1. leht 2-st

E39 talverehvi valimas. Mis mõõtu soovitate

Postitatud: 19.09.2006 20:25 56
Postitas BMW325 2,5
Autoks siis E39 ja veljeks 15t orig.valu.
Kas 205/70 R15 naastrehv mahub normaalselt ringi käima või hakkab kuskil vastu käima ja peaks vähe madalama rehvi valima :?:

Tahaks võimalikult kõrget rehvi alla panna.

Postitatud: 19.09.2006 21:38 23
Postitas Tarmo
e34 jale läks küll 205/70/15 alla isegi madaldusvedruga.

Tundub et panen ka e39 samad rehvid alla.

Postitatud: 19.09.2006 21:48 54
Postitas Andrus_V
Pange originaal mõõt ikka 205/65 15"

Postitatud: 20.09.2006 10:14 16
Postitas eero
Andrus_V kirjutas:Pange originaal mõõt ikka 205/65 15"
Minumeelest ka. Isegi sõitsin E34ga sellega. See pole sugugi mingi madal rehv. Päris hea balloon, nagu liinibussil :)

Postitatud: 20.09.2006 11:02 59
Postitas Tarmo
Andrus_V kirjutas:Pange originaal mõõt ikka 205/65 15"
No mul rehvid olemas ja selle päras küll ei hakka uusi ostma et suts kõrgem kui orig.

Postitatud: 20.09.2006 11:06 39
Postitas aise
Tarmo kirjutas:
Andrus_V kirjutas:Pange originaal mõõt ikka 205/65 15"
No mul rehvid olemas ja selle päras küll ei hakka uusi ostma et suts kõrgem kui orig.
originaalmõõt on ka 225/55R16. mina lähen nendega talvele vastu (lamellid)

Postitatud: 20.09.2006 14:03 37
Postitas Ilves
E39 all kasutasin ka 205/65/15 õhupalli. Talveks väga hea, aukudes mügarikel põristada. Praegusele õlikatlale olen sunnitud alla ajama 225/45/17 sest väiksem velg ei lähe alla. Eks näe, kuidas on. Samas sõber lasi eelmine talv Lexus IS-ga - ees 225/40 ja taga 245/40 lamell all. Velg siis 18 tolli :P Sai hakkama küll aga pidamine kui selline oli üsna võõras mõiste.

Postitatud: 20.09.2006 15:15 00
Postitas Aimar
Ilves kirjutas: Praegusele õlikatlale olen sunnitud alla ajama 225/45/17 sest väiksem velg ei lähe alla. Eks näe, kuidas on. Sai hakkama küll aga pidamine kui selline oli üsna võõras mõiste.
Kasutasin ka eelmisel talvel 225/45/17 lamelle E46-l . Minu meelest oli pidamine väga hea. :cool: Ma ei oleks seda enne uskunud.

Postitatud: 20.09.2006 17:49 11
Postitas tafkinmeez
e39 tehase järgi kõige väiksem mõõt on r15 205/65, ise kavatsen panna 195/65, kuna neid suht laialt ja palju parema hinnaga saada..
On keegi veel talvel oma e39ga sellise mõõduga sõitnud?

Postitatud: 21.09.2006 12:30 26
Postitas Ode
minul lähevad alla selleks talveks 215/65 R16 ;)

ning seoses sellega on soov ära müüa eelmise aasta vähekasutatud
dayton dw700
205/65 R15
olid all vanal autol (e34)
2500.- ja hind pole kivist ;)

Postitatud: 21.09.2006 12:53 58
Postitas Veiken
bacter kirjutas:minul lähevad alla selleks talveks 215/65 R16 ;)

ning seoses sellega on soov ära müüa eelmise aasta vähekasutatud
dayton dw700
205/65 R15
olid all vanal autol (e34)
2500.- ja hind pole kivist ;)
kuidas neil pidamine on ja kas naeltega?

Postitatud: 21.09.2006 13:00 44
Postitas Kristjan_K
tafkinmeez kirjutas:e39 tehase järgi kõige väiksem mõõt on r15 205/65, ise kavatsen panna 195/65, kuna neid suht laialt ja palju parema hinnaga saada..
On keegi veel talvel oma e39ga sellise mõõduga sõitnud?
Mul ees olid eelmine aasta sellises mõõdus. Täitsa normaalne oli. Rehvi enda muster oli niivõrd jama, et vahest tahtis otse minna, aga kuna taga oli siiski korralik continental, siis pääsesin talvest kahjustusteta.

Postitatud: 21.09.2006 20:47 57
Postitas Rahu
Täitsa löpp ikka milliste rehvidega te seal eestis söidate :roll: :roll: :roll: , välimus on kaa ju naeruväerne ja nii rasket autot ei ole ju möeldut nii peenikestele rehvidele mida te alla tahate panna, auto läheb ju nii vedelaks et isegi kuiva asfalti peal te ei suuda seda autot selliste rehvidega teel hoida kui mingi järsk pööre mingil juhul ette satub.. :roll:

Soovitan vähemalt 215 alla panna.. VÄHEMALT!!!

Postitatud: 21.09.2006 20:55 02
Postitas kapa
eestis teised palgad ka :D

Postitatud: 21.09.2006 22:02 14
Postitas BMW325 2,5
Ilmselt siis jääb ikka 205/70 R15 sest 205/65 on veel madalam kui praegu
all olevad rehvid ja siis on põhi talvel päris vastu maad :D

Postitatud: 21.09.2006 22:27 55
Postitas Rahu
kapa kirjutas:eestis teised palgad ka :D
Aga miks siis peab BMW:ga söitma kui pole raha öikeid rehvegi osta, sellest ma aru ei saa!!?? :roll:

Postitatud: 21.09.2006 22:59 31
Postitas Jaanus_P
Rahu kirjutas:
kapa kirjutas:eestis teised palgad ka :D
Aga miks siis peab BMW:ga söitma kui pole raha öikeid rehvegi osta, sellest ma aru ei saa!!?? :roll:
ega ainult 215 ei ole õige mõõt... 205/65 R15 on ka tehase poolt ette nähtud!

Postitatud: 21.09.2006 23:02 43
Postitas Kristjan_K
See talv panen mina kah 205/65R15. Selle 195/65 -ga olid need rattad auto all nii pisikesed, et endal oli imelik.

Postitatud: 22.09.2006 01:14 08
Postitas Pihelgas
lihtne, kumm peab olema korralik mitte mingi protinässakas siis olgu ta mis mõõt tahes!

rehvid

Postitatud: 22.09.2006 07:06 50
Postitas UrMas.L
Kasuta valmistaja soovitatud rehve ja kõik on kõige parem.
...ja Rahu, MEIL SIIN EESTIS on kodanikel vaba valik, mis oma aja ja rahaga teha. Ma mõistan Sind, oled ju ajupesu ja politseiriigi truu teener ja situd ka ettekirjutuste ja nn rahva tahte järgi. Meil SIIN EESTIS ei vinguta vaba valiku ja häirimatu eluüle!

Postitatud: 22.09.2006 09:48 15
Postitas Ilves
Rahu kirjutas:Täitsa löpp ikka milliste rehvidega te seal eestis söidate :roll: :roll: :roll: , välimus on kaa ju naeruväerne ja nii rasket autot ei ole ju möeldut nii peenikestele rehvidele mida te alla tahate panna, auto läheb ju nii vedelaks et isegi kuiva asfalti peal te ei suuda seda autot selliste rehvidega teel hoida kui mingi järsk pööre mingil juhul ette satub.. :roll: Soovitan vähemalt 215 alla panna.. VÄHEMALT!!!
Rahu-rahu, Rahu :) 205/65 on E39-l täiesti tehasemõõt. Talvel kuiva asfaldi peal naelkummidega niikuinii kurikarallit ei sõida. Gislaved NF3 pidas täiesti mõistlikult ka oma näiliselt kitsa mõõdu kohta. Rääkimata sellest, et lörtsisel maanteel sõites on kitsas rehv oluliselt parema pidamisega kui laiem.

Ja talvekuudel on mul küll üsna savi mis velg all on ja kuidas see välja näeb, põhiline on siiski see, et rehv oleks korralik ja auto ühes tükis kevadet näeks. Sellepärast polegi ühegi talverehviga üle 2 talve sõitnud.

