lukku palun/kustutada
lukku palun/kustutada
lukku palun/kustutada...
Viimati muutis eko89, 10.01.2013 19:52 57, muudetud 1 kord kokku.
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
Sellele mootorile peaks Defa pakkuma karterisoojendit. Endal 3.0d küll aga e39,paigaldasin sellele karterisoojendi,juhet taga hoida,siis käivitab mootorit nagu suvel,üsna valutult ja kergesti,soojendab õli kenasti ülesse.
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
Just.
Käisin uurimas defa oma käib karteri alla ja soojendab õli.
Kuid kas on ka olemas inimene kes teeb mu sõidu soojendi ringi sõidu soojendiks.Palju maksaks?
Või oleks asjalikum defa?
Käisin uurimas defa oma käib karteri alla ja soojendab õli.
Kuid kas on ka olemas inimene kes teeb mu sõidu soojendi ringi sõidu soojendiks.Palju maksaks?
Või oleks asjalikum defa?
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
Seisusoojendina soojendaks kindlasti paremini mootori üles webasto ikkagi. Enda autol on samamoodi webasto peal sõidusoojendina, uurisin ka, et kas saaks seisusoojendiks selle, yhed rääkisid,et ainult juhtmete külge panemise vaev ja lihtne ümberprogrammeerimine, teisest diagnosti kohast öeldi, et tuleb panna veel tsirkulisatsioonipump juurde, kuigi webastol endal on ju pump küljes olemas....ju jääb lahjaks siis. Defa puhul on ilmselt hea see,et see ei ütle ülesse nii lihtsalt. Mõnes mõttes, kui sul on autol endal webasto sõidusoojendina küljes ja paned defa külge,siis defa soojendab mootori ülesse, käivitumine valutu ja webasto hakkab mootori käivitumisel niikuinii mootorit kiiresti soojendama... Webasto kasutamisel hakkab aku ka parajalt vatti saama, tuttaval seisusoojendina webasto ja peab akule paar korda kuus järellaadimist tegema, kuna aku pinge langeb siis webasto ei rakendugi üldse, kui aku pinge nõrk. Pikemaid otsasid sõidad, siis vast akuga probleeme ei teki ka. Eks ta rohkem mugavuse ja võimaluste küsimus ole.
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
ei ole mingit lisa veepumpa vaja. bemmidel olemas ju tsirkulatsjooni pump ja webastol peaks endal ka olema.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4370
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
Tegelikult Webasto ise koos oma komponentidega väga suur vooluröövel polegi. Täiskoormusel on ta võimsus 46w. Suur tarbija on hoopis salongipuhur, mis olenevalt pööretest võib ka nt. 100w võimsusel vuhiseda.
Tehaselahendusena hakkab ta automaatselt teatud temperatuuri saavutamisel tööle, et salongi soojendada.
Kui auto on tehasest üksnes sõidusoojendiga välja veerenud, siis seisusoojendi reziimi aktiveerimisel(kodeerimine) hakkab Webasto soojendama nii salongi kui ka mootorit. Tingib selle asjaolu, et kõik osalised(mootor-Webasto-salongi radiaator) on omavahel jadamisi(Inline) ühendatud.
Seda tüüpi jahutusvedeliku ringlusega läheb Webastol suhteliselt kaua aega, et nii mootor kui ka salong soojaks saada.
Osadel juba tehasest seisusoojendiga tellitud isenditel on aga nö. bypass ringlus. Selle variandi puhul toimub tsirkulatsioon ainult Webasto ja salongiradika vahel. Torustik on selliselt ehitatud, et mootori soojenemist välditakse .
Enda masinal oleva aftermarket Webasto paigaldasin nö. jadaühendusse. Vajadusel saan soojendada nii mootorit ja salongi koos kui ka mootorit eraldi. Tavaliselt on ta mul ainult mootorit soojendamas, kuna salongisoojendusega koos läheb tõesti palju kauem aega Webasto tipp-temperatuuri(70C) saavutamiseks.
Tavalisele starterakule on mõlema mugavuse tahtmine väga kurnav.
Selle võiks asendada spetsiaalse starterakuga(start-stop AGM), mis ka süvatühjenemist paremini talub. Ainuke jama on selles, et see maksab tavalisest starterakust vähemalt 2x rohkem. Neid kasutatakse moodsatel start-stop funktsiooniga autodel.
Idee kohaselt taluvad nad 3-4korda rohkem laadimistsükleid.
Tehaselahendusena hakkab ta automaatselt teatud temperatuuri saavutamisel tööle, et salongi soojendada.
Kui auto on tehasest üksnes sõidusoojendiga välja veerenud, siis seisusoojendi reziimi aktiveerimisel(kodeerimine) hakkab Webasto soojendama nii salongi kui ka mootorit. Tingib selle asjaolu, et kõik osalised(mootor-Webasto-salongi radiaator) on omavahel jadamisi(Inline) ühendatud.
Seda tüüpi jahutusvedeliku ringlusega läheb Webastol suhteliselt kaua aega, et nii mootor kui ka salong soojaks saada.
Osadel juba tehasest seisusoojendiga tellitud isenditel on aga nö. bypass ringlus. Selle variandi puhul toimub tsirkulatsioon ainult Webasto ja salongiradika vahel. Torustik on selliselt ehitatud, et mootori soojenemist välditakse .
