49. leht 105-st

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 26.12.2012 20:14 14
Postitas RagnarO
Pumba kaas oli mööda sätitud, liiga lahjaks. Mõni hommik, kui külma on, siis saab öelda, kas ka käivitus paranes.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 27.12.2012 00:16 11
Postitas arnis
tanel25 kirjutas:E39 tds Hommikune käivitus
Kuni -10 c kargab käima
-10 kuni-15 venitab starteriga koos käima
-19 omal jõul ei lähe. Mitu korda täkku ja venitab lõpuks koos starteriga käima
-25 mõttetu üritus

Küünlad korras, filter vahetatud

Mootor hõre?
Kõrgsurvepump?
Kui mootor oleks hõre, siis tuleks tagant valget/sinist haisu.
Kõrgsurvepumba otsa andmine algab üldjuhul sellega, et soojast peast käivitamine võtab üle 5 sekundi.
1) Kütus paks. Kas ei suuda üldse voolata või jääb kusagile toppama. Kas paagipump undab?
2) Mootori õli paks (ligineb 20 tuhandele või rohkem või midagi paksemat kui 10Wxx) Kui jah, kalla 5W40 täissünti, isegi odav 4€/l käiks.
3) Aku on korras, aga vana, ehk käivitusvool on väike. Kui sul laadija on, jäta öösel enne käivitamist laadima või kui viitsid, too tuppa kui ilmaennustus lubab -20.
4) Eelsüüteküünlad on korras, aga särts neile peale ei tule (eelsüüteküünalde relee). Kontrollida saab nii, et aku pinge langeb korralikult ja paarikümne sekundi pärast tuleb tagasi, hiljem lülitub veel paagipump välja ja tõuseb veel natuke.

Punktid 2 ja 3 kehtivad, kui ketramine on uimane, võrreldes 0 kraadise ilmaga näiteks.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 27.12.2012 08:24 55
Postitas allan_d
Teab keegi öelda kas e34-l 2,5 tds-l saaks turbo taha tuleku aega muuta? Et ta nagu madalamtelt puhuks rohkem, sest ei viitsi pidevalt tallata, et auto liiguks.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 27.12.2012 10:24 08
Postitas ooDDoo
]
tanel25 kirjutas:E39 tds Hommikune käivitus
Kuni -10 c kargab käima
-10 kuni-15 venitab starteriga koos käima
-19 omal jõul ei lähe. Mitu korda täkku ja venitab lõpuks koos starteriga käima
-25 mõttetu üritus

Küünlad korras, filter vahetatud

Mootor hõre?
Kõrgsurvepump?
Kuidas sa eelsüüteküünalde korrasolekus nii kindel oled. need võivad sul igakell läbi põleda . Mõned taksojuhid räägivad, et vahetavad vahest kuni 5x talve jooksul eelsüüteküünlaid.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 27.12.2012 13:34 28
Postitas Kaspu
Keegi teab soovitada kohta/tegijat kus pääseks 94a 525TDS'ile diagnostikaga korralikult ligi? (Vaja, et näitaks mootori pöördeid, veakoode mis tekkisid mootoritule süttimisest)

2005 bmw 525 e61 130kw automaatkast.

Postitatud: 29.12.2012 10:59 06
Postitas proct3r
Oleks vaja köie otsas vedada 2005 bmw 525 e61 130kw automaatkast. u. 4 km. Kas on mingeid ettevalmistusi teha selle jaoks, või lihtsalt köis kylge ja minek`? auto ei käivitu.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 29.12.2012 12:01 51
Postitas karl1
Millest selline häda võib tdsil olla, et turbo ei tule taha? Map anduri vahetasin ära, enne oli üldse mingi teise auto andur, aga midagi ei muutunud.... Mida ja kui palju sisselaske all olev õhuandur muudab? Turbo ise lööb, aga aju ei saa aru nagu.... Huvitav veel see, et kui coolerist tuleva lõdviku sisselaske küljest ärs võtsin, ja piirasin õhu tulekut, siis töötas auto paremini...
Ja kas keegi annaks mulle tdsi kõikide andurite väärtused, pole ise leidnud, ja AD programmi ka pole...

Re: 2005 bmw 525 e61 130kw automaatkast.

