1. leht 3-st

E60 DPF

Postitatud: 01.06.2014 18:00 47
Postitas RazzKalbass
Tere. Mure selline, et sai DPF ära põletatud maanteel. Enne seda autol hing kinni, nüüd kõik korras ja liigub jälle nagu peab..aga DPF warning tuleb ikka ekraanile..Kas selle peab diagnostikas laskma kustu panna?

Re: E60 DPF

Postitatud: 01.06.2014 18:51 47
Postitas ttsys
Kui vealipp püsti siis autol on DPF-ga jätkuvalt mingi mure. Vea kustutamine probleemi ei lahenda. Ilmselt rõhud endiselt valed ja põletus ei olnud efektiivne. Kuna DPF vead on tagajärg ja mitte põhjus siis asi vajab tehnilist kontrolli. Näiteks pihustid on parameetritega mööda ja sirtsutavad vm.
Vaata ka see teema läbi: viewtopic.php?f=39&t=93195" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E60 DPF

Postitatud: 01.06.2014 18:56 38
Postitas arnis
Kinnitan, et eelnev jutt õige.
DPF on tulemus, mitte põhjus.
Isegi kui hetkel on kõik veel ok, on varsti jälle kõik tuksis.
Pihustid on esimene number. EGR ja õlikulu teine teema.
Lühidalt, mootor korda ja vajadusel mõni andur DPF-il vahetada, kui on
totaalselt ära rikutud. Küll siis DPF edasi elab kui pole totaalselt küpse.

Re: E60 DPF

Postitatud: 01.06.2014 19:16 26
Postitas RazzKalbass
Veateade tuleb ekraanile kui umbes pool tundi sõita.

Algas nii, et DPF läks põlema, peale seda autol jõud kadunud, kiirendust kui sellist polnudki ja oli tunda et poole jõu peal asi. Peale seda käisin maanteel lasin ilusti kuumaks ja nüüd on autol jälle kõik jõud tagasi..aga noh reedel on diagnostika aeg eks siis saab targemaks..

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 18:37 09
Postitas RazzKalbass
Diagnostika tehtud, ühtegi viga ei tulnud va 480A - Particulate filter trap.

Logisin varjatud menüüs mootori temp ilusti 88+ kraadi. Üritasin arvutiga regeneererida aga see filter trap ei lase..Kustutasin vea ära, tuleb kohe tagasi umbes 2km pärast.

Fault code 480A is caused by increased backpressure at DPF. Once this fault is logged, the DPF will NOT attempt regenerate. It will also abort any regen currently ongoing.

Sellepärast ta mul ära ei põletagi seda..Keegi teab mida teha?


Leidsin midagi sellist :

Drove for 20 minutes at a normal pace, to warm the engine to >75'C
"Particle Filter!" warning appeared.
On a quiet A-road, I began driving at a steady 40mph (cruise control set)
Read fault codes;
480A, 481A present.
Cleared codes
480A appeared within 10 seconds.
Cleared codes
MPG dropped from 50 to 30 immediately.
480A appeared within 20 seconds
MPG returned to 50MPG immediately.
Cleared codes
MPG dropped from 50 to 30 immediately.
480A appeared within 40 seconds
MPG returned to 50MPG immediately.
Cleared codes
MPG dropped from 50 to 30 immediately.
480A did not reappear
After 15 minutes, MPG returned to 50+

E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 18:53 10
Postitas S1lv3r
Sa pead seda viga pidevalt kustutama ja samas sõitma. See veateade peaks hakkama aina harvem tulema ja samas põletamine on koguaeg aktiivne. Lõpuks põletab puhtaks. Mis numbreid sul backpressure näitab?

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 19:43 51
Postitas RazzKalbass
S1lv3r kirjutas:Sa pead seda viga pidevalt kustutama ja samas sõitma. See veateade peaks hakkama aina harvem tulema ja samas põletamine on koguaeg aktiivne. Lõpuks põletab puhtaks. Mis numbreid sul backpressure näitab?
Seda backpressure numbrit ma vaadanud pole, aga tõesti mida rohkem kustutasin seda harvem see tulema hakkas..
Loodetavasti saab siis homme korda. On ikka peavalu see DPF.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 20:20 01
Postitas arnis
RazzKalbass kirjutas:
S1lv3r kirjutas:Sa pead seda viga pidevalt kustutama ja samas sõitma. See veateade peaks hakkama aina harvem tulema ja samas põletamine on koguaeg aktiivne. Lõpuks põletab puhtaks. Mis numbreid sul backpressure näitab?
Seda backpressure numbrit ma vaadanud pole, aga tõesti mida rohkem kustutasin seda harvem see tulema hakkas..
Loodetavasti saab siis homme korda. On ikka peavalu see DPF.
DPF on sul pekkis sellepärast et sul mootor pekkis. Iseenesest see pekki ei lähe!

