1. leht 1-st

E36 318is sidurketta vahetus

Postitatud: 17.03.2007 20:54 19
Postitas thend
Paistab siis et tuleb ika kettavahetus ette võtta.Sirvisin ka foorumis ringi kuid ei leidnud ika vastust. Oskab keegi rääkida et kui raske seda teha on ja mis kust lahi lasta tuleb?ise arvan et vahetan ära ainult ketta ja laagri (kompl 900.- :) ).et siis kõik asjalikud nõuanded teretulnud. masinaks ika siis 318is 92.

Postitatud: 17.03.2007 23:01 11
Postitas hollow
kardaan lahti
käigukast mootorikyljest lahti
käimar mootorist eemale
sidurikorvi poldid lahti
vana ketas välja uus asemele
sidurikorvi poldid tagasi
vana survelaager jehhat
uus asemele
kast mootorikylge tagas
kardaan kasti kylge tagasi

kogu tööjuures on 1 suur aga
sa pead saama siduri ketta nii täpselt keskele, et saaksid kasti otsa tagasi lykata... muidu saad korralikut ajusid... jebida.

seda kas on vaja ka sidurikorv vahetada tuleb vaadata siis kui vana korv on maas... oleneb kui kaua sa ibiseva siduriga oled sõitnud ja kas korv on kuuma saanud

Postitatud: 17.03.2007 23:15 26
Postitas thend
vot ei tea.asi selles et endal on ta mingi 6 kuud olnud vast ja neid omanikke on ika olnud ei olegi siiamaani arusaanud miks nii palju ja mis tal siis niiväga viga on?aga kahtlen et keegi neist vahetas, kui siis keegi saksas.selest on G Power tuuningu firma mingil ajal üle käinud kuid mulle on ainult tavaline jäänu.nii et eks jah vaatab seda korvi. kuid kaua see aega võib võtta?üttleme ni et sidikäpp ei ole :)

Postitatud: 17.03.2007 23:31 39
Postitas hollow
ideaal tingimustes mingi 2-3 tunni töö äkki kui esimest korda teed... kuna kindlasti ei ole sul ideaal tingimusi, siis arvesta päevake

Postitatud: 17.03.2007 23:53 42
Postitas thend
mis on ideaal tingimused?võtmed on olemas, kanal ka. mõistust ka peaks vüikese anumaga olema.mis veel? :)

Postitatud: 18.03.2007 01:13 28
Postitas hollow
igasugu vajaminevad tõstukid, võtmed, pikendused... koheselt tulevad head ideed kui miski ei lähe nii nagu ta peaks minema jne... kunagi ei tea kui kõvasti mõni polt kinni on või eelmine inimene kes asja kokku keeras ega ta juhuslikult poldipead ülaraks ei keeranud... mul läks mootori maha võtmisega 3 päeva kuna polt mida lahti ei saanud asus sellise kohapeal, et sinna ei saanud relakaga ka ligi ja siis oli pikk tööpäev vahel ja nädalavahetus ja siis sain minna ja korraliku lehtvõtme tuua millega pääses sinna vahele ja sai ka keerata... kunagi ei tea mis yllatused ees on

samas kui sa selle lahti võtad juba... siis kontrolli yle väntvõlli simmer ja vajadusel vaheta välja... hiljem selle pisikese 200 kroonise simmeri pärast sama asi ette võtta... siis sa kirud küll bmw maapõhja.

sellega olenevalt kuidas sa oskad/oled harjunud seda tegema läheb sul võibolla vaja uut tihendit... samas saab asja ka ilma et läheks vaja seda tihendit.... yhesõnaga seal on palj igasuhu detaile mis lahtivõtmise käigus võivad enam hiljem mitte kokku minna... või lihtsalt ei pruugigi lahti tulla... samas ei tahaks midagi nagu ära ka lõhkuda... sest siis on kindlasti nädalavahetus ja sa ei saa kuskilt asendus jubinat... aga lahti saab selle mingi jubina võibolla just ainult ära lõhkumise teel.

yhesõnaga... valmistu halvimaks... siis hiljem võid üllatudagi, et ei ole see asi üldse nii hull.

Postitatud: 18.03.2007 07:56 56
Postitas truumu
Ilma ketta tsentreerimisvõllita Sa seda kokku ei pane
Silma järgi ketast TÄPSELT paika ei saa ja siis kast otsa ei lähe

Postitatud: 18.03.2007 08:01 42
Postitas toom
Siinkohal võib isegi Truumule vastu vaielda, on ka võimalik ilma tsentreerimisvõllita sidurit paika panna, niisama silma järgi. Lahtivõtmisel võib ette tulla üllatus, nimelt starter on suht tuugalt tifti otsas juhul, kui keegi varem pole seal ratsi teinud ja tifti eemaldanud või ava suuremaks teinud.

Postitatud: 18.03.2007 08:22 31
Postitas truumu
Võib ju vedada,aga arvestades seda, et inimene vahetab elus esimest korda sidurit, siis kahtlen...

