E39 523i puterdamine
E39 523i puterdamine
Tervitus,
E39 523i, M52B25, MS41.0 ajuga (1998), manuaal. Siiani lahendamatu mure. Tühikäigul vibreerib pisut, kerge põlemata kütuselõhn ka üleval. Kiirendus on ka õrnalt auklik. Rahuliku sõiduga kompu alla 10l/100km ei näita. Veakoodid puuduvad.
Tehtud ülemiste otsa remont kaane prao tõttu. Terve ülemise otsa tihendikomplekt uus. Viimati said ka kareterituul ja mõni pime ning kummimuhvid sisselaske küljes vahetatud. Kuskilt ei leki enam. Uus on ka kütuserõhu regulaator. Remondiga läksid külge ka uued küünlad ja süütepoolide kummilutid. Ka VANOSe tihendid on vahetatud. Mootoriaju maadleb koguaeg bank 1 segu lahjemaks keeramisega. Bank 2 on juba täiesti normi piires. Vahetasin lambda andurid oma vahel, muutsin süütepoolide-küünalde ja pihustite järjustese - ikka pilt täpselt samasugune, bank 1 käib rikkalt. Surved silindrites 13-14 bar'i, neljas vaid madalam, 10-11. Kütusesruve on ka kenasti 3.5 bari ja vaakumiga koos 2.8
Kuhu edasi?
E39 523i, M52B25, MS41.0 ajuga (1998), manuaal. Siiani lahendamatu mure. Tühikäigul vibreerib pisut, kerge põlemata kütuselõhn ka üleval. Kiirendus on ka õrnalt auklik. Rahuliku sõiduga kompu alla 10l/100km ei näita. Veakoodid puuduvad.
Tehtud ülemiste otsa remont kaane prao tõttu. Terve ülemise otsa tihendikomplekt uus. Viimati said ka kareterituul ja mõni pime ning kummimuhvid sisselaske küljes vahetatud. Kuskilt ei leki enam. Uus on ka kütuserõhu regulaator. Remondiga läksid külge ka uued küünlad ja süütepoolide kummilutid. Ka VANOSe tihendid on vahetatud. Mootoriaju maadleb koguaeg bank 1 segu lahjemaks keeramisega. Bank 2 on juba täiesti normi piires. Vahetasin lambda andurid oma vahel, muutsin süütepoolide-küünalde ja pihustite järjustese - ikka pilt täpselt samasugune, bank 1 käib rikkalt. Surved silindrites 13-14 bar'i, neljas vaid madalam, 10-11. Kütusesruve on ka kenasti 3.5 bari ja vaakumiga koos 2.8
Kuhu edasi?
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: E39 523i puterdamine
Õhulugeja lollitab äkitse?
Re: E39 523i puterdamine
Tahaks ise ka seda jubedalt loota juba! Doonori õhulugejaga jäi asi samaks (Siemens), kuigi too vist kõige paremas korras pole, sest jättis õhulugeja vea sisse. Originaal 270€ Järelturu usutavamtest tootjatest on Bremi ja Delphi ~70€
Levinud asjadest veel vahetatud ka katkine õhulugeja ja siibri vaheline lõdvik. Tühikäigu mootor ka puhastatud.
DIS v57 väga mootori juures midagi ei näita, ainult vigu. Kas vanem v44 saab paremini läbi sellega?
Levinud asjadest veel vahetatud ka katkine õhulugeja ja siibri vaheline lõdvik. Tühikäigu mootor ka puhastatud.
DIS v57 väga mootori juures midagi ei näita, ainult vigu. Kas vanem v44 saab paremini läbi sellega?
Re: E39 523i puterdamine
Peale kaanetegu sai ajastus 100% paika?
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
Re: E39 523i puterdamine
Varasemalt näitas vanose kiilumist, seega enne oli vähemalt valesti. Paika sai pandud õigete abinõudega, tahaks ikka uskuda, et on paigas.
-
- Huviline
- Postitusi: 4595
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: E39 523i puterdamine
Kui tallinnasse satud astu läbi. Leian vea kiirelt
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Re: E39 523i puterdamine
Olen aru saanud, et jagad seda teemat vägagi hästi. Tänan pakkumast! Tallinnas käin vast kuus korra ikka, uhan diisliga küll seda otsa. Kui alla peaksin andma, siis võtan ühendust.