Postitatud: 29.12.2012 18:48 44
Postitas arnis
proct3r kirjutas:Oleks vaja köie otsas vedada 2005 bmw 525 e61 130kw automaatkast. u. 4 km. Kas on mingeid ettevalmistusi teha selle jaoks, või lihtsalt köis kylge ja minek`? auto ei käivitu.
Süüde1, ohutuled sisse. N-käik sisse. Ja sõit alaku. Käima panna käiguga ära proovi. Kui aknad uduseks lähevad void ka süüte 2 peale panna ja klaasile vaikselt puhuma panna.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 29.12.2012 18:54 02
Postitas arnis
karl1 kirjutas:Millest selline häda võib tdsil olla, et turbo ei tule taha? Map anduri vahetasin ära, enne oli üldse mingi teise auto andur, aga midagi ei muutunud.... Mida ja kui palju sisselaske all olev õhuandur muudab? Turbo ise lööb, aga aju ei saa aru nagu.... Huvitav veel see, et kui coolerist tuleva lõdviku sisselaske küljest ärs võtsin, ja piirasin õhu tulekut, siis töötas auto paremini...
Ja kas keegi annaks mulle tdsi kõikide andurite väärtused, pole ise leidnud, ja AD programmi ka pole...
Tdsi turbol on wastegate. See laseb rõhku madalamaks vqjadusel. See asjandus oskab kiiluda.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 30.12.2012 15:57 56
Postitas Mihkel15
94 aasta e34 TDSA kui hommikuti panna ühe korra eelsüüdet siis ei lähe kohe korralikult käima aga kui panna mingi 3-4 korda siis läheb poolest päärdest tööle. ja küsimus siis veel selline kas sooja mootoriga peab töötama ka etteandepump ?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 30.12.2012 18:47 11
Postitas -br0-
enda omal sama teema,mitu korda eelsyydet panna siis läheb plaksti käima kylmalt,muidugi ei tea mis seisus need eelsyyte kyynlad on ,pole ise neid vahetanud.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 01.01.2013 02:24 41
Postitas arnis
Eelsüüteküünlad ei tööta tegelikult KORDADE järgi vaid sekundite järgi. See, et tuluke ära kustub, ei tähenda, et küünlad lõpetasid töö. Tulukese põlemise ajal on keelatud autot käivitada. Proovige nüüd nii, et keerate süüte sisse, ootate 15 sekundit ja siis käivitate.
Ma tegelikult ei mäleta E34 seda aega, kaua need töötavad, aga seda on näha näiteks lae tulukese järgi,
mis mingi moment hakkab jälle heledamalt põlema, sest küünlad lõpetasid töö ja aku pinge tõuseb, vist läheb 20-30 sekki.

Paagis asuv pump peaks tegelikult töötama ka sõidu ajal. Kui ta ei töötaks, siis tekivad probleemid enne kui kütus otsa saama hakkab.

Eelsüüteküünlaid on suhteliselt kerge kontrollida.
a) eemalda sisselaskekollektor ja vaata
või
b) eemalda juhe küünla pealt ja a) anna mujalt juhtmega 12V (näiteks täku andmise poldist) ja vaata kas särtsub veidi b) mõõda takistust
M51 käivitub edukalt ka 5 küünlaga. Kui läbi on 3+ küünalt, tuleks vahetada kogu sekstett. 9-13€/tk, NGK, Beru, bosch. Küünlaid ei ole vaja haiglaselt kõvasti sisse keerata, pool tilka tavotti keermel aitab sisse keeramist lihtsustada.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 01.01.2013 16:42 05
Postitas Mihkel15
Palju tervel küünlal takistus olema peab ?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 02.01.2013 02:00 05
Postitas arnis
Mõni üksik oom kõigest.
Küünal on lihtne asi, nagu ka hõõgpirn, ta kas töötab või on läbi põlenud.
Kui oomide kogus läheneb tuhandetele või hoopiski puudu, siis on selge.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 03.01.2013 13:07 48
Postitas karl1
Kuna mu tds jääbki pöördeid loopima, ja miski muu ei aita, siis mis seal pumbas läbi on? Kuulsin, et mingi klapp pumbapeas?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 03.01.2013 18:03 04
Postitas DaddyV
arnis kirjutas:Eelsüüteküünlad ei tööta tegelikult KORDADE järgi vaid sekundite järgi. See, et tuluke ära kustub, ei tähenda, et küünlad lõpetasid töö. Tulukese põlemise ajal on keelatud autot käivitada. Proovige nüüd nii, et keerate süüte sisse, ootate 15 sekundit ja siis käivitate.
Ma tegelikult ei mäleta E34 seda aega, kaua need töötavad, aga seda on näha näiteks lae tulukese järgi,
mis mingi moment hakkab jälle heledamalt põlema, sest küünlad lõpetasid töö ja aku pinge tõuseb, vist läheb 20-30 sekki.