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 20:54 08
Postitas RazzKalbass
arnis kirjutas:
RazzKalbass kirjutas:
S1lv3r kirjutas:Sa pead seda viga pidevalt kustutama ja samas sõitma. See veateade peaks hakkama aina harvem tulema ja samas põletamine on koguaeg aktiivne. Lõpuks põletab puhtaks. Mis numbreid sul backpressure näitab?
Seda backpressure numbrit ma vaadanud pole, aga tõesti mida rohkem kustutasin seda harvem see tulema hakkas..
Loodetavasti saab siis homme korda. On ikka peavalu see DPF.
DPF on sul pekkis sellepärast et sul mootor pekkis. Iseenesest see pekki ei lähe!
Mootor ei saa pekkis olla, mitte ühtegi veakoodi ei ole ja mootor töötab nii nagu peab..foorumites sirvides see 480A on ikka DPF enda viga..

Kõige naljakam on see et enam DPF tuli põlema ei lähegi, sõitsin tunde ringi - mitte ühtegi viga..peale 480A.

Ilmselt tuleb ikkagi tee ette võtta VKMi ja DPF-remoaval teha..jääb ikka häirima see 480A kuigi midagi viga ei ole.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 21:23 39
Postitas ttsys
Pihusti "kusemise" osas ei salvestata mingeid veakoode. Mootori parameetrites on ilmselgelt mingi häda ehk kõrvalekalle.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 21:24 21
Postitas arnis
Veakoodide puudumine on vast kolmandik mootori olevusest. Sellele lisanduvad IGASUGUSED NÄITAJAD (pihustite korrektuurid kasvõi) ja viimane kolmandik on puhas mehaanika (rõngad, kompressioonid, sisselaske räpasuse tase, karterituulutus jne jne).

Umbes 30% tõenäosusega ütlen, et kui ma su mootorit käega katsun, ütlen sulle: "Ei ole korras". Sa lihtsalt pole näinud korras mootorit näinud.
Ütle mulle pihustite näidud tühikäigul ja pisikesel koormusel.

ÄÄRMISEL juhul on tõesti DPF laiali pudenenud, kuid kui sul juba praegu on olukord veidi paranenud, siis vaevalt.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 21:39 18
Postitas RazzKalbass
Auto läbisõit on 88 000km, seega sügavalt kahtlen mingis mehaanilises osas..

Eks pihustid saab üle vaadata aga kahtlen ka nendes. Kuna enam DPF tuli põlema ei lähe siis äkki sai korda..

Mul neid 3.0d 173kw hulgi olnud, kõik samamoodi sõitnud ja korras olnud, seega oskan ikka küll vaadata mingil määral kas on korras.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 21:45 00
Postitas ttsys
Sellise läbisõidu juures on ka DPF vähemalt pool ressurssi alles.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 21:50 16
Postitas RazzKalbass
Lasen homme pihusti näidud siis üle vaadata siis vaatab edasi..
Preagu igastahes ei häiri autot miski.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 22:24 49
Postitas teet82
Ei pea ju alati mootori ja pihustitega mingi jama olema, võib-olla ei ole lihtsalt autol võimalust regeneratsiooni läbi viia lühikeste sõitude tõttu jne. Ja põhimõtteliselt ei ole vist vaja isegi regeneratsiooni käsklust anda arvutiga, piisab pidevast veakoodi kustutamisest sõidu ajal. Üks sõber sai oma jutu järgi asja tehtud mingi suvalise odava OBD veakoodi lugeja-kustutajaga, mingit DIS-i vaja polnud.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 22:33 54
Postitas sigaelmar
Miks sa, Razz, üldse nende diislitega jamad? Sa suudad ju bensukat ka üleval pidada :roll:

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 22:36 45
Postitas ttsys
Reeglina annavad just need 2 asja siis tunda, kui juba ääre peale hakkavad jõudma ning lühikesed otsad ainult toovad selle probleemi kiiremini päevakorrale. Ehk siis näiteks pekkis termostaadid ei võimalda mootoril norm ajaga töösoojaks saada ja sealt ka siis hädade algus. Lisaks pissib mõni pihusti ka veel servale ja ongi DPF tahma täis.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 23:05 25
Postitas arnis
Eeskujulikult korras E39 530d mootor EU3 normidele ehitatud annab tehnopunktis
tahmasuse protsendiks 0,1 kanti, mis on lihtsalt nii vähe, et regenereerimist pole
praktiselt üldse kunagi tarvis.

