E39 tosooli vahetus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
ypoiss
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 28.03.2006 17:59 37
Peamine sõiduk: 528
Asukoht: mustamäe

E39 tosooli vahetus

Postitus Postitas ypoiss »

Tere
Autoks 528 97.Küsimus siis järgmine. Kas tosooli tasub ise vahetama hakata või peaks laskma seda teha teeninduses.
Kuidas õhk pärast välja saada?Kuidas kogu süsteem vanast vedelikust tühjaks saada? :roll: :?:

:roll:
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Kuidas õhk pärast välja saada?Kuidas kogu süsteem vanast vedelikust tühjaks saada?
M52 ma täpselt ei tea aga M30 peab mootori plokist ka ühe punni maha keerama, et kogu vedelik kätte saada. Kuigi kui vana vedelik sul päris jube välja ei näe siis pole midgi hullu kui aint paisupaagi alt välja lased tosooli.
Õhutamises pole ka midagi rasket. M50 ja M20 puhul ma ise olen aint paisupaagi õhutus kruvi kasutanud ja tuleb õhk välja ilusti. Kallad ääreni teis paned natukeseks mootori käima ja kui tase alla vajub kallad uuesti peale kuni tase normis.
Viimati muutis Ragnar, 30.08.2006 19:37 52, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Aga tosooli vahetuse teemal võiks nüüd edasi minna, ka mind huvitaks.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

seda veel, et salongist keera soojendus põhja kui õhutama hakkad.
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Räägiks siis?
Kuidas siis kõige asjalikum õhutada oleks?
Mootor käima, õhutuskork maha ja siis kui sealt enam mulle ei tule, kork peale tagasi? (salongi soojendus ka põhjas nagu ma siit välja lugesin)
Kuidas kõige lihtsam oleks mootor sellest puhtaks saada?
On mingi puhastusaine ka, mida ennem sellele lisada vms, et saaks nagu võimalikult puhtaks? Kui jah, ega see plastlabadega veepumbale liiga ei tee? (mina näiteks ei tea, kas mul on metall või plastlabadega pump..)

Ja siis üks isiklikust huvist küsimus ka.
Kas pika aja peale mingi minimaalne tosooli kadu on normaalne?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

M52 mootoritel on ka termostaadi korpuses õhutuskruvi nagu ka m30 mootoril nii, et ei tee paha see ka lahti teha
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

ärge unustage siis plokist ka tozool väljalasta. õhtumaine on lihtne. keerad niplid lahti ja valad lehtriga sisse . kallad niipalju kuni korralikult õhtutus nipplite vehelt välja hakkab tulema tozooli, ( soovitatav on nipplid vahetada!) siis nipplid kinni , mootor tööle ja mudid seal lõdvikuid ja mune ehk toimid nii nagu alati õhutamisel ja soojendus venti ei tohi unustada, ja siis teed proovisõidu et veenduda õhutuses , siis peakski nagu ants olema .
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Jahutusvedeliku vahetust saab ise edukalt teha. Radika alt korgist saab vana vedeliku kenasti kinni püüda, aga plokist välja laskmisel läks mul küll muist käisest sisse :) Käsi oli üles sirutatud, aimate isegi kuhu välja jooksis :) Ploki korgile ligipääs võib olla takistatud. Korgile on ette nähtud uus tihendseib panna.

Täitmine ja õhutamine: kopeerin enamuse juttu teisest teemast.

Kylma mootoriga. Syyde sisse, temp nupp max peale, salongi vent nr 2 peale. õhutuskork keera paar pööret lahti ja hakka aeglaselt vett sisse valama. Vala nii palju kui läheb, kuni enam tase ei alane paisupaagis, st paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab oma 30 min. Valad täis, ootad, valad juurde jne. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, siis 6hutuskork kinni, aga radika kork jäta maha. Mootor käima ja 4-5 korda lyhidalt tuuri 4000...5000 rpm-ini. Mootor seisma. nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Systeem täidetud ja õhutatud. radika kork peale ja proovisõit. V6id ka kohapeal soojaks lasta. Jälgi termomeetri seierit, et normaalselt soojeneks.

Kui väljalastav jah.vedelik õnnestub anumasse koguda, siis hinda palju välja tuli. Selle järgi tead palju uut sisse peab mahtuma.

Üks asi veel, see ploki korgi tagune võib olla sodist ummistunud. Kui sealt midagi ei tule, siis natuke torkida ja alt hoida :)
Sõidurõõm
samuel
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 06.08.2005 17:09 55

Postitus Postitas samuel »

Kristjan_K kirjutas:
Ja siis üks isiklikust huvist küsimus ka.
Kas pika aja peale mingi minimaalne tosooli kadu on normaalne?
tere
tosooli kohapealt mind huvitaks ka, et kas mõningane tosooli haihtumine on normaalne e 39-l, sest vajub peale mingit perioodi allapoole külma piiri. seda siis kontrollides alati külma mootoriga, ilma rõhuta.
sry, et võibolla OT

Tänud!
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

m52 mootori asjatundmatu õhutamine võib kurvalt lõppeda.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
tafkinmeez
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 16.07.2006 22:07 10
Asukoht: Tallinn/Rapla

Postitus Postitas tafkinmeez »

äkki räägid kogemustest või niisama .......
528>323ci>accord
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

ja need mustad plastik nipplid (õhutamise ) . on soovitatav uued panna !!!
Kasutaja avatar
tsiklimees
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 23.09.2006 01:19 11
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tsiklimees »

Tahaks M42 mootoril tosooli vahetada. Kas ma mäletan õieti, et jahutussüsteemi mahtus 6.5 liitrit vedelikku ? Ja Õige tosooli ja vee vahekord pidi olema 66,6% tosooli ja 33,3% destvett.

