2. leht 3-st

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 01.01.2017 20:20 03
Postitas OneWheel
ttsys kirjutas:Aku valmistamise kuupäeva vaata. Hea hind käib reeglina longates selle taga. ;)
Olen kursis sellega, eelmine aasta oli pakkumine exide ea1000 100ah 900 114euri 2016 juuni toodang sealt ka selline aku... kahju kui peab midagi muud vaatama (kindlasti rahakotile)

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 01.01.2017 20:25 02
Postitas ttsys
Sellepärast ongi AGM antud kere jaoks eelistega, sest valmistuse kuupäev ei ole niivõrd oluline, kui kumulatiivne peale/maha tsüklite arv.
Asi selles, et AGM ei vaja laos pidevat utsitamist - elus hoidmist ehk seda ei koti ala-laetus.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 02.01.2017 19:38 52
Postitas OneWheel
Hea agm maksab head raha...
Helistasin täna esindusse ja rääkisin diagnostikuga, ütles et ei saa 100ah akut registreerida.
Mõeldud tehtud läks aku tagasi poodi ja homme jõuab 110ah 850 exide (25euri siis kallim, peaks hea hind olema :D ). Aku ära õpetada ja loodame et selle teemaga on kõik :cool:

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 02.01.2017 20:24 53
Postitas Roland325
Küsiks ka ühe natuke teemavälise küsimuse, et miks krt on alates E60-st see registreerimise pull üldse tehtud?
Kuni E39-ni läbi aegade sõidetud lambi akudega ilma igasuguse registreerimiseta ja kõik toimib ilusti siiamaani
:D

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 02.01.2017 20:33 13
Postitas ttsys
Lühidalt võtmesõna on erinevate akutüüpide erinevad laadimisalgoritmid ja energiajuhtimine. Ega muud "pulli" polegi, kui see, et E39 on a la E65/E60/E89 elektroonika klassi kõrval ürgaja sõjavahendi edasiarendus aga mitte ka veel keskaja kiviviskemasin. :mrgreen:

Happeaku madalam hind igati põhjendatud. Kui autol külmkäivituste arv minimaalne, webasto eelsoojendust ei ole ja/või liigub peamiselt pikki otsi siis teeb happeaku kõik vajaliku. Muul juhul AGM hind on sellega kaasnevate mugavustega korrelatsioonis - eriti, kui eelsoojendust perioodiliselt kasutada + vaheldumisi linnasõidud, kus akut ei jõuta pea kunagi üle 50-70% tagasi täita. Happeaku vajab sellises keskkonnas regulaarset nn välist peale laadimist. Võrdlusena E39 keerab AGM aku oma ülbe laadimisega vähemalt pikemaid sõite harrastades pekki aga E60 teab, kuidas sellega nii ümber käita, et AGM nõrkus ülelaadimiste osas igas kasutuskeskkonnas ära hoida.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 02.01.2017 21:11 20
Postitas LatsRist
Tekkis küsimus,et kui eespool kirjutatu järgi 100ah happe aku maksis 114€ ja 110ah 25€ enam ehk,siis 139€ ja ttsys-i poolt viidatud agm aku 146.10€-kas poleks juba mõttekam see 7euri veel juurde leida?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 02.01.2017 22:05 29
Postitas OneWheel
LatsRist kirjutas:Tekkis küsimus,et kui eespool kirjutatu järgi 100ah happe aku maksis 114€ ja 110ah 25€ enam ehk,siis 139€ ja ttsys-i poolt viidatud agm aku 146.10€-kas poleks juba mõttekam see 7euri veel juurde leida?
Vaata mõne teise tootja agm aku hinda, ma ei tahaks panustada selle aku peale millest ma ei tea ööd ega mütsi ja tuntud firma omas tead mille eest maksad (eks ka parimatel võib esineda vigu) aga kuna olen ostnud exide toodanguid ja olen rahule jäänud ning loodan, et ei pettu ka nüüd.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 02.01.2017 22:20 01
Postitas ttsys
Excide on nüüd küll selle auto juures keskpärane näide. Vaata ise:
http://ows-cdn.tecdoc.net/exide/home.js ... 797e046b85

Nende "tarkus" on happekas 95Ah või 100Ah ja 95Ah AGM.
Excide ei ole kindlasti mingi mütsiga bränd, mille järgi silmad kinni sõltumata konkreetsest autost akut valida. Muidugi on neil head tooted aga lubage tähelepanu pöörata, et mitte nende tehniliste näitajatega BMW jaoks.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 02.01.2017 22:31 24
Postitas OneWheel
ttsys kirjutas:Excide on nüüd küll selle auto juures keskpärane näide. Vaata ise:
http://ows-cdn.tecdoc.net/exide/home.js ... 797e046b85