Praegu aga prooviks veel ise sellest jagu saada. Siiamaani olen muudel markidel arvuti abiga vältinud kallite varuosade loopist auto suunas lootuses, et "ehk paraneb". Diagnostika pakub huvi, sakslasega pole veel ainult sina peal (ja ka nende diagnostika programmidega, INPA/DIS/SSS olemas)
Praegu aga prooviks veel ise sellest jagu saada. Siiamaani olen muudel markidel arvuti abiga vältinud kallite varuosade loopist auto suunas lootuses, et "ehk paraneb". Diagnostika pakub huvi, sakslasega pole veel ainult sina peal (ja ka nende diagnostika programmidega, INPA/DIS/SSS olemas)
Re: E39 523i puterdamine
Põnevaid poognaid lambdade tööst ja hetkelisest kütuse reguleerimisest.
Viskasin doonori pealt ümber süütepoolid koos kaabliga, kontrollisin ka testriga, ei miskit. Viskasin pilgu peale ka aju pistikule - kõik ilus ja korralik.
Tükk aega tühikäigul istudes - läheb hullemaks
Minut peale adaptsiooni nullimist. Fuel integrator veab üsna kiirelt additive näidu miinusesse.
Lambdade töö tühikäigul lähemalt
Küünlad
Tühikäigul
Maalib see kellelegi ka pildi potentsiaalsest vea allikast? Ise aga harin end järkuvalt fuel trim teemal...
Viskasin doonori pealt ümber süütepoolid koos kaabliga, kontrollisin ka testriga, ei miskit. Viskasin pilgu peale ka aju pistikule - kõik ilus ja korralik.
Tükk aega tühikäigul istudes - läheb hullemaks
Minut peale adaptsiooni nullimist. Fuel integrator veab üsna kiirelt additive näidu miinusesse.
Lambdade töö tühikäigul lähemalt
Küünlad
Tühikäigul
Maalib see kellelegi ka pildi potentsiaalsest vea allikast? Ise aga harin end järkuvalt fuel trim teemal...
Re: E39 523i puterdamine
1 silinder saab vähe kütet või palju õhku.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: E39 523i puterdamine
Huvitav jah, küünla järgi ütleks tõesti seda, too kõige heledam. Peab gaasipõleti gaasiga ja arvutiga korra uurima, kas viskab trimi rohkem miinusesse seal kandis lastes. Kui ei, siis teine pihusti sinna doonorilt.
Näitude järgi vaatan nüüd jällegi, et hetkeline kütuse reguleerimine jookseb bank 2 peal rohkem miinuses, eriti tühikäigul. Kuigi pikemas trimis viskab ikka bank 1 miinusesse. Kontrollin üle veelkord ka lambdade õige ühenduse, neid lihtne valepidi ühendada.
Kuna kaks õhulugejat on proovida, siis prooviks doonori oma ära puhastada ja vaadata mis tulemusi see annab.
Näitude järgi vaatan nüüd jällegi, et hetkeline kütuse reguleerimine jookseb bank 2 peal rohkem miinuses, eriti tühikäigul. Kuigi pikemas trimis viskab ikka bank 1 miinusesse. Kontrollin üle veelkord ka lambdade õige ühenduse, neid lihtne valepidi ühendada.
Kuna kaks õhulugejat on proovida, siis prooviks doonori oma ära puhastada ja vaadata mis tulemusi see annab.
Re: E39 523i puterdamine
Gaasiga tuvastasin vaid ühe väikese lekke - pime, mis pandud paagi tuulutuse klapi ette, see sai kõrvaldatud. Kuskilt mujalt ei mõjutanud gaas kütuse trimi.
Viskasin ka hetkelisele kütuse reguleeringule pilgu peale peale adaptatsioonide nullimist. Sest muidu jooksis lühiajaline täiesti normis tänu pika-ajalise trimi õpitule.
Tulemus
1-3 silinder saab kas liialt palju kütust või liiga vähe õhku. Esimese silindri küünla värvus nagu ei mahuks sellesse valemisse. 4-6 töötab rohkem normile lähemal.
Viskasin ka hetkelisele kütuse reguleeringule pilgu peale peale adaptatsioonide nullimist. Sest muidu jooksis lühiajaline täiesti normis tänu pika-ajalise trimi õpitule.
Tulemus
1-3 silinder saab kas liialt palju kütust või liiga vähe õhku. Esimese silindri küünla värvus nagu ei mahuks sellesse valemisse. 4-6 töötab rohkem normile lähemal.
Re: E39 523i puterdamine
Jätkan kiirelt monoloogi. Hammustasin vist läbi, kahjuks...
