7. leht 13-st

Postitatud: 27.02.2008 22:16 48
Postitas Cert85
Taha puhubki ainult külma. Veendu, et mis "kraadiline" termostaat sul seal mootoris on, võib-olla peabki varem avanema- ei sobi meie kliimasse.

Postitatud: 27.02.2008 22:17 29
Postitas dan666
siseringlusele?
mõtlen ikka "jalgadele tuult klappi"

liigutad käsitsi reostaati aga klapp liigub elektroonliselt

Postitatud: 27.02.2008 23:12 39
Postitas confu
vot seda ma ei tea.. aga kipun arvama et ikka mehaaniline..
ja noh.. auto šveitsist toodud jah.. ehk peab termoka ära vahetama...

Postitatud: 27.02.2008 23:29 39
Postitas margsu
kui sul on e34 masin, millel peal kliimaseade, siis kui reostaadist tempi panna, siis see juhib kapoti all olevaid magnetklappe. kolm hooba, mis liiguvad külgedele liigutavad mehhaanilisi klappe. mina sõitsin oma masinaga ja mul ei läinud kunagi tembi näidik üle keskmise. kui termostaat õdakul, siis peaks ka masina kütuse kulu suurem olema, sest mootor ei saa soojaks. pigem on probleem ikkagi kapoti all olevates magnetklappides või siis selles, et masinal on peal elektriline veepump, mis asub klappide all ja mis on õhtale läinud ning sellega pidurdab vee ringlust. salongi kütte probleemid tekivad ka siis kui on ülemäärane surve auto jahutussüsteemis. siis tekib see asi, et suure survega ei suudeta vett läbi peenikeste torude ajada.

Postitatud: 27.02.2008 23:32 44
Postitas confu
margsu kirjutas:kui sul on e34 masin, millel peal kliimaseade, siis kui reostaadist tempi panna, siis see juhib kapoti all olevaid magnetklappe. kolm hooba, mis liiguvad külgedele liigutavad mehhaanilisi klappe. mina sõitsin oma masinaga ja mul ei läinud kunagi tembi näidik üle keskmise. kui termostaat õdakul, siis peaks ka masina kütuse kulu suurem olema, sest mootor ei saa soojaks. pigem on probleem ikkagi kapoti all olevates magnetklappides või siis selles, et masinal on peal elektriline veepump, mis asub klappide all ja mis on õhtale läinud ning sellega pidurdab vee ringlust. salongi kütte probleemid tekivad ka siis kui on ülemäärane surve auto jahutussüsteemis. siis tekib see asi, et suure survega ei suudeta vett läbi peenikeste torude ajada.
keeruline aga asjalik.. eks ma proovin kunagi mõne sama targa leida kes oskaks asja vaadata :D:D:D

Postitatud: 24.03.2008 19:16 27
Postitas darklight
Paluks abi seoses probleemiga, et: soojenduse klapid kenasti töötavad ja pliidinuppudest regullides on kõik kena, senikaua kui seda keskmiste õhurestide vahel olevat sooja/külma rullikut keerata (see vist muudab seda kas "näkku" puhuvat õhku võetakse otse või lastakse läbi salongiradika?), see saadanas töötab täpselt vastupidiselt. Mis haige huumor see nüüd on :shock: Oskab keegi aidata kuidas korda saada?

Postitatud: 24.03.2008 23:24 37
Postitas priitv8
darklight kirjutas:Paluks abi seoses probleemiga, et: soojenduse klapid kenasti töötavad ja pliidinuppudest regullides on kõik kena, senikaua kui seda keskmiste õhurestide vahel olevat sooja/külma rullikut keerata (see vist muudab seda kas "näkku" puhuvat õhku võetakse otse või lastakse läbi salongiradika?), see saadanas töötab täpselt vastupidiselt. Mis haige huumor see nüüd on :shock: Oskab keegi aidata kuidas korda saada?
See segab lihtsalt sooja ja külma õhku. Rullik liigutab potentsiomeetrit, mis ilmselt ära kulunud.

Postitatud: 25.03.2008 00:15 06
Postitas escort83
Mul sõbral jälle selline jama salongisoojendusmootoriga, et läks teine õhtale,ostsime uue siis lammarist,pidi täpselt samasugune olema...
kakkusime kõik lahti ja oplaa,mootor teistsugune! Mis seal siis ikka,hakkasime vana mootorit uurima, lasime otse akult 12V peale, ja kae kurja,asi töötab, panime peale ja kõik tip-top, kuni ükspäev andis lambist jälle otsad. Kakkusin uuesti lahti kogu süsteemi, mootorit maha ei võtnud, lihtsalt nõkitsesime seal kallal,puhastasin klemmid ja mootor jälle töötas, panime kokku ja kõik hea..Natuke aega mööda ja jällegi hommikul ei töötanud mootor,võtsime sama tee ette,mootorit isegi ei näppind õieti ja hakkas jälle tööle.
Milles pull võib olla, harjad on igatahes mootoril vahetatud,neis viga ei saa olla...

Postitatud: 25.03.2008 09:13 29
Postitas priitv8
Kiiruse regulaatorit kontrollisite? Sõltuvalt sellest, mis teil seal peal on (õnneks Sa ei maini ka!) võib see olla takistipakett või täiselektrooniline.
Kõige lõpuks võib ka lüliti ise pekkis olla.

PS mootori harjade vahetamisel kollektori ka korda tegite? Sealt kulub ju metall täiesti ära, siis ta enam ei käi kah.

Postitatud: 25.03.2008 12:23 07
Postitas escort83
Kiiruse regulaator töötab, harjade vahetuse kohapealt ei oska täpsemalt kommenteerida, ühesõnaga saan aru,et lihtsam on korralik mootor kuskilt sebida
autol on vaid konditsioneer,mingit kliimat ei ole
kont muidugi kah ei tööta,aga see omaette teema

Postitatud: 25.03.2008 19:19 39
Postitas mel76
escort83 kirjutas:Mul sõbral jälle selline jama salongisoojendusmootoriga, et läks teine õhtale,ostsime uue siis lammarist,pidi täpselt samasugune olema...
kakkusime kõik lahti ja oplaa,mootor teistsugune! Mis seal siis ikka,hakkasime vana mootorit uurima, lasime otse akult 12V peale, ja kae kurja,asi töötab, panime peale ja kõik tip-top, kuni ükspäev andis lambist jälle otsad. Kakkusin uuesti lahti kogu süsteemi, mootorit maha ei võtnud, lihtsalt nõkitsesime seal kallal,puhastasin klemmid ja mootor jälle töötas, panime kokku ja kõik hea..Natuke aega mööda ja jällegi hommikul ei töötanud mootor,võtsime sama tee ette,mootorit isegi ei näppind õieti ja hakkas jälle tööle.
Milles pull võib olla, harjad on igatahes mootoril vahetatud,neis viga ei saa olla...
Mul oli sellinne lugu et üks hetk soendusmootor töötas ainult viimases astmes.Ja umbes nädala pärast hakkas ise lambist jälle korralikult tööle ja nüüd pea pool aastat jälle korras.Pole viitsind nokkida ja vanasõna ju kah et ära näpi seda mis töötab. :lol:
To confu:
Sul võib asi olla ka madala tembiga termostaadis.Tehti neid mitmeid,ei mäleta kraade peast aga soojema kliima jaoks oli termostaadi avanemise temperatuur madalam mis omakorda külmas kliimas avab liiga vara,mille tagajärjel mootor ei lähe korralikult soojaks.

Postitatud: 16.04.2008 18:03 01
Postitas darklight
Keegi oskab öelda, kuidas armatuuris keskmine soojendusrest ära käib? See kus see lisa sooja/külma rullik on ja potentsiomeeter.

Postitatud: 17.04.2008 19:51 29
Postitas margsu
kui ma veel õieti mäletan, siis tuleb eest ära võttakattepaneel. selle kruvid on rooli juures. ja siis peaks ta paari kruviga välja tulema

Postitatud: 17.04.2008 20:04 16
Postitas AARE540
Minu teada peaks see niisama tõmmates kätte tulema :roll:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=05

Postitatud: 17.04.2008 22:29 48
Postitas darklight
AARE530 kirjutas:Minu teada peaks see niisama tõmmates kätte tulema :roll:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=05
eks ma ajan talle küüned taha siis lähiajal, vast on nõus eemalduma.

