524td vs 525td ??
ma võtan selle riski, et teen sellise kokkuvõtte eelnenud arutluse põhjal:
524td on kõige odavam osta-pidada. 85kw. hammasrihmaga. kõik sedaanid.
uuem 525tds on faceliftiga. 105kw (toivoku 524td-ga ei tasu sellegipoolest joonele minna ). turbole on lisatud vahejahuti. mudelivalikus sedaan ja touring. lisaks sellele, et auto ise on 525td-st kallim, kaasnevad ka suuremad hoolduskulud. aga ketiga.
525td on kõiges analoogne 525tdsiga, ainult 20 kw võrra lahjema mootoriga. turbo vahejahutit pole. suhteliselt küsitav on td ostmise otstarbekus kui on võimalik sama hinna eest samaväärne tds saada.
524td on kõige odavam osta-pidada. 85kw. hammasrihmaga. kõik sedaanid.
uuem 525tds on faceliftiga. 105kw (toivoku 524td-ga ei tasu sellegipoolest joonele minna ). turbole on lisatud vahejahuti. mudelivalikus sedaan ja touring. lisaks sellele, et auto ise on 525td-st kallim, kaasnevad ka suuremad hoolduskulud. aga ketiga.
525td on kõiges analoogne 525tdsiga, ainult 20 kw võrra lahjema mootoriga. turbo vahejahutit pole. suhteliselt küsitav on td ostmise otstarbekus kui on võimalik sama hinna eest samaväärne tds saada.
mina vastan, et ei ole saanud veel aru milles väljendub suur hoolduskulu. seni olen autol vahetanud ainult silla detaile ja kevadel lähevad vahetusse amordid. mootori juures (sülitan kolm korda) ei ole veel pidanud midagi tegema (auto on olnud alla aasta) ja seni tundub, et ei pea ka niipea midagi tegema kuna käivitub iga ilmaga, puuduvad temperatuuri kõikumised ja kütusekulu on normis (tõmme on ka olemas).
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
hoolduskulud selle teema kontekstis on mu arusaamist mööda kapotialusega seonduvad VÕIMALIKUD kulutused. suuremad hoolduskulud ei tähenda, et kogu aeg peaks õliste näppudega ringi käima, vaid seda, et kui midagi seal peaks juhtuma, võiks olla valmis märkimisväärseks väljaminekuks. aga on alati võimalus, et "suuremate hoolduskuludega" auto laguneb kordades harvemini oluline on siiski olla selliseks puhuks valmis, et mitte ootamatult jalameheks jääda.
Kellel on kulusi, kelle ei ole, eks ta ikka sõltub kõik sellest milline auto satub, ja on ju hea teada millised kulud võivad tulla, kui peaks midagi juhtuma.
Kunagi kui endale sai TDS hangitud, oli ka kõik väga ilus, aga hiljem tuli ülla-üllasi küllaga, kuigi ei osta esimest korda diislit ja natuke nagu jagan ka neist midagi.
Mõningad näited hooldamise ja remondi koha pealt:
õli (kogus) ja filter: 2.4 5.8 l filter 140 eeku, 2.5 7.5 l filter 130 eeku.
veepump: 2.4 500 eeku, 2.5 600 eeku.
kaanetihend: 2.4 400-800 eeku, 2.5 1000-2300 eeku
kaan: 2.4 1500-4000 eeku, 2.5 5000-9000 eeku.
Need ainult mõned näited mis hetkel pähe kargasid, loomulikult võiksin siia pika nimekirja teha, aga see võtab aega ja kas selle on mõtet.
Kunagi kui endale sai TDS hangitud, oli ka kõik väga ilus, aga hiljem tuli ülla-üllasi küllaga, kuigi ei osta esimest korda diislit ja natuke nagu jagan ka neist midagi.
Mõningad näited hooldamise ja remondi koha pealt:
õli (kogus) ja filter: 2.4 5.8 l filter 140 eeku, 2.5 7.5 l filter 130 eeku.
veepump: 2.4 500 eeku, 2.5 600 eeku.
kaanetihend: 2.4 400-800 eeku, 2.5 1000-2300 eeku
kaan: 2.4 1500-4000 eeku, 2.5 5000-9000 eeku.
Need ainult mõned näited mis hetkel pähe kargasid, loomulikult võiksin siia pika nimekirja teha, aga see võtab aega ja kas selle on mõtet.