Talverehvid

Postitatud: 22.09.2006 18:09 26
Postitas cera
Tundsin sest teemast just mõni päev tagasi puudust, nüüd juba soetatud 225/60 r16 naelad. Eks siis näis kuidas auto talvel käitub, mootor ka 2,8 ja jõuveokontroll ka hetkel ei toimi, läheb vist natuke raskeks või harjub ära...

Postitatud: 22.09.2006 18:52 20
Postitas Rahu
Ilves kirjutas:
Rahu kirjutas:Täitsa löpp ikka milliste rehvidega te seal eestis söidate :roll: :roll: :roll: , välimus on kaa ju naeruväerne ja nii rasket autot ei ole ju möeldut nii peenikestele rehvidele mida te alla tahate panna, auto läheb ju nii vedelaks et isegi kuiva asfalti peal te ei suuda seda autot selliste rehvidega teel hoida kui mingi järsk pööre mingil juhul ette satub.. :roll: Soovitan vähemalt 215 alla panna.. VÄHEMALT!!!
Rahu-rahu, Rahu :) 205/65 on E39-l täiesti tehasemõõt. Talvel kuiva asfaldi peal naelkummidega niikuinii kurikarallit ei sõida. Gislaved NF3 pidas täiesti mõistlikult ka oma näiliselt kitsa mõõdu kohta. Rääkimata sellest, et lörtsisel maanteel sõites on kitsas rehv oluliselt parema pidamisega kui laiem.

Ja talvekuudel on mul küll üsna savi mis velg all on ja kuidas see välja näeb, põhiline on siiski see, et rehv oleks korralik ja auto ühes tükis kevadet näeks. Sellepärast polegi ühegi talverehviga üle 2 talve sõitnud.
:D ..On tehasemööt küll aga ikkagi liiga "vedelad" minu jaoks ja ka auto jaoks, seda on tunda juba 80km/h ja eriti veel kui autos 6 inimest ja pagasnik täis asju ja +120km/h sees on ja peaksid veel mingi kiire liikutuse rooliga tegema, eriti veel kui 195/70 alla panna siis on juba täitsa hullumaja ja isegi juba ohtlik nii raskele autole. Linnas ummikus on ju tegelikult yksköik mis sul autol all on kuna kiirus on mis on.

Ja vaatake et vähemalt nokiat sellise möötuga alla ei pane need on köige hullemad.

Ausalt öeldes köige optimalsemad E39:le oleks mingid 225/55/16 nael kummid.

Postitatud: 23.09.2006 14:05 28
Postitas kristjan128
No võibolla tõesti on sul seal vaja 225/55 r16 rehvi, kui sõidad talvel 120km/h ja 6 inimest autos :shock: Meil siin tavaliselt asjad päris nii ei käi ja piisab ka tagasihoidlikumatest rehvidest...

Postitatud: 26.09.2006 08:20 16
Postitas MargusM
Selleks, et rehv vedel poleks on vaja õige rõhk sisse pumbata. Auto küljes peaks kuskil tabel olema, et palju rõhku pumbata teatud inimeste arvu korral. Selge see, et täismassi korral või üksinda sõites käitub auto erinevalt.

Postitatud: 26.09.2006 09:48 25
Postitas Ilves
MargusM kirjutas:Selleks, et rehv vedel poleks on vaja õige rõhk sisse pumbata. Auto küljes peaks kuskil tabel olema, et palju rõhku pumbata teatud inimeste arvu korral. Selge see, et täismassi korral või üksinda sõites käitub auto erinevalt.
Täiesti õige jutt, mis ära kipub ununema. Rehvitöökodades küsitakse ikka üsna harva, mis rõhku sisse panna ja kui keegi midagi ei ütle, siis pannakse midagi lambist. Samas peaks mu kolmesel olema täislasti korral ees 3.0 ja taga 3.5 :shock: 4 inimesega on veidi pehmem - ees 2.6 ja taga 3.1 :)

Talverehvides tuleb samuti ukspostil ettenähtud rõhku hoida - see veneaegne jutt, et lase kummid tühjaks - siis peab paremini, üldse ei tööta. Pigem olgu kerge ülerõhk, kui alarõhk.

