E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

Alustaks juppidest, tagasilla suured puksid tuleks vahetada, eks originaalid oleksid etemad, aga UM justkui midagi 460€ (4tk.)mainis hinnaks, sama raha eest saaks Meyle puksid tagasilda, väikse reguleervarda, rooliotsa, mootoripadja, õhu-, õli-,kütuse- ja salongifiltrid, Bosch eelsüüteküünlad 6tk, käigukastifiltri ja raha jääks mõnikümmend € ülegi.
Et milliseid tükke eelistada, B-osa sillapuksid ja mootoripadjad kõlbavad ka?
Kuidas eelsüüteküünlad kaanest välja tulevad? On väga suur võimalus mõni ära murda?
Karterituulutuse filter sobib Forssist ka? Mingi plastikust leiutis pidavat elemendiga filtrist etem olema.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas arnis »

Ännänn kirjutas:Alustaks juppidest, tagasilla suured puksid tuleks vahetada, eks originaalid oleksid etemad, aga UM justkui midagi 460€ (4tk.)mainis hinnaks, sama raha eest saaks Meyle puksid tagasilda, väikse reguleervarda, rooliotsa, mootoripadja, õhu-, õli-,kütuse- ja salongifiltrid, Bosch eelsüüteküünlad 6tk, käigukastifiltri ja raha jääks mõnikümmend € ülegi.
Et milliseid tükke eelistada, B-osa sillapuksid ja mootoripadjad kõlbavad ka?
Kuidas eelsüüteküünlad kaanest välja tulevad? On väga suur võimalus mõni ära murda?
Karterituulutuse filter sobib Forssist ka? Mingi plastikust leiutis pidavat elemendiga filtrist etem olema.
tagasilla suured puksid lemförderid. Mootoripadi võta originaal Corteco. Karterituulutus pane parem svamm, tavaline. Ära lihtsalt unusta vahetada 2-3 aastaste vahedega. Neid kõiki asju peaksid saama 4car.ee-st või foorumist samanimelise teema all müügifoorumis. Ja ei pea UM-i hindasid maksma originaaljubinate eest.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

Kui tule lüliti tagant pistik ära tõmmata kostab kapoti mingeid huvitavaid hääli ja autol lähevad põlema armatuuri valgus ja ääretuled? Normaalne? Pikslite parandamise ajaks tuleb pistik küljes hoida....
Need kellade ümbrise kinnitused on väga põduras olukorras, tea kas neid liimida saab ja tule lüliti põhi mille külge plastikmutter keeratakse on ka suht lagunenud olekus. Kuskilt oleks kobedamas olukorras asja vaja.
mariovtt
Huviline
Postitusi: 599
Liitunud: 25.01.2012 19:20 21
Peamine sõiduk: E46
Asukoht: Tõrva

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas mariovtt »

Ei ole küll otseselt selle teema kohta, aga kuna siin mainiti vahepeal ka karterituulutusfiltrite kohta, siis küsiks, et miks kasutada originaali, seda svammfiltrit? Kuigi endal sama küljes, samas järgmise õlivahetuse korral oli plaan ka endal seda nn. e60 oma kasutada, kuuldavasti sobivat see 1-1. Et mis eelised/puudused neil siis on?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas arnis »

Puuduseks on see, et see maksab ja eelised puuduvad (praktiliselt).
Svammi saab bensiinis uueks pesta ja eurotki ei lähe.
Saab svammi ka osta, kui mingi jama on vanaga.
Tegelikult koosneb karterituulutus kahest osast, üks on siis
svamm/vorteks ja teine on klapp/kaaneke. Kui üks neist tuksi läheb,
on katastroof ootamas. Klappi saab lihtsalt kontrollida, sama saab
teha ka svammiga/vorteksiga, vajadusel puhastada.
Idee poolest pole mingit mõtet vahetada välja vorteksi peale.
Svamm kestab sadatuhat normaalsel auto kasutamisel, peale mida
võib asja lihtsalt puhtaks pesta. Samas väga lühikeste otstega
on oht, et svamm ei saa piisavalt sooja ja ummistub, samas
vorteksil seda jama tekkida ei saa.
Kui tehas valima peaks, siis ohutuse mõttes on vast vorteks parem,
kuid et mitte raha kulutada, siis võib filtri puhtaks pesta ja selle
raha hoopiski kulutada UM-ist originaal jahutusvedeliku peale näiteks.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kaupo_K
Huviline
Postitusi: 1074
Liitunud: 29.12.2009 18:25 45
Peamine sõiduk: 530D
Asukoht: Ravila

