1. leht 6-st

E34 elektritõstukite paigaldus

Postitatud: 14.01.2006 23:45 15
Postitas much
tegu siis e34ga.
tahaks ühest autost esimesed elektritõstukid teisesse ümber tõsta. kui raske seda teha on? ja äkki kuskil netis on olemas mingi näide kuidas seda teha? ise ei kujuta eriti ette..

Postitatud: 15.01.2006 20:59 53
Postitas priitv8
Tõstukite vahetus on lihtne, needid välja puurida ja uus tõstuk M6 poltidega kinni panna. Rohkem on tööd kaabeldamisega.
PS: kui seni ei olnud autos ka el. katuseluuki, siis ei sobi kogu tagaistme alune elektroonika el. akende juhtimiseks.

Postitatud: 15.01.2006 21:56 25
Postitas toivoku
priitv8 kirjutas:Tõstukite vahetus on lihtne, needid välja puurida ja uus tõstuk M6 poltidega kinni panna. Rohkem on tööd kaabeldamisega.
PS: kui seni ei olnud autos ka el. katuseluuki, siis ei sobi kogu tagaistme alune elektroonika el. akende juhtimiseks.
et kellel pole katuseluuki elektrilist sellel vaja siis kogukaabeldust kah? :S . oeh jah ma ei taha mõeldagi kui palju ma laiali kiskuma pean,et see kaabl iteema sinna sisse aretada :S.

Postitatud: 16.01.2006 10:05 13
Postitas priitv8
toivoku kirjutas:et kellel pole katuseluuki elektrilist sellel vaja siis kogukaabeldust kah? :S .
Ei, mitte ainult el. katuseluugis pole asi kinni. Variandid on:
a) täiesti väntadega auto - tagaistme all ZVM
b) autol on kas el. aknad (2 või 4) ja/või el. katuseluuk - tagaistme all ZKE

ZVM ümbertegemine ZKE-ks nõuab nii uut kaabeldust kui ka kahe suure ploki paigaldamist sinna istmealusesse raami.

Postitatud: 16.01.2006 18:09 49
Postitas toivoku
oeh mul täiesti väntadega auto, et peaksin siis sinna tagumise istme alla igasugu juhtblokek toppima hakkama? oeh jah piix krt :S .

Postitatud: 16.01.2006 19:56 51
Postitas Ragnar
samas need plokid saad mul poolmuidu nii et hakka aga paigaldama.

Postitatud: 17.01.2006 08:11 36
Postitas draggo
Samas juhmete vedamine on ikka tõsine k***p. Peale selle veel ka uued ukse katted, keskkonsooli nupud jne.
Lihtsam tuleb uus lisadega auto osta. :cool:

Postitatud: 17.01.2006 09:35 58
Postitas Tarmo
ei ole sellel juhtmete vedamisel midagi keerulist.
Ja ei ole vaja ka uusi uksepolstreid ega midagi.
Ja ei pea ka keskkonsooli vahetama.

Uksepolstrile paned pimeda ette , nagu mina omale panin, ostsin neeb ben autotarbest 18.- tk.
Keskkonsoolile saab ilusti teha selle augu sisse , et need nupud sinna panna.
Ise olen need kaks viimast asja ära teinud.

Samamoodi vahetasin uksesees oleva juhtme ära kuna keskkonsooli all olid juhtmed olemas. Aga valmidus oli kuni ukseni.

Natukene tööd ja hiljem on ikka väga mugav. :D

Postitatud: 17.01.2006 11:06 56
Postitas toivoku
okei nüüd dilemma, sest kuna ma veedasin võimu juhtmeid siis neid oli ikka paras ajukepp vedada, arvan, et eks nende akna juhtmetega tuleb samamoodi, mingi paar päeva tööd vast, või siis yks hommikust õhtuni laks.

Postitatud: 17.01.2006 12:02 56
Postitas taimar
Minul tuli ainult paigaldada ustesse uued juhtmed ja tõstuki mootorid, keskkonsooli ja taha ustele lülitid ning vahetada üks reeleedeplokk tagatooli all. Tööd jagub ca. päevaks.

Postitatud: 17.01.2006 13:07 45
Postitas draggo
taimar kirjutas:Minul tuli ainult paigaldada ustesse uued juhtmed ja tõstuki mootorid, keskkonsooli ja taha ustele lülitid ning vahetada üks reeleedeplokk tagatooli all. Tööd jagub ca. päevaks.
Kas tegid ise oma peaga või oli keegi targem abiks?
Ega seda protsessi kirjeldavat piltidega illustreeritud materjali netis ei leidu? Kui asi ikka paar päeva vaid võtab siis võtaks ise ka asja soojemate ilmade saabudes käsile.