Nende "tarkus" on happekas 95Ah või 100Ah ja 95Ah AGM.
Excide ei ole kindlasti mingi mütsiga bränd, mille järgi silmad kinni sõltumata konkreetsest autost akut valida. Muidugi on neil head tooted aga lubage tähelepanu pöörata, et mitte nende tehniliste näitajatega BMW jaoks.
Kas mitte BMW ise ei kasuta exide akusi, minu teada panevad nad ilusti veel enda kirja sinna peale?
Pilt

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 02.01.2017 22:41 06
Postitas ttsys
Jah kasutab ka Excide ja seda mitmete teiste tootjate/brändide kõrval. Excide osakaal suht marginaalne ja pigem USA turg. Samahästi on Panasonic, nagu ka Varta, Banner jne akud BMW peal väga levinud aga selle järgi on väga vale midagi üldistada või järeldada. Ma ei tulnud siia teemasse mingit akut kellelegi pähe määrima aga antud juhul on küll põhjust Vipiemme spa AGM akudele advokaati teha, sest tehniliselt seljatab see paljude premium tootjate toodete valiku. Teevad ka nemad OE toodangut aga see ei ole tõesti peamine, mille järgi orinteeruda. http://www.vipiemme.it/index.php/vipiem ... e-sviluppo

PS: Võta see BMW orikas 110Ah aku (Excide) kirjaga ja siis võta Excide 110Ah ning kaalu mõlemad ära. Julgen väita, et OE aku kaalub rohkem. ;) Sellega on sisuliselt kõik öeldud = järelturu Excide akul ei ole võrdväärsed omadused orikaga. Pidage seda alati meeles, kui akut valite ja eelarvamuse najal püüate orika hinda "säästa". Te saategi alati vähem. ;)

2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 03.01.2017 00:37 02
Postitas S1lv3r
Samas kestavad need akud mis tehasest peal ka ca 10 aastat. Ja kui nüüd võtta mõni excide, bosch või varta, siis vaevalt 5 aastat ehk...

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 03.01.2017 06:37 36
Postitas ooDDoo
Pole minul ükski aku üle 5 a kestnud.. viimane oli tutikas agm. Esindusest.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 03.01.2017 16:00 45
Postitas Priitkop
Tere

Hetkel plaanis lähipäevil aku välja vahetada. Siit ka küsimus et kui uus aku saab olema samade näitajatega kui vana aku ehk 110/920 ( vist oli ) kas siis on ka vaja uuesti miskit õpetada vms?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 03.01.2017 16:05 14
Postitas ttsys
Jah kindlasti vähemalt registreerida.
Kui aku keemiline tüüp ja Ah on samad, mis kodeeritud siis piisab ainult registreerimisest. Muul juhul vaja kogu protseduur teha nagu siin teemas pikalt jahutud.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 03.01.2017 22:26 44
Postitas PeeterA
Tegelt tuleb teha ühekordne investeering superkondensaatorisse :D
Tootja jutu järgi jääb edaspidi igasugune jant akudega ära, kuna käima saab auto alati kondeka abil ;)
http://www.skeletontech.com/ultracapaci ... category=0

Problemaatiline tundub ainult kondekale koha leidmine pakiruumis, kuna ta on mõõtudelt suure starteraku masti. Aga noh ruumi kokkuhoiu mõttes senise 100Ah starteraku võib asendada mõõtudelt väiksema 60Ah isendiga :mrgreen:

Pilt

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 03.01.2017 22:34 41
Postitas ttsys
See tehnoloogia peab veel pisut arenema, et 10 aastastele liikuritele sisse liibuda. 150€-ne AGM võtab juba higi välja... mis siis veel üle kilo €-ne S-Kondekas, mille eluiga 10 aastat. ;)

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 03.01.2017 22:46 10
Postitas PeeterA
Auto müüd maha, kondeka tõstad järgmisele peale :D

Ei välista, et tulevikus on selline kondeka-tehnoloogia premiumklassi sõidukitel juba tehasest peal. Varem ilmub see tõenäoliselt isegi raskeveokitele, kuna seal tulevad ta eelised rohkem välja.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 04.01.2017 01:24 44
Postitas Mrko
OneWheel kirjutas:
LatsRist kirjutas:Tekkis küsimus,et kui eespool kirjutatu järgi 100ah happe aku maksis 114€ ja 110ah 25€ enam ehk,siis 139€ ja ttsys-i poolt viidatud agm aku 146.10€-kas poleks juba mõttekam see 7euri veel juurde leida?
Vaata mõne teise tootja agm aku hinda, ma ei tahaks panustada selle aku peale millest ma ei tea ööd ega mütsi ja tuntud firma omas tead mille eest maksad (eks ka parimatel võib esineda vigu) aga kuna olen ostnud exide toodanguid ja olen rahule jäänud ning loodan, et ei pettu ka nüüd.
Õigesti teed kui ei taha selle firma agm akudele panustada, mis ttsys siin soovitab. Isiklikud kogemused: viewtopic.php?f=3&t=251627

