1. leht 1-st

BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 04.11.2015 10:21 24
Postitas guido23
Tere!
Küsimus suurele ringile ja paluks vastata ka nendel kes asja jagavad. Pole vaja öelda, et ei saa, mõttetu jne. Kellegi jaoks on mõttetu, kellegi jaoks aga mõttekas.
Nimelt on mul sääke huvitav idee:
Mul on E60 (2006) N52 mootoriga 3.0b 160kW ja tahaks natsa rohkem võimu saada ilma, et autot otseselt vahetama peaks kuna auto on siiski liisingus jne jne jne.
Seega, leidsin, et on olemas palju šikim mootor - N53, mis on samuti 3.0 aga 200kW. Ja muidugi N54 mis juba 2xx kW (täpselt ei mäleta).
Asja point selles, et soomes on kindlustus ropp kallis ja miks mitte omada 40kW võimsamat mootorit aga maksta vähemat kindlustust. Turboga N54 on natsa probleemsem, ma veel ei tea kuidas selle ülevaatusega oleks aga N52 ja N53 on nii sarnased, et pealtvastes ei saaks keegi aru, et tegemist on võimsama mootoriga.
Kas saate juba aru mis idee on?
Ühesõnaga kes saaks hakkama sellise projektiga ja palju umbes maksma läheks N52 vahetada ära N53ga. Selge on muidugi see, et aju ja käigukast tuleks ka ringi lüüa.
Ootan targemate selgitusi ja palun veelkord - ei ole vaja hakata mind maha tegema, et loll ja mõttetu jms. Kõigil on ideed - äkki keegi on teinud või teab kes on teinud niimoodi )

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 04.11.2015 12:37 02
Postitas Jaakk
Pole küll päris sama keiss nagu sul aga endal on 525i N53 ja uurisin kunagi samamoodi, et mis vahe on 530i ja 525i. Tuleb välja, et see on usas näiteks üks enam-levinud tuuninguid üldse, vahetatakse sisselaske kollektor ära, seal küljes on mingi klapikene ka lisaks ja vaja ajus paar sättungit teha ja saabki N53 525i -st 530i ehk siis 160kw to 200 kw. Ise ei pidanud juba seda 1000-1500 eurost investeeringut mõtekaks (tehaseuute juppidega), sinu projekti maksumus oleks ju oluliselt kallim, korralik N53 maksab ise suurusjärk 3000 eurot + kõik lisavidinad + töö.
Pigem soovitaks sul hankida samamoodi 525i LCI millel 160 kw ja see ära tuunida.

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 04.11.2015 12:46 05
Postitas Jan320
Jaakk kirjutas:Pole küll päris sama keiss nagu sul aga endal on 525i N53 ja uurisin kunagi samamoodi, et mis vahe on 530i ja 525i. Tuleb välja, et see on usas näiteks üks enam-levinud tuuninguid üldse, vahetatakse sisselaske kollektor ära, seal küljes on mingi klapikene ka lisaks ja vaja ajus paar sättungit teha ja saabki N53 525i -st 530i ehk siis 160kw to 200 kw. Ise ei pidanud juba seda 1000-1500 eurost investeeringut mõtekaks (tehaseuute juppidega), sinu projekti maksumus oleks ju oluliselt kallim, korralik N53 maksab ise suurusjärk 3000 eurot + kõik lisavidinad + töö.
Pigem soovitaks sul hankida samamoodi 525i LCI millel 160 kw ja see ära tuunida.
Kas see 525 LCI 160 kw mootor on odavam?Pärast tuunimine veel???Kui mootor on juba 3000,vahetus ja kindlasti tööle saamine? Kui raha on siis võib sellist lollust teha!

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 04.11.2015 13:11 45
Postitas Jaakk
Sorry, ma mõtlesin 525i LCI autot, mitte mootorit.