PS! oskab keegi öelda, milline vool peab salongi soojenduse klappidesse jõudma kapotiall? Ja millises vahemikus ta muutuma peaks kui sees sooja ja külma reguleerida?

Postitatud: 17.04.2008 22:33 53
Postitas priitv8
Asja lihtustamiseks läheneksin ma pealmise resti kaudu. See on kahe poldiga kinni.
Vool klappides on alalisvool, moduleeritud impulsi pikkusega. Pinge on loomulikult 12V. Testriga mõõtes näed Sa siis ainult keskväärtust, mis on aga asja kontrollimiseks täiesti piisav.

Postitatud: 17.04.2008 23:30 41
Postitas margsu
ahjah bemmil on küljeliistud vaja ainult ära võtta ja siis saab neli kruvi välja keerada. keskpaneeli küljeliistud tulevad kruvikeeraja otsaga lahti. aga need pöörad ei taha eriti hästi välja tulla, kuna trossid takistavad.

Postitatud: 17.04.2008 23:34 37
Postitas priitv8
margsu kirjutas:ahjah bemmil on küljeliistud vaja ainult ära võtta ja siis saab neli kruvi välja keerada. keskpaneeli küljeliistud tulevad kruvikeeraja otsaga lahti. aga need pöörad ei taha eriti hästi välja tulla, kuna trossid takistavad.
Sa vist praegu aiaaugust pajatad.
TA tahab ju neid keskmisi õhusuunareid välja saada.
Sina kirjeldad aga vist kliimapaneeli mahavõtmist? Kusjuures selleks ei pea ühtegi kruvi keerama! Klaasisoojenduse nupp välja, sellest august näpp sisse ja roolisamba poolt vajutad lukusti lahti. Kogu töö. Trossid ka muidugi lahti lasta, kui sellised on.

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 06.02.2009 09:15 14
Postitas põrguvanker
kas se õhtuusnippel on kõigil mudelitel?ei ole just kõige lollim auto alal,aga **** vaatan nii et silm kukub peast välja aga mida ma ei näe on nippel.on ainult termostaadi poldid ja veel üks polt mille alla jookseb juhe. s.t see juhe on kinnitatud selle poldiga ilmselt mingi andur

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 16.03.2009 09:55 01
Postitas põrguvanker
kui sul kont peal siis tõenäoliselt on ka salongi õhufilter.esimese hooga pakuks et filter sodi täis.

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 16.03.2009 09:58 31
Postitas margsu
samas ka väga võimalik et miskine mootor õhtal ja ta ei suuna tervet õhku juhipoolse klaasi peale. ma kunagi oma kondiga e34 masinat lammutasin, siis seal küll ei olnud salongi filtrit

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 16.03.2009 10:03 57
Postitas põrguvanker
päris 100% jah kõigil ei ole filtrit,kuid enamusel siiski on.Kui ikkagi on filter siis oleks se esimene ja lihtsaim asi mida tasuks uurida.

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 16.03.2009 10:16 42
Postitas margsu
vaatasin siin huvipärast milliseid soojendusi tehtud on. tuleb välja, et on olemas kolme tüüpi. tavaline, kus ei ole isegi mõõka, ja siis kahte tüüpi kliimadega. sama on ka kliima nuppudega. olemas nii pliidi nupud kui ka rullid.

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 16.03.2009 10:20 06
Postitas põrguvanker
kõik on õige aga osad filtriga ja teised ilma.enamus kondiga siis filtriga,ilma kondita kõik filtrita,kui keegi ple ise midagi aretanud :) vaatasin siin katalooge ja kataloog räägib et 530 e 34 88-96a on salongi õhufiltri koodi juures,lisamärkus kliima

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 20.03.2009 08:30 21
Postitas põrguvanker
kas sul on kliima või kont?

