2. leht 2-st

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 08.02.2010 18:58 05
Postitas martin471
2Fast kirjutas:
martin471 kirjutas:Soovitaksin samuti 135kw mootorit, kindlustus ka nõks odavam, kuna mahub veel madalamasse kindlustuse astmesse ;)
Vabandan OT pärast aga 142 kw peaks ikka samasse klassi minema veel, alates 143 on kallim.
Kontrollisin enda fakti, kasutades kindlustuse kalkulaatorit ja tegin kindlaks, et kindlustuse viimane ehk kalleim aste algab siiski 142kw-st :) Meeles nii oli ja mälu siiski ei petnud.

Nii et need, kes otsustavad auto ostul E36 325i (141kw) asemel 328 kasuks (142kw) ja E39 puhul 135kw mootori asemel 142kw kasuks, siis need inimesed peavad kahjuks kindlustuse eest tunduvalt rohkem välja käima. Seadus on selline, mis teha :)

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 00:35 37
Postitas caspar2009
Endal 3.0d 142 kw 2001a touring. 10 kuuga (auto soetasin aprillis 2009) kulus minul remondi ja hoolduse peale ca 34 000.- Talvine käivitamine on minul käinud ka üle kivide ja kändude - käivitus ka -27 kraadiga kuid kolme päeva pärast oli vaja akut laadida. Kui nädalas olid kõik päeva ca -15 kraadi siis laadisin umbes iga viie päeva tagant. Autol olemas ka mootori eelsoojendus, kuid minu 100 AH 800A käivitusvooluga aku seda talvel välja ei kannata. Seda talvist käivitamist annaks muidugi parandada vist parema aku ostmisega.
Aga noh hea külg kogu selle juures on et minu 142 kw-tine isend on ikka päris hea püss ja **** mugav on sellega sõita!!!!

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 09:24 35
Postitas caribba
Kas tohib küsida, mille peale remondisumma ka kulus?
Endal täpselt sama isend - 142kw 530d, 2001 ning hetkel kolme kuu jooksul kulunud ~13000kr, selle sees on käigukasti remont ning mõni puks/õõts esisillast ning välisõhu temp. andur. Tegemist tahab veel Webasto ning eilse mittekäivumise üllatusena uus aku (kusjuures vana aku on veel originaal).

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 14:00 12
Postitas marek555
martin471 kirjutas:
2Fast kirjutas:
martin471 kirjutas:Soovitaksin samuti 135kw mootorit, kindlustus ka nõks odavam, kuna mahub veel madalamasse kindlustuse astmesse ;)
Vabandan OT pärast aga 142 kw peaks ikka samasse klassi minema veel, alates 143 on kallim.
Kontrollisin enda fakti, kasutades kindlustuse kalkulaatorit ja tegin kindlaks, et kindlustuse viimane ehk kalleim aste algab siiski 142kw-st :) Meeles nii oli ja mälu siiski ei petnud.