88 000km puhul peaks tegu olema 2008-2009a masinaga, mis sõitis iga aasta
väga tagasihoidlikult, ehk isegi veidi liiga vähe diiselsõidukile.
Kui just UMi ajalugu pole, on see ulmeliselt väike number.
Samas kui oled surmkindel, et vot just ongi nii väike see läbisõit, siis palju
õnne. Diiselsõiduk ei ole ehitatud sõitmaks paar kilomeetrit päevas. Hetke
andmete põhjal on kaalutud keskmiseks sõidu pikkuseks umbes 10-15 minutit,
lisame kohapeal tiksutamised ja täiesti uimane sõidustiil, ongi katastroof.
Kui sa ütled, et auto on vanem kui 2008, on olukord veel hullem.
Sel juhul on sul võibolla isegi õigus, et mootor on piisavalt korras.

Samas pakun et läbisõit vale, auto vanem, pihusti kuseb, sõidad 50 alas ja soojendad
autot 2 minutit maja ees, umbes nii.

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 23:26 25
Postitas RazzKalbass
Valesti pakud. Auto ongi täieliku UM ajalooga ja ongi väga vähe sõitnud. Vl on 2007a.
Aga kohapeal tiksub ta mul küll koguaeg..
Igastahes tundub, et nüüd on kõik korras. DPF tuli enam särama ei hakka. Pidev kustutamine + sõitmine tegi asja korda. Kellel tulevikus sama mure siis vaadake üles :)

sigaelmar kuna diislit on oluliselt lihtsam müüa siis hetkel on nii

Re: E60 DPF

Postitatud: 05.06.2014 23:43 26
Postitas S1lv3r
Selle vea sa saadki ilmselt sellepärast, et backpressure on lubatust suurem. Selle tänase/eilse jauramisega said ehk nii heaks, et tühikäigul ja kõrgematel pööretel jääb vastusurve normi, aga "peenestades" tõuseb vastusurve ülenormi ja viskab jälle veateate-millega kaasneb põletamise lõpetamine. Sellest saad kohe aru kui kraadid "before cat" kukkuma hakkavad. Põletamise ajal peaksid need olema 600-710c
Mina sain enda omal tühikäigul backpressure ~7 vist ja kui filter oli umbes jäi see number ~60+ kanti.
Auto ei liikunud normaalselt ja kütusekulul oli vähemalt 2l otsas.


viewtopic.php?p=14871499#p14871499" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 08:38 15
Postitas sigaelmar
RazzKalbass kirjutas: sigaelmar kuna diislit on oluliselt lihtsam müüa siis hetkel on nii

Ma tegelt ise arvasin ka midagi sellist ;)

Re: E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 09:33 30
Postitas arnis
Oeh, keskmiseks sõidu pikkuseks 10-12km, ehk mingi 10 minutit.
Regen ei ole tõesti võimeline toimuma niimoodi.
Ja ma ei soovita autot kohapeal tiksutada, see teeb asja hullemaks.

Nüüd sa siis tead, mis jama on, sellest tulenevalt saad asjaga hakkama :)

Re: E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 10:52 34
Postitas ttsys
See on müüt, eriti veel hädist N47 silmas pidades.
sigaelmar kirjutas:
RazzKalbass kirjutas: sigaelmar kuna diislit on oluliselt lihtsam müüa siis hetkel on nii

Ma tegelt ise arvasin ka midagi sellist ;)

E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 11:36 01
Postitas S1lv3r
E61 530d oli mul seitsmest autost ainuke diisel(u 7 aasta jooksul, 1 kuu kasutasin ka e46 330d). Rohkem ei taha ka :D kui siis mõni uuem ja garantiiga aparaat...
Loomulikult kui mul oleks aastane läbisõit 30k+ siis oleks diisli pidamisel kasu.