Karteri tuulutus pimedaks tehtud, kõik nagu hästi, mõlemad pooled balansis
Ja hetk hiljem karteri tuulutus järgi ühendatud
Kisub bank 1 trimi kõvasti miinusesse nii kui karteri tuulutus järgi ühendada. M52 mootoril on sisenev karterituul sisselaske kollektoril bank 1 pool, ehk sinna poole ka gaasid lihtsamni liiguvad. Järelikult käib neljandas silindris (kus ka pisut madalam kompressioon) mats ikka rõngastest mööda. Samused gaasid jõuavad 1-3 silindrisse ja aju saab aru, et liigselt kütust jõuab mootorisse ning tõmbab kütuse koomale.
Kõvasti targem jälle, kuid nüüd jääb küsimus, et kuidas edasi liikuda selle asjaga... Kui plokikaas maas oli, siis silinder ise näis korralik kahjuks. Kontrollin ära veel ka pihustite lekkimise kindlasti, ka see võib seda põhjustada. Õli on hiljuti alles vahetatud.
Karteri tuulutus pimedaks tehtud, kõik nagu hästi, mõlemad pooled balansis
Ja hetk hiljem karteri tuulutus järgi ühendatud
Kisub bank 1 trimi kõvasti miinusesse nii kui karteri tuulutus järgi ühendada. M52 mootoril on sisenev karterituul sisselaske kollektoril bank 1 pool, ehk sinna poole ka gaasid lihtsamni liiguvad. Järelikult käib neljandas silindris (kus ka pisut madalam kompressioon) mats ikka rõngastest mööda. Samused gaasid jõuavad 1-3 silindrisse ja aju saab aru, et liigselt kütust jõuab mootorisse ning tõmbab kütuse koomale.
Kõvasti targem jälle, kuid nüüd jääb küsimus, et kuidas edasi liikuda selle asjaga... Kui plokikaas maas oli, siis silinder ise näis korralik kahjuks. Kontrollin ära veel ka pihustite lekkimise kindlasti, ka see võib seda põhjustada. Õli on hiljuti alles vahetatud.
Re: E39 523i puterdamine
Ilmselt teen karteri tuulutuse ümber oil catch cani peale ja viin gaasid sisselaskes teise kohta, ehk mõjutab mootori tööd vähem. Ideaalis kohe kuhugi siibri taha, jaotab ühtlasemalt. Mootorit veel vahetama ei hakka - pole head kohta selleks tööks ja ega ka peale sellist ettevõtmist nii pea veel isu.
Järgmine leitud mure selle teemal on õhulugeja. Madalatel pööretel ning koormusel on liiga optimistlik, loeb üle. Tühikäigul võiks sisenevat õhku olla 11-13 kg/h. Mina aga alla 13,75 pole näinud, pigem 14-15. Sellele näidule tuginedes viskab aju rohkem kütust ja hetk hiljem leiavad lambdad, et ikka liiga palju sai. Madala koormuse adaptatsioon -40 kandis. Kõrgetel pööretel on kõik timm, üle 3k pöörde käib väga hästi, alla selle on pisut kõhklust tunda.
Proovisin esimest korda ka "snake oili" ehk siis õhulugeja puhastusspreid (Liqui Moly). Johaidi, hakkas veel rohkem õhku lugema... See läks küll vales suunas. Kellelgi kogemusi B-osa lugejate ja näitudega? Ainult kisa on nende kohta kuulda, faktilisi näite küll ei leia. VDO/Siemens hakkavad 240€ pealt alles.
Järgmine leitud mure selle teemal on õhulugeja. Madalatel pööretel ning koormusel on liiga optimistlik, loeb üle. Tühikäigul võiks sisenevat õhku olla 11-13 kg/h. Mina aga alla 13,75 pole näinud, pigem 14-15. Sellele näidule tuginedes viskab aju rohkem kütust ja hetk hiljem leiavad lambdad, et ikka liiga palju sai. Madala koormuse adaptatsioon -40 kandis. Kõrgetel pööretel on kõik timm, üle 3k pöörde käib väga hästi, alla selle on pisut kõhklust tunda.
Proovisin esimest korda ka "snake oili" ehk siis õhulugeja puhastusspreid (Liqui Moly). Johaidi, hakkas veel rohkem õhku lugema... See läks küll vales suunas. Kellelgi kogemusi B-osa lugejate ja näitudega? Ainult kisa on nende kohta kuulda, faktilisi näite küll ei leia. VDO/Siemens hakkavad 240€ pealt alles.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E39 523i puterdamine
no õhulugeja mõjutaks ju kõiki silindreid mitet ainult bank1, aga odavamate õhulugejatega ala meat and doria jne on olnud omajagu garantii probleeme, ütleme nii,e 10nest lugejast 4 lähevad garantiisse ja ei pruugi sa saada asenduseks töötavat asja, mõistlikum on osta kasutatud, neid on liikvel.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: E39 523i puterdamine
Viimast pilti vaadates on nii bank 1 kui 2 mõlemad ühtlaselt miinuses juba.