Nii et need, kes otsustavad auto ostul E36 325i (141kw) asemel 328 kasuks (142kw) ja E39 puhul 135kw mootori asemel 142kw kasuks, siis need inimesed peavad kahjuks kindlustuse eest tunduvalt rohkem välja käima. Seadus on selline, mis teha :)
Liikluskindlustuse Fondi poolt kinnitatud metoodika järgi kuuluvad sõiduautod võimsusega 86-142 kW ühte gruppi, järgmise grupi moodustavad sõiduautod võimsusega üle 142 kW.
Paregust aga on vist nii, et iga kindlustuseltsil on oma tariifi arvutamise metoodika, nii et hinnad võivad päris suurelt kõikuda erinevate seltside vahel.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 14:05 25
Postitas caspar2009
caribba kirjutas:Kas tohib küsida, mille peale remondisumma ka kulus?
Endal täpselt sama isend - 142kw 530d, 2001 ning hetkel kolme kuu jooksul kulunud ~13000kr, selle sees on käigukasti remont ning mõni puks/õõts esisillast ning välisõhu temp. andur. Tegemist tahab veel Webasto ning eilse mittekäivumise üllatusena uus aku (kusjuures vana aku on veel originaal).
Kliimaseadme täitmine, roolivõimendi radikas tuli uuega asendada, 3 korda diagnostikat, 5nda silindri pihusti vahetus, tulede kõrguse reguleerimise andurid, kapoti avamise trossi vahetus, tagumised õõtsa puksid, nukkvõlli anduri vahetus, etteandepumba vahetus. Kaks korda on auto ka korralises hoolduses käinud. Kui auto soetasin, siis pidin ka uue aku ostama - 34 000.- + 2000.- ehk siis praeguseks 10 kuuga ca 36 000.-. Ja mis täna selgus et pärast 10 kuulist kasutamist on aku jällegi õhtal. Nüüd kavatsen agm aku peale panna.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 14:39 10
Postitas caribba
Ei saa ka mina aku toimetamistest aru. Ilusti läks käima -25C juures ning nüüd järsku - 8C enam ei lähe:). Kusjuures enne sai tehtud veel pikka ots(160km) ning kuna autol webasto ka ei tööta, siis on minu jaoks üpris müstiline mis protsessid selles akus toimuvad:).
Teemasse ka: mootori on iseenesest väga mõnus ja ökonoomne sõita, kuid nagu "premium" klassi puhul ikka, on ka selle isendi puhul vaja mõningase hoolduse ja remondi näol lõivu maksta - sellega tuleb enne ostu arvestada.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 14:53 17
Postitas caspar2009
caribba kirjutas:Ei saa ka mina aku toimetamistest aru. Ilusti läks käima -25C juures ning nüüd järsku - 8C enam ei lähe:). Kusjuures enne sai tehtud veel pikka ots(160km) ning kuna autol webasto ka ei tööta, siis on minu jaoks üpris müstiline mis protsessid selles akus toimuvad:).
Teemasse ka: mootori on iseenesest väga mõnus ja ökonoomne sõita, kuid nagu "premium" klassi puhul ikka, on ka selle isendi puhul vaja mõningase hoolduse ja remondi näol lõivu maksta - sellega tuleb enne ostu arvestada.
Mul akuga sama rida täpselt -27 polnud probleemi ja siinsamas alla -10 kraadi ei lähe. Soovitan lasta akut kontrollida. endal lasin ka genekat kontrollida, kuid sellega oli kõik ok järelikult aku peetis.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 15:02 19
Postitas ainer
caspar2009 kirjutas:
caribba kirjutas:Ei saa ka mina aku toimetamistest aru. Ilusti läks käima -25C juures ning nüüd järsku - 8C enam ei lähe:). Kusjuures enne sai tehtud veel pikka ots(160km) ning kuna autol webasto ka ei tööta, siis on minu jaoks üpris müstiline mis protsessid selles akus toimuvad:).
Teemasse ka: mootori on iseenesest väga mõnus ja ökonoomne sõita, kuid nagu "premium" klassi puhul ikka, on ka selle isendi puhul vaja mõningase hoolduse ja remondi näol lõivu maksta - sellega tuleb enne ostu arvestada.
Mul akuga sama rida täpselt -27 polnud probleemi ja siinsamas alla -10 kraadi ei lähe. Soovitan lasta akut kontrollida. endal lasin ka genekat kontrollida, kuid sellega oli kõik ok järelikult aku peetis.
Enne aku vahetamist soovitaks kontrollida ka starterit. Käivitamisel võib vool "maha" joosta kui on puksid/harjad läbi. Eelmise autoga (E46 320D) oli jama selline, et kui mootor oli veel soe (seier süüte sisse keeramisel sinise peal), siis käivitades oli selline tunne, et aku tühi. Käisin mitmes diislikeskuses diagnostis, kus soovitati pihustid ja pump kontrolli saata ja kui viga seal, siis ka ära remontida - maksma oleks läinud ikka mitukümmend tuhat. Samas ei tahtnud uskuda, et pihustites või pumbas viga on, sest käivutus külmalt (-20C - -27C) ideaalselt. Lasin starteril puksid ja harjad ära vahetada ja probleem kadus.

