E39 525D 120 kw karterituulutus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
rainmarmor
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 22.03.2013 14:31 12
Peamine sõiduk: 525D

E39 525D 120 kw karterituulutus

Postitus Postitas rainmarmor »

Sai paigaldatud karterituulutuse filterelemendi asemel seadeldis (orig.osa) mis just peaks sinna kogunenud õli tagasi nõrutama ,kuna filter element täitus kiiresti õliga. Paraku õli jõuab ikkagi turboni ja sealt lekib juba edasi avaliku ruumi. Kui õlimõõtevarras välja tõmmata ja vaadelda kas surve on karteris siis seda nagu ei täheldaks. Turbo just vahetatud samas on tõsiasi , et tegemist on taastatud turboga. Auto läbisõit 400 t. km. ja tegemist on kolmanda turbovahetusega .Eelmine turbo uus ja originaal aga probleem oli sama ja kinnitati , et probleem seisneb turbos. Mootoris on kasutatud ainult Castrol long-life BMW le ettenähtud õli.
Mis põhjustab õli tungimise karterituulutus süsteemi ?
themeelis
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 05.04.2010 17:52 48
Peamine sõiduk: BMW 530D

Re: E39 525D 120 kw karterituulutus

Postitus Postitas themeelis »

up!
BMWpleasure
Huviline
Postitusi: 193
Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
Asukoht: Tallinn, tartu

Re: E39 525D 120 kw karterituulutus

Postitus Postitas BMWpleasure »

Minuteada on see täitsa normaalne. Endal ka muide sama mootor.
Olen lugenud mitmest kohast, et selle pärast ei pea muretsema ja et kõigil on nii. Loomulikult ei tohi õhutorudes meeletult õli olla nii et välja voolab. Võta turbost intercoolerisse minev lõdvik lahti ja vaata kui on seest märg õlist siis see on normaalne, kui aga välja voolab lausa siis ei ole.
Nimelt karterituulutusest käib läbi õliaur mis tekib mootoris. Tuulutuse filter peaks õhust eraldama enamuse õli ja siis õhk läheb taasringlusesse ( turbosse). Turbo taob selle kergelt õlise õhu segatuna värske õhuga (läbi filtri) intercoolerisse ja sealt läbi sisselaske kollektori silindripea põlemiskambrisse, seal põleb ja väljub välj. klappide kaudu summutisse. Sellega seoses on seest õline nii intercooler kui lõdvikud ja sisselaske koldesse tekib selline paks löga seinte peale (samuti EGR-i). See on kõikidel sellistel mootoritel ja tavaline asi, ei tekita probleemi.
Kui sul on õli õhutorustikus liiga palju siis võiksid kontrollida õhufiltrit. nimelt kui õhufilter on salongi poolt alt korralikult õline siis see võib tähendada, et klapikambrikaane tihend tahab vahetust. Õhufiltri kopsikus on põhjas 2 väikest auku (salongi pool) ja kui klapikaane tihend lekib 5. ja 6. silindri juurest siis see lekkiv õli jookseb mööda õhu kopsiku põhja just nende aukude juurde ning turbo tõmbab selle sisse filtrikopsikusse. Okei sel juhul saab filter õliseks aga turbosse õli ikka ei jõua.
Kui turbo õlist tilgub siis võid kontrollida ka õlitorusid mis turbo külge lähevad, võibolla õlitus laseb läbi?
Keeruline jutt vist aga ma suht alles tulin graasist ja pea on väsinud.
BMW 525d 120kW 2000a E39
BMWpleasure
Huviline
Postitusi: 193
Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
Asukoht: Tallinn, tartu

Re: E39 525D 120 kw karterituulutus

Postitus Postitas BMWpleasure »

rainmarmor kirjutas: Paraku õli jõuab ikkagi turboni ja sealt lekib juba edasi avaliku ruumi.
Võibolla peaksid kindlaks tegema täpse asukoha kust see õli lekib? Mõtlen, et kui karterituulutusest tulev õli turbost lekib, siis peab ka ju ülerõhk lekkima? See tähendab jälle valet kütusesegu ja musta suitsu.
Kas lõdvikud on ikka turbo küljes kinni korralikult?
BMW 525d 120kW 2000a E39
Vasta