Postitatud: 26.09.2006 11:06 24
Postitas Rain.
Rahu kirjutas: :D ..On tehasemööt küll aga ikkagi liiga "vedelad" minu jaoks ja ka auto jaoks, seda on tunda juba 80km/h ja eriti veel kui autos 6 inimest ja pagasnik täis asju ja +120km/h sees on ja peaksid veel mingi kiire liikutuse rooliga tegema, eriti veel kui 195/70 alla panna siis on juba täitsa hullumaja ja isegi juba ohtlik nii raskele autole.
Ohtlik on hoopis talvel 120km/h tunnis sõita, kui lubatud ainult 90 ning kui sul veel kuus inimest autos peaks olema ja pagasnik asju täis siis tuleb ka rehvidele vastavalt rõhku juurde panna, et nad liiga vedelaks ei muutu. :!:

Üldiselt on tehasemõõt 205/65/15 (äärmisel juhul ka 195/65/15) talveks ideaalne, palju parem tee keskel olevates vaaludest läbisõitmiseks. ;)

Postitatud: 26.09.2006 12:00 13
Postitas MuiduMees
Pihelgas kirjutas:lihtne, kumm peab olema korralik mitte mingi protinässakas siis olgu ta mis mõõt tahes!
pane alla kasvõi sinunimetatud "protinässakas" ning lase panna pakiauto naelad: MUl endal sellised all ja talve kohta suht ideaalne pidamine minu arvates...ka kiilasjää peal ;)

Postitatud: 27.09.2006 19:34 37
Postitas Rahu
Rain530 kirjutas:
Rahu kirjutas: :D ..On tehasemööt küll aga ikkagi liiga "vedelad" minu jaoks ja ka auto jaoks, seda on tunda juba 80km/h ja eriti veel kui autos 6 inimest ja pagasnik täis asju ja +120km/h sees on ja peaksid veel mingi kiire liikutuse rooliga tegema, eriti veel kui 195/70 alla panna siis on juba täitsa hullumaja ja isegi juba ohtlik nii raskele autole.
Ohtlik on hoopis talvel 120km/h tunnis sõita, kui lubatud ainult 90 ning kui sul veel kuus inimest autos peaks olema ja pagasnik asju täis siis tuleb ka rehvidele vastavalt rõhku juurde panna, et nad liiga vedelaks ei muutu. :!:

Üldiselt on tehasemõõt 205/65/15 (äärmisel juhul ka 195/65/15) talveks ideaalne, palju parem tee keskel olevates vaaludest läbisõitmiseks. ;)
No ma ei tea kui ohtlik se siin löpute löpuks on.. Minu meelest ohtlikum on siin 80:ga söita siis jäät kindlasti rooli magama :D Siin on lubatud talvel 100-120km/h

See sinu tehase mööt ei lähe mulle allagi, mul minimium 17" ja praegu talvekummid on 225/45 ja taga 255/40 röhk 2.8-3.0 ja väga hea on talvel söita, elusees mingite 195 vastu ei vahetaks :lol:

Postitatud: 27.09.2006 20:00 02
Postitas KappOtt
See jutt,et 65 või 70 kõrgusprotsendi profiiliga rehv automaatselt vedalam on, ei pea küll paika. Vaata kasvõi ,mis profiiliga veoautode või busside rehvid on,ning millised on nende kandevõimed-täismassid. Nagu juba Ilves kirjutas,siis sõltub see eelkõige ikka õigest rehvirõhust,ning olen ise aastate pikkuse kogemuse põhjal samale järeldusele jõudnud - väike ülerõhk mõjub pigem hästi,kui halvasti. Põhjuseid on selleks erinevaid,kuid kõik faktid räägivad kerge rehvi ülerõhu kasuks. Ja tõesti,kui auto koormatud,siis isegi manualis on kirjas,et rehvirõhk peab suurem olema.Enamus inimesed kahjuks aga seda reeglit ei täida.
Ning sellise madala profiiliga,nagu Sina,Rahu,sõidad, kahjuks Tallinna ja üldse eesti talvistel teedel pikalt ilma rehve ja velgi vigastamata ei sõida :( Soomes võib-olla saab sõita,aga meie teedehooldus on nii masendav,et selliste profiilidega peab meil kohati isegi suvel valima teid,kus 120-ga lasta,et velgi ära ei äästa....