Re: E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 11:53 06
Postitas sigaelmar
Mul on 40'st autost olnud 6 diislid, ainuke mille üle nendest ma ei nurise, oli Peugeot. Viimane oligi siis E61 ja sellest jäi küll selline s**amaitse suhu ja kui lugeda siin foorumis teiste diislimeeste (nagu kasvõi see teema) "seiklusi" ka, siis see arvamust paremaks küll ei tee.
Kui osta diisel, siis mingi vanakooli pommikindel Mersu diisel ilma turbota, ilma DPF'ita, mehhaanilise pumbaga ja nii algeline kui vähegi olla saab.

Re: E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 14:12 31
Postitas arnis
S1lv3r kirjutas:E61 530d oli mul seitsmest autost ainuke diisel(u 7 aasta jooksul, 1 kuu kasutasin ka e46 330d). Rohkem ei taha ka :D kui siis mõni uuem ja garantiiga aparaat...
Loomulikult kui mul oleks aastane läbisõit 30k+ siis oleks diisli pidamisel kasu.
Ma teeks panuse juba 25k ja rohkem, kuid alla selle on kohe kindlasti liiga vähe.
Kui rahakott peale hakkab, on korralik elektrikas igati särtsakam kui bensiinipõletusahi,
eriti kui sõita päevas alla 50km, mis teeb aastas kokku alla 20 000km.

Diisel sobib ideaalselt maanteele, elekter sobib ideaalselt linna. Bensiin sobib ideaalselt saele ja pintslitele.

Re: E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 14:19 27
Postitas ttsys
Nimekirjast on puudu, et ideaalselt sobib linn+maantee = bensiin+LPG. Salt water mootoriga mootorpaadile läheb ideaalselt bensiin.
arnis kirjutas:
S1lv3r kirjutas:E61 530d oli mul seitsmest autost ainuke diisel(u 7 aasta jooksul, 1 kuu kasutasin ka e46 330d). Rohkem ei taha ka :D kui siis mõni uuem ja garantiiga aparaat...
Loomulikult kui mul oleks aastane läbisõit 30k+ siis oleks diisli pidamisel kasu.
Ma teeks panuse juba 25k ja rohkem, kuid alla selle on kohe kindlasti liiga vähe.
Kui rahakott peale hakkab, on korralik elektrikas igati särtsakam kui bensiinipõletusahi,
eriti kui sõita päevas alla 50km, mis teeb aastas kokku alla 20 000km.

Diisel sobib ideaalselt maanteele, elekter sobib ideaalselt linna. Bensiin sobib ideaalselt saele ja pintslitele.

Re: E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 14:58 48
Postitas sigaelmar
Solgin siin Razz'i teemat aga bensiin+LPG'ga on see probleem, et kui ta autol peal on ja see lisa ei maksa, siis on OK aga minul pole ühelegi autole mõtet seda ise peale osta, sest ma ei sõida temaga kunagi niikaua, et see "äratasumise" aeg pihta hakkab. Ja teine probleem, millega olen paar korda kokku puutunud, on see, et mõni gaasimees oskab asja peale küll panna aga kui mingid jamad hakkavad, siis laiutab käsi, et ta ei tea mis viga on. Ja tavalise lukksepa juurde pole mõtet minna, kes gaasiga ei tegele, ei tea sellest suurt midagi.

Re: E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 18:56 40
Postitas arnis
Gaas on tore mõte, kuid naised saunas räägivad, et otsa saab see
teemaksuvaba gaasi jaotamine :( Gaasiga sõita on odavam põhiliselt
seetõttu, et augulappimise maksu selles gaasi hinnas ei ole, kuid
pidavat varsti tulema, mis on ka loogiline, kuna populaarseks läheb.

Lisaks nagu öeldud, siis tasumise aeg läheb päris pikaks, eriti kui
sõidetakse alla 20 000km.

Re: E60 DPF

Postitatud: 06.06.2014 21:23 34
Postitas sups
Nii huvipärast lihtsalt küsiks, et mis need pihustinäidud siis olid? Omal oli lihtsalt kah selline asi... et pidevalt seda viga kustutades kadus lõpuks ta ära....ja tagasi tuli umbes 2000 km pärast. Siis mingi hetk sai pihusteid ka vaadatud ....ja ülla-ülla ühe pihusti näit oli paigast ära.