1. leht 1-st

Kui kiirelt peaks soojenema 3,0d mootor?

Postitatud: 08.05.2007 09:54 54
Postitas Jarlo
Olen tähele pannud oma 330d, et mootor soojeneb aeglaselt. Hommikul tööle sõites linnas ummikutes (välistemperatuur ca 5 kraadi) tõuseb temperatuurinäidik täitsa püstisesse asendisse alles ca 20 minutiga. Kas selline soojenemiskiirus on diislil normaalne? 1,8is soojenes ca 10 minutiga...

Postitatud: 08.05.2007 10:09 55
Postitas Mulk
mul eelmise 530d oli sama probleem, liiga aeglaselt tousis, kylmema ilmaga jäigi veerandi peale, viga oli yhes väiksemas termostaadis.UM vahetas ära ei mäleta aga hind oli ehk 400-500 piires.Lugejate auto teemas vist käsitlesin ka asja siis.Praegune 330d soojenes küll kiirelt , mingi 100 km olen proovind soita.

Postitatud: 08.05.2007 11:49 00
Postitas Põrna Märt
halvimal juhul on sul probleem mootori lisasoojendis ehk webastos, minu 530d-l sama asi.

Postitatud: 08.05.2007 12:04 35
Postitas Tarmo
Minu 530d läheb ka väga kiiresti soojaks.

Hommikul tavaliselt mingi 10 mindiga temp seier keskel.

Postitatud: 08.05.2007 19:29 39
Postitas Jarlo
Põrna Märt kirjutas:halvimal juhul on sul probleem mootori lisasoojendis ehk webastos, minu 530d-l sama asi.
webastot minu autol peal pole. Pigem tundub, et viga võib olla termostaadis...
Ostueelsel ülevaatusel UM-is mainiti midagi ka sellisest asjast nagu kaasasoojendi (oli vist selline agregaat), et see olevat õhtal. Aga kas sellel on pistmist midagi mootori töötemperatuuriga, seda ei tea...

Postitatud: 09.05.2007 10:38 27
Postitas Põrna Märt
Jarlo kirjutas:
Põrna Märt kirjutas:halvimal juhul on sul probleem mootori lisasoojendis ehk webastos, minu 530d-l sama asi.
webastot minu autol peal pole. Pigem tundub, et viga võib olla termostaadis...
Ostueelsel ülevaatusel UM-is mainiti midagi ka sellisest asjast nagu kaasasoojendi (oli vist selline agregaat), et see olevat õhtal. Aga kas sellel on pistmist midagi mootori töötemperatuuriga, seda ei tea...
See kaasasoojendi ei ole midagi muud kui webasto. Tehes veidi ümberprogemist ja lisades mõned jubinad saab sellest 100% eelsoojendi. Kui ta Sul aga ei tööta juba nn kaasasoojendina, siis selles probleem ongi ja oma kogemustest ütlen, et kõige odavam on UM-s ca 15k letti lüüa ja uus osta, sest minul on remondi alla juba 12 k läinud, aga ikka ei tööta. Probleem selles, et BMW kasutab Webasos mingit oma automaatikat, mis suhtleb "ajuga" ja seda Webasto vennad (tulemuslikult) remontida ei suuda.

Kena päeva.

Postitatud: 09.05.2007 10:59 25
Postitas priitv8
2000 aasta autol võib Webasto lisasoojendi asemel juba elektriline olla.
BMW loobus Webasto kasutamisest mingil ajal aga kui seda aega täpselt teada tahate, siis enne õhtut ei saa järele vaadata, kahjuks.

Postitatud: 09.05.2007 12:08 08
Postitas Jarlo
Tänud vastanutele!
priitv8, kui saad, siis oleks hea teada saada küll, mis aastani neid paigaldati.
www.realoem.com järgi ma küll aru ei saanud, et kõikidele e46 330d oleks see webasto tehase poolt peale pandud. Näitab küll elektrilist abisoojendit http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=65
ja webastot näitab nö lisaseadmena http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=95 Aga e39 näitab küll kütusel töötavat lisasoojendit.

Kas see elektriline lisasoojendus on plokis oleva vedeliku soojendamiseks mõeldud või soojendusradikasse minevale lõdvikule kusagile vahele torgatud?
Kuidas teha kiirelt kindlaks kapotti üles tõstes, kas on paigaldatud tehase webasto?

Postitatud: 09.05.2007 14:31 03
Postitas priitv8
Jarlo kirjutas:Kas see elektriline lisasoojendus on plokis oleva vedeliku soojendamiseks mõeldud või soojendusradikasse minevale lõdvikule kusagile vahele torgatud?
Kuna diisel on termodünaamiliselt kõrgema kasuteguriga, jääb ümbritseva keskkonna kütmiseks energiat vajaka ja salongi ei saa soojaks. Selleks on salongiradika ette lülitatud lisasoojendi.
Jarlo kirjutas:Kuidas teha kiirelt kindlaks kapotti üles tõstes, kas on paigaldatud tehase webasto?
Kõrvalistuja pool tuleseina ees peaks see kast silmaga näha olema.
Pilt
PS Niipalju, kui ma praegu suutsin välja lugeda, siis Webastot pandi peale vaid 4sil. diislile. Väidetavalt oli sel hetkel 6sil. mudelitele kulu- ja ruumikasutuse kaalutlustel alternatiivne lahendus alles väljatöötamisel (1997).

Postitatud: 09.05.2007 16:22 42
Postitas Jarlo
Selge, õhtul viskan kapoti alla pilgu peale ja vaatan, kas see ahi paistab kusagilt.
Aga kuna salongi kehva soojenemise probleemi pole otseselt täheldanud ja üldse see mootori soojenemise küsimus kerkis üles mootori temperatuurist lähtuvalt, siis ei saa tõenäoliselt välistada ka termostaadi saba andmist.
Praegu juba raske hinnata ka salongi kütmise kiirust, kuna väljas on juba korralikud soojakraadid... siis ise probleemi raske tuvastada ja tuleb mingi hetk UM-i siirduda või kugu teema pool aastat edasi lükata.

Postitatud: 10.05.2007 18:43 14
Postitas Muhv
X5 3,0d 2005a kapoti all istub kenasti Webasto seade ning plõksib töötada ka praeguse sooja ilmaga.

Postitatud: 11.05.2007 08:27 17
Postitas Jarlo
Oma e46-l ma webosto ahju küll ei täheldanud, seega mõnes mõttes kergendas murekoormat (webasto remont peaks olema igati kallim kui mingi elektrilise soojenduse, termostaadi vms vahetus).

Postitatud: 13.05.2007 22:11 55
Postitas raimo_r
huvitav, webasto on peal mida kinnitavad ka vastavad sildid aga seda priitv8 näidatud kolakat ma küll kõrvalistuja tuleseina juurest ei leidnud :roll:
Seal salongifiltri ja mootori vahel selle jaoks eriti ruumi ka nagu polnud. või on miski muu variant mul? auto on 02/00

Postitatud: 13.05.2007 22:48 17
Postitas Mulk
e39 ahi peidus juhipoolses rattakoopas, logari taga