E60/E61 90AH AGM VS 110AH REGULAR

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
vmp
Huviline
Postitusi: 107
Liitunud: 20.12.2011 15:46 21

E60/E61 90AH AGM VS 110AH REGULAR

Postitus Postitas vmp »

Kas on võimalik autole suuremat akut peale kodeerida kui 92AH .
Kuna mõõtude poolest istuks sinna ka 105AH AGM aku millel tugevam käivitusvool.
Või on valik üsna piiratud ikkagi?
Viimati muutis vmp, 04.01.2018 22:10 51, muudetud 1 kord kokku.
56 99 7null07
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E60/E61 suurema kui 92 AH AGM aku paigaldus.

Postitus Postitas Ma®tin »

Aga milleks? 92/900 on suure kaarega piisav nii mahutavuselt kui käivitusvoolult, kui auto elektrisüsteem korras ja mootor nii kohvi pole, et külmaga tund aega käiata vaja.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4352
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: E60/E61 suurema kui 92 AH AGM aku paigaldus.

Postitus Postitas PeeterA »

Pardaelektroonika paraku ei tunnista suuremat kui 90 Ah AGM.

Happeaku võid suurima panna 110 Ah.
tel. 51 949 859
vmp
Huviline
Postitusi: 107
Liitunud: 20.12.2011 15:46 21

Re: E60/E61 90AH AGM VS 110AH REGULAR

Postitus Postitas vmp »

Linnasõidul tundub AGM vist õigem valik?
56 99 7null07
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: E60/E61 90AH AGM VS 110AH REGULAR

Postitus Postitas Ma®tin »

Mina olen nüüdseks igas olukorras AGM poolt. Boschi 110Ah S5-d andsid kaks tk järjest pm poole aastaga saba ja isegi uuest peast ei hoidnud pooltki seda voolu, mida Exide AGM rohkem kui aasta vanana. Hiljuti just sõitis mu auto ~80km kogu tulede ja viledega ilma laadimiseta, enne kui üldse märku andis, et miskit valesti on. Üks kaabel oli ühendamata ununenud.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E60/E61 90AH AGM VS 110AH REGULAR

Postitus Postitas ttsys »

Jah kindlasti, eriti linnas. AGM-il alati suurem CCA mahtuvuse kohta kui happeakul ja pole muret alalaetuse korral külma kraadidel.
vmp kirjutas:Linnasõidul tundub AGM vist õigem valik?
Treiku
Huviline
Postitusi: 183
Liitunud: 18.07.2017 21:50 46
Asukoht: Tartu

Re: E60/E61 90AH AGM VS 110AH REGULAR

Postitus Postitas Treiku »

Happeaku annab varem märku kui hakkab tühjaks saama, ei suuda enam piisavat käivitusvoolu edasi anda ja starter kerib aeglasemalt. AGM-ga väga vahet ei tee, kas 100% või 20% laetud. Miski jutt oli ka, et AGM suudab paremini voolu vastu võtta ja laeb kiiremini, aga ei tea kas sellel ka tõepõhi all.

Mina paneks samade näitajatega aku mis varem sees on olnud. Enamustel nagunii 90Ah AGM või 110Ah hape
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E60/E61 90AH AGM VS 110AH REGULAR

Postitus Postitas ttsys »

Miinus kraadide juures on AGM laadimispinge kõrgem. AGM on suurema CCA-ga Ah kohta. Võrreldava CCA juures 110Ah - 90Ah = 20Ah "kiiremini", vähemalt. Miinuskraadide juures saavutab AGM 80% oluliselt kiiremini kui sama Ah happeaku.
Treiku kirjutas:AGM suudab paremini voolu vastu võtta ja laeb kiiremini, aga ei tea kas sellel ka tõepõhi all.
Vasta