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Kaupo_K »

Küsisin mina kunagi UMist selle filtri kohta ja öeldi et seda peaks vahetama iga 2 või 3s õlivahetus. Lisaks mainiti et nemad ise soovitavad ka uuematele seda svammi. Lisaks tasub endalt siis küsida et kas tasub ikka omada sellist autot, kui ei raatsi isegi nii odavat asja regulaarselt vahetada.
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

Oleks küsimus PDC kohta, see süsteem lülitub ise välja, iga kord tuleks nuppu vajutada - suht tüütu....saksa arusaam mugavusest? Volvol nt kas lülitad ise välja või sisse, auto ise ei sekku, BMW-l millegipärast teatud kiirusest lülitab välja või süüte välja keerad, manööverdamiseks peaks veel eelnevalt PDC nuppu vajutama. Võibolla mingi elektroonika viga kes teab.

Konditsioneeri tuluke kustub armatuuris ka ise ära, tuled poest ja aknad lähevad uduseks, vaatad et ahah... kont tuleb uuesti sisse lülitada.Sõidad nagu lendur, kõigel tuleb silm peal hoida.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas arnis »

Parkimisandurid ei tee mitte midagi mõistlikku kui kiirus
üle 10km/h on. Parkimisandurid lähevad automaatselt tööle
kui tagumine käik sisestatakse.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

R aisk, täpselt nii ongi ja mina vaatasin mis k uradi anomaalia see selline, et vahest esiotsa andurid hakkavad piiksuma ja vahest mitte. Tõepoolest, tagurpidi käik teeb imet!

Muljetan veel veel masinate erinevustest. Eks ma olen juba vana inimene ja Volvoga 4 aastaga üsna ära harjunud. Peab märkima et sama aastakäigu S80 (volvo eks ole)on ikkagi selgelt mugavam masin ja seda just ebatasasustest üle sõites, mitte augud, aga kiirustõkked ja asfaldi parandused.Rehvid on volvol 16 ja bemmil lausa 15 tolli pontsikud, Monroe Reflex amort ei tohiks ju väga jäik olla (eks ma vahetan tagasilla suured puksid ja vaatab palju see pilti muudab). Iste on kehvem, aga bemmil sõltub see varustustasemest - kõvematel variantidel saab ju istmepadja pikkust reguleerida ja seda mul ei ole. Samas keerab BMW paremini ja kerib vaiksemalt ja mõnusamalt kiiruse üles, mõlemad on 2,5d ja 120kW, kuid 6 silindrit viie vastu. Volvol on pöörderaadius kõvasti suurem, kuid BMW rool on raskem ja masin ka tiba raskepärasem - see on minu arust tagaveoliste omapära, Omega oli sama tundega (vabandan võrdluse pärast Opeliga, aga see masin oli üks mugavaima ja vaiksema veermikuga masin mis mul üldse olnud on).Volvo on täiesti ilma roosteta, BMW esineb uste all siseservades roostemulle ja tagaluugi akna äärsetes servades, aga eks see sõltub ka masina minevikust.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas arnis »

Kõige rohkem sõidumugavusele aitab kaasa selline asi nagu
"amortiseerimata kaalu vähendamine" - ehk kõik jubinad, mis löökaugust
läbi sõites täie rauaga august läbi panevad, nende summaarne mass.
Ehk mida raskem velg/rehv/amort, seda suurem pauk käib.
Teine asi on loomulikult rehvisegu, rehvi kõrgus ja rehvi rõhk.
Kolmas asi on amortisaatorite jäikus (neid on päris palju erinevaid).
Neljas asi on vedrude jäikus/kõrgus - E39-l on tavaliselt kas standard või sport.

Kõige odavamad istmed on tõesti katastroof. Minnes üle sportistmetele on asi
märgatavalt parem. Minnes üle komfortistmetele, on asi veelgi tiba parem.

Raske rool on paljude autojuhtide unistus, mõndadele peavalu.
Nendele, kellel palju linnasõitu, pakuti kiirusetundlikku roolivõimu, linnas kergem.