Kas M42 mootoril tuleb ka plokist midagi välja lasta ja kus sellel õhutusniplid asuvad ?

Muidu mõtlesin veel enne jahutussüsteem ära ka pesta seal lehel leiduva vahendiga.
http://www.tevalo.ee/keemia/jahutus.shtml


Oleks tänulik info eest !
BMW 325i E30 1986 M20
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Tosool ei kõlba, sest on liiga madala kvaliteediga. Polari punane jahutusvedelik näiteks sobib. Osta parem valmis segu, milleks jahmerdada segamisega. Erilist rahavõitu nagunii ei tule, kui sa just destvett tasuta ei saa.

Ploki kork on väljalaskekollektori all salongipoolses otsas. Sinna pannakse uus tihendseib. õhutusnippel on radiaatori-paisupaagi korgi kõrval.

Milleks pesukeemiat sisse valada? Kui aastaid veega sõidetud ei ole, pole ka mingit sodi seal süsteemis.

Süsteem õhutub täitmisel probleemitult. Vt juhiseid ülal.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Lepard
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 10.05.2006 09:13 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Lepard »

Aga kust ma näiteks tean või välja loen (tunnused vms), kas mu auto (E36 320i) vajaks ka täiesti uut jahutusvedelikku või vaid õhutamist vms? :roll:
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

töökojas on vahendid olemas hindamiseks jahutusvedeliku külmakindlust. Jahutusvedelikku olevat hea vahetada iga 2 aasta tagant vast.
Kasutaja avatar
Lepard
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 10.05.2006 09:13 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Lepard »

kapa kirjutas:töökojas on vahendid olemas hindamiseks jahutusvedeliku külmakindlust. Jahutusvedelikku olevat hea vahetada iga 2 aasta tagant vast.
Et nagu su jutust järeldada võin, siis jah.vedelikku vahetatakse vaid seepärast, et see üleni kogu süsteemis täiesti külmakindel oleks või on seal veel mingeid muid põhjuseid? Kui jah, siis milliseid?
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

määrimisomadused ka ju :roll:
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
tsiklimees
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 23.09.2006 01:19 11
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tsiklimees »

Vahetasin siis täna jahutusvedeliku ära, pelikani site õpetuse järgi. Põhjuseks, kuna vanas vedelikusl mingid väiksed tuukrid sees olid ja seda oli alla normi ka veits.

Ostsin 5L valmissegu, 1l konsentraati, 5L dest vett ja 6 1.5L Grossi gaseerimata joogivett + CRC radiator cleaner.

Algul siis jah keerasin plokist kruvi lahti ja seejärel ka radika alt sinise kraani lahti ning lasin süsteemi tühjaks. Mingisugune imepisike hulk jäi vana tosooli paisupaagi põhja.

Seejärel panin kõik korgid kinni ja lisasin kuskil pool pudelit (100ml) CRC jahutussüsteemi puhastajat joogiveele. Järgnevalt panin süsteemi 6.5L vett + selles segatud puhastit täis. Lasin siis mootoril käia seni, kuni salongist hakkas täiesti kuuma õhku puhuma, andsin ka veits pöördeid. Seejärel jälle kõik välja.
Siis panin sisse destvett+ natuke tavalist vett ja loputasin samamoodi kogu süsteemi nagu enne.

Ning viimaks panin sisse 5L valmissegu + 1L konsentraati lisasin kuskil 700ml veele ning ka selle valasin sisse niipalju kui mahtus. Umbes 200ml jäi seda üle, täpselt nii nagu pidi. Sisse läks 5L valmissegu + siis 1.5L isetehtud segu.

Kõik siiamaani toimib, puhub sooja ja enam mingeid tuukreid ka pole. Seibi polnud kuskilt kahjuks võtta uut, aga see vana tundus korralik ja panin selle, läbi küll ei ole lasknud veel.

Ja nii muuseas tegin täna hommikul enne vahetamist vana sinise tosooliga katse, kui kaua auto soojeneb -3 kraadise ilma käes. Kohapeal ilma gaasi andmata läks 9min seni kuni seier jõudis sinise osa lõppu ja ca 15 min pärast oli seier täpselt keskel.

Kui mingi hommik on täpselt sama temp, siis proovin, kas uue rohelise tosooliga on teistmoodi soojenemiskiirus.
BMW 325i E30 1986 M20
tafkinmeez
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 16.07.2006 22:07 10
Asukoht: Tallinn/Rapla

Postitus Postitas tafkinmeez »

Vahetasin ka ise oma 528l jahutusvedeliku ära. Teema jätkuks veel niipalju lisada, et see punn plokis asub väljalaske kollektori all ja vedelikku saab välja lasta max 9l, aga kogu süsteem ca11l. Korralik õhutus kohustuslik, muidu võid lasta mootori keema! Tavaliselt kõige rohkem õhku salongiradikas. Muidu eelpoolne jutt kõik õige.
528>323ci>accord
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

see on päris hea (y)
pesen ka veega läbi siis enne uue sissepanekut
Vasta