Hollow jättis mainimata ka selle, et vaja läheb E-padrunvõtmeid(tagurpidi Torx)
Igas garaažis neid ei ole

Postitatud: 18.03.2007 10:25 53
Postitas Jarlo
Kui oled DIY mees, siis lase aga käia. Puust ja punaseks on see töö tehtud siin http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... eplace.htm
Võib öelda nii, et esimest korda ise tehes see töö kindlasti lihtne pole ja paari tunniga vaevalt et hakkama saad. Pigem soovitaks kellegagi koos teha, kes asjaga natukenegi kursis. Ja kasti maha saamine on paras peavalu, kui igasugu sorti pikendusi just käepärast pole.
Kui juba sidurit vahtad, siis vaheta ka vända tagumine simmer ja kasti simmerid.... sest hiljem simmerite vahetuseks uuesti kogu muusikat lahti võtta pole üldse tore.

Postitatud: 18.03.2007 11:10 26
Postitas thend
truumu kirjutas:Võib ju vedada,aga arvestades seda, et inimene vahetab elus esimest korda sidurit, siis kahtlen...

Hollow jättis mainimata ka selle, et vaja läheb E-padrunvõtmeid(tagurpidi Torx)
Igas garaažis neid ei ole
üttleme nii et need võtmed said koos masinaga juba ostetud. sain juba ru et neid on seal vaja ja sai ka ostetud.aga jah eks ma vaata äki lasen kelegi ära teha.aga igaljuhul tänud komentaaride eest.

Postitatud: 18.03.2007 23:39 59
Postitas thend
siduri asjast siis veel niipalju, et tirisin käsipiduri peale ja hakkasin kohapealt minema minema ja vedas küll. No ei ta mis siis viga on.äki rehv liigahea haakuvusega :) ta nagu karjub küll suht koht palju kui kiirendama hakata kuid edasi "eriti" ei lähe.

Postitatud: 19.03.2007 00:41 04
Postitas hollow
sellest kas sidur libiseb või mitte saad kõige paremini aru kui sõidad nii aeglaselt kui saad 5 käiguga... ja hakkad kiirendama... kui mingi hetk hakkab auto pöördeid tõstma kiiremini kui kiirus tõuseb, siis sidur libiseb...

kui ta on piisavalt kaua libisnud, siis hakkab se libisemine liikuma ka madalamatele käikudele... see, et ta sul edasi ei liigu... väike vihje... vaata kapotialla.... mida sa seal ei näe??? mootorit!!! see 1,8 ongi võrr... palju kisa vähe villa

Postitatud: 19.03.2007 10:50 44
Postitas thend
no mul oli kunagi colt 51 kw ja no isegi sellega sai kummikest liigutatud.ja ei ole see 2.5 141 ka nii üüratult palju võrrist maas kui keegi seda 3.0 või 4.0 iga võrdlema hakkab. nii et oleneb millise mootoriga võrrelda.

Postitatud: 19.03.2007 11:01 08
Postitas hollow
ma toon sulle võrdluse... siis kui mul oli peal eelmine mootor millel olid silindri surved 3bar'i mis on 4 korda vähem kui tehas ette näeb miinimumina... siis oli mu auto 1,8'ga fooritagant kiirendades võrdne

EDIT: erinevaid automarke ei saa võrrelda... näiteks naise 1,3 civic liigub sama reipalt edasi kui 85kw audi 80 või 1,6 75 kw bmw 316

Postitatud: 19.03.2007 11:18 50
Postitas thend
no endal ma mõõtsin 45. surveastmeks. ja mootor 318is.nii et peaks suhtkoht tihe olema.

Postitatud: 19.03.2007 11:23 44
Postitas sunni
thend kirjutas:no endal ma mõõtsin 45. surveastmeks. ja mootor 318is.nii et peaks suhtkoht tihe olema.
:D siis ta on sul eriline kompressor ju :D

Postitatud: 19.03.2007 11:27 44
Postitas thend
et mis? :roll:

Postitatud: 19.03.2007 11:34 53
Postitas thend

Postitatud: 19.03.2007 11:34 53
Postitas hollow
see 45 oli mis ühikutes mõõdetud??? 45 bari ta kindlasti ei olnud

Postitatud: 19.03.2007 12:29 40
Postitas thend
andke väga andeks :D 14.5 ol ika.. ei tea isegi kust selle 45 võtsin :D

Postitatud: 10.04.2008 18:18 00
Postitas amd power
thend kirjutas:andke väga andeks :D 14.5 ol ika.. ei tea isegi kust selle 45 võtsin :D
kas 14,5 on 1,8 is puhul hea tulemus? või millist peetakse heaks surve astmeks?

Postitatud: 10.04.2008 18:29 17
Postitas thend
see peaks olema ikka hea tulemus.

Postitatud: 14.04.2008 10:50 57
Postitas Kalev
See tsentreerimise abinõu on selline lihtne jublakas ma treisin selle saare puust omale. Praegugi veel alles, käib mööda küla ja aitab vaeseid sidurivahetajaid :D

Postitatud: 22.04.2008 19:24 48
Postitas guits000
kas keegi oskab öelda kust pidi nendele ülemistele kasti poltidele lähenema peab? Alt ju suht võimatu ja pealt ..... :S starteri alumise sain lahti aga ülemine ja kohe selle kõrvalt polt tekitasid raskusi... äkki keegi oskab mõne näpunäite jagada?

Postitatud: 22.04.2008 22:40 28
Postitas amd power
ronid auto alla ja pika pikendus vardaga keerad :cool: