e39nmootori temperatuuri probleem
e39nmootori temperatuuri probleem
tere mure järgmine,oman 97 a 523 ben bmw-d.umbes 500 kilomeetri tagant tuleb umbes 200 ml jahutusvedelikku juurde valada,siis tase ok ja kiri kaob kompuutrist ära.temperatuur ok oli koguaeg.viimanekord kui naine mul tahtis jahutusvedelikku juurde valada avastas ta et oli eelmine kord paisubaagi korgi peale panemata unustanud.valas nüüd jahutusvedelikku juurde ja keeras korgi peale.sai sõita umbes 1,5 km kui temperatuur hakkas järsult tõusma,peale mida jättis auto esimesel võimalusel seisma.kas viga võib olla selles et ta sõitis paarsada km ilma korgita ja tänu sellele nüüd temperatuur tõuseb,või milles viga võiks olla.ja ehk oskab keegi soovitada kus seda viga oleks tallinnas norm hinnaga võimalik likvideerida.
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
tundub et viga on plokkikaanes arvatavasti on kaan kõver, kas süsteemi oled proovinud õhutada?
Bmw sõidurõõm
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
ei ole proovinud ,aga kuidas seda teha
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
valad paisupaagi vedeliku taseme normi siis käivitad mootori nb.soenduse temp peab olema maximumi peal lased mootori soojaks siis auto nina ajad väikse kallaku peale et nina oleks üleval kapott lahti seal paisupaagi kõrval on must plastikust kruvi keerad selle lahti aga mitte täitsa küljest ära ja teine samasugune kruvi on selle radika ülemise lõdviku juures mis läheb termostaati se ka lahti hoida natuke põõret mootoril peal samas jälgid paisupaagi taset ja kui nendest 2 õhutus kruvist hakkab ainult jahutusvedeliku tulema siis keerad mõlemad kruvid kinni vaatad uuesti taseme üle kui vaja valad juurde ja asi valmis edu
Bmw sõidurõõm
- Alari.
- Huviline
- Postitusi: 3007
- Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
- Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
- Telefon: 5181397
- Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
- Kontakt:
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
ootoot e39sal käib õhutamine ikka külmast peast!See igalpool kirjas!
Lase täiesti maha jahtuda!
Keera paisupaagi kork maha ja ava kaks õhutus niplit!
Seejärel keera süüde sisse ja temp max ja salongi ventika kiirus 2 peale!
See järel hakka aga jahutusveldelikku sisse kallama,lisa nii kaua kuni paisupaak täis ja õhutus niplitest enam mulle välja ei aja(keera õhutusniplid kinni)!(õige õhutamine võib võtta kuni 30 min)
See järel pane masin tööle(ilma paisupaagi korgita),lase nati käi 10sek ning see järel anna paar korda järsult pööret(max 5000rpm),seejärle sureta välja ning jahutusvedeliku tase peaks nüüd normis olema!
Kui kahtled võid protseduuri korrata!
Lase täiesti maha jahtuda!
Keera paisupaagi kork maha ja ava kaks õhutus niplit!
Seejärel keera süüde sisse ja temp max ja salongi ventika kiirus 2 peale!
See järel hakka aga jahutusveldelikku sisse kallama,lisa nii kaua kuni paisupaak täis ja õhutus niplitest enam mulle välja ei aja(keera õhutusniplid kinni)!(õige õhutamine võib võtta kuni 30 min)
See järel pane masin tööle(ilma paisupaagi korgita),lase nati käi 10sek ning see järel anna paar korda järsult pööret(max 5000rpm),seejärle sureta välja ning jahutusvedeliku tase peaks nüüd normis olema!
Kui kahtled võid protseduuri korrata!
- TaaviI
- Huviline
- Postitusi: 156
- Liitunud: 25.09.2009 10:09 05
- Peamine sõiduk: BMW 530d "6-pack", mitte M-pack
- Asukoht: Tallinn
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Seejärel süüde sisse.... kas see siis tähendab seda, et autot käima ei pane? Mõlemad niplid keeran õhutamisel küljest ära? Või võimalikult lahtisesse asendisse?freddy21 kirjutas:ootoot e39sal käib õhutamine ikka külmast peast!See igalpool kirjas!
Seejärel keera süüde sisse ja temp max ja salongi ventika kiirus 2 peale!
