E34 salongisoojendus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

annoying kirjutas:Terv
Mis selle "ninapüsti" õhutamise point on, või mis kasu? Sry kui kuskil juba vastus olemas on.
Tervitus
Räägitakse,et nii pidavat jahutussüsteemi jääv õhk paremini väljuma näiteks peale jaht.ved. vahetust.
'90 E34 M50B25
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Postitus Postitas hansu »

Küsimus selline, et kas E34-jal keskmistest avadest peabki ainult külma õhku tulema? Need mis makki kohal ja see armatuuri peal on.
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

hansu kirjutas:Küsimus selline, et kas E34-jal keskmistest avadest peabki ainult külma õhku tulema? Need mis makki kohal ja see armatuuri peal on.
Ise küsisid ja ise vastasid :)
'90 E34 M50B25
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

Saabus talv ja ka minu autol tulid välja samad vead.
Ilmselt on filter umbes, sest sooja tuleb vähe.
Samuti tühikäigul tuleb vähem sooja.
Kas tuleks siis loota ainuüksi õhutamisele?
Või oleks targem ka see tsirkulatsioonipump, mis paneb tühikäigul intesnsiivsemalt sooja puhuma, üle vaadata?
Hoopis tõsisem mure on sooja puhumisega erinevatest aukudest.
Pilt
Vaadates joonist tuleb august nr. 4 külma. Mis tuleb välja, ongi normaalne.
Aga aukudest 1, 2, 3, 5 ja 7 tuleb täiesti suvaliselt kord sooja, kord külma.
Ei mingit seaduspärasust.
Soojenduse klappides ei saaks ju viga olla. Need reguleerivad kõrvalistuja ja juhi poolt, mitte aga iga auku eraldi.
Milles võiks viga olla?
Kõige naljakam on juhus, kus täna tuli august 1 sooja, number 2 juhipoolsest külma, number 2
kõrvalistujapoolsest sooja ja kõrvalistuja august nr. 3 uuesti külma.
Ega igal augul ei saa ju olla eraldi klappi?
Autol on peal kliima, mis näeb välja selline:
Pilt
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Loomulikult on igal augul oma õhuklapp õhuvoolu juhtimiseks. paremal ja vasakul poolel on oma veeklapp temperatuuri sättimiseks. Õhuklapid on kõik pisikesed samm-mootorid, mida juhib kliima juhtarvuti. Diagnostika võiks ehk nõu anda. Samuti vaata, ega see kliima aju uppunud ei ole, siis võid ilmselt kohe uut ostma minna. Lihtsamal juhul võib viga ka mõnes temperatuurianduris olla, ja nii ei saa arvuti lihtsalt aru, kas ta on etteantud režiimi juba saavutanud või mitte. Veelkord: mina alustaks diagnostikast, seal saab ka teada, mida see kliima aju näeb ja mõtleb parasjagu.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
ahtiliin
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 21.11.2005 09:36 27

Postitus Postitas ahtiliin »

Sarnane mure ehk siis kliima loll. Jah, lähen varsti diagnostikasse (kas ainult UM teeb seda?), aga kirjaledan ka oma olukorra.
Kliima käitub siis selliselt, et linnas on nagu ok - auto soojeneb ja puha ... kahtlane on ainult, et juhipoolsest "number 2st" ei tule sooja. Nüüd maanteele jõudes läheb huvitavaks - ühel hetkel, nii u. 10-20km pärast, arvab kliima, et auto on väga soe ja hakkab igast august jahedat puhuma. Päris tugevasti hakkab ... isegi see ei aita kui "auto" režiim välja lülitada ja ventilaator seisma käskida panna - ikka puhub. Aitab see kui temperatuuriketas sooja asendi lõppu keerata (mis on siis vist lüliti tüüpi, et siis enam ei vaadata temperatuuri), siis hakkab palavat tulema. Pmst on maanteel siis selline temperatuurikettaga mängimine kogu aeg :|

Kas peab kindlasti teenindusel lasta mõõta või saab äkki testri olemasolul ise midagi vaadata? Või mida see "kliima uppunud" ühes varasemas postituses tähendas?

