E39 veojõukontroll

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Mario153
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 08.08.2005 21:31 24

E39 veojõukontroll

Postitus Postitas Mario153 »

Üks seltsimees väitis, et kui autol on veojõukontoll siis erineva kõrgusega kumme alla panna ei või....Näiteks taha 265/ ja ette 225/ jne....
Minuarust võib ikka panna mida iganes ju....
Või oskab keegi täpselt öelda.... :?:
E39 525DA -01 Touring
Car is to transport your a$$...not a christmas-tree!
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

pane ette kõrgemad ja taha madalamad.
nalja kui palju
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

patrik kirjutas:pane ette kõrgemad ja taha madalamad.
Ei, ikka teistpidi! Siis on isegi käiguga pidurdamisel mootor ikka kergelt pöördes!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: E39 veojõukontroll

Postitus Postitas priitv8 »

Mario153 kirjutas:erineva kõrgusega kumme alla panna ei või....Näiteks taha 265/ ja ette 225/ jne....
265 ja 225 on ikka laius, mitte kõrgus vist? Kui laiem rehv on väiksema profiili-indeksiga nii, et diameetrid enam-vähem võrdsed, pole probleemi. Ka tehas paneb eri laiusega velgede puhul sedasi alla. Nt ette 8Jx17 ja 235/45ZR17 ning taha 9jx17 ja 255/40ZR17.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Mario153
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 08.08.2005 21:31 24

Postitus Postitas Mario153 »

No loogish et 225 ja 265 on laius...ma tõin lihtsalt näite...
Ühesõnaga et kui kõrgused ikka enam vähem ühtivad siis pole probleemi jah?
E39 525DA -01 Touring
Car is to transport your a$$...not a christmas-tree!
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Nagu mina aru saan siis peab diameeter ühtima. Minulgi suvel ees 235/45/17 ja taga 245/40/17.

Probleem selles (parandage targemad kui eksin), et auto võrdleb sõidu ajal esimeste ja tagumiste ratase pöörlemiskiirus ning kui tagumine kiirus läheb esimesest suuremaks siis nö pidurdab seda. Kui sul on sellise diameetriga rehvid, kus tagumine käibki pidevalt kiiremini ringi siis on asi veidi kehv.

Aga jah eks Patrik jms oskavad asja paremini seletada.
Kasutaja avatar
bimmer099
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 28.12.2004 19:01 54
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bimmer099 »

Relk kirjutas:Nagu mina aru saan siis peab diameeter ühtima. Minulgi suvel ees 235/45/17 ja taga 245/40/17.
Antud juhul küll diameetrid ei ühti ning diameetrite vahe tervelt 15mm. Õigem oleks kasutada taga 245/45 R17, siis oleks diameetrite vahe 9mm. Kui on soov ees ja taga erineva laiusega rehve kasutada, siis ideaalis peaks olema mõõdud: ees 235/45 R17 ja taga 265/40R17 või ees 225/45 R17 ja taga 255/40 R17. Aga elu on näidanud, et päris millimeetri pealt ei peagi rattad ühesuurused olema sest veojõukontroll sekkub siis, kui rataste pöörlemise vahe on paarkümmend protsenti. Erinevate rehvimõõtudega mängides on aga võimalik saada maksimaalselt 5%-ine erinevus.
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

bimmer099 kirjutas:
Relk kirjutas:Nagu mina aru saan siis peab diameeter ühtima. Minulgi suvel ees 235/45/17 ja taga 245/40/17.
Antud juhul küll diameetrid ei ühti ning diameetrite vahe tervelt 15mm. Õigem oleks kasutada taga 245/45 R17, siis oleks diameetrite vahe 9mm. Kui on soov ees ja taga erineva laiusega rehve kasutada, siis ideaalis peaks olema mõõdud: ees 235/45 R17 ja taga 265/40R17 või ees 225/45 R17 ja taga 255/40 R17. Aga elu on näidanud, et päris millimeetri pealt ei peagi rattad ühesuurused olema sest veojõukontroll sekkub siis, kui rataste pöörlemise vahe on paarkümmend protsenti. Erinevate rehvimõõtudega mängides on aga võimalik saada maksimaalselt 5%-ine erinevus.
Vot mis targemad mehed räägivad. Njaaa. Aga jutt jah jumala õige.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8285
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Pmst jah, peavad rataste ümbermõõdud samad olema. Aga ringi ümbermõõt ja diameeter olid omavahel kuidagi jäigalt seotud vist.
Võrreldakse jah esi- ja tagatelje rataste pöörlemiskiirust. Kuna esimesed ei vea, siis nende alusel rehkendatakse auto kiirus. Kui tagumised esimestest kiiremini pöörlevad, arvab ASC et rattad kaabivad ja võtab mootori veojõudu maha. Kui tagumised esimestest aeglasemini pöörlevad ja gaasipedaal on lahti lastud, siis arvab ta, et mootoriga pidurdamine võttis rattad lohama ja annab gaasi juurde, et stabiilsust säilitada (mootori pidurdusmomenti vähendada). No ja tegelikult võrreldakse veel tagumise vasaku ja parema kiirusi omavahel, kui üks käib kiiremini ringi, siis hoitakse seda piduritega kinni (nn. ASC+T-difrilukk).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Mario153
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 08.08.2005 21:31 24

Postitus Postitas Mario153 »

Ühesõnaga, et kui väike mõõduvahe esimest ja tagumiste vahel jääb siis ei juhtu veel miskit jah?
E39 525DA -01 Touring
Car is to transport your a$$...not a christmas-tree!
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

õige


räägi mulle PS milliat rwhvi tahad panna siis arvutan suulle palju ja millega jääb vahe
Kasutaja avatar
Mario153
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 08.08.2005 21:31 24

Postitus Postitas Mario153 »

Ok...eks küsin kui mul asi konkreetsemaks läheb :cool:
E39 525DA -01 Touring
Car is to transport your a$$...not a christmas-tree!
Kasutaja avatar
Mario153
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 08.08.2005 21:31 24

Postitus Postitas Mario153 »

Kuna kevad käes, siis teema jälle päevakorras. Sai ostetud ette 235/45 kummid. Ideaal mõõt taha oleks seega 265/40, aga kuna seda mõõtu ei leia kuskilt eriti normaalse hinnaga, siis kas 255/40 mõõt oleks norm taha panna.....selles mõttes, et ega veojõukontroll lolliks ei lähe :?:
Või hoopis 235/45 maha müüa ja osta ette 225/45 ja taha siis 255/40.
Esimesed veljed on 8,5tolli laiad....või jääb 225/45 ette kitsaks sellele veljele. Kas E39-l on sõiduomaduste vahe 225 kummil ja 235 kummil väga suur?

Ohh...palju küsimusi sai :cool:
E39 525DA -01 Touring
Car is to transport your a$$...not a christmas-tree!
heigosan
Huviline
Postitusi: 495
Liitunud: 16.11.2003 23:45 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas heigosan »

Vaata uksepostilt,mis on lubatud ja mis mitte :idea: :mad:
E34 M5
Vasta