1. leht 1-st

Starter ei lülitu ja õlituli põleb (e30, 320i 1990)

Postitatud: 16.07.2007 20:05 15
Postitas V2ike_Suur
Kirjeldasin antud muret juba ka oma auto teema all "lugejate autode" rubriigis, kuid ehk loetakse seda osa siin rohkem ja ehk oskab keegi arvata, kuskohast viga otsida.

Nimelt, auto keeldus käivitumast, starteri relee ainult klõpsub. Lükates läks ilusti käima, kuid lõi mootoriõli tule laetablool põlema, suretasin masina kohe välja. Kontrollisin õlitaset, oli normis, loiku maas ei olnud. Proovisin veel starteriga, tegi pool pööret ja jäi vait. Pärast seda lööb kohe süüte lülitamisel selle õlitule põlema.

Kas need vead võiks omavahel kuidagi mehaaniliselt seotud olla või on tegu pigem elektrikalaga? Lisaks veel selle, et viga ilmus ilma igasuguse hoiatusega, ühtki anomaaliat viimastel päevadel täheldanud ei olnud.

Tänud abi eest juba ette!

Postitatud: 17.07.2007 02:26 24
Postitas Roland325
See laes olev õlituli näitab õlitaset, mitte õlirõhku, et siis, kui läheb põlema on õli natuke vähe ja see pole nii ohtlik, et peaks kohe mootori välja suretama, varuosa- või õlipoodi võib rahulikult sõita ;) . Kui mul e30 oli, siis läks ka see tuli paar korda põlema ja viga oli selles, et õlitaseme anduri pistik ei saanud hästi ühendust(andur asub karteri põhjast veidike üleval pool külje peal). Starteri kohta ei oska suurt midagi pajatada, võibolla vaadata üle see paks juhe, mis starterist aku peale läheb, või on siis tõmberelee läbi!

Postitatud: 17.07.2007 08:29 38
Postitas elm
Esimesena tuleb kohe pähe muidugi peetis aku...

Postitatud: 17.07.2007 09:35 51
Postitas AARE540
Soovitaks samuti aku üle vaadata- lükates läheb ta küll, nii palju voolu akus ikka on, et lükates käima läheks... Samas, tühja aku puhul starter tõesti plõksib ainult ja vbl pool pööret võib isegi vedada... Õlituli hakkab põlema nagunii :)

Postitatud: 17.07.2007 10:17 40
Postitas V2ike_Suur
AARE530 kirjutas:Soovitaks samuti aku üle vaadata- lükates läheb ta küll, nii palju voolu akus ikka on, et lükates käima läheks... Samas, tühja aku puhul starter tõesti plõksib ainult ja vbl pool pööret võib isegi vedada... Õlituli hakkab põlema nagunii :)
Kas õlituli läheb tühja aku tõttu põlema? Sest õlitase peaks normis olema.

Eks ma proovin teise akuga õhtul.

Aga tänud vastajatele!

Postitatud: 17.07.2007 10:30 27
Postitas AARE540
Õlituli ei lähe põlema mitte tühja aku tõttu, vaid seetõttu, et mootor käib käivitamisel ringi, aga õlisurve puudub :)

Postitatud: 17.07.2007 10:43 40
Postitas V2ike_Suur
AARE530 kirjutas:Õlituli ei lähe põlema mitte tühja aku tõttu, vaid seetõttu, et mootor käib käivitamisel ringi, aga õlisurve puudub :)
Ma mõtlesin laes asuvat õlituld, ehk õlitaseme tuld. Ja praegu lülitub see koos süütega, hoolimata sellest, kas mootor käib ringi või mitte. Kas suuremat sorti pingelangus võib põhjustada selle tule "hulluks" minemise?

Ma olen suhteliselt kindel, et starteri mittelülitumine ja see õlituli on omavahel miskitpidi seotud.