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 04.01.2017 02:14 52
Postitas ttsys
Huumor härrased. See ettevõte toodab ca 1,4 miljonit akut aastas. Lubage küsida, mida teie teate isiklikult akudest? :mrgreen:

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 05.01.2017 21:48 21
Postitas OneWheel
ttsys kirjutas:Huumor härrased. See ettevõte toodab ca 1,4 miljonit akut aastas. Lubage küsida, mida teie teate isiklikult akudest? :mrgreen:
Ma kohe tahan õli tulle loopida ja küsida, et kas tootlikuse suurus näitab, kui hea asi on?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 05.01.2017 22:11 07
Postitas Mrko
ttsys kirjutas:Huumor härrased. See ettevõte toodab ca 1,4 miljonit akut aastas. Lubage küsida, mida teie teate isiklikult akudest? :mrgreen:
TELK kirjutas:Mul oli sama jama selle firma AGM akuga. Ostsin Rektol-st. Esimene kestis ca 6 kuud ja teine 2 kuud. Mõlemad olid praagid. Kolmandaks akuks anti Banner. Juurde midagi maksma ei pidanud. Kestab siiani.
Ja endal täpselt sama kogemus. Rohkem pole vaja teadagi isiklikult akudest.... ;)

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 05.01.2017 22:43 13
Postitas ttsys
Tõepoolest. Milleks üldse millestki aru saada, kui puudub rakendustahe(?)
Vaat ei ole teile tehtud veel äppi, mis teie valgeid lahtreid kuldsete teadmistega täidaks. :mrgreen:

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 05.01.2017 23:37 15
Postitas hoihoi
minule õpetati akut DIS-i kasutades.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 05.01.2017 23:44 06
Postitas ttsys
DIS ei võimalda aku tüübi ja mahtuvuse muutuste kodeerimist.
DIS teeb sama, mida teeb uusajal ISTA/D moodul ehk registreerib pelgalt aku vahetuse. Teiste sõnadega täidab oma funktsiooni, kui uus aku on täpselt samade tüüp/mahtuvus andmetega.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 07.01.2017 22:00 23
Postitas hoihoi
ehk siis jäi mul see ncs-i koht märkamata, sest aasta jooksul pole ühtegi anomaaliat märganud.
originaali asemele läks agm

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 08.01.2017 00:59 30
Postitas ttsys
Kui peale läks happeaku asemel AGM siis kodeering vajab kindlasti muutust. See, et aasta on vastu pidanud ei ütle midagi, sest AGM reeglina ei hoiata, et hakkab kustuma. Ühel heal hetkel on lihtsalt ära kägistatud ja kõik.

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 24.01.2017 18:25 41
Postitas kaupo.k
Kui 2ah on suur erinevus,siis miks bmw fans info näitab originaaliks agm 92ah,aga autol tehasest agm 90ah? :?

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 24.01.2017 19:09 36
Postitas ttsys
See 2AH on tehniliselt oluline ja garantii all olevatel autodel on eraldi kood selle jaoks. Seda, et BMW-le neid AGM 90AH akude tootja kokkuleppeid muutis on kolmandate-neljandate kabinettide aruteluteema. Kui tahate oma autole õiget akut siis sinna käib 90AH nagu ka sulgudes märkus:
"Important: If discontinued please use
battery 7 604 822 (90Ah)!
A vehicle job order revision
is not necessary!"
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1742

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 24.01.2017 20:03 06
Postitas kaupo.k
Thanks. :D

Re: 2003-2007 5.seeria aku registreerimine

Postitatud: 14.02.2017 23:30 24
Postitas Sigar30
ttsys kirjutas:Lühidalt võtmesõna on erinevate akutüüpide erinevad laadimisalgoritmid ja energiajuhtimine. Ega muud "pulli" polegi, kui see, et E39 on a la E65/E60/E89 elektroonika klassi kõrval ürgaja sõjavahendi edasiarendus aga mitte ka veel keskaja kiviviskemasin. :mrgreen:

Happeaku madalam hind igati põhjendatud. Kui autol külmkäivituste arv minimaalne, webasto eelsoojendust ei ole ja/või liigub peamiselt pikki otsi siis teeb happeaku kõik vajaliku. Muul juhul AGM hind on sellega kaasnevate mugavustega korrelatsioonis - eriti, kui eelsoojendust perioodiliselt kasutada + vaheldumisi linnasõidud, kus akut ei jõuta pea kunagi üle 50-70% tagasi täita. Happeaku vajab sellises keskkonnas regulaarset nn välist peale laadimist. Võrdlusena E39 keerab AGM aku oma ülbe laadimisega vähemalt pikemaid sõite harrastades pekki aga E60 teab, kuidas sellega nii ümber käita, et AGM nõrkus ülelaadimiste osas igas kasutuskeskkonnas ära hoida.
Tere!
Tekkis küsimus,et kuidas registreerida 100Ah happeakut? Kas 110Ah või 90Ah, sest 100Ah ei paku ja seade soovitab valida ligilähedase,aga kumb neist parem variant? :?