1. leht 4-st

E 61 Väristab.

Postitatud: 16.12.2013 20:27 36
Postitas bemarivend20
Mure siis selline, et bmw e61 530d väriseb tühikäigul. Pöördeid hoida umbes 750 juures, siis värinat pole . Parkingu peal väriseb rohkem kui Drive peal. On kellelgi analoogset asja esinenud? Või mida tuleks vaadata?

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 16.12.2013 21:13 08
Postitas arnis
Pihustite näidud võiks üle vaadata.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 19.12.2013 23:12 45
Postitas mafeikin17
mul tegid seda asja näiteks eelsüüte küünlad. nii kui mootor soojaks läks kadus värin ära.
nüüd küünlad vahetatud ja rahu majas.
küünalde vahetusega tasuks plokk ka üle vaadata.

Aga üldjuhul küünalde viga näitab ära diagnostika.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 20.12.2013 07:02 36
Postitas bemarivend20
Eelsüüteküünlad koos plokiga kuu tagasi vahetatud. Ja samas selgus et töösooja mootoriga vibra väiksem. Vibra sõltud ka auto asendis ja käigukasti asendist. Võivad ka mootoripadjad sellist jama tekitada?

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 21.12.2013 16:11 22
Postitas mafeikin17
mootoripadja puhul peaks olema kuuldav kolks mootorit käivitades

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 21.12.2013 19:46 29
Postitas bemarivend20
Miks peaks kolks käima? Padi võib siiski läbi olla, kuigi metall ei käi veel vastu metalli. Pihustite näidud vaatan homme üle(seal viga ei usu) auto käivitub nii soojalt kui külmalt ilusti. 2 kuud tagasi kui auto ostsin, olid pihstite näidud ok ja auto värises väheke. Mingi smooth running viga näitas aga pihustite näidud ok.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 21.12.2013 19:50 24
Postitas sups
Rumal küsimus.....mida tähendab smooth runningu viga?

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 21.12.2013 20:51 58
Postitas PeeterA
Sõltuvalt mootori komponentide üldisest kulumisest ei tööta kõik silindrid võrdselt. Seda mõjutab näiteks pihustite olukord, mis tingib pritsekoguste erinevuse silindrite lõikes. Väljendub see kõige paremini ebaühtlases tühikäigus. BMW smooth-running kontroller üritab silindrite töö erinevust dünaamiliselt kompenseerida pritsekoguste korrigeerimisega(+/-) teatud ulatuses. See jääb maks -6 kuni +10 kuup-millimeetrit.

Kui pöörete kõikumine ületab korrektuuri piire, siis viskab antud veakoodi. Sel juhul peaks ka mootor tuntavalt "puterdama"

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 21.12.2013 21:37 51
Postitas bemarivend20
Kas inpaga on lihtne pihustite näite vaadata?

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 21.12.2013 23:21 09
Postitas mafeikin17
No mõtlesin sellessuhtes, et kui padi on läbi siis on ta läbi,
ei saa ju võtta arvesse, et padi on pool läbi.
kas on katki v on terve. ja üldjuhul see ei tohiks autot raputada nii tuntavalt.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 21.12.2013 23:21 09
Postitas mafeikin17
No mõtlesin sellessuhtes, et kui padi on läbi siis on ta läbi,
ei saa ju võtta arvesse, et padi on pool läbi.
kas on katki v on terve. ja üldjuhul see ei tohiks autot raputada nii tuntavalt.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 13:55 30
Postitas bemarivend20
Pihusti viga ei tundu väga loogiline. Kuna auto vibreerimine on sõltuv nii käigukasti asendist( P ja D ) kui ka auto parkimise asendist (kallakul või tasasel teel). Tuttava volvo v70 2005 oli rikkis mootori padjast vibra. visuaalsel vaatusel oli mootoripadi igati korras, vahetuse käigus aga tuli 2 osana ära.

Oskab keegi anda joonise kust näha kus asub bmw e61 530d karterituulutus?

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 14:23 32
Postitas TiitR
M57N mootor?
Nr. 11 on filter ja asukohta näed isegi.

Pilt

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 17:24 10
Postitas maarekl
nr.11 on filtri kaan. e61 filtrit polegi on ainult see jubin 15. see ei tohiks umbe minna, kui just ei sõida mingi tavotiga.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 18:30 30
Postitas bemarivend20
Ma lihtsalt üritan välja selgitada mis tekitab autol vibratsooni. umbes karterituulutus pidi ka pöördeid kõigutama. Ja kui palju peaks olema antud mudelil tühikäigu pöörded? Minul on ta kusagil 600 juures

