K: Bmw e39 525 tdi tagaluuk

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
stennu76
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 05.08.2008 11:14 52
Asukoht: Tartu

K: Bmw e39 525 tdi tagaluuk

Postitus Postitas stennu76 »

Probleem selline,et tagaluugi kojamees ei tööta,samuti ei põle lisapidurituli tagaklaasi küljes ja parempoolse tule pidurituli ei põle. äkki need vead võivad kuidagi ühendatud olla? Tagumise luugi aken ei tule ka lahti.

Auto siis Pilt

Selline pilt tagakojamehest,arvatavasti sp ei teegi seda klaasi luugist lahti
Pilt
e36 318is
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Re: K: Bmw e39 525 tdi tagaluuk

Postitus Postitas tanel25 »

Juhtmestik üle kontrollida luugihingede juurest.
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
stennu76
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 05.08.2008 11:14 52
Asukoht: Tartu

Re: K: Bmw e39 525 tdi tagaluuk

Postitus Postitas stennu76 »

juhe oligi katki ja eelmine omanik oli sinna päris omalaadse süsteemi leiutanud,lühidalt tagumine klaas käis lahti eraldi kui tõmmata ühest nöörist luugi vahelt :D iseenesest päris originaalne aga ikkagi ostsin uue nupu(tal oli see katki) ja uue kojamehe süsteemi,mis käib sinna klaasi külge. Oskab keegi öelda,kuidas see nupp ja kogu süsteem klaasi küljest lahti tuleb? kuna mutri keerasin pealt ära,sain kojamehe kätte ja alt poolt keerasin ka poldid lahti aga kätte ei saa kuidagi,proovisin isegi õrnalt toksida sinna peale kuhu kojamees kinnitub aga ei midagi,kas tõesti on nii kõvasti see sinna kinni kiilunud?
e36 318is
Kasutaja avatar
Jaanus_V
Klubiliige
Postitusi: 1266
Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012

Re: K: Bmw e39 525 tdi tagaluuk

Postitus Postitas Jaanus_V »

Seda ma küll ei tea aga olen ka endal nii palju ära kakkund kui võimalik. Üritasin teda ka sealt seest välja toksida aga julgust jäi puudu. :D Õlitasin seda kõike seal ja sain ta ka lõpuks käima, niiet polnudki vahetada vaja. Kuigi jah, kui sul see nupp tuksis siis pead ta sealt ikkagi kätte saama. Edu ja anna teada kuidas edeneb :)
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci Praegu: F11 3.0xD, E46 328Ci
Kasutaja avatar
leko
Huviline
Postitusi: 1538
Liitunud: 23.07.2008 17:13 30
Asukoht: Tallinn

Re: K: Bmw e39 525 tdi tagaluuk

Postitus Postitas leko »

Kõvasti on isegi pehmelt öeldud:D
Mina lödistasin korralikult erinevate määretega üle ja tagusin haamriga (samal ajal pavetades).
mingi naaskli või kruvikas tasub ka appi võtta, kõik vahed sellest settest või jamast puhtaks kraapida.
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: K: Bmw e39 525 tdi tagaluuk

Postitus Postitas vahur_s »

stennu76 kirjutas:Oskab keegi öelda,kuidas see nupp ja kogu süsteem klaasi küljest lahti tuleb? kuna mutri keerasin pealt ära,sain kojamehe kätte ja alt poolt keerasin ka poldid lahti aga kätte ei saa kuidagi,proovisin isegi õrnalt toksida sinna peale kuhu kojamees kinnitub aga ei midagi,kas tõesti on nii kõvasti see sinna kinni kiilunud?
Sinu hädad on põhjusatud jubinast, kust kojamehe võll läbi läheb ja mille peal mikrolüliti paikneb.
Pos. 5, ing. k. WIPERSHAFT PIVOT, ei oska head eestikeelset vastet anda.
Pilt
Pilt reaalsest jubinast (kojamehe võll on ka pildil)
Pilt
See "jubin" on alumiiniumist, ja kui alumiinium oksüdeerub, siis tekkiv oksiid paisub mahus ja liidab erinevad detailid väga kindlat ühte.

Kojamehe võlli lahti saamikseks võid proovida nii, et esiteks urgitsed kojamehe võlli ümbruse nii puhtaks kui saad, leotad ohtralt ainetega, mis roostet lahti võtavad. Siis monteerid kojamehe hoova tagasi külge (jälgi et istub ilusti nuudi otsa), keerad mutri korralikult kinni ja proovid käega hooba keerata. Kui hästi läheb, siis saad kojamehe võlli käima ja tervelt kätte.
Kui ei õnnestu, siis võid uuesti proovida kui oled "jubina" auto küljest eemaldanud. Viimane võimalus on võll välja puurida, aga sellega peab olema ettevaatlik, kuna võll terasest, aga ümbris alumiiniumist.

Kuigi mikrolüliti on ise plastmassist, on avas, millest "jubina" otsa läbi läheb, metallist hülss.
Pilt

Vahe on minimaalne ja alumiiniumoksiid kitib vahe hõlpsasti kinni nii, et mikrolülitit enam tervelt kätte ei saa.
Mikrolüliti kättesaamiseks pead mikrolüliti plastikosa eemaldama,
Pilt
nii et alles jäänud osa klaasis olevast avast läbi mahuks. Mina kasutasin väikest ketaslõikurit selleks tööks, aga ettevaatlikult tuleb tegutseda.
Pilt

Kui oled jubina kätte saanud, siis mikrolüliti hülsi eemaldamine on juba lihtne. Kui hülss eemaldatud, siis puhasta jubin ots üleliigsest sodist, aga ole ettevaatlik et keeret ei vigasta. Süsteemi saab kokku tagasi nii ka panna, et õhukest lapikut mutrit tagasi ei pane.
Süsteemi kokku ladudes pane ohtralt määret nii mikrolüliti kui kojamehe võlli vahele. Ma kasutasin vasemääret, aga peaks ka tavaline paksem määre sobima.

Mõned teemad on antud probleemi varasemalt kajastanud:
K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !
Kasutaja avatar
Jaanus_V
Klubiliige
Postitusi: 1266
Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012

Re: K: Bmw e39 525 tdi tagaluuk

Postitus Postitas Jaanus_V »

Vahurile peaks "aasta kasulikuma postitaja" tiitli andma :D Kõik su postitused teevad puust ja punaseks asja selgeks :lol: Sinusuguseid võiks rohkem olla :)
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci Praegu: F11 3.0xD, E46 328Ci
Kasutaja avatar
stennu76
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 05.08.2008 11:14 52
Asukoht: Tartu

Re: K: Bmw e39 525 tdi tagaluuk

Postitus Postitas stennu76 »

see tõesti väga hea postitus... kõik piltide ja jutuga selgeks tehtud,hea meelega saab kohe tööle hakata selle kallal! tänud!
e36 318is
Vasta