Postitatud: 17.01.2006 13:29 11
Postitas reino
draggo kirjutas:võtaks ise asja soojemate ilmade saabudes käsile.
tegelt asi nii, et julge hundi rind on rasvane, muidugi tee töö ära, hiljem näed kui mugav on

Postitatud: 17.01.2006 14:47 48
Postitas Tarmo
krt see juhtmete vedamine nüüd niikaua ka ei võta ju.
Vaja tagumine ist välja võtta ja siis ukse pakkudelt need liistud pealt ja siis juba saab rahulikult selle juhtmepundi sinna vaiba serva alla lükata.

ise vedasin võimu ja kõlarijuhtmeid ja mul läks vast mingi 2h.

seal ei ole nii palju lammutada.

Postitatud: 17.01.2006 15:08 17
Postitas toivoku
Tarmo kirjutas:krt see juhtmete vedamine nüüd niikaua ka ei võta ju.
Vaja tagumine ist välja võtta ja siis ukse pakkudelt need liistud pealt ja siis juba saab rahulikult selle juhtmepundi sinna vaiba serva alla lükata.

ise vedasin võimu ja kõlarijuhtmeid ja mul läks vast mingi 2h.

seal ei ole nii palju lammutada.
ma vedasin kah alguses niiviisi uste äärealt, aga ei saand seda keskmist ukse posti mingit polstrit lahti ja siis viskas yle ja kiskusin kogu keskkonsooli laiali, eks nende akendega tuleks kah vist nii teha :S ja selle poltri alla neid kaableid saada on ikka paras ajukepp :S

Postitatud: 17.01.2006 16:52 55
Postitas Tarmo
toivoku kirjutas: ma vedasin kah alguses niiviisi uste äärealt, aga ei saand seda keskmist ukse posti mingit polstrit lahti ja siis viskas yle ja kiskusin kogu keskkonsooli laiali, eks nende akendega tuleks kah vist nii teha :S ja selle poltri alla neid kaableid saada on ikka paras ajukepp :S

Ma ei saanud aru mis see uksepost ja keskkonsool omavahel kokku puutuvad???

Mina sain selle vaiba serva sealt ukseposti alt kätte nii et ma seda ära ei võtnud.
Samamoodi käib ju keskkonsool 4 poldi ja 4 kruviga ära. Nii et seal tegelikult ei ole mitte kui midagi üle mõistuse.
Natukene enne uurida kuidas mis lahti käib ja ongi olemas.

ma võtsin terve sisu autost välja 3h. ja seda siis nii et oleks võimalik pärast tagasi panna , mitte et ma oleks puruks kiskunud.
Ja selle aja sees olid ka suitsupausid ja mõttepausid et kust kuidas lahti peaks tulema.

Rahu , ainult rahu , ütles Karlsson ja nokitses edasi.
:D :D :D

Postitatud: 17.01.2006 17:49 20
Postitas lauri86
Tarmo kirjutas:
Samamoodi vahetasin uksesees oleva juhtme ära kuna keskkonsooli all olid juhtmed olemas. Aga valmidus oli kuni ukseni.

Natukene tööd ja hiljem on ikka väga mugav. :D
Sul oli siis keskkonsooli all lülitile juhtmed veetud? mul sama moodi, et lülitile juhtmed veetud, uste sisse aga mitte, kas tuleb siis ainult uste sisse uued juhtmed vedada, või paigaldada ka veel mingeid releeblokke vm.?

Oma uksepolstrid katsin keskelt uuesti nahaga ära, eks kui paigalduseks läheb, üritan ka mõne pildi klõpsida ja väikese tutorialigi kirjutada :D

Postitatud: 17.01.2006 18:08 14
Postitas toivoku
eiei sa ytlesid,et sian vedasid ukse ääre alt, ma vedasin kah alguses kõlarikaabli sealt, aga ei saand keskmise posti alt vaipa kätte ja otsustasin siis vedada siiski keskelt gardaani tunneli pealt :) . aga ega seegi lõbus pold :P kuigi nokitseda on tore :)

Postitatud: 17.01.2006 21:41 31
Postitas urki
Eh, las ma siis kiitlen kah. Nimelt minul samuti plank masin. Ostsin esimesed tõstukid koos konsooli lülititega ja releede plokiks kasutasin Rover 827i esimese elektri istme relee plokki. Milles oli ideaalselt 8 releed, pluss üks tugevam relee toit jaoks. Samuti oli ka kohe peakaitse olemas. Ei hakanud oma pead üldse vaevama, et mis ja kuidas on Bmw.l see süsteem lahendatud. Niipalju on vahet, et aken liigub vaid nuppu peal hoides ja nii ülemise kui alumise surnud punki fikseerivad lõpplülitid. Kas ja mis mu jutust kasu oli, seda ma ei tea, kuid ei pea olema kindlasti originaal releede plokk, seda võin küll väita.
Ja samuti pumpab juhiseljatagune end kummi ja nõgusaks tagasi tänu roverilt saadud süsteemile.