Ahti.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

ahtiliin kirjutas:Või mida see "kliima uppunud" ühes varasemas postituses tähendas?
Et äkki on kliima aju vees ligunenud. See on nimelt ahju ees kardaanitunneli peal. Keskkonsoolis on ainult juhtpult.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

Sain nüüd lõpuks sooja majja niimoodi, et lõin klapid seest minema :? Tean, et see ei ole lahendus...aga toimib kurask. Ja ikkagi mida ei ole on tsirkulatsioonipump :shock: Autoks 1990a jaanuari, 525, 141 kw.
Mõte kisub sinna elektri kala kanti ikkagi...kuna regullida ei saanud klappe ju. Aga kui on aega ja raha rohkem pöördun spetsialisti poole.
Andres
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 20.09.2005 16:01 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andres »

Sain endale ka lõpuks sooja sisse. Uus termostaat (nüüd istub seier ilusti püsti) ja korralik õhutus. Loodan, et asi nüüd ka nii püsib :cool:
Andres
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 20.09.2005 16:01 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andres »

No ****, hakkas koja vahelt lekkima ja mitte vähe. Kuigi sai hermeetikut ilusti pandud. Kellelgi mingit tarka nõu äkki anda, miskit lisa tihendid äkki olemas?

EDIT:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

pmst nr. 7 tihend peaks vist olema?
Kasutaja avatar
mätas
Huviline
Postitusi: 217
Liitunud: 04.07.2004 11:32 40
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas mätas »

Tegin eelmine aasta uue tihendi pesupulbri pakist. Määrisin nati näpuga tavotti peale. Silikooni või muud hermeetikut ei kasutanud. Kestab siiamaani ja ei mingeid lekkimismärke.
Andres
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 20.09.2005 16:01 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andres »

Sain endal ka asja ilusti tihedaks, aga siis hakkas lekkima radika ylaosast, kus on ~4 pisikest auku :mad:
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aivo28 »

et loen ja imestan....küll on ikka mõnel jama autoga :D

tegelt mul ka-sooja puhuks sisse küll,aga mootor lihtsalt ei lähe soojaks.seier sinise ala ja esimese kriipsu vahel.asi 99% termostaadis muidugi.

aga mis puutub M30 mootorisse,siis termostaadi peal olevat õhutusniplit kasutamata ei hakkagi sooja tuppa tulema :lol:
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Postitus Postitas hansu »

Küsimus selline, et kus asuvad salongi temp. andurid ja mis takistust mingil temp. näitama peavad (kui muidugi on muutuva takistusega) või mis moodi saab asja kontrollida. Jama selles, et sooja hakkab päris ruttu tulema, kuid see püsib koguaeg sama kas on nats üle sinise või keskel ikka sama soe õhk tuleb :( Ei sõltu mootori pööretest ka tühkäigul tuleb sooja, aga mitte kuuma.
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aivo28 »

asukoht oleneb mootorist ikka.

kõige lihtsam-võta juhe lahti ja pane massi.kui siis seier põhja läheb,on andur peetis,kui ei,siis näidik.

andur peaks olema kuskil termostaadi korpuse juures ikka
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Mina sain oma soenduse probleemist täna osaliselt jagu.
Nimelt oli mul jama selline, et auto läks suhteliselt aeglasel soojaks aga
otseselt midagi viga jahutussüsteemil polnud.
Veel ei puhunud auto salongi normaalselt sooja õhku, kui tühikäigul töötas.
Nii kui tõstsin ~5s pöörded üles tuli sooja (mitte kuuma).
Eelmine aasta sai ära vahetatud termostaat, mis ei muutnud midagi, pigem läks asi hullemaks kui paremaks.
Siis nüüd sügisel panin tutika radiaatori, ka midagi ei muutunud.
Ja nüüd täna õhtul installisin kindluse mõttes ka uue laiade metallist labadega veepumba.
Asi muutus ikka kapitaalselt, auto läks soojaks (tembi anduri järgi) loetud minutitega (kohapeal seistes).
Kuna ei ole asi veel päris korralikult õhutatud, siis tühikäigul kipub jahedamaks minema õhk aga
kui korraks (loe: korraks) gaasi vajutada, siis puhub ka ventilaatori viimase kiirusega tulikuuma õhku.
Nii kuuma õhku ei ole minu auto veel 2-e aasta jooksul kordagi puhunud.
Kuna mul on 75/40 madaldus, siis kindluse mõttes õhutan süsteemi veel väga suure kallaku peal ära.