Paagis asuv pump peaks tegelikult töötama ka sõidu ajal. Kui ta ei töötaks, siis tekivad probleemid enne kui kütus otsa saama hakkab.

Eelsüüteküünlaid on suhteliselt kerge kontrollida.
a) eemalda sisselaskekollektor ja vaata
või
b) eemalda juhe küünla pealt ja a) anna mujalt juhtmega 12V (näiteks täku andmise poldist) ja vaata kas särtsub veidi b) mõõda takistust
M51 käivitub edukalt ka 5 küünlaga. Kui läbi on 3+ küünalt, tuleks vahetada kogu sekstett. 9-13€/tk, NGK, Beru, bosch. Küünlaid ei ole vaja haiglaselt kõvasti sisse keerata, pool tilka tavotti keermel aitab sisse keeramist lihtsustada.
Küünlad lööb siis tagant,kui relee klõpsuga tagant hüppab ju?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 04.01.2013 13:41 37
Postitas arnis
DaddyV kirjutas: Küünlad lööb siis tagant,kui relee klõpsuga tagant hüppab ju?
Mida?

Jah kusagil on tõesti relee, aga neid on veel ja veel ja pole kindel et see mida sa kuuled on eelsüüteküünalde relee.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 04.01.2013 22:04 24
Postitas BMW 525
Vale jutt seda on väga hästi kuulda kui kõrvad peas, mul on mitu e34 diislit ja just iga alla null kraadiga käima panekut ootan eelsüüteküünla tule ära ja siis umbes 5-6 sekundit veel ja siis käib üks üsna tugev klõps ja alles siis annan starterit. Ja muidu kui see klõps ära käib siis armatuuris need tuled lähevad ka kõvasti eredamaks. Pole seal midagi neid releesi nii palju mis klõpsuksid kui süüde sees on ;)

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 05.01.2013 12:19 33
Postitas DaddyV
arnis kirjutas:
DaddyV kirjutas: Küünlad lööb siis tagant,kui relee klõpsuga tagant hüppab ju?
Mida?

Jah kusagil on tõesti relee, aga neid on veel ja veel ja pole kindel et see mida sa kuuled on eelsüüteküünalde relee.

Noh,eelsüüteküünaldel on siiski oma relee,kui selle lööb klõpsuga tagant,siis on ka tuled armatuuris heledamad. See on siiski künnalde relee,mis nii teeb
Mis relee see sinu arvates on?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 06.01.2013 14:12 14
Postitas karl1
karl1 kirjutas:Kuna mu tds jääbki pöördeid loopima, ja miski muu ei aita, siis mis seal pumbas läbi on? Kuulsin, et mingi klapp pumbapeas?
:arrow:

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 06.01.2013 14:31 36
Postitas arnis
No tavaliselt on pumba kaanega probleem, kus rajakesed madalatel pööretel kuluvad ära. Parandada seda ei saa, ainult kaant vahetada.
Aga sellest on vast korralikult räägitud foorumis:
search.php?keywords=%2Bp%C3%B6%C3%B6rde ... ubmit=Otsi" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 19.01.2013 13:49 04
Postitas risto94
mul bmw 525 tds 1999a automaat ja üks päev hakka käigukast imelikult käituma just suurema külmaga sõites näiteks valgusfoori tagant startides ei võtta kohe käigu sisse vaid algul annad kaasi nagu käik oleks väljas ja järsku lööb käigu sisse. sama päeva õhtul lõi armatuuri kollase hamasratta kus ! märk sees ja suretasin auto välja panin uuesti käima kustus tuli ära kuid natukese aja pärast hakkas uuesti põlema ja nüüd kast avariiresiimis. millest võib selline asi tulla. kuna enne küll oli käigukasti radikas natuke katki nii , et õli tilkus kusagil pool liitrit 2 kuu peale välja aga praegu on õli sees ja ka igaks juhuks vahetasin õli kastis ära aga ei muutunud midagi aga ma muidugi filtrit ei vahetanud aga kas kast võib visata kehva õli pärast avariiresiimi ja kas keegi oskab üelda mis teha, või tuleks kohe kasti vahetama hakata. ja kuidas avariiresiimist välja saaks.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 20.01.2013 18:15 14
Postitas arnis
Tekib tunne, et vahepeal oli õli liiga vähe ja ümberlülituseks ei jätkunudki ja nö kogus rõhku ümberlülitamiseks.
See on nüüd küll väga kift, et õli oli kastis vähe, suht kergelt võib tuksi keerata.
Peatada lekked, eemaldada pann, puhastada magnetid, uus filter, uus tihend, uus õli.
Kui probleem korda ei saa, tuleb mõtlema hakata kasti restaureerimisest kui see täitsa
tuksis pole või võibolla on ainult hüdrosüsteemis midagi paigast. Diagnostikaga viga
välja lugeda ,see on samm nr2 peale õlivahetust. Ma aitaks lugemisega Tllns.
KUI õlivahetusest abi pole, saab filtrit/õli kasutada ka samas restaureeritud kastis või
ostetud kastis. Kindlasti on väga halb mõte toppida kasti täielikku paska või isegi
teiste näitajatega õli kui tehas nõuab.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 20.01.2013 22:34 33
Postitas -br0-
ise vahetasin ka atm kastis õli ära aga tahaks ise ka teada kus krdi kohas see filter veel seal on ???

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 20.01.2013 22:50 12
Postitas Heiki_L
-br0- kirjutas:ise vahetasin ka atm kastis õli ära aga tahaks ise ka teada kus krdi kohas see filter veel seal on ???

kasti karteri võtad maha siis kohe ongi sul see filter nagu pann seal :)

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 20.01.2013 22:52 33
Postitas Heiki_L
525tsda 97a
aku laetud auto seisis 10p. läks käima.
Peale seda sai sõidetud ja järgmine hommik enam käima ei tõmmanud. Vedas vaevaliselt mootorit ringi kuni akus enam voolu polnud. Kas 88ah aku tõesti lahja meie kliima jaoks? Kas kusagil võib olla vooluleke?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 20.01.2013 22:53 58
Postitas -br0-
ahso,aitäh vastuse eest,sain jälle targemaks :)

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 21.01.2013 01:36 21
Postitas arnis
Heiki_L kirjutas:525tsda 97a
aku laetud auto seisis 10p. läks käima.
Peale seda sai sõidetud ja järgmine hommik enam käima ei tõmmanud. Vedas vaevaliselt mootorit ringi kuni akus enam voolu polnud. Kas 88ah aku tõesti lahja meie kliima jaoks? Kas kusagil võib olla vooluleke?
88Ah aku ei ole lahja KUI see oleks tõesti 88Ah. Pärast 2a õigesti kasutamist on 20% läinud, halval kasutamisel ( et auto käima ei lähe, aku tühi) võib mahtuvus kaduda ühe ööpäevaga 10% no problem. Tühi aku rikneb väga kiiresti. Temperatuur mõjub ka, -20 puhul on pool akust ära külmutatud.
Aga kui 10p seisis ja käivitas. Pärast sõitu (oletame, et akut laeti sõidu ajal, akutuli ei põlenud) auto väljalülitatud ja pärast ei käivitanud, tundub et on ikkagi tarbija taga, näiteks jamav kliimasiil või mingi muu suvaline leke.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 21.01.2013 08:48 05
Postitas risto94
Käisin diagnostis ja näitas et turbiini kiiruse anduris on viga. kas see võib panna ka kasti viivitama käiguga v.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 21.01.2013 18:38 46
Postitas arnis
No kui kast vahest ei tea kui pöördes ta on, siis kust ta teab, millal oleks TÄPSELT õige moment käiku vahetada, paned avariirežiimi tööle ja ennustab umbes rataste ja mootoriga ühtteist.