Postitatud: 17.07.2007 10:52 09
Postitas raimo_r
andur võib "kalada", st läbi olla. mul oli ja koguaeg põles, ära ka ei viitsinud vahetada :p

Postitatud: 17.07.2007 13:54 59
Postitas V2ike_Suur
raimo_r kirjutas:andur võib "kalada", st läbi olla. mul oli ja koguaeg põles, ära ka ei viitsinud vahetada :p
Tekib küsimus miks ta just praegu "kalama" hakkas siis. Hämmastama paneb see, et kumbagi viga (ega isegi midagi sarnast) polnud varem juhtunud. Õlitaset kontrollisin ja korrigeerisin eelmisel nädalal (lihtsalt rutiinne kontroll), aku ega starteriga pole mitte kordagi ühtegi jama olnud selle aja jooksul, mis auto minu oma on olnud (järgmine nädal saab aasta).

Kas liiga madal pinge võib anduris veateate põhjustada? Või äkki hoopis andurile surmahoobi anda?


**** selline tunne juba, et äkki hoopis katkine porikumm, mille küljest rebisin, põhjustabki kogu jama :)

Postitatud: 17.07.2007 19:23 49
Postitas V2ike_Suur
Proovitud teise akuga, muutust mitte mingit. Märkasin veel, et kui üritada starterit anda, kustuvad armatuuris kõik tuled peale piduriklotsi oma, mis hakkab hõõguma (tavaliselt ei põle üldse).
Proovitud õliandurit massi lasta, muutust mitte mingit. Õlitase endiselt kenasti normis varda järgi. Starter endiselt ainult klõpsub (esimesel proovimisel oma akuga võttis ca pooleks sekundiks starteri taha ka).

Täitsa nõutu olen nüüd.

Postitatud: 17.07.2007 20:31 40
Postitas erik
Vaata massi juhe üle mis kinnitub mootori külge, kusagil oli mingi laiem kaabel, vb on ära murdunud.

Postitatud: 18.07.2007 16:35 15
Postitas V2ike_Suur
erik kirjutas:Vaata massi juhe üle mis kinnitub mootori külge, kusagil oli mingi laiem kaabel, vb on ära murdunud.
Otsisin, ei leidnud. Oskab ehk keegi öelda, kus see e30-l olla võiks. Akuklemmilt läheb juhe kere külge (amordikausile) ja sealt läheb üks juhe edasi suurde kimpu, mis läheb läbi tulemüüri.

Kui võtta nn Krokodill ja ühendada selle abil miinusklemm ja mootoriblokk, siis peaks saama seda viga testida, on mul õigus?

Postitatud: 18.07.2007 20:22 51
Postitas V2ike_Suur
"Roosa sõber" millegipärast postitust muuta ei lase, niiet teen uue.
Proovisin krokodillidega, akult mass otse mootorisse ja... kui võtme esimesse asendisse keerasin, tuli masendus peale: õlituli ei mõelnudki mittesüttida. Aga starterit andes tulid juba rõõmsamad toonid: Veits vaevaliselt, aga käima ta läks. Lasin veits tiksuda, andsin kergelt pöördeid, käis nagu muiste. Proovisin veel, töötas, kuidi õlituli säras edasi.
Krokodilli eemaldamine taastas endised sümptomid, starter ei teinud piuksugi.

Seega - arvatav kala leitud, otsida tuleb katkist massijuhet.

Tänud Erikule vihje eest!

Postitatud: 18.07.2007 22:21 39
Postitas ruts
Kas kahesel karteri küljest ei lähe eraldi massijuhet poolraami külge ? Minu 2,5-sel on juhet näha , juhipoolt mootorivahele piiludes leiab selle üles.

Postitatud: 18.07.2007 22:34 59
Postitas V2ike_Suur
ruts kirjutas:Kas kahesel karteri küljest ei lähe eraldi massijuhet poolraami külge ? Minu 2,5-sel on juhet näha , juhipoolt mootorivahele piiludes leiab selle üles.


