524td vs 525td ??

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

ma võtan selle riski, et teen sellise kokkuvõtte eelnenud arutluse põhjal:

524td on kõige odavam osta-pidada. 85kw. hammasrihmaga. kõik sedaanid.

uuem 525tds on faceliftiga. 105kw (toivoku 524td-ga ei tasu sellegipoolest joonele minna :P). turbole on lisatud vahejahuti. mudelivalikus sedaan ja touring. lisaks sellele, et auto ise on 525td-st kallim, kaasnevad ka suuremad hoolduskulud. aga ketiga.

525td on kõiges analoogne 525tdsiga, ainult 20 kw võrra lahjema mootoriga. turbo vahejahutit pole. suhteliselt küsitav on td ostmise otstarbekus kui on võimalik sama hinna eest samaväärne tds saada.
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

mina vastan, et ei ole saanud veel aru milles väljendub suur hoolduskulu. seni olen autol vahetanud ainult silla detaile ja kevadel lähevad vahetusse amordid. mootori juures (sülitan kolm korda) ei ole veel pidanud midagi tegema (auto on olnud alla aasta) ja seni tundub, et ei pea ka niipea midagi tegema kuna käivitub iga ilmaga, puuduvad temperatuuri kõikumised ja kütusekulu on normis (tõmme on ka olemas).
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Sama siin... ptüi,ptüi,ptüi :lol:
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

hoolduskulud selle teema kontekstis on mu arusaamist mööda kapotialusega seonduvad VÕIMALIKUD kulutused. suuremad hoolduskulud ei tähenda, et kogu aeg peaks õliste näppudega ringi käima, vaid seda, et kui midagi seal peaks juhtuma, võiks olla valmis märkimisväärseks väljaminekuks. aga on alati võimalus, et "suuremate hoolduskuludega" auto laguneb kordades harvemini :cool: oluline on siiski olla selliseks puhuks valmis, et mitte ootamatult jalameheks jääda.
Kasutaja avatar
Viljo
Huviline
Postitusi: 313
Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Hareid, Norra

Postitus Postitas Viljo »

Te räägite 2.5tds suurest kütusekulust, või sain ma valesti aru.
Minu E39 525TDS'i keskmine kulu on umbes 7,5 L/100 km. Kas see on siis palju?
E39 530i, E61 530d
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

mina ei usu et 10 aastat vanade autode puhul üldse on mõtet mingist küttekulu erinevusest rääkida. eriti veel kui kõne all olevate autode kubatuurid praktiliselt ei erinegi.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Kellel on kulusi, kelle ei ole, eks ta ikka sõltub kõik sellest milline auto satub, ja on ju hea teada millised kulud võivad tulla, kui peaks midagi juhtuma.
Kunagi kui endale sai TDS hangitud, oli ka kõik väga ilus, aga hiljem tuli ülla-üllasi küllaga, kuigi ei osta esimest korda diislit ja natuke nagu jagan ka neist midagi.

Mõningad näited hooldamise ja remondi koha pealt:
õli (kogus) ja filter: 2.4 5.8 l filter 140 eeku, 2.5 7.5 l filter 130 eeku.
veepump: 2.4 500 eeku, 2.5 600 eeku.
kaanetihend: 2.4 400-800 eeku, 2.5 1000-2300 eeku
kaan: 2.4 1500-4000 eeku, 2.5 5000-9000 eeku.

Need ainult mõned näited mis hetkel pähe kargasid, loomulikult võiksin siia pika nimekirja teha, aga see võtab aega ja kas selle on mõtet.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8456
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Kütusepumba remontimise hind peaks ka olema erinev.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

ka turbo hinded erinevad peaks olema.
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Ja selles hirmus katkiminemishirmus võib kas päris raske elada olla. Ise ostsin selle masina teades tema nõrki kohti ja ei kahetse ikkagi. Sõita on temaga hea, küttekulu ja mineku suhe väga hea minumeelest ja kui peakski miksit lagunema, ega siis masin seisma jää. Küll see raha ka kokku kraabitakse remondiks.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Paistab, et arusaamad kisuvad otsustuse kiiva.

Esmalt peaks ikka selgeks tegema igaüks mis on auto ja mootori juures temale väärtus. Vanem auto ja odavama remondiga 524 - selge. Uuena piirdub siiski hooldus suht võrdväärsena kui mitte arvestada 525 tds oluliselt suuremat karteriõli mahtu. Kas ja mille alusel teha valikut vahejahutiga (intercooler)525 tds ja ilma 525 td mootoritel. Minu arvamuse kohaselt (ja olgem aus - ma pole siiski mootoridisainer) on nendel siiski suurim vahe võimsuse kasvus. Pikemaid maid ja raskelt koormatud suuremal kiirusel sõites on sobilikum ikkagi suurem võimsus. Samuti võin oma kogemustele tuginendes öelda, et 525 tds-liga kolm/nelisada kilomeetrit 150-160 tunnikiirusega ja kütteseierist ei saa üldse pihta et kiirusemuutus oli. No koorem oli ka peal ja 4 inimest masinas. Samas oma kogemused räägivad ka seda, et mida enim hobuseid mootori liitrist välja pigistatakse, seda õrnem on ta kõikvõimalike ekstreemsuste suhtes. No jäärajale, pidevalt seier punase peal, seevastu sellisele mootorile just pikka iga ei tähenda.

Remont ja selle keerukus ning hind kahtlemata vanema 524 mootori kasuks räägib. Ühte tahas siiski mainida : KÕIK NAUDINGUD MAKSVAD.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
Kasutaja avatar
KristjanK
Huviline
Postitusi: 799
Liitunud: 09.06.2010 23:46 16
Peamine sõiduk: BMW 525TDA Touring
Asukoht: Võrumaa, Tartu

Re: 524td vs 525td ??

Postitus Postitas KristjanK »

Toon teema nüüd hauast tagasi.

Teema jõudnud osaliselt juba 525 TD ja 525 TDS erinevusteni ja siit ka küsimus, et kas 525 TD mootorile istub peale 525 TDS blokikaan? Selle olen juba avastanud, et kollektorite boltide asetus on TD ja TDS kaantel erinev aga nüüd loodaks, et teadjad mehed räägiksid veel veidi erinevustest? (kui neid veel on)

Parimatega,
N4pst3r
Vasta