1. leht 2-st

E34 temperatuur tõuseb

Postitatud: 26.02.2006 12:15 16
Postitas domain
autoks siis 520 e34 95kw. probleem sellinne et kui autoga näiteks fooritaga seisan siis temp hakkab kõrgeks minema ja kui gaasi anda tühikäigul hakkab temp normi langema. üritasin ka õhutada jahutussüsteemi ja asi paranes mingiks ajaks. aga nüüd jälle sama pull. kusjuures olen külma mootoriga valanud tosooli CALT märgini ja nüüd jälle alla selle märgi tosool.

Postitatud: 26.02.2006 13:30 31
Postitas H_Margus
Siin kolm tõenäolist viga;

1) termosidur

2) veepump

3) termostaat (vähem tõenäoline)

Edu otsinguil.

Postitatud: 26.02.2006 13:43 36
Postitas hanzvonkazak
kui tosool väheneb ja kuskil välisel vaatlusel pole leket avastanud võib viga plokikaanes ka olla st. tosool satub silindritesse. autol sumpsist valget auru ei tule?

Postitatud: 26.02.2006 14:36 34
Postitas domain
ei tea kas tuleb valget auru kuna väljas külm ju. ehk kuskile prisma parklasse ronima pean ja testima. ja mis on termo sidur ja kus asub? ja termostaat on tutikas.

Postitatud: 26.02.2006 15:42 15
Postitas H_Margus
Vaata kas radika ees olev tiivik tembi kasvades hakkab tegusamalt toimetama...
...samas proovi külma motoga mitu tiiru ta käega lükates teeb.

Kas veepump on töökorras ?

Postitatud: 26.02.2006 21:32 06
Postitas domain
niih valget auru igatahes sumpsist ei tule. ja tiivik muidu sooja mootoriga nagu töötab. aga eks proovin ka külmalt seda keerutada. veepumbast ei tea midagi ja ei tea ka kuidas seda kontrollida. ja kas mitte pump ei peaks häält tegema või tilkuma kui see õhtal on? minuteada ju pump ei saa hakata aeglasemalt või viletsamini tööle?

Postitatud: 26.02.2006 21:49 40
Postitas hanzvonkazak
veepump võib katki minna ja siis ei aja enam tosooli ringi. st. labad lahkuvad pumba küljest.

Postitatud: 26.02.2006 21:56 16
Postitas domain
eks siis tuleks veepump vahetada. oskab keegi ka õelda mis antud vidin maksab ja palju vahetus maksab.

Postitatud: 26.02.2006 22:23 03
Postitas H_Margus
domain kirjutas:eks siis tuleks veepump vahetada. oskab keegi ka õelda mis antud vidin maksab ja palju vahetus maksab.
Kui ise vahetada ei taha/oska, siis võta Valdekuga siit foorumist ühendust
saad varuosa ja töö ühest kohast.
Maksab ta alla 700.- täpselt ei mäleta.

Postitatud: 26.02.2006 23:51 03
Postitas siim_s
Margus525i kirjutas:Vaata kas radika ees olev tiivik tembi kasvades hakkab tegusamalt toimetama...
...samas proovi külma motoga mitu tiiru ta käega lükates teeb.

Kas veepump on töökorras ?
Kuidas see termosiduri töökorda peaks näitama?
Külmalt pöörleb ka katkine sidur sama moodi kui terve.

Postitatud: 27.02.2006 07:30 19
Postitas MuiduMees
see et temp tõustes peaks jah tiiviku liikumiskiirus suurenema, vähemalt e28 on küll kuulda kuidas tiivik hakkab kiiremini liikuma.
Ja kui ei hakka ja liigub endise kiirusega sis termosidur arvatavasti õhtul...: :shock:
e34 pole sellise asjaga küll kogemusi aga vast peak olema ikka´sama asi ma arvan.

Postitatud: 27.02.2006 08:59 20
Postitas siim_s
MuiduMees kirjutas:see et temp tõustes peaks jah tiiviku liikumiskiirus suurenema, vähemalt e28 on küll kuulda kuidas tiivik hakkab kiiremini liikuma.
Ja kui ei hakka ja liigub endise kiirusega sis termosidur arvatavasti õhtul...: :shock:
e34 pole sellise asjaga küll kogemusi aga vast peak olema ikka´sama asi ma arvan.
Muidugi kõik täitsa sama. Endalgi eelmisest suvest sellega kogemusi.
Siduri korrasolekut saab testida ka nn "ajalehe testiga". Kui mootor soe siis ventika vastu rulli keeratud ajaleht panna peab ajaleht tükkideks lendama. Kui aga jääb seisma siis on sidur õhtal.
Olen ise nii teinud, trikk täitsa töötab, pole vaja karta et see midagi ära lõhub.

Postitatud: 27.02.2006 09:13 52
Postitas H_Margus
Minu viga, asendan väljendi"külma motoga" "töösooja motoga"
siim_s oleksid ju isegi parandada võinud.

Tervitades,

Margus.