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 01.05.2009 10:21 03
Postitas darklight
Slava_323 kirjutas:Samagi mul... eeldan et klapp kiilub kinni ;) kuna ragiseb armatuuris... peab lahti kiskuma ja vaatama ;)
Pigem on asi siiski kapoti all soojakraanides..

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 07.05.2009 12:52 38
Postitas Catafalc
Tervitan kõiki foorumi külastajaid.
Minul on hoopis selline mure, et salong läheb soojaks, kõik torud mis läbi nende klappide ja elektrimootoriga lisa pumba jooksevad lähevad ka ilusti soojaks, kuid mure on hoopis selles et tagasijooks mootorist läbi suure jahutus radika mis auto ninas asub, see voolik mis ühendab siis mootorit ja radikat otseselt on täiesti külm, ning kui autoga sõita mõne aja nii et ta ilusti kuumaks läheb, siis seisma jättes teeb see klappide ja see lisamootori kant sellist imelikku nagu pumpamise heli, paar korda nagu pumpaks ja siis jätab järele, lisaks sellele kui piitsa anda või kui sõita üle 3000 pöörde, siis läheb ta lõpuks keema... ja tühikäigul on vahest kuulda kuidas salongiradikas või kuskil seal läheduses vedelik keeb (vedelik möllab sees), kui salongist regullida jahutus täiesti külmaks siis läheb mootori temp kiiremini üles... Ise olen mehaaniku haridusega :P aga teoreetiliselt nagu ei suuda välja mõelda milles võib kala olla, algul vahetasin ära autol termosiduri ja termostaadi ja ikka ei lahenenud probleem, keegi võiks midagi tarka öelda. Ette tänades.

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 22.01.2010 19:35 21
Postitas joosep
Catafalc kirjutas:Tervitan kõiki foorumi külastajaid.
Minul on hoopis selline mure, et salong läheb soojaks, kõik torud mis läbi nende klappide ja elektrimootoriga lisa pumba jooksevad lähevad ka ilusti soojaks, kuid mure on hoopis selles et tagasijooks mootorist läbi suure jahutus radika mis auto ninas asub, see voolik mis ühendab siis mootorit ja radikat otseselt on täiesti külm, ning kui autoga sõita mõne aja nii et ta ilusti kuumaks läheb, siis seisma jättes teeb see klappide ja see lisamootori kant sellist imelikku nagu pumpamise heli, paar korda nagu pumpaks ja siis jätab järele, lisaks sellele kui piitsa anda või kui sõita üle 3000 pöörde, siis läheb ta lõpuks keema... ja tühikäigul on vahest kuulda kuidas salongiradikas või kuskil seal läheduses vedelik keeb (vedelik möllab sees), kui salongist regullida jahutus täiesti külmaks siis läheb mootori temp kiiremini üles... Ise olen mehaaniku haridusega :P aga teoreetiliselt nagu ei suuda välja mõelda milles võib kala olla, algul vahetasin ära autol termosiduri ja termostaadi ja ikka ei lahenenud probleem, keegi võiks midagi tarka öelda. Ette tänades.
mul u sama jama ainult mul kaob tühikäigul soe salongist ära ja siis läheb kuumaks mootor
samas sõiduajal kõik ok
autoks e34 535

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 24.01.2010 09:19 36
Postitas fisher
mul u sama jama ainult mul kaob tühikäigul soe salongist ära ja siis läheb kuumaks mootor
samas sõiduajal kõik ok
autoks e34 535[/quote]




Õhk sees või veepump läbi... Tõenäoliselt

Re: E34 salongisoojendus

Postitatud: 24.01.2010 11:16 28
Postitas joosep
fisher kirjutas:mul u sama jama ainult mul kaob tühikäigul soe salongist ära ja siis läheb kuumaks mootor
samas sõiduajal kõik ok
autoks e34 535



Õhk sees või veepump läbi... Tõenäoliselt[/quote]

ma ise kahtlustan ka veepumpa, sest õhutada on seda süsteemi ülimalt lihtne (paisupaak on kõige kõrgem koht)