan »

Turbo juhtimise solenoidi viga võib vabalt olla. Ma vahetasin just kinnipaakunud geomeetriaga turbo välja ja ennäe, rõhku liiga palju, voolikud aasta vanad - solenoid arvutiga liigutades ei töötanud, riiulist uus ja rahu mõisas. Õhk käis läbi, aga ju ei lülitunud.

Veakood oli mälu järgi täpselt sama.
Tallis: E39 525d Touring, E30 325e, E38 750i, E39 530d 35d, E30 318is
WenoN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 13.04.2016 15:34 29
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tartumaa

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas WenoN »

kurikristjan kirjutas: 05.09.2021 15:47 37 Turbo juhtimise solenoidi viga võib vabalt olla. Ma vahetasin just kinnipaakunud geomeetriaga turbo välja ja ennäe, rõhku liiga palju, voolikud aasta vanad - solenoid arvutiga liigutades ei töötanud, riiulist uus ja rahu mõisas. Õhk käis läbi, aga ju ei lülitunud.

Veakood oli mälu järgi täpselt sama.
Mõtled täpsemalt seda sama vigurit?

Turbo tundub sellesmõttes ok, liigub vahepeal väga edevalt ikka, kahtlustasin alguses kiirendusel juba seda, et midagi ikka mäda. Pilt
kurikristjan
Huviline
Postitusi: 425
Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 53858447
Asukoht: mandri keskel

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas kurikristjan »

Sama vigur jah. Kiirendabki normaalselt kuni ~3000 juures kinni poob, kuna solenoid ei võta aktuaatorilt vaakumit ära.
Teine variant on, et turbo geomeetria või aktuaator ise kleebivad veidi ja ei liigu seega piisavalt kiiresti, et rõhku reguleerida.
Tallis: E39 525d Touring, E30 325e, E38 750i, E39 530d 35d, E30 318is
WenoN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 13.04.2016 15:34 29
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tartumaa

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas WenoN »

Hetkelise seisuga sai vana boost pressure sensor ära võetud. Sissetulev "VAC IN" vaakum voolik on üsna apras ja nagu liiga kokku kleepunud. Probleem hetkel endine, sai korralik pierburgi osa ostetud. Vahetan ka vaakum vooliku ära.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas LEDBeam »

Pildilolev junn ei sobi e39-le.
WenoN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 13.04.2016 15:34 29
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tartumaa

Re: E39 530d 142kw

Postitus Postitas WenoN »

LEDBeam kirjutas: 15.11.2021 12:52 57 Pildilolev junn ei sobi e39-le.
Kahjuks või õnneks, selline samasugune OEM pierburgi turbo ülerõhu andur oli ka seal küljes.

Põhi probleem ei olnudki anduris endas, sai vist niisama ostetud.

Probleem oli ikkagi vaakumvoolikutes endas. Vahetasin välja, masin enam tühikäigul ei turtsu, läheb paremini pöörde, jõudu tundub rohkem.
Maantee sõitu pole proovinud, kuna seisab kuivas garaazis.

kellelgi veel sarnane huvi siis olid mõlemad vaakumvoolikud ikka väga täbaras seisus, just nimelt need kaks mis tulevad sinna samma anduri.
Võtan nüüd töö ette ja vahetan ka ülejäänud välja.
Vasta