Monroe Reflex on tootja sõnul tehasest palju kiirem, ehk teisisõnu arvatavasti kõvem.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

Nagu öeldud, remondime tagasilla ja kui ei parane vaatan ehk mingid väga õli-õli amordid taha, sest praegu sild ikka vähe peksab ebatasasustel. Velg ja rehv seda minu arust eriti ei mõjuta, volvol vahetan talveks valukad plekkvelgedel talverehvide vastu ja vedrustuse mugavuses mingeid muutusi ei teki, samuti ka teistel ja varasematel masinatel, vaevalt et e39 nüüd midagi erakordset olla saab.
Plaan on need pöördklapid välja tõsta ja eelsüüteküünlad vahetada, aga viimane on vähe kõhe tegevus, et mõni ära ei murduks kaande.
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

Niisiis toimetan pöördklappide eemaldamisega, ilmneb et tõesti katusekruvid koos kummitihendiga sobiksid täitsa hästi kuigi see kumm seal pole suuremate temperatuuride jaoks mõeldud aga istuvad hästi külge.
Pilt
Jäägid:
Pilt

Tekkis 3 küsimust:
1. Kogu see sisselaskevärk on üsna p*sane, kuidas seda puhastada saab? See plastkollektori sisu on paksu möga kihi all, puhastatakse seda kuidagi? Avadest võin kruvikaga seda sõnnikut vähemaks koukida aga sest pole ju suurt tolku, lahusti ei tule paksu kihiga toime, läheb niisamuti külge tagasi?
:?: :?:
Pilt
Pilt

2.EGR klapp, kas seda peaks kuidagi liigutada saama? Pesin teise puhtaks nii palju kui sai, aga ei vaakumit imedes, puhudes, ega sõrmega togides minu arust seal küll midagi ei liigu. Peetis? Pime ette? Kuhu täpselt? Kuidas auto käitumisest aru saada et EGR ei tööta? Pimedaga veakoode miskit? Kiirendades viskab tahma, aga seda teevad enamik masinaid millega pikemalt eestis sõidetud.... :?: :?:

3.Eelsüüteküünalde lahti keeramine, kas on võimalik momendivõtmel miski viimane piir ette panna millest edasi saabub murdumine, ma ei tahaks neid ikkagi kaande puruks keerata.....proovisin, aga valulävi tuleb enne ette, siuke tunne et võib ikkagi enne puruks minna. Või on mingeid võtteid veel? :?: :?:

Karteri tuulutuse filter oli suht jäiga olekuga, a võibolla originaal ongi tihedama struktuuriga kui B-osa Forssist.
Pilt

Tänud vastuste eest ette.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas arnis »

1. Keegi foorumis väitis, et bensu sisse uputada.
Sai ka tehtud vennal seda jama, diisliga, liiga kaua aega võttis diisliga.
Ei tea, suurt tolku sellest puhastusest ei ole (v.a. see esimene osa,
EGR klapp ja mõni sent sisselaskes, õhk mahub sealt hästi läbi.

2. EGR klapi liigutamine on väga raske. Kui suuga imeda, siis jeeli jeeli saab.
Õhk imedes/puhudes liikuda ei tohiks (sees on membraan, õhukindel).
Kui mugava asjaga 10-20kg vajutada väiksemast august sisse, vajub asi alla.
Pimedaga veakood, et EGR ei tööta, jõudu vähemaks auto ei keera, pole hullu.

3. Jah on olemas mingi moment, kus enamik küünlad purunevad, aga mul läks
see meelest :lol: Kinni keeratakse neid 35-ga, seega 40 vaevalt neid katki teeb.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

ok, urgitsen avadest suurema s*ta välja ja las olla, mis mul selle kollektori vannitamisest ikka võita on.
Pigem peaks uued tihendid panema, UM-st või pakub keegi B-osana ka?

EGR klappi sealt väiksemast avast ka toekama instrumendiga liigutada ei õnnestu, kas ongi ehk kenasti kinni ja pimedat kuhugi ette polegi vaja? Vaakumile pime ette või pole vaja?

Eks peab need küünlad ikka puru keerama, tänavapäeval on instrumentaariumi millega saab kaant maha võtmata tükke välja koukida, kuuldavasti ABC Diisel (ootan esmaspäevani ja küsin neilt). Sinu antud numbrid keeramiseks tunduvad kahtlaselt suured, Autodata annab kinni keeramiseks 18Nm.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas arnis »

Jap, TIS annab ka 18Nm. Ma kärmelt otsisin kusagilt netist, sain
Boschilt endalt mingid numbrid.

Põhimõtteliselt võid pimeda jah ette panna. Pisike kruvike sisse, korras.
Muideks, ole ettevaatlik, et peale sisselaske rookimist lahtist paska ei
jääks, seda sa silindrisse ei taha.