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 19:09 30
Postitas sander k
Lihtsam vast juhe sappa panna ja vaadata mis viga. Smooth running controller tähendab ikkagi pihusti mitte korras olekut, selle veaga käib ju veel pikk jutt kaasa, et mis tingimustel jne. Tuleb asjasse natuke süveneda. Niikuinii kui see viga juba sees, siis pihustid maha ja stendi. Arvutiga pihustite juures pole suurt midagi teha. Inpa pigem indikatiivne vahend ja miskit väga täpset pihusti töö kohta sealt ei saa. Seal näed silindrite tööd koos pihustitega. Eraldi pihusteid arvutiga vaadata ei saa.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 19:51 58
Postitas bemarivend20
Selle veaga oligi kaasas jutt, et see viga esinenud( ei tea kuna) aga pihustite näidud ok. vbla oli see viga juba eemaldatud, liht veakood alles. Ei taha väga uskuda et pihusti töö sõltub auto seismise kaldest. Teiseks auto ei suitse, minekuga probleeme pole ja vibra vaid tühikäigul. Natuke gaasi juurde andes vibra kaob. Alles oli auto juhtme otsas ja vigu polnud( vibreerimine oli ka siis) Aga siiski, palju peaks olema tühikäigu pöörded?

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 20:00 13
Postitas sander k
Aga kas nüüd on viga uuesti esinenud peale kustutamist?
Kui ei ole siis peale mootoripatjade võivad ka käigukasti padajad vibra põhjustada.

Tühikõik umbes täpselt 700 rpm. +-5 tavaliselt kõigub.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 20:12 02
Postitas bemarivend20
Auto oli 2 kuud tagasi juhtme otsas(kui auto ostsin) siis näitas seda viga. Nüüd kuu tagasi oli uuesti juhtme otsas ja ei esinenud seda viga enam. Mul oleks nagu pöörded pigem 650 juures ja seier vähe tõmbleb. Seepärast kahtlustasin siin ka karterituulutust ja vist võiks kütusefiltri ka uue panna. Oskab keegi öelda kas antud isendil mootoripadjad vaakumiga?

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 20:26 21
Postitas sander k
http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/E ... uspension/

Padjad ikka vaakumiga.

Mootori pöördeid vaata spidoka varjatud menüüst. Foorumis vastav teema ka olemas kuidas sinna siseneda.

Piltlik jutuga õpetus http://www.youtube.com/watch?v=envKMwftf6w

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 20:50 05
Postitas maarekl
karterituulutuse vahetamine ei aita ja kütusefiltri ka mitte, läbitud teema ja pöörded ikka kergelt kõiguvad 5-10 pöördeni. pigem hakka viga pihustitest otsima.ise pole veel nendega tegelenud, kuna pöörded nii vähe kõiguvad ja midagi nagu tunda ei ole. ainult silmaga tahokat vaadates näeb kuida kergel seier hüpleb.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 22.12.2013 21:22 56
Postitas bemarivend20
maarekl kirjutas:karterituulutuse vahetamine ei aita ja kütusefiltri ka mitte, läbitud teema ja pöörded ikka kergelt kõiguvad 5-10 pöördeni. pigem hakka viga pihustitest otsima.ise pole veel nendega tegelenud, kuna pöörded nii vähe kõiguvad ja midagi nagu tunda ei ole. ainult silmaga tahokat vaadates näeb kuida kergel seier hüpleb.
Palju sinu autol tühikäigupöörded on? Mulle tundub et see 650 liiga madal, gaasi andes 700-750 siis vibra pole.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 23.12.2013 09:48 46
Postitas maarekl
ma arvan, et kusagil 650 kanti vist. peab vaatama.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 23.12.2013 12:23 01
Postitas sander k
700 on nominaal kui madalam siis juba näpitud. Tühikäiku saab tõsta ja langetada arvutiga.
Tahokat ei saa uskuda nagunii, skaala on täiesti ebamäärane juba.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 23.12.2013 17:05 21
Postitas maarekl
ei kindlasti alla 700 on. äkki 680 või midagi. ei viitsi täna enam auto juurde minna vaatama, homme vaatab

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 23.12.2013 17:47 01
Postitas bemarivend20
Vaatasin ka järgi varjatud menüüst ja oli ka 680. Kui pöörde 2000 juurde lasta ja gaas lahti, siis hetkeks kukub 630 juurde ja sel hetkel vibra kõige suurem.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 23.12.2013 18:18 11
Postitas maarekl
aga siis äkki jääb küttenälga, siis tasuks filter ära vahetada ja pumpade seisukorda vaadata.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 23.12.2013 19:42 52
Postitas Ajut1
Vaatasin ka ja mul ka 680 tühikäigul.

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 23.12.2013 21:08 58
Postitas sander k
Tühikäigul jääb küttenälga ja pööretega sõidab?

Re: E 61 Väristab

Postitatud: 23.12.2013 21:17 10
Postitas bemarivend20
Küttenälga ei usu eriti ise ka. Siis ta pooks sõites jne. Aga mul kiirendab ja sõidab hästi. Käivitub külmalt ja soojalt hästi. Ainuke jama ongi see, et foori juurde hakkad jõudma ja pöörded kukuvad sinna 680 juurde, siis vibrab( ja sedagi erinevalt). Võibolla ei lase mootori patja pehmeks?