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 04.11.2015 13:29 17
Postitas guido23
Jaakk - mul ongi 525i 3.0 mootoriga 160kW

Kuidas ma veebdun selles LCI asjas?

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 04.11.2015 13:33 59
Postitas Jaakk
OK, vaata siia: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=372973" onclick="window.open(this.href);return false;

Here are the main differences in the 330i and 325i:

Intake Manifold
Exhaust Resonator
Exhaust Muffler
Engine Software

The 325i has provisions in the software for moving the valves in the 330i manifold but does not take advantage of its effects. Here are the parts you need:

11617559523 Intake Manifold
11617559530 Vent Hose
11617579114 Adjustor Unit
11617560538 Adjustor Unit 2
11617547242 Gasket set
11617535849 x5 Screw 50x20
11617535850 x2 Screw 50x35
11617535851 x1 Screw 50x66

It's about $900 for all this stuff and about 2.5hrs of labor to install it. It is DIYable as well.

http://www.turnermotorsport.com/p-17694 ... 28iz4.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


guido23 kirjutas:Jaakk - mul ongi 525i 3.0 mootoriga 160kW

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 04.11.2015 17:40 19
Postitas Tauri_J
N52 ja N53 on nii sarnased, et pealtvastes ei saaks keegi aru
tegemist täiesti erinevate mootoritega tegelikult. N52 peaks olema veel kaudse pritsega, aga N53 otsepritsega.

Lihtsam oleks vast N52 täiustada.

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 04.11.2015 19:56 16
Postitas guido23
Mu inglise keele oskus on nii nagu ta on, kuid aru sain niipalju, et selline upgrade on väga võimalik ja ple ta nii kallis midagi. Kas eestis keegi teeb sellist asja?

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 05.11.2015 08:24 10
Postitas Jaakk
Ma usun, et kui sa need mainitud jupid hangid ja näiteks VKM motorsisse sammud siis saad soovitud tulemuse.

guido23 kirjutas:Mu inglise keele oskus on nii nagu ta on, kuid aru sain niipalju, et selline upgrade on väga võimalik ja ple ta nii kallis midagi. Kas eestis keegi teeb sellist asja?

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 05.11.2015 11:45 51
Postitas guido23
Võtsin nendega ühendust ja selgub, et bensumootoriga nad väga ei taha tegeleda, kuna see võimsusevõit on niivõrd väike...

Seega - jään ikkagi arvamusele, et oleks vaja N53 mootorit koos aju ja käigulastiga. Kust sellist lõbu saada?

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 05.11.2015 14:52 26
Postitas Jaakk
Oot, misasja? Sa saad oma N52 160kw mootorist koos sisselaske kolle vahetamisega samamoodi 190-200 kw, seda on ju päris palju? Niisama chippimisega on muidugi mõttetu, saad max 5kw.

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 05.11.2015 18:52 13
Postitas allanasi
Kas kehtib ka midagi M54 kohta?

B22 le näiteks siis aretada b25 või hoopiski B30 pealt midagi külge ?

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 05.11.2015 18:55 45
Postitas Jan320
guido23 kirjutas:Võtsin nendega ühendust ja selgub, et bensumootoriga nad väga ei taha tegeleda, kuna see võimsusevõit on niivõrd väike...

Seega - jään ikkagi arvamusele, et oleks vaja N53 mootorit koos aju ja käigulastiga. Kust sellist lõbu saada?
Lihtsam on N52 mootorit tuunida,kui N53 vastu vahetada,see N53 on hoopis bteine mootor,ei piisa ainult mootorist ja ajust,juba uus NOxi sensor maksab UMis 452 eurot!

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 05.11.2015 19:06 56
Postitas Jan320
Jaakk kirjutas:Oot, misasja? Sa saad oma N52 160kw mootorist koos sisselaske kolle vahetamisega samamoodi 190-200 kw, seda on ju päris palju? Niisama chippimisega on muidugi mõttetu, saad max 5kw.
Ei tea kas ainult softi ja kollega need 30kw tulevad?