Minu soovitus siis siit M50 mootori omanikele kellel sama probleem:
Visake oma originaal miniatuursete plastiklabadega veepump minema ja
paigaldage korralik suurte metallist labadega veepump.
Usun, et vähemalt 50% inimestest on selle vahetusega rahul.
Mina igatahes olen, kuna külmetamisest TOTAALSELT SIIBER.
Mina soetasin veepumba AAVE-st.

Kellel veel samasugused sümptomid aga kõik eelnev tehtud, siis mina näen veel võimalusena,
et soendusradikas umbes osaliselt või on tõesti lisa tsirkulatsiooni pumpa vaja salongi radikale.

Originaal pumpa ja uut metall labadega pumpa kõrvuti käes hoides
tundus BMW originaal küll paras sitanikerdis olevat.
Labade augud olid ikka väga väiksed.
Saksamaa kliimas maybe on see väga hea aga siin pärapõrgus võib sellega ma ei tea keda visata.
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Postitus Postitas hansu »

aivo28 kirjutas:asukoht oleneb mootorist ikka.

kõige lihtsam-võta juhe lahti ja pane massi.kui siis seier põhja läheb,on andur peetis,kui ei,siis näidik.

andur peaks olema kuskil termostaadi korpuse juures ikka
Mõtlesin salongis olevaid andureid (E34 525) et äkki andur arvab peaaegu kohe et salongi temp. on 26 kraadi ja ei lase rohkem sooja. Mootor läheb ilusti soojaks ja näidik peaks ka õieti näitama.
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

hansu kirjutas: Mõtlesin salongis olevaid andureid (E34 525) et äkki andur arvab peaaegu kohe et salongi temp. on 26 kraadi ja ei lase rohkem sooja. Mootor läheb ilusti soojaks ja näidik peaks ka õieti näitama.
http://www.elcats.ru/bmw/details.asp?mo ... d=F68002B8
Nr.12
http://www.elcats.ru/bmw/details.asp?mo ... d=1A7002B9
Nr.3
Asub pedaalide katteplaadi küljes.Gongi juures.Rohkem ei tea :)
'90 E34 M50B25
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Üks andur on juhtploki sees, ees paistva võre taga. See siis eelmainitud detail nr. 12
Lisaks on ahju sees kummagi soojusvaheti küljes üks (parem-vasak pool eraldi) ja kui on kliimaseade, siis ka kondensaatori küljes üks mis jälgib, et too ära ei jäätuks.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
mätas
Huviline
Postitusi: 217
Liitunud: 04.07.2004 11:32 40
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas mätas »

M-Tech kirjutas:Minu soovitus siis siit M50 mootori omanikele kellel sama probleem:
Visake oma originaal miniatuursete plastiklabadega veepump minema ja
paigaldage korralik suurte metallist labadega veepump.
Usun, et vähemalt 50% inimestest on selle vahetusega rahul.
Mina igatahes olen, kuna külmetamisest TOTAALSELT SIIBER.
Mina soetasin veepumba AAVE-st.
Mis hinnaga pumba kätte said?
frend001
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 16.08.2005 08:42 18

Kustkohast lekib?

