1. leht 1-st

M52TU jahutus

Postitatud: 06.04.2021 12:28 19
Postitas president419
Tere!

Lähiajal sai soetatud 1999. aastal toodetud E39 520i, millel mootoriks 2.0l M52TUB20. Paraku jahutuselementide hooldusajalugu puudub. Tean, et selle ajajärgu riistapuude jahutussüsteemid on problemaatilised ning sellega seoses uuriksin ka targemate käest, et mis kõige suuremat tähelepanu vajab. Nagu aru olen saanud siis ideaalis tuleks kogu kompott välja vahetada aga endale tundub see ennetava hooldusena kuidagi liiast. Ehk eksin? Põhilised asjad tuleb muidugi teha(nt veepump, jne) aga millele tasub veel tähelepanu pöörata?

Tänud ette!

Re: M52TU jahutus

Postitatud: 06.04.2021 18:17 33
Postitas marek555
Kindlasti tuleks vahetada jahutusvedeliku paisupaak ja kontrolli veel radikas üle, kas pole lekked ja radiaator pole kummis.
Termostaadi seisukorda saad hinnata varjatud menüü kaudu, sealt saad näha, mis temperatuuril mootor jahutusvedelik on töösoojal mootoril.

Re: M52TU jahutus

Postitatud: 06.04.2021 18:32 06
Postitas Mart_L
Ventikate toimimine vaata üle, nii mootori kui kliimavent. Need korrektselt toimivad, siis jäävad paljud hädad olemata :idea:

Re: M52TU jahutus

Postitatud: 06.04.2021 20:10 24
Postitas president419
Mart_L kirjutas: 06.04.2021 18:32 06 Ventikate toimimine vaata üle, nii mootori kui kliimavent. Need korrektselt toimivad, siis jäävad paljud hädad olemata :idea:
Külmalt käivitades ei tohiks ventilaator ringi käia ja peaks rakenduma alles soojana? Kui õigesti mäletan, siis minu oma käib pidevalt ringi...

Re: M52TU jahutus

Postitatud: 06.04.2021 20:20 21
Postitas aronz12
Visko veab ikka külmalt ka kaasa aga peaks olema võimalik nn kergelt seisma jätta( käega igaksjuhuks ei soovita). Kui jäigalt järgi siis hakkab selline korralik ulgumine ka pööret andes.

Re: M52TU jahutus

Postitatud: 14.04.2021 12:57 06
Postitas president419
marek555 kirjutas: 06.04.2021 18:17 33 Kindlasti tuleks vahetada jahutusvedeliku paisupaak ja kontrolli veel radikas üle, kas pole lekked ja radiaator pole kummis.
Termostaadi seisukorda saad hinnata varjatud menüü kaudu, sealt saad näha, mis temperatuuril mootor jahutusvedelik on töösoojal mootoril.
Kui kontrollin termostaati, siis mida täpsemalt nägema peaksin? Mis numbreid tahan näha ja mida mitte?

Re: M52TU jahutus

Postitatud: 14.04.2021 13:31 10
Postitas Roland325
Mõeldi, et tuleks kontrollida jahutusvedeliku temperatuuri, et kas termostaat töötab või mitte. Temperatuur võiks olla töösooja mootoriga vähemalt 90 kraadi.

Re: M52TU jahutus

Postitatud: 22.04.2021 22:10 51
Postitas iffiff
Pole see jahutus nii problemaatiline midagi. 20+ vana masina puhul tuleks muidugi ideaali taga ajades KOGU jahutussüsteem ära vahetada.
Aga kuna nagunii käid huvi pärast vähemalt korra nädalas kapoti all siis jälgi lihtsalt, et midagi praguline poleks, tihendite vahelt midagi välja ei ajaks ja voolikud kummis poleks.
Kui midagi vahetama juba hakkad, siis vaheta kogu süsteem välja, siis ühe korraga asi tehtud. B-tootja voolikud ei maksa suurt midagi, paisupaagi kork pane esindusest ostetud OEM, muu võib prügi olla ja ilgeid anomaaliad põhjustada.