E34 525TDSA ' 92 kütusekulud

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
KristjanT
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 21.07.2005 12:36 45

E34 525TDSA ' 92 kütusekulud

Postitus Postitas KristjanT »

Lõpuks laskus kütusenäidik alumise servani.
Lasin paagi uuesti kurguni täis.

Sisse mahtus 70.83 liitrit, läbisõit selle paagiga 733 km.

Seega kütusekuluks tuleb 9.66 liitrit saja kilomeetri kohta, võttes arvesse, et 80% liiklemisest toimus linnas.

Auto on e34 525TDSA M51 mootoriga 1992 aastast.

Kas selline kütusekulu on normaalsuse piires või tasub uskuda ulmejutte imepemmidest, mis liiklevad linnas märksa väiksema kütusekuluga?

K.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Diislimeeste kütusekulud taas päevakorda

Postitus Postitas toivoku »

kuidagi palju mu arust :S . mul mngi 7-8 tuuri oli vahepeal, hetkel pole enam arvutanud ja kah 80% sõitsin linnas,.
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

viimasel ajal on keskimine kulu jäänud nii 30% maantee ja 70% linn ~9l sajale..... aga sõites maanteel 70% ja linnas 30% on keskmine kulu 8,4l sajale. ise olen rahul, aga pikalt rahulikult sõites ja siis tehes kiire kiirenduse tuleb korralik musta pilv hetkeks tagant välja :D
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Re: Diislimeeste kütusekulud taas päevakorda

Postitus Postitas Tarmo »

toivoku kirjutas:kuidagi palju mu arust :S . mul mngi 7-8 tuuri oli vahepeal, hetkel pole enam arvutanud ja kah 80% sõitsin linnas,.
524td pidigi ökonoomsem olema.
mul on ka keskmine kuskil 7,5-8l

80%linnas
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
STG44
Huviline
Postitusi: 34
Liitunud: 01.10.2003 14:50 04

Postitus Postitas STG44 »

linnas pole ma alla 10l saanud, aga maantee ja linn pooleks tuleb 9, rehv on muidugi 225 ja aut. kast
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

mul eelmise paagitäiega oli nii:

Enamus sõidud linnas
korra käisin raplas ja seal sai rajal ka mingi 4-5 ringi tehtud
siis tagasi tallinna

veel linnasõitu ja kui tankima läksin siis 72,5 l mahtus peale.
sõita sain 910km

see teeb keskmiseks 7,96.

ja ma ei sõida rahulikult nagu penskar.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
KristjanT
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 21.07.2005 12:36 45

Postitus Postitas KristjanT »

Miks on kütusekulu nii erinev?

Kas mu 525TDS mootor siis tõesti omadega nii peetis, et vähemat polegi võimalik saavutada?

Ei taha uskuda. Hiljuti käis plokikaas survestuses ja asi olevat olnud ideaalses korras.
Kaanetihendi ostsin uue, kollektoritel uued tihendid, veepump uus.
Kontrolliti ka silindreid, üteldi, et väga hästi hoitud mootor - tehaselihv veel peal.
Nukkvõll on uus, hüdrotõukurid 4 tk uued.

Jahutusvedelik ära ei kao, õli tase on koguaeg konstantne.

Probleemideks on pikk käivitus (3-4 sekundit) külma mootoriga ning vahel mootor jõnksatab foori taga.


Mõni mees siin soovitab kõrgsurve pumba kaant liigutada, teine soovitab osta uue õhukulu lugeja.

Mida teha?

K.

Ps. siin on veel mehi, kes 525TDSA 8L/100km linnas ulmeks peavad.
Aga kui selline kulu on saadud paagiga äärest ääreni sõites, siis peab see ju tõsi olema.
Ja noh see minu alla 10L/100 km on ka täiesti talutav, kuid kui on võimalik vähemaga pääseda siis tahan teada, milles probleem seisneb.
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

8l on normaalne 525 võtabki rohkem kui 524. Mul endal ka 525 ja võtab ka kuskil 8 ja kui ikka rohkem vajutada tuleb keskmiseks isegi 9. Aga puhta maanteesõidus peaks küll tulema umbes 7 kanti.

Pika käivituse kohta niipalju, et vaaata, kas mullid on hommikul voolikus või ei. Kui on siis kõige lihtsam on poest osta väike (2cm*2cm) tagasivooliklapp(ca100eeki) ja panna pumba ja filtri vahele.
F01 :)
Kasutaja avatar
Muhvi
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.09.2005 11:07 14

Postitus Postitas Muhvi »

tundub et siin suht õnnelikke diisliomanikke :? minu isend kipub võtma 12 L kanti--100%linnas
käima läheb ilusti, mootor tuksub norm, pöörded norm, edasi liigub norm aga kütusekulu vist suur kui siin teistega võrrelda.
milles võiks olla siis viga?
530D
priit0001
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 19.10.2005 16:57 18
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Kütusekulu

Postitus Postitas priit0001 »

Mul sama tulemus, mis Muhvil - keskmine kütusekulu jääb 12l peale. Ja 90% sõitudest Talllinnas. Maanteel piloodiga 100km/h sõites kulu kompuutri järgi kuskil 7l. Auto on 98a E39 525TDS touring automaat.
Neid eelnenud autode andmeid lugedes jääb tunne, et midagi on ehk valesti.
Praeguse kütusekulu üle ma ei kurda, kuna eelmine auto oli punnsilm MB420 :D
Kasutaja avatar
Roger10
Huviline
Postitusi: 144
Liitunud: 23.06.2003 08:57 57
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Roger10 »