Postitatud: 18.01.2006 10:57 58
Postitas draggo
Ise kahtlen selle töö mõtekuses. Nagu ma aru olen saanud siis on mul vaja releesid tagaistme alla, aknatõstuki mootoreid (kui juba teha siis 4 ja võib-olla ka luuk) ja lüliteid. Nende kõigi vahele vaja ka juhtmed vedada. Kuna autos pole nendest juhtmetest haisugi siis tuleks vedada juhtmed lüliti, relleede ja uste vahele. :?
Kuna ma pole elektris eriti kodus siis läheb vist liiale.

Postitatud: 20.01.2006 15:41 25
Postitas laskarpoiss
arvan isiklikult et väntadega saab kah hakkama, ja pole se nii raske keerata midagi neid aknaid. Vahetamine ikka liialt suur töö inimesele kes ei jaga. Teine asi muidugi et osta asjad köik ära ja lase mõnel elektrikul peale panna.

Postitatud: 20.01.2006 18:15 04
Postitas piloot
laskarpoiss kirjutas:Vahetamine ikka liialt suur töö inimesele kes ei jaga. Teine asi muidugi et osta asjad köik ära ja lase mõnel elektrikul peale panna.
Just. Iga kingsepp jäägu ikka oma liistude juurde. Mina läksin ka lihtsamat teed ja ostsin juhuse tahtel lihtsalt tõstukid ja lülitid ning sealt edasi helistasin juba Patrikule kes kogu selle kola mulle autosse installeeris. Oli ka see täiesti plank väntadega auto, kuid Patrik ehitas hunnikust juhtmetest ja releedest ja mingitest vidinatest kogu süsteemi kenasti üles. Töötab laitmatult. Naudin. :cool:

Btw, üks küsimus ka kogenumatele: et kui nüüd siin suure külmaga aken oli jääs ja oli vaja aken alla lasta, siis nupule vajutades käis hirmus pauk kui aken oma jäätunud pesast välja tuli (käsitsi vändates vist poleks julenud/jaksanud akent lahti kangutada). Et kas selline tegevus võib kuidagi kurvalt lõppeda, et nt aknaklaas tuleb tõstuki hoova küljest lahti vm? :?

Postitatud: 20.01.2006 20:48 16
Postitas Ragnar
See ragin mis kostab tunndub hirmsam kui asi tegelt on.
minul igatahes on nii, et kui liiga tugevalt kinni külmunud siis lihtsalt ei jõua akent lahti teha isegi kui korduvalt vajutada.
Samas targem oleks vist mitte plõksutada nuppu kui aken kinni jäätunud, esimese vajutusega vaevalt midagi katki läheb.

Postitatud: 21.01.2006 12:11 33
Postitas draggo
Küsimus piloodile: palju siis paigaldus maksma läks ja kaua aega võtis?

Postitatud: 21.01.2006 14:14 09
Postitas toivoku
draggo kirjutas:Küsimus piloodile: palju siis paigaldus maksma läks ja kaua aega võtis?
enastki huvitaks see.

Postitatud: 21.01.2006 16:06 19
Postitas ravia
Nu kirjutas:See ragin mis kostab tunndub hirmsam kui asi tegelt on.
minul igatahes on nii, et kui liiga tugevalt kinni külmunud siis lihtsalt ei jõua akent lahti teha isegi kui korduvalt vajutada.
Samas targem oleks vist mitte plõksutada nuppu kui aken kinni jäätunud, esimese vajutusega vaevalt midagi katki läheb.
Omal kui avan jäätunud akent olen alati valmis juhuks kui ta ei kavatse avaneda.Kui ikka hakkab pooma kohe vajutan sulgemis asendit.

Postitatud: 21.01.2006 20:32 36
Postitas piloot
toivoku kirjutas:
draggo kirjutas:Küsimus piloodile: palju siis paigaldus maksma läks ja kaua aega võtis?
enastki huvitaks see.
Ma arvan, et kõige targem oleks küsida personaalset hinnapakkumist, sest hinda mõjutavaid tegureid on mitmeid (nii erinevate lahenduste kui ka materjalide osas). Ega ta just odav lõbu ei ole, aga kui on plaan autoga ikka pikemalt sõita ja kohutav soov on väikese lisaluksuse järele, siis võib natuke krabisevat ju sinna matta.

Postitatud: 23.02.2006 12:13 07
Postitas lauri86
nii, mul nüüd aknad peal ja kuna lülititeni ja usteni olid juhtmed juba veetud jäi üle ukse sisse paigaldada uus juhtmekimp ja asi toimis :D

Postitatud: 25.02.2006 00:31 54
Postitas Tarmo
said lõpuks tööle?

Tubli :cool:

Postitatud: 25.02.2006 11:41 56
Postitas lauri86
ikka sain, nagu tookord proovisime, releeplokk oli läbi, juba sama õhtu käisin siimu juurest läbi ja nüüd toimib. Ootan veel millal tagumised uksesisesed juhtmed saaks, siis hakkaksid ka tagumised aknad elektri jõul liikuma. Hetkel vaid esimesed.

Mina lahendasin mure uksepolstritega nii:PILT

Postitatud: 25.02.2006 15:25 53
Postitas Tarmo
kena.