Postitus Postitas frend001 »

Kui soojendus vent ei tööta, tuleb vahest salongi jahutusvedeliku lõhna. Kas see lõhn võib tulla ka sisse kapoti alt, kui vent ei tööta?
Muidugi on vedeliku kadu ka päris suur?
Kust võiks hakata otsima põhjust?
Kui peaks olema radika viga salongis, kas Tartus on leidumas sellise töö tegijat?
525i M50 E34 95a
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

mätas kirjutas: Mis hinnaga pumba kätte said?
600 millegagi oli vist letikas.

Tänaseks pole jõudnud veel kalde all õhutust teha aga asi läks pumba vahetusest igatahes paremaks.
Vanal pumbal oli laagri loks ka juba väike tekkinud, seega ei kahetse vahetust.
Siiski mul on tunne, et E34-jal on vajadus selle lisa tsirkulatsiooni pumba järgi,
kuna jahutussüsteem on lihtsalt niimoodi ehitatud.
Need kellel seal pump on ei nurise üldse nagu soenduse üle.
Enamuses ikka probleemid neil kellel ei ole seal seda lisa pumpa.

Õhutan süsteemi millalgi korralikult ära ja kui see ei aita, siis vahetan ilmselt ka salongiradika tutika vastu.
Kui see viimane ka ei aita, siis ei ole lihtsalt muud võimalust peale lisa pumba paigalduse.
Neid magnetklappe ma ei kahtlustaks, kuna sooja ju ikkagi tuleb autosse.
Kui pistik tagant ära võtta pidid need täiesti avatud olema, selle võin veel enne ära proovida.
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aivo28 »

600 millegagi oli vist letikas.
minukäest saad 50 eeku odavamalt :lol:

bemmi originaalid vist jah lahjad-alles enda autol vahetasin,ja labad originaaliga(mul M30) võrreldes suuremad küll.
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

niih, nüüd kooles soojendumootor ka är :evil: Tööle hakkab siis kui jalaga vastu keskkonsooli anda :lol: Kasutasin otsingut aga soojendusmootori vahetuse kohta ei leidnud miskit...kuigi mäletan, et kunagi oli siin päris üksikasjalik illustreeritud mootori vahetuse õpetus. Keegi teab ehk?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

mis asi sul ei tööta täpsemalt. salongi vent või?
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

nokkel kirjutas:niih, nüüd kooles soojendumootor ka är :evil: Tööle hakkab siis kui jalaga vastu keskkonsooli anda :lol:
Ah et sealt need "mõlkis" armatuurid siis tulevadki?
Endal ka kellade kohal rooliratta taha pugenud üks väike mõlgike.
Ju siis polnud endisel omanikul just raudne närvikava või üritas ta kellade valgustust vms tööle saada. :?
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

Salongi vent jah raip...ja keskkonsooli pihta annan jalaga gaasipedaali kõrvalt altpoolt....hellalt :lol:
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

milleks ennast vaevata, kui mul on hea hinnaga salongi vent pakkuda.
loodan, et sobib
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

nokkel kirjutas:Salongi vent jah raip...ja keskkonsooli pihta annan jalaga gaasipedaali kõrvalt altpoolt....hellalt :lol:
Vent on sellest kohast ikka väga kaugel, see hoop peab kiiruse reguleerimise takistile mõjuma. Muuseas, kui asi 4-l kiirusel alati töötab, on vent korras.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

drey kirjutas:hm, mul selline jama et kui panen soojenduse p6hja( siis nagu saunas olemise tunne hakkab ) siis on aknad normaalsed aga kui panen nats külma peale siis lööb kohe uduseks :S
Siiamaani pole ära jaganud neid meetoteid....siiamaani kas nagu saun v6i klaasid udused ( joond ple s6ites :cool: )
Mul samad sümptomid. Kahtlustan, et soojendusradikas lekib pisut sest jahutusvedelik kaob ka vaikselt kuhugile. Mis see maksta võiks?
Selline küsimus aga, et kas minu 1990 E34 on ka see mikrofilter? Õhk mis salongi jõuab on ikka kõike muud kui kuum - pigem leige. :)
Lasen ka lähipäevil veepumba üle vaadata.
Vasta