2. leht 2-st

Postitatud: 05.02.2006 18:59 22
Postitas soon
ma võtan selle riski, et teen sellise kokkuvõtte eelnenud arutluse põhjal:

524td on kõige odavam osta-pidada. 85kw. hammasrihmaga. kõik sedaanid.

uuem 525tds on faceliftiga. 105kw (toivoku 524td-ga ei tasu sellegipoolest joonele minna :P). turbole on lisatud vahejahuti. mudelivalikus sedaan ja touring. lisaks sellele, et auto ise on 525td-st kallim, kaasnevad ka suuremad hoolduskulud. aga ketiga.

525td on kõiges analoogne 525tdsiga, ainult 20 kw võrra lahjema mootoriga. turbo vahejahutit pole. suhteliselt küsitav on td ostmise otstarbekus kui on võimalik sama hinna eest samaväärne tds saada.

Postitatud: 05.02.2006 20:26 24
Postitas Jaanus_P
mina vastan, et ei ole saanud veel aru milles väljendub suur hoolduskulu. seni olen autol vahetanud ainult silla detaile ja kevadel lähevad vahetusse amordid. mootori juures (sülitan kolm korda) ei ole veel pidanud midagi tegema (auto on olnud alla aasta) ja seni tundub, et ei pea ka niipea midagi tegema kuna käivitub iga ilmaga, puuduvad temperatuuri kõikumised ja kütusekulu on normis (tõmme on ka olemas).

Postitatud: 05.02.2006 20:34 25
Postitas Maiks
Sama siin... ptüi,ptüi,ptüi :lol:

Postitatud: 05.02.2006 20:39 35
Postitas soon
hoolduskulud selle teema kontekstis on mu arusaamist mööda kapotialusega seonduvad VÕIMALIKUD kulutused. suuremad hoolduskulud ei tähenda, et kogu aeg peaks õliste näppudega ringi käima, vaid seda, et kui midagi seal peaks juhtuma, võiks olla valmis märkimisväärseks väljaminekuks. aga on alati võimalus, et "suuremate hoolduskuludega" auto laguneb kordades harvemini :cool: oluline on siiski olla selliseks puhuks valmis, et mitte ootamatult jalameheks jääda.

Postitatud: 05.02.2006 20:40 59
Postitas Viljo
Te räägite 2.5tds suurest kütusekulust, või sain ma valesti aru.
Minu E39 525TDS'i keskmine kulu on umbes 7,5 L/100 km. Kas see on siis palju?

Postitatud: 05.02.2006 20:48 10
Postitas soon
mina ei usu et 10 aastat vanade autode puhul üldse on mõtet mingist küttekulu erinevusest rääkida. eriti veel kui kõne all olevate autode kubatuurid praktiliselt ei erinegi.

Postitatud: 05.02.2006 20:53 43
Postitas Viljar
Kellel on kulusi, kelle ei ole, eks ta ikka sõltub kõik sellest milline auto satub, ja on ju hea teada millised kulud võivad tulla, kui peaks midagi juhtuma.
Kunagi kui endale sai TDS hangitud, oli ka kõik väga ilus, aga hiljem tuli ülla-üllasi küllaga, kuigi ei osta esimest korda diislit ja natuke nagu jagan ka neist midagi.

Mõningad näited hooldamise ja remondi koha pealt:
õli (kogus) ja filter: 2.4 5.8 l filter 140 eeku, 2.5 7.5 l filter 130 eeku.
veepump: 2.4 500 eeku, 2.5 600 eeku.
kaanetihend: 2.4 400-800 eeku, 2.5 1000-2300 eeku
kaan: 2.4 1500-4000 eeku, 2.5 5000-9000 eeku.

Need ainult mõned näited mis hetkel pähe kargasid, loomulikult võiksin siia pika nimekirja teha, aga see võtab aega ja kas selle on mõtet.

Postitatud: 06.02.2006 09:59 33
Postitas Tarmo
Kütusepumba remontimise hind peaks ka olema erinev.

Postitatud: 06.02.2006 10:26 17
Postitas toivoku
ka turbo hinded erinevad peaks olema.

Postitatud: 06.02.2006 17:27 29
Postitas Maiks
Ja selles hirmus katkiminemishirmus võib kas päris raske elada olla. Ise ostsin selle masina teades tema nõrki kohti ja ei kahetse ikkagi. Sõita on temaga hea, küttekulu ja mineku suhe väga hea minumeelest ja kui peakski miksit lagunema, ega siis masin seisma jää. Küll see raha ka kokku kraabitakse remondiks.

Postitatud: 06.02.2006 22:16 13
Postitas vanaisa
Paistab, et arusaamad kisuvad otsustuse kiiva.

Esmalt peaks ikka selgeks tegema igaüks mis on auto ja mootori juures temale väärtus. Vanem auto ja odavama remondiga 524 - selge. Uuena piirdub siiski hooldus suht võrdväärsena kui mitte arvestada 525 tds oluliselt suuremat karteriõli mahtu. Kas ja mille alusel teha valikut vahejahutiga (intercooler)525 tds ja ilma 525 td mootoritel. Minu arvamuse kohaselt (ja olgem aus - ma pole siiski mootoridisainer) on nendel siiski suurim vahe võimsuse kasvus. Pikemaid maid ja raskelt koormatud suuremal kiirusel sõites on sobilikum ikkagi suurem võimsus. Samuti võin oma kogemustele tuginendes öelda, et 525 tds-liga kolm/nelisada kilomeetrit 150-160 tunnikiirusega ja kütteseierist ei saa üldse pihta et kiirusemuutus oli. No koorem oli ka peal ja 4 inimest masinas. Samas oma kogemused räägivad ka seda, et mida enim hobuseid mootori liitrist välja pigistatakse, seda õrnem on ta kõikvõimalike ekstreemsuste suhtes. No jäärajale, pidevalt seier punase peal, seevastu sellisele mootorile just pikka iga ei tähenda.

Remont ja selle keerukus ning hind kahtlemata vanema 524 mootori kasuks räägib. Ühte tahas siiski mainida : KÕIK NAUDINGUD MAKSVAD.

Re: 524td vs 525td ??

Postitatud: 14.03.2012 19:23 12
Postitas KristjanK
Toon teema nüüd hauast tagasi.

Teema jõudnud osaliselt juba 525 TD ja 525 TDS erinevusteni ja siit ka küsimus, et kas 525 TD mootorile istub peale 525 TDS blokikaan? Selle olen juba avastanud, et kollektorite boltide asetus on TD ja TDS kaantel erinev aga nüüd loodaks, et teadjad mehed räägiksid veel veidi erinevustest? (kui neid veel on)

Parimatega,
N4pst3r