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 05.11.2015 20:02 01
Postitas guido23
Jan320 kirjutas:
Jaakk kirjutas:Oot, misasja? Sa saad oma N52 160kw mootorist koos sisselaske kolle vahetamisega samamoodi 190-200 kw, seda on ju päris palju? Niisama chippimisega on muidugi mõttetu, saad max 5kw.
Ei tea kas ainult softi ja kollega need 30kw tulevad?
Vaat mina sain ka aru, et on võimalik 30kW välja pigistada, kuid need tuuningusõbrad seda ei kinnitanud kuidagi - väidetavalt ainult 10kW + chip 13HP + "mingi x vidin lisa 10HP, ja sellist ettevõtmist ma selliste numbrite juures küll ette võtma ei hakka. Oleks aga tegemist diiselmootoriga, siis on teine asi.

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 06.11.2015 08:24 22
Postitas Jaakk
Ma loodan, et sa lugesid selle teise lingi ka läbi: http://www.turnermotorsport.com/p-17694 ... 28iz4.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
How The Manifold Makes Power
The 330 manifold uses two electronic DISA valves (Differential Air Control) to direct incoming air to the cylinders that need it most. The system works based on RPM range to fill each cylinder with as much air as possible while the intake valves are open. This is done by diverting air away from cylinders that have their intake valves closed. With more air volume and fuel adjustments you can extract more power from those cylinders at any given RPM. The standard and medium output N52 engines make do with the old-fashioned single stage system that only works to boost torque in the mid-range. With the additional DISA system you can extract much more power, especially at high RPM. We did our first development on this system in 2006 and it has been one of our top N52 performance upgrades ever since.
Lisavõimsus saavutataksegi nende kahe DISA klapiga mis suunavad õhku kõrgemal pöördel, madalamal pöördel pole ilmselt mingit suuremat vahet.
N53 525i (528i) ja 530i vahe on kindlasti ainult seesama sisselaske kollektor + see õhuklappide juhtimine, mitte midagi muud.

Neid kahte tuuningut ei tohi kindlasti ühte patta panna chippimine vs seesama 525i to 530i conversion, tavaline chippimine vabalthingaval autol ongi täiesti pointless asi aga 525i (528i) on saastenormidega toime tulemiseks nuditud 530i mootor.

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 06.11.2015 15:20 35
Postitas siim .j
Kui juba sellist ehitust plaanida, siis milleks üldse natuke võimsama NA (naturally aspirated ing. k vabalt hingav) mootiriga seda upgradei teostada?
N54 twin-turbo 3.0 nagu 535xi seda E60/61 sai, kui stockiks plaanid jätta (antud mootori potensiaal on väga suur muidu), siis pigem stockina uuem põlvkond ja N55 mida olulisem rohkem täiustati, peaaegu kaotatud pihustite ja hpfp (kõrgsurvepumba) probleemid lisaks karboniseerumise probleem pmst olematu vastupidiselt n54-le.
Eripäraks, aga üks twinscroll mis mõnusalt madalat juba täis njuutonitega väänama ja liikuma hakkab, aga oluliselt vähem potentsiaali sinna 400+ RWP tekitamiseks (juhul kui soovi), esimese otsa omadel ei soovitata saksalased üle stage II (+50 hp) chipi isegi minna. Kui rõhutan stock N55 225kw/306hp-st on enam kui küll :cool:

Re: BMW E60 - N52 vs N53

Postitatud: 11.11.2015 13:21 03
Postitas Jaakk
Selline N54 või N55 le ehitus eeldaks, et sul on doonor kõrval kuskohast juppe maha keerata ja lõpuks elektri keegi kokku kompunnida suudaks.
Iseenesest selline üle kuudi käinud või muul moel laiali olev doonor võiks saada olla küll lätlaste või sakslaste portaalide kaudu.