Õhulugeja poolt näib ainuke usutavam pakutav B-osa olema Delphi (toodab too ju terveid kütusesüsteem autodele). Kogemusi kellelgi?
Õhulugeja poolt näib ainuke usutavam pakutav B-osa olema Delphi (toodab too ju terveid kütusesüsteem autodele). Kogemusi kellelgi?
-
- Huviline
- Postitusi: 4595
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: E39 523i puterdamine
palun ära rohkem aega sellele tööle kuluta. tegelikult ka.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E39 523i puterdamine
Mõõda silindrites surveaste. Korraga siis juba ka niplilt kütusesurve.
Re: E39 523i puterdamine
Mõõdetud varem. Kütuse rõhk käival mootoril vaakumiga 2,8 bar, ilma vaakumita 3,5 bar.
Kompressioon
1 - 13,2
2 - 13,8
3 - 13,4
4 - 11,0
5 - 13,9
6 - 13,3
Pisuke tõrv ikka meepotis on.
Kompressioon
1 - 13,2
2 - 13,8
3 - 13,4
4 - 11,0
5 - 13,9
6 - 13,3
Pisuke tõrv ikka meepotis on.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E39 523i puterdamine
Jääb alles, et vanos kulunud. Lisaks fiktsioon, et see 4. silinder ei pruugi teistest erineda korras vanosega.
Re: E39 523i puterdamine
VANOS käis laiali koos kaane tööga mõttega, et "kui ma juba siin kandis olen". Hammasrattal oli lõtk sees. Külge läks madalam distantspuks ja uus O-rõngas koos teflon rõngaga. Aga eks seal on veel kuluvaid osasid/pindasid, oli näha ka kerget silindri pinna kulumist VANOSel, ei midagi hullu. Mis sümptomid selle veale viitaksid?
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E39 523i puterdamine
Kulunud vanos on see, mis laperdama paneb, kütusesegu moondab ja üldpildile virvendusi tekitab.
-
- Huviline
- Postitusi: 4595
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: E39 523i puterdamine
Valus on lihtsalt lugeda, mismoodi üritatakse seda lahendada. Karterituulutus catch cani peale, päriselt ka? Iga mees võiks ikka oma ameti peale jääda-selliseid projekte pannakse 15 min käima. Harv on juhus kui veaotsingu peale tund läheb.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Re: E39 523i puterdamine
Ja ongi valus senikaua kuni inimene õpib. Konstruktiivset arutelu ootaks. Praegu otsin siit ja sealt ja panen asju omavahel kokku. Hobikorras mitmeid mootoreid kokku ladunud, kõik käivad kenasti. See too viimane vaid pisut põnevam-harivam pähkel.
Karterituulutus on uus ja toimiv, Febi süsteem sai mäletamist mööda. Toimetaks vähem sõitnud ja parema elu peal olnud mootori peal kindlasti kenasti. Ega see nüüd kivisse raiutud pole. Üle lombi foorumites kirutakse CCV'd hulgaliselt, aga teistel põhjustel.
Ääremärkuseks veel, et kõik andurid mis küljes on originaalid peale jahutusvedeliku temperatuuri anduri (FAE).
Karterituulutus on uus ja toimiv, Febi süsteem sai mäletamist mööda. Toimetaks vähem sõitnud ja parema elu peal olnud mootori peal kindlasti kenasti. Ega see nüüd kivisse raiutud pole. Üle lombi foorumites kirutakse CCV'd hulgaliselt, aga teistel põhjustel.
Ääremärkuseks veel, et kõik andurid mis küljes on originaalid peale jahutusvedeliku temperatuuri anduri (FAE).
Re: E39 523i puterdamine
Hunnik infot, ei jõua süveneda, käib siis vist liiga rikkalt tühikäigul nagu aru saan. Aga tee mingi labane test, lase näiteks kusagilt lisaõhku peale ja vaata, et kas hakkavad integraatorid teises suunad liikuma, et kas üldse töötab loogiliselt see asi sul. Ja veakoode pole, kas ei peaks siis olema kui nii palju miinuses adaptsioonid?
Edit: Infot leidub välismaistes foorumites, et võib-olla puudulik vaakum sisselaskes ei tõmba kütuserõhku maha piisavalt tühikäigul jne., aga kütuserõhk vist testitud juba igas asendis.