Küünlaid saab jah ilma plokki eemaldamata välja.

Tihendeid saab ikka, küsi kasvõi 4car.ee-st või otse foorumis samas teemas
müügifoorumis. Ära unusta tihendid kolle ja EGR klapi vahel.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Tauri_J »

Sisselaskekollektor seebikivi lahusesse. Võtad ennem tihendid ja poldid küljest.

Lase ööotsa seista ja hommikul survekaga loputada ja nagu uus.
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

Kus ma seda seebikivi veel võtan.....kui kange lahus jne. Lasin Jazz pesulas survekaga pesta, läks palju läks, eks keerulisemad kohad on ikka mögased, aga eks ta läbi ikka käib. Panin uued tihendid, tagasi pannes peab peale passima et tikkpoltide alla käivad kummileevendiga seibid, mis on puksi küljes, mootorisse ei veereks kui täpselt kohe peale ei istu. Üks veereski k`urat teab kuhugi alla ja üks oli juba varem puudu, õnneks Forssis 6.60€ veeretad pappi välja ja olemas.
Sai ostetud suuremale keerajale pikk 10mm padrun ja kõik eelsüüteküünlad tulid välja, tagasi pannes määrisin vasemäärdega kokku ja momendivõtmega kinni.
Ja kui ikka himuga imeda liigutab EGR klapp ka ennast, nii et läks samuti tagasi, kui pime ette panna peaks veakoodi näitama, aga ega ta mingisse avariireziimi ei lähe ju.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Tauri_J »

Ännänn kirjutas:Kus ma seda seebikivi veel võtan.....kui kange lahus jne. Lasin Jazz pesulas survekaga pesta, läks palju läks, eks keerulisemad kohad on ikka mögased, aga eks ta läbi ikka käib. Panin uued tihendid, tagasi pannes peab peale passima et tikkpoltide alla käivad kummileevendiga seibid, mis on puksi küljes, mootorisse ei veereks kui täpselt kohe peale ei istu. Üks veereski k`urat teab kuhugi alla ja üks oli juba varem puudu, õnneks Forssis 6.60€ veeretad pappi välja ja olemas.
Sai ostetud suuremale keerajale pikk 10mm padrun ja kõik eelsüüteküünlad tulid välja, tagasi pannes määrisin vasemäärdega kokku ja momendivõtmega kinni.
Ja kui ikka himuga imeda liigutab EGR klapp ka ennast, nii et läks samuti tagasi, kui pime ette panna peaks veakoodi näitama, aga ega ta mingisse avariireziimi ei lähe ju.
igast aiatarvete kauplusest. Ise ostsin selle Tartu turu pealt. Lahuse kanguse täpsustan homme.
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

Retsepti võid ikka üles riputada, kes teab kellel ja kuna vaja on. Mul masin taas kokku keeratud.

Küsin hoopis mis õli tagasilda valada, siblin ja ei saa midagi aru, küll viited lifetime õlile, küll LSD-le, et mis 2003a. 525d 120kW E39 touringule õige oleks?
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Tauri_J »

Ma ise ostsin mingi kilose koti vist ja panin peaaegu kõik ära kah. Kuigi vett oli mul kõvasti, et kollektor ikka ilusti ära upuks sinna. Lase kraanist kuum vesi ja siis viska aine sisse ja sega mingi tokiga. Seejärel kollektor sisse ja las seisab mingi öö otsa. Hommikul loputada ja nagu uus. Ära ainult paljakäsi seda lahust puutu, söövitab nahka.

siin on teema inglismaa foorumist. http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... h-t107280/
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Tauri_J »

Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

Eelsüüteküünlaid välja keerates panin tähele et esimese silindri oma oli õline, märk toimuvast või lähenevast katastroofist?
Ännänn
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 24.05.2014 22:34 39
Peamine sõiduk: BMW E39, 525d, 04a. touring; E30, 316, 90a; E46 98a

Re: E39, 525d 2003a. Touring jupid ja nokitsemine

Postitus Postitas Ännänn »

Tagasillapukside vahetus tegi asja tunduvalt paremaks küll. Seda miks küünal õline oli vist ei tea keegi, küsin mingi aeg esindusest. Rool võdiseb tiba ebatasasel teel, järgmine aasta vahetan ehk kõik esisilla tükid.
Konditsioneeri radika vendikas teeb väga selget häält, peabki selline jauramine olema või on vendika viga?
Volvol on näiteks täiesti kuuldamatu.
Vasta