Enda masinal oleva aftermarket Webasto paigaldasin nö. jadaühendusse. Vajadusel saan soojendada nii mootorit ja salongi koos kui ka mootorit eraldi. Tavaliselt on ta mul ainult mootorit soojendamas, kuna salongisoojendusega koos läheb tõesti palju kauem aega Webasto tipp-temperatuuri(70C) saavutamiseks.
Tavalisele starterakule on mõlema mugavuse tahtmine väga kurnav.
Selle võiks asendada spetsiaalse starterakuga(start-stop AGM), mis ka süvatühjenemist paremini talub. Ainuke jama on selles, et see maksab tavalisest starterakust vähemalt 2x rohkem. Neid kasutatakse moodsatel start-stop funktsiooniga autodel.
Idee kohaselt taluvad nad 3-4korda rohkem laadimistsükleid.
tel. 51 949 859
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
Olen küll nüüd natuke targem, kuid kuidas ise edasi peaks toimima?
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
Kui keeruline oleks sisteem teha ümber 2 aku peale? Et tehase Webasto töötaks eraldi akult. Ja suur aku jääks ikka mootori käivitamiseks.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4370
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
Tehniliselt on kõik võimalik. Kuid kas sellel on ka praktilist mõtet?
Nagu varem kirjutasin, siis Webasto ise ei ole mingi suur voolutarbija, vaid hoopis salongipuhur. Sel juhul peaks kliima-automaatika koos Webasto'ga eraldi aku pealt toidet saama.
2 akuga elektrisüsteem on oluliselt keerukam ja kapriissem. Neid ei saa lihtlabaselt geneka otsa ühendada.
Akude laadimine tuleb nutikalt(elektrooniliselt) lahendada, muidu hakkab üks teist tühjaks imema.
E38 750-l oli alates '99 mudeliaastast kahe akuga el. süsteem. Sellel oli akude omavaheliseks ühendamiseks/isoleerimiseks eraldi juhtplokk. Kui on tõesti soov ehitada, siis saaks sealt malli võtta.
Lõppkokkuvõttes läheb 2aku süsteem ümberehituse ja materjalide(lisaaku, kinnitused, kaablid jms.) poolest ka rahaliselt kallimaks, selle asemel et 1 korralik AGM aku osta.
Teemaalgataja peaks ise otsustama, mis on talle mugavam: kas autonoomsus ja mugavus Webasto seisusoojendi näol või plokisoojenduse juhtme pidev ühendamine. Viimase kasutamise puhul peab ju teatavasti olema juurdepääs vooluvõrgu kontaktidele. Eramus pole see tavaliselt probleem, samas aga korterelamute puhul.
Nagu varem kirjutasin, siis Webasto ise ei ole mingi suur voolutarbija, vaid hoopis salongipuhur. Sel juhul peaks kliima-automaatika koos Webasto'ga eraldi aku pealt toidet saama.
2 akuga elektrisüsteem on oluliselt keerukam ja kapriissem. Neid ei saa lihtlabaselt geneka otsa ühendada.
Akude laadimine tuleb nutikalt(elektrooniliselt) lahendada, muidu hakkab üks teist tühjaks imema.
E38 750-l oli alates '99 mudeliaastast kahe akuga el. süsteem. Sellel oli akude omavaheliseks ühendamiseks/isoleerimiseks eraldi juhtplokk. Kui on tõesti soov ehitada, siis saaks sealt malli võtta.
Lõppkokkuvõttes läheb 2aku süsteem ümberehituse ja materjalide(lisaaku, kinnitused, kaablid jms.) poolest ka rahaliselt kallimaks, selle asemel et 1 korralik AGM aku osta.
Teemaalgataja peaks ise otsustama, mis on talle mugavam: kas autonoomsus ja mugavus Webasto seisusoojendi näol või plokisoojenduse juhtme pidev ühendamine. Viimase kasutamise puhul peab ju teatavasti olema juurdepääs vooluvõrgu kontaktidele. Eramus pole see tavaliselt probleem, samas aga korterelamute puhul.
tel. 51 949 859
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
Kas siin foorumis on olemas inimene, kes ehitaks mul selle seisusoendiks ümber ja mis see mulle maksma läheks?
Kas läbi foorumi saaks kellegi käest defa komplekti odavamalt?
Ning lisaks küsimus mida näitab/ mis sellega teha saab(mille jaoks see on)? ???
Kas läbi foorumi saaks kellegi käest defa komplekti odavamalt?
Ning lisaks küsimus mida näitab/ mis sellega teha saab(mille jaoks see on)? ???
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
Keera võti raadio asendisse ja vajuta Direct Operation, ning vaata mis saab! Läheb webasto tööle või ei! Järgmisena on juba arvuti külge.
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
selle direct operationi all on veel valik, ja kui seda näppida siis hakkab salongi ventikas tööle...meego kirjutas:Keera võti raadio asendisse ja vajuta Direct Operation, ning vaata mis saab! Läheb webasto tööle või ei! Järgmisena on juba arvuti külge.
Mis nüüd edasi?
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4370
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: sõidusoendi seisusõendiks või defa?
See valik oli seisuventilatsiooni otsekäivitus.
Kui kodeerida seisusoojendi aktiivseks, siis saab ka seda otse käivitada. Tavapärane variant on taimeri programmeerimise teel.
Kui kodeerida seisusoojendi aktiivseks, siis saab ka seda otse käivitada. Tavapärane variant on taimeri programmeerimise teel.
tel. 51 949 859