E39-ga oli ka juba samad sümptomid: -12C käivitus hommikul ilusti ja siis kui lõi -17C peale, siis käivituse ajal oli selline tunne, et aku lõppeb kohe ära ja siis läks järsku käima. Samas -27C läks kohe ilma mingisuguse probleemita. Lähiajal plaanis lasta starter üle kontrollida.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 17:18 08
Postitas zaruljom
aku garantii on üldjuhul 2a.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 18:40 49
Postitas Tarmo_N
aga härr caspar suurem osa sinu rahadest on kulund ju auto remomisele mitte mootorile.kapoti tross ja tagasilla puksid ei käi ju kuidagi mootoriga kokku.tegelen ka ise moto remoga ja pean ütlema et 3,0d on väga hea kui tal võimsust 135kw ja korralikult hooldatud mitte nii et õhufilter 10a vahetamatta e see millega tehasest tuli ja millest nüüd enam õhk läbi ei käi ja selle tagajärjel turbo kottis on,see täitsa norm kui õlivahetus meiemaal käib 50000 km tagant aga mitte 15000 tagant,ja paaki valatakse seda kütet mis tuleb otse puuraugust koos liivaga ja millelt eesti valitsus nõuab 10eeki aksiisi.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 19:31 15
Postitas Robska
15k, huvitav. Mul kasuisa vahetas mazdal umbes 8-10k järel ja ilmselt saab bemaril samamoodi hakatud vahetama. Täissünt õliga sõitis nii mazda, kui sai nüüd juba ka bemarisse sisse. Tihedama õlivahetusega ei saa ju kuidagimoodi midagi halba juhtuda? :D

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 20:29 19
Postitas jargo
Robskar kirjutas: Tihedama õlivahetusega ei saa ju kuidagimoodi midagi halba juhtuda? :D
rahakotti saab nii augu tekitada.iga õlivahetus ju kuskil 1000 eek.
15000 ju päris norm välp!kui muidugi kasutada kvaliteetseid õlisi! :D

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 10.02.2010 23:18 18
Postitas martin471
Tarmo_N kirjutas:aga härr caspar suurem osa sinu rahadest on kulund ju auto remomisele mitte mootorile.kapoti tross ja tagasilla puksid ei käi ju kuidagi mootoriga kokku.tegelen ka ise moto remoga ja pean ütlema et 3,0d on väga hea kui tal võimsust 135kw ja korralikult hooldatud mitte nii et õhufilter 10a vahetamatta e see millega tehasest tuli ja millest nüüd enam õhk läbi ei käi ja selle tagajärjel turbo kottis on,see täitsa norm kui õlivahetus meiemaal käib 50000 km tagant aga mitte 15000 tagant,ja paaki valatakse seda kütet mis tuleb otse puuraugust koos liivaga ja millelt eesti valitsus nõuab 10eeki aksiisi.
Täpselt nii see ongi, et kui seda mootorit ilusti hooldada, siis on tegemist väga hea eksemplariga. Minu remonditud 2.5d-l olid kõik probleemid tingitud halvast omanikust. Õhufilter oli väga kaua aega vahetamata, turbo puksid olid läbi, sisselase ja kõik muu õli täis, jahutusüsteem oli paksult õli täis (õlijahutisse oli auk oksüdeerunud, kuna jahutussüsteemis oli mingi pruun ollus, tosoolist oli asi kaugel). Pärast kaane ja turbo kapremonti käis masin väga mõnusa häälega :) Ärge süüdistage autot, süüdistage ikka seda meest, kes autot hooldanud on (auto hooldamata jätnud) või siis jällegi ennast, kuna oleta rappe auto ostnud :D