See järel hakka aga jahutusveldelikku sisse kallama,lisa nii kaua kuni paisupaak täis ja õhutus niplitest enam mulle välja ei aja(keera õhutusniplid kinni)!(õige õhutamine võib võtta kuni 30 min)
See järel pane masin tööle(ilma paisupaagi korgita),lase nati käi 10sek ning see järel anna paar korda järsult pööret(max 5000rpm),seejärle sureta välja ning jahutusvedeliku tase peaks nüüd normis olema!
Kui kahtled võid protseduuri korrata!
Tänud ette!
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Minu teada, kui õhutada, siis peab mootor käima
Ja esiots natuke kõrgemal, kui taguots.
Ja esiots natuke kõrgemal, kui taguots.
BMW E28 524td
- Alari.
- Huviline
- Postitusi: 3007
- Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
- Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
- Telefon: 5181397
- Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
- Kontakt:
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Pole kahjuks siin arvutis e39 manuali täpset juhist!
Kuid jah seal veel suurelt eraldi kirjas,et tuleb õhutada külma mootoriga(süüde sees aga masinat käimapanna ei tohi)!Bmwl olemas eraldi elektri pump mis ajab jahutusvedelikku ringi ,seda on veel hästi kuulda hakkab sirisema kapotiall!
Enamus teevad nii aga vb saab ka soojastpeast hakkama(kuid kahtlen,sest soojastpeast on jahutusvedeliku omadused tiba teised´,soojastpeast hakkab aga valeõhutuse puhul tosool arusutuma ja õhutusniplist tuleb puhta õhuasemel see tosooli aru vms)!Ärge äris näkku löög,kui seletusega tiba puussepanin
Kuid jah seal veel suurelt eraldi kirjas,et tuleb õhutada külma mootoriga(süüde sees aga masinat käimapanna ei tohi)!Bmwl olemas eraldi elektri pump mis ajab jahutusvedelikku ringi ,seda on veel hästi kuulda hakkab sirisema kapotiall!
Enamus teevad nii aga vb saab ka soojastpeast hakkama(kuid kahtlen,sest soojastpeast on jahutusvedeliku omadused tiba teised´,soojastpeast hakkab aga valeõhutuse puhul tosool arusutuma ja õhutusniplist tuleb puhta õhuasemel see tosooli aru vms)!Ärge äris näkku löög,kui seletusega tiba puussepanin
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Kasutusjuhendi järgi. Testitud ja töötab:
Jahutussüsteemi õhutamine:
1. Mootor külm
2. Süüde sisse, salongi temp maksimumi, ventilaator nr 2 asendisse. mootorit mitte käivitada.
3. õhutuskork/korgid lahti
4. Valada sisse nii palju kui läheb, st kõrini täis, oodata kuni tase alaneb, valada veel, jne kuni tase ei alane enam ja õhutuskorgist õhumulle ei tule. Kannatlik olla, võtab aega.
5. õhutuskork kinni, paisupaagi korki mitte sulgeda
6. Mootor käima, 4-5 korda teravalt tuuri anda 4500 pöörde kanti. Mitte soojaks lasta!
7. Mootor seisma, kontrollida taset, vajadusel korrigeerida normaalse nivooni.
8. Sulgeda paisupaagi kork.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Paar küsimust.
Mis mõttes: "ventilaator nr 2 asendisse" ?
Ja kasutusjuhendil on kirjas, et kui mootor on külm, siis ei tohi pöördeid 2000rpm kõrgemale lasta, aga kui õhutad, siis tohib külma mootoriga nii pöördesse lasta(4500)? Või muutub mootor kuumaks õhutamise käigus?
Mis mõttes: "ventilaator nr 2 asendisse" ?
Ja kasutusjuhendil on kirjas, et kui mootor on külm, siis ei tohi pöördeid 2000rpm kõrgemale lasta, aga kui õhutad, siis tohib külma mootoriga nii pöördesse lasta(4500)? Või muutub mootor kuumaks õhutamise käigus?
BMW E28 524td
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Siin vist mõeldakse seda, et kui on kliimaautomaatik, siis tuleks panna puhuma salongist umbes sellise kõvadusega, nagu ilma kliimata variandil puhur oleks number 2 asendis (ise panin umbes poole peale).
Piirajasse ei tohiks külmalt lasta, aga õhutamise korral paar korda ~4000ni ju siis pole hullu (isiklikult yle 3500 ei julgenud ja piisas ka sellest). Kuumaks ta selle õhutamise käigus ei muutu, see ongi eesmärk, et õhk kätte saada.