Edit: Infot leidub välismaistes foorumites, et võib-olla puudulik vaakum sisselaskes ei tõmba kütuserõhku maha piisavalt tühikäigul jne., aga kütuserõhk vist testitud juba igas asendis.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
- venom
- Huviline
- Postitusi: 140
- Liitunud: 12.01.2011 19:11 42
- Peamine sõiduk: 730d. 325i. 730ia.
- Asukoht: viljandimaa
Re: E39 523i puterdamine
Miks
engine load
air use of the idle control valve
Väärtused nii kõrged kõrged on?
Küsin, sest endal samamoodi.
engine load
air use of the idle control valve
Väärtused nii kõrged kõrged on?
Küsin, sest endal samamoodi.
Re: E39 523i puterdamine
Põhi probleemiks jah tühikäigul ning madalal koormusel rikas kütusesegu. Adaptsioonid sellel ajul INPA mõiste -100/100 skaalas enne kui vea viksab, üldises mõistes vist siiski 25% muudatus. Kütuserõhk on testitud jah, jõuab sisselaske vaakum selle madalaks tõmmata küll. Vaakum eemaldades jookseb sesgu rikkas, et kõik timm.
"air use of the idle control valve" peaks olema sama mis õhulugeja äit. Siiber tühikäigul ju kinni ja kõik õhk mis õhulugeja loeb peab läbi tühikäigumootori jooksma.
"engine load" on sõltuvuses sissetulevast õhust. Sisenev õhk on arvutuses enne jagamismärki, ehk mida suurem siseneva õhu kogus seda suurem koormus.
"air use of the idle control valve" peaks olema sama mis õhulugeja äit. Siiber tühikäigul ju kinni ja kõik õhk mis õhulugeja loeb peab läbi tühikäigumootori jooksma.
"engine load" on sõltuvuses sissetulevast õhust. Sisenev õhk on arvutuses enne jagamismärki, ehk mida suurem siseneva õhu kogus seda suurem koormus.
Re: E39 523i puterdamine
"During a steady cruise, expect the O2 sensor to cycle normally if there are no lean codes. During a full-throttle acceleration, the O2 sensor would normally indicate rich A/F ratio, but it won’t if the MAF is dirty."
http://www.autotap.com/techlibrary/unde ... ensors.asp
Käisin lõunal, arvuti sappa. Põhjagaasiga minnes piirajani viskab lambda näidu alla, ehk siis lahja kütusesegu. Eelnev tsitaat viitab õhulugeja veale. Muidugi võib olla ka kütusenälg. Kuigi tagumikuga pole üle 3k mitte mingit probleemi tunda. Praegu näib, et tühikäigul loeb õhulugeja liialt õhku ja suure õhukogusega loeb vähem õhku. Keegi kinnitab?
Varem oli "adaptation value add" negatiivne ja "adaptation value multiply" positiiivne. Ehk madalal koormusel vähe õhku/palju kütust ja kõrgel koormusel palju õhku/vähe kütust.
Maantee kiirusel käib nii nagu peab, closed loop.
http://www.autotap.com/techlibrary/unde ... ensors.asp
Käisin lõunal, arvuti sappa. Põhjagaasiga minnes piirajani viskab lambda näidu alla, ehk siis lahja kütusesegu. Eelnev tsitaat viitab õhulugeja veale. Muidugi võib olla ka kütusenälg. Kuigi tagumikuga pole üle 3k mitte mingit probleemi tunda. Praegu näib, et tühikäigul loeb õhulugeja liialt õhku ja suure õhukogusega loeb vähem õhku. Keegi kinnitab?
Varem oli "adaptation value add" negatiivne ja "adaptation value multiply" positiiivne. Ehk madalal koormusel vähe õhku/palju kütust ja kõrgel koormusel palju õhku/vähe kütust.
Maantee kiirusel käib nii nagu peab, closed loop.
Re: E39 523i puterdamine
Aga sellisel juhul asi lubatud piirides ja võib-olla polegi mõtet pead vaevata selle seguga, üksikud "misfire" põhjused mujal äkki, süütesüsteemis.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Re: E39 523i puterdamine
Ega võimaik tõesti, juukseid siin peast ei kaku. Ka lihtsalt huvitav asi millega end kurssi viia. Eks sügisel ole ülevaatusel näha mis heitgaasid teevad.
Käisin täna veel sõidus õhulugeja järgi ühendamata, kulgedes toimetavad lambadad kenasti. Põhjagaasiga minnes viskas segu rikkaks nagu peab.
Käisin täna veel sõidus õhulugeja järgi ühendamata, kulgedes toimetavad lambadad kenasti. Põhjagaasiga minnes viskas segu rikkaks nagu peab.