:lol: Mul sama jama et ca 12l 100kmile. Ja kahtlane tunne et jama võib olla kõrgsurvepumbas kuna pöörded kõiguvad - tahhoka järgi j ka mootori heli järgi. Patrik küll tõstis pöördeid mille tagajärjel asi enam ära ei sure järsul sidurilahutusel kuid küttekulu on läänud samaks. :lol:

Peab varsti hakkama seda viga taga ajama. seniks aga üritan oma esisillaga hakkama saada!
525dt touring 93a
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

olles diislitega palju aastaid tegelenud, väidan:
1. Põhiliseim küttekulu suurenemine diislite puhul on pihustite ebakvaliteetne töö. Olles pihustid 100% testinud (vaid surve seadmine pole veel pihusti töö kontroll!!!) tasub asuda tegelema muude asjaoludega.
tooksin välja veel
2. Must õhufilter
3. Pumba reguleering
4. käiguosa!!! (mida paljud ei usu!) pisut takistava jooksuga rattalaager, veeremist takistav pidur jne jne ja võite liitri paar sajale juurde panna.
5. sõidustiil. JUHIST TÕESTI SÕLTUB OMA 2x erinevus vahel sama auto puhul eelkõige linnas.

Minu soe soovitus: Esmalt katsetada diisli lisandit, mis puhastab vaigust pumba ja pihustid. 2-3 paagitäit läbi sõites enamasti efekt märgatav.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
Kasutaja avatar
Mario153
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 08.08.2005 21:31 24

Postitus Postitas Mario153 »

Kui oled kõvasti diislite ja pihustitega tegelenud, siis äkki oskad ka öelda seda, et kas alati hakkab peetis pihusti/d suitsema. Või on ka võimalus, et auto ei suitse, aga pihustid on siiski peetis.
E39 525DA -01 Touring
Car is to transport your a$$...not a christmas-tree!
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Mario153 kirjutas:Kui oled kõvasti diislite ja pihustitega tegelenud, siis äkki oskad ka öelda seda, et kas alati hakkab peetis pihusti/d suitsema. Või on ka võimalus, et auto ei suitse, aga pihustid on siiski peetis.
Esmalt vaja täpsustada mõiste "SUITSEB". Mittekorras pihustitega töötamise esmane tunnus on külmalt käivitades mootori ebaühtlane töö s.t nagu puterdab veidi. See kosta eelkõige madalatel pööretel ja kohe peale käivitust. Ebakorras pihustite puhul tekib sinakashall suits ja pisut diisli lõhna taga. Lihtsalt põlemata kütte nähud. Reeglina pöördeid tõstes mootori töö paraneb ja hall suits asendub mustaga. Tooksin kompleksina välja:
!!! Käivitus ebaühtlane ja mida külmem seda ebaühtlasem, peale käivitust taga hallikassinine suits ja pööretel üle 3000 kõik eelpool mainitu kaob.

Täpsustamist vajab paraku tõsiasi, et külmalt käivitades ei käivitu hetkelt ka silindris küte, kus ei tööta eelsüüteküünal. Samas sellise variandi korral korras pihustitega saavutab mootor kiiresti ühtlase käigu.

Mis puudutab ainult suitsemist, siis vaid suitsu alusel suht raske pihustite tööd hinnata. Suitsemisel saab olla enim põhjusi. Näiteks hilise sissepritse korral sinisest suitsust suht raske üldse lahti saada. See jääb alles ka ideaalsete pihustite korral. samuti on kadunud mootori võimsus. Pisike viide juurde, et mootori töö luidagi "pehme". Ainult must suits seevastu pigem õhufiltri vahetusele viitab või samuti ka turbo riket. ka "peale kruvitud" pump annab reeglina musta tahma autole taha alati. Samas kulunud turbo kaudu sisselaske kollektorisse sisenev õli üsna sama sinise suitsu jätab kui hiline küttenurk. Vaid selle vahega, et kulunud turboga kaasneb ka tuntav õlikulu.

Pika jutu jätkuks ütlen, et ise pole näiteks senini suutnud tuvastada firmat, kes garanteeritult ja usaldusväärselt suudaks pihusteid testida. Oli Pärnu autobaasis vana aga - O L I !
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
Kasutaja avatar
Mario153
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 08.08.2005 21:31 24

Postitus Postitas Mario153 »

Külmalt töötab mootor suht ebaühtlaselt ja kohe peale käivitamist kümalt viskab korraks sellise hallika küttelõhnalise pahvaka. Külmalt natuke tühikäigule pöördeid lisades hakkab mootor nagu hüppama/vibrama. Soojalt töötab väga ilusti ja suitsu ei tule ei musta ega sinist. Musta ei taha eriti isegi väga kõrgetel pööretel tulla :roll: . Eelsüüteküünlad on tutikad ja pump on remonditud. Siiamaani olen kahtlustanud, et peale pumba remonti on pumba kaan natuke paigast ära, aga peab ikka vist pihustid üle laskma kontrollida.
E39 525DA -01 Touring
Car is to transport your a$$...not a christmas-tree!
Vasta