Seda tuleks ka meeles pidada, et kui gaasi vajutada (õhutuskork on sel hetkel lahti), siis et mõni sõber seal lähedal ei passiks, natuke lendab august vedelikku välja ka.
Piirajasse ei tohiks külmalt lasta, aga õhutamise korral paar korda ~4000ni ju siis pole hullu (isiklikult yle 3500 ei julgenud ja piisas ka sellest). Kuumaks ta selle õhutamise käigus ei muutu, see ongi eesmärk, et õhk kätte saada.
Seda tuleks ka meeles pidada, et kui gaasi vajutada (õhutuskork on sel hetkel lahti), siis et mõni sõber seal lähedal ei passiks, natuke lendab august vedelikku välja ka.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
See,kui palju salongi vent õhutamise ajal puhub,pole oluline. Temp pannakse maksimumi selleks,et soendusradikate klapid oleks lõpuni avatud ja pump kindlasti töötaks
- TaaviI
- Huviline
- Postitusi: 156
- Liitunud: 25.09.2009 10:09 05
- Peamine sõiduk: BMW 530d "6-pack", mitte M-pack
- Asukoht: Tallinn
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Tänud infi eest, kõik toimib! 45 minutit jälgimist ja kallamist ning auto nagu uus
- Alvaro
- Huviline
- Postitusi: 1854
- Liitunud: 21.09.2006 13:19 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 e70 35d
- Telefon: 358445150389
- Asukoht: Vantaa-Jõgeva-Loksa
- Kontakt:
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Kas 6hutus nippel peab lahti olema v6i paisupaagi kork?Fred kirjutas:Seda tuleks ka meeles pidada, et kui gaasi vajutada (õhutuskork on sel hetkel lahti), siis et mõni sõber seal lähedal ei passiks, natuke lendab august vedelikku välja ka.
e34 520 91a*e36 316 94a*e36 320 93a*e34 525tdsa 92a*e34 525 90a*e36 320 93a*e34 525 92a*e39 523 96a*e39 528 97a*e46 328 98a*e30 316i 90a*e46 330d 03a*e60 520d 08a*e36 318i 96a*e30 324d 85a
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Jepp!Alvaro kirjutas:Kas 6hutus nippel peab lahti olema v6i paisupaagi kork?Fred kirjutas:Seda tuleks ka meeles pidada, et kui gaasi vajutada (õhutuskork on sel hetkel lahti), siis et mõni sõber seal lähedal ei passiks, natuke lendab august vedelikku välja ka.
Mul olid kõik lahti, kui õhutasin..
Paidupaagi kork, siis paisupaagi korgi kõrval kohe üks punn, mis tuleb lahti ristpeaga ja üks veel seal lähedal.
BMW E28 524td
- Alvaro
- Huviline
- Postitusi: 1854
- Liitunud: 21.09.2006 13:19 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 e70 35d
- Telefon: 358445150389
- Asukoht: Vantaa-Jõgeva-Loksa
- Kontakt:
Re: e39nmootori temperatuuri probleem
Pidasin silmas seda kui paned auto käima ja vajutad gaasi kas siis on lahti koik korgid või ainult paisupaak. sest eelnevalt öeldi ju, et käima pannes jääb lahti ainult paisupaagi kork!!!Steven89 kirjutas:Jepp!Alvaro kirjutas:Kas 6hutus nippel peab lahti olema v6i paisupaagi kork?Fred kirjutas:Seda tuleks ka meeles pidada, et kui gaasi vajutada (õhutuskork on sel hetkel lahti), siis et mõni sõber seal lähedal ei passiks, natuke lendab august vedelikku välja ka.
Mul olid kõik lahti, kui õhutasin..
Paidupaagi kork, siis paisupaagi korgi kõrval kohe üks punn, mis tuleb lahti ristpeaga ja üks veel seal lähedal.
Ning kui kylmast peast tosooli valad kas siis 6htutusniplid on päris pealt ära keeratud voi natuke lahti keeratud?
Mul tegi veel nii, et radikast kullus selline mulin v6i selline imelik hääl
e34 520 91a*e36 316 94a*e36 320 93a*e34 525tdsa 92a*e34 525 90a*e36 320 93a*e34 525 92a*e39 523 96a*e39 528 97a*e46 328 98a*e30 316i 90a*e46 330d 03a*e60 520d 08a*e36 318i 96a*e30 324d 85a