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 11.02.2010 00:04 54
Postitas caspar2009
Tarmo_N kirjutas:aga härr caspar suurem osa sinu rahadest on kulund ju auto remomisele mitte mootorile.kapoti tross ja tagasilla puksid ei käi ju kuidagi mootoriga kokku.tegelen ka ise moto remoga ja pean ütlema et 3,0d on väga hea kui tal võimsust 135kw ja korralikult hooldatud mitte nii et õhufilter 10a vahetamatta e see millega tehasest tuli ja millest nüüd enam õhk läbi ei käi ja selle tagajärjel turbo kottis on,see täitsa norm kui õlivahetus meiemaal käib 50000 km tagant aga mitte 15000 tagant,ja paaki valatakse seda kütet mis tuleb otse puuraugust koos liivaga ja millelt eesti valitsus nõuab 10eeki aksiisi.
Paljalt mootorile on kulunud ca 25000.-

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 11.02.2010 09:49 03
Postitas zaruljom
selelks peab küll päris palju läbi sõitma, et diisel seda jama ära tasuks ;)

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 11.02.2010 10:51 42
Postitas leits
Ega te bensumehed ka muredevabad ei ole :) Alustame vanostega ja lõpetame ma ei tea millega :)

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 11.02.2010 15:02 18
Postitas caspar2009
Jätsin muidugi lisamata, et vähem kui aastaga olen üle 40000 km sõitnud. Normaalsed inimesed sõidavad sellist läbisõitu vast kaks aastat. Selle järgi plegi nagu eriti palju raha kulunud :lol:

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 11.02.2010 19:44 27
Postitas Dreamon
Kui endal ka käed otsas siis on need remondisummad ka tükkmaad väiksemad ;)

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 11.02.2010 19:48 09
Postitas Steven89
Tädil on mul E39 530dA 135kw, ei tea mis aasta, aga prefacelift ikka veel.
Varsti pea 500 000km sõidetud ja ikka on korras. Läks kontrollima siis, ja imestasid et ikka pole veel mingit suurt viga küljes.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 11.02.2010 22:53 23
Postitas caspar2009
Dreamon kirjutas:Kui endal ka käed otsas siis on need remondisummad ka tükkmaad väiksemad ;)
Kui ikka senise elu jooksul ple autoremondiga kordagi kokku puutunud siis vist eriti ei hakka ise remontima küll. See veel ei tähenda et käsi otsas ple. oleks mul masin mingi aastast 1980 siis võiks ja katseeksitusmeetodil midagi katsetada.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 13.02.2010 12:05 19
Postitas Eastsider
Auto nüüd 3 aastat olnud 2001 a 525D, põhimõtteliselt igapäevakasutuses. Vahetatud õhufilter ja nukkvõlli asendi andur, õli ning sel aastal ka aku. Liigub ikka sama hästi kui ostmishetkel ning on üsna ökonoomne ka. Pole ühtegi halba sõna öelda. Odomeeter näitab nõks alla 300000( reaalne läbisõit ilmselt isegi suurem) ja väga hästi on kestnud sellise läbisõidu kohta.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 13.02.2010 23:28 23
Postitas caspar2009
Mina panin enda masinale eile Varta Ultra dynamic agm aku (95Ah 850A) pelae. Kusjuures Varta soovitabki E39 3.0d väljalaskeaastaga 2000 09 - 2003 06 ainult seda akut.
Hommikul lükkasin webasto ca 30 minutiks tööle. Sõitma minnes oli nii salong kui ka mootor norm soe ning starter oli sama ergas nagu + kraadidega käivitades, mootor ise käis ka normaalse häälega mitte ei puterdanud alguses nagu ta seda külmalt käivitades tegi. Ise olen rahul sest tõsiselt närvidele hakkas vahepeal see hommikune käivitamine käima, sest iial ei võinud kindel olla kas auto läheb käima või on aku jälle tühi. Kui diislil ikka normaalne aku ja webasto peal siis on temaga ka talvel väga hea sõita.

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 16.02.2010 13:16 35
Postitas Silver_S
Kuu aja pärast on sul jälle sama jama :lol: tean omast käest, samas võib vahel ka vedada ;)

Re: K: E39 Diisli head ja vead.

Postitatud: 17.02.2010 14:37 03
Postitas caspar2009
Silver_S kirjutas:Kuu aja pärast on sul jälle sama jama :lol: tean omast käest, samas võib vahel ka vedada ;)
Mõtlesid et agm aku väsib ära?