Postitatud: 27.02.2006 11:29 43
Postitas siim_s
Margus525i kirjutas:Minu viga, asendan väljendi"külma motoga" "töösooja motoga"
siim_s oleksid ju isegi parandada võinud.

Tervitades,

Margus.
No offence :-)

Parimat,

Siim

Postitatud: 27.02.2006 18:55 50
Postitas domain
külma mootoriga igatahes keerles tiivik 1 laba võrra. eks siis proovin sooja mootoriga. ja kus see termosidur ka ise asub üldse? ja äkki poetate ka mõne hinna.

Postitatud: 27.02.2006 19:07 27
Postitas pego113
see peaks olema veepumba otsas kuhukülge se plastik tiivik kinnitatud ,ma sain kasutatud koos selle tiivikuga sauelt siimu kääst 500 eeki

Postitatud: 27.02.2006 19:23 08
Postitas H_Margus
Kas oled kindel, et veepump on töökorras???
Termosidur tundub sümptomite poolest korras olevat.

Kontrolli kindlasti veepumpa...

Postitatud: 27.02.2006 23:24 48
Postitas domain
ja sooja mootoriga liikus ventikas kuni kolmanda labani. ja eks siis muud üle ei jäägi kui veepump vahetada. selle töökorda ei saa vist kuidagi testida kah.

Postitatud: 28.02.2006 14:53 31
Postitas H_Margus
domain kirjutas:ja sooja mootoriga liikus ventikas kuni kolmanda labani. ja eks siis muud üle ei jäägi kui veepump vahetada. selle töökorda ei saa vist kuidagi testida kah.
Võta kõigepealt lahti, siis näha.
Tõenäoliselt ta õhtal on.

Tervitades,

Margus.

Postitatud: 28.02.2006 15:01 50
Postitas Tarmo
ja termosidur ongi seal ventika küljes.

Postitatud: 28.02.2006 20:48 49
Postitas ravia
domain kirjutas:külma mootoriga igatahes keerles tiivik 1 laba võrra. a sooja mootoriga liikus ventikas kuni kolmanda labani ...
Nii et sooja mootoriga liigub tiivik rohkem?
Soojalt peb tiivik just jäigemalt liikuma s.o vähem tühje ringe,kui muidugi käega ringi ajada.
Parandage kui eksin.
Kui nii siis termosidur õhtal.

Postitatud: 28.02.2006 23:19 34
Postitas domain
soojana liikus rohkem jah

Postitatud: 01.03.2006 09:23 36
Postitas H_Margus
Kui termosidur vaid paari laba võrra liigub, siis ta ju toimib...

Postitatud: 01.03.2006 10:20 12
Postitas -originaal-
seal ei ole viga ainult termosiduris ma arvan, sest auto ei tohiks mingil juhul valgusfoori taga keema minna isegi siis mitte kui ventikat üldse küljeski pole! See peaks ikka väga pikk istumine olema sel juhul ja praeguste külmadega..ei usu et temperatuur kuskile tõusma hakkab..


ma arvan et viga on seal milleskis muus et ta keema läheb, võibolla ei avane suur ring korralikult?!

Postitatud: 01.03.2006 10:25 11
Postitas H_Margus
Väideti ju, et termostaat vahetati hiljuti, ning õhutati süsteem.

Postitatud: 01.03.2006 10:26 22
Postitas -originaal-
Margus525i kirjutas:Väideti ju, et termostaat vahetati hiljuti, ning õhutati süsteem.
no termosidur see viga küll kohe kindlasti ei ole..võibolla on see sidur ka jahe, aga mingi muu kala on seal ka ma arvan!

Postitatud: 01.03.2006 10:28 03
Postitas H_Margus
-originaal- kirjutas:
Margus525i kirjutas:Väideti ju, et termostaat vahetati hiljuti, ning õhutati süsteem.
no termosidur see viga küll kohe kindlasti ei ole..võibolla on see sidur ka jahe, aga mingi muu kala on seal ka ma arvan!
Loe kogu teema läbi, siis saad aru, et see termosiduri variant langes juba välja.

Postitatud: 01.03.2006 10:29 51
Postitas H_Margus
Kahtlustan veepumpa, või siis ei õhutatud korralikult...

Postitatud: 01.03.2006 22:04 46
Postitas domain
igatahes voltisin kokku koogikarbi ja pistsin vastu töötavat ventikat ja sellega suutsin igatahes ventika kinni jooksutada. mootor oli soe ja töötas. ahjaa kui temp tõuseb kohal seistes siis samas hakkab ka salongi külma õhku puhuma. ja kui gaasi anda siis temp langeb ja hakkab jälle sooja puhuma. ja aru ma ei saa kuhu tosool kaob. kas tõesti kuumaga pressib välja kuskilt vms-?

Postitatud: 01.03.2006 23:31 15
Postitas H_Margus
Astu Valdeku juurest läbi, saad vea teada ja likvideeritud.
Nii suht siin oletada mis võib viga olla.

Tervitades,

Margus.