Kas sul oli roolivõimendiga isend?
Minu omal on seal kohas roolivõimendi, vb seetõttu ei näinudki seda juhet. Roolivõimendi natuke lekib ka, seetõttu on seal jube õline praegu. Eks ma katsun täpsemalt otsida siis.

Postitatud: 19.07.2007 21:53 37
Postitas Veiko K
Õlitasemetuli kustub kui akult korraks juhe maha võtta. Eeldusel, et õli on lisatud.

Postitatud: 20.07.2007 18:31 16
Postitas V2ike_Suur
Veiko K kirjutas:Õlitasemetuli kustub kui akult korraks juhe maha võtta. Eeldusel, et õli on lisatud.
Õli lisanud ei ole, sest õlitase on normis. Aga õlituli jäi põlema ka peale massijuhtme vahetamist (vana oligi katki), ja seejärel akuklemmi eemaldamist ja tagasipanekut.
On kellelgi veel nõuandeid, kuidas sellest vabaneda?

Ja tänud kõigile vastajatele, vähemalt sain auto sõitma.

Postitatud: 20.07.2007 19:41 20
Postitas elm
raimo_r kirjutas:andur võib "kalada", st läbi olla...

Postitatud: 21.07.2007 18:44 06
Postitas hotwing
elm kirjutas:andur võib "kalada", st läbi olla...
See on kõige tõenäolisem. Mul oli 318i-ga nii, et jamasid õlirõhu tuli ning temperatuuri seier. Lõpuks panin mõlemad andurid uued - aga selgus, et temperatuuri viga oli hoopis spidoploki elektroonikaplaadis (üks juhe oli läbi)

Postitatud: 21.07.2007 19:18 05
Postitas lynx
Kui õlitase on normis, aga tuli ikka põleb laes, siis kõige loogilisem tegu oleks andurist tuleva juhtme pistik roolivõimu õlist ära puhastada, kuna sul pidi ju seal jube õline olema. Või siis on andur rikkis/sodi täis lihtsalt.

Postitatud: 22.07.2007 20:15 31
Postitas V2ike_Suur
lynx kirjutas:Kui õlitase on normis, aga tuli ikka põleb laes, siis kõige loogilisem tegu oleks andurist tuleva juhtme pistik roolivõimu õlist ära puhastada, kuna sul pidi ju seal jube õline olema. Või siis on andur rikkis/sodi täis lihtsalt.
Andur asub ju mootori paremal küljel, seal pole õli. Või on see seal mingi muu andur? Anduri riket ma eriti ei usu, sest enne ta ju töötas, vähetõenäoline et ta nüüd lambist koos selle massijuhtmega katki läks.

Postitatud: 23.07.2007 00:37 09
Postitas Krst
Paremal küljel asub ju õliRÕHU andur mitte tasemeandur, see on ikka vasakul pool.

Postitatud: 23.07.2007 10:03 46
Postitas Allan_A
Laes peaks hakkama õlituli põlema, kui on alles pool normi.

Postitatud: 23.07.2007 10:15 53
Postitas V2ike_Suur
Tõutäkk kirjutas:Laes peaks hakkama õlituli põlema, kui on alles pool normi.
Korra lasin kogemata taseme nii madalaks, et varras vaevu ulatus õlini. Siis igatahes lamp ei süttinud.

Täna läheb masin nagunii tõstukile, et lõpuks roolivõimu leke ära kaotada. Eks siis lasen seda andurit ka otsida, ehk saab selle mure ka kaelast ära.

Postitatud: 24.07.2007 21:52 44
Postitas V2ike_Suur
Probleem lahenes iseenesest. Täna hommikul veel süttis, peale tööd koju sõites enam mitte. Proovisin ca 4-5 korda süüdet sisse ja välja klõpsutada, ikka ei süttinud.

Tänud kõigile vastanutele abi eest!