Mercedes EQS 450+ 2022
Ja selles hirmus katkiminemishirmus võib kas päris raske elada olla. Ise ostsin selle masina teades tema nõrki kohti ja ei kahetse ikkagi. Sõita on temaga hea, küttekulu ja mineku suhe väga hea minumeelest ja kui peakski miksit lagunema, ega siis masin seisma jää. Küll see raha ka kokku kraabitakse remondiks.
525 TDS´a EXECUTIVE
Paistab, et arusaamad kisuvad otsustuse kiiva.
Esmalt peaks ikka selgeks tegema igaüks mis on auto ja mootori juures temale väärtus. Vanem auto ja odavama remondiga 524 - selge. Uuena piirdub siiski hooldus suht võrdväärsena kui mitte arvestada 525 tds oluliselt suuremat karteriõli mahtu. Kas ja mille alusel teha valikut vahejahutiga (intercooler)525 tds ja ilma 525 td mootoritel. Minu arvamuse kohaselt (ja olgem aus - ma pole siiski mootoridisainer) on nendel siiski suurim vahe võimsuse kasvus. Pikemaid maid ja raskelt koormatud suuremal kiirusel sõites on sobilikum ikkagi suurem võimsus. Samuti võin oma kogemustele tuginendes öelda, et 525 tds-liga kolm/nelisada kilomeetrit 150-160 tunnikiirusega ja kütteseierist ei saa üldse pihta et kiirusemuutus oli. No koorem oli ka peal ja 4 inimest masinas. Samas oma kogemused räägivad ka seda, et mida enim hobuseid mootori liitrist välja pigistatakse, seda õrnem on ta kõikvõimalike ekstreemsuste suhtes. No jäärajale, pidevalt seier punase peal, seevastu sellisele mootorile just pikka iga ei tähenda.
Remont ja selle keerukus ning hind kahtlemata vanema 524 mootori kasuks räägib. Ühte tahas siiski mainida : KÕIK NAUDINGUD MAKSVAD.
Esmalt peaks ikka selgeks tegema igaüks mis on auto ja mootori juures temale väärtus. Vanem auto ja odavama remondiga 524 - selge. Uuena piirdub siiski hooldus suht võrdväärsena kui mitte arvestada 525 tds oluliselt suuremat karteriõli mahtu. Kas ja mille alusel teha valikut vahejahutiga (intercooler)525 tds ja ilma 525 td mootoritel. Minu arvamuse kohaselt (ja olgem aus - ma pole siiski mootoridisainer) on nendel siiski suurim vahe võimsuse kasvus. Pikemaid maid ja raskelt koormatud suuremal kiirusel sõites on sobilikum ikkagi suurem võimsus. Samuti võin oma kogemustele tuginendes öelda, et 525 tds-liga kolm/nelisada kilomeetrit 150-160 tunnikiirusega ja kütteseierist ei saa üldse pihta et kiirusemuutus oli. No koorem oli ka peal ja 4 inimest masinas. Samas oma kogemused räägivad ka seda, et mida enim hobuseid mootori liitrist välja pigistatakse, seda õrnem on ta kõikvõimalike ekstreemsuste suhtes. No jäärajale, pidevalt seier punase peal, seevastu sellisele mootorile just pikka iga ei tähenda.
Remont ja selle keerukus ning hind kahtlemata vanema 524 mootori kasuks räägib. Ühte tahas siiski mainida : KÕIK NAUDINGUD MAKSVAD.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
- KristjanK
- Huviline
- Postitusi: 799
- Liitunud: 09.06.2010 23:46 16
- Peamine sõiduk: BMW 525TDA Touring
- Asukoht: Võrumaa, Tartu
Re: 524td vs 525td ??
Toon teema nüüd hauast tagasi.
Teema jõudnud osaliselt juba 525 TD ja 525 TDS erinevusteni ja siit ka küsimus, et kas 525 TD mootorile istub peale 525 TDS blokikaan? Selle olen juba avastanud, et kollektorite boltide asetus on TD ja TDS kaantel erinev aga nüüd loodaks, et teadjad mehed räägiksid veel veidi erinevustest? (kui neid veel on)
Parimatega,
N4pst3r
Teema jõudnud osaliselt juba 525 TD ja 525 TDS erinevusteni ja siit ka küsimus, et kas 525 TD mootorile istub peale 525 TDS blokikaan? Selle olen juba avastanud, et kollektorite boltide asetus on TD ja TDS kaantel erinev aga nüüd loodaks, et teadjad mehed räägiksid veel veidi erinevustest? (kui neid veel on)
Parimatega,
N4pst3r