K: E36 rööbe laiemaks...

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kris325
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 15.04.2006 00:33 35
Asukoht: Viljandimaa

K: E36 rööbe laiemaks...

Postitus Postitas Kris325 »

Mis hinnaga ja kust saaks osta velgedele flantse? Kas kellelgi on kogemusi, kuidas mõjub veermikule, juhitavusele, laagritele jne? Kui palju võib velgi väljapoole tuua, et offset väga paigast ära ei läheks ja rattad vastu koopaid käima ei hakkaks? (Autoks on -91a. 325 sedaan, tavalise veermikuga, orig. 15´´ valuveljed.) :?:
Viimati muutis Kris325, 03.03.2007 11:13 01, muudetud 1 kord kokku.
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

kui flantsid vahele, siis adjöö laagrid. uuri parem www.hot.ee/spidomeeter seal lihtsalt ära seletatud
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
J1anno
Huviline
Postitusi: 160
Liitunud: 08.09.2006 11:40 56
Peamine sõiduk: e61
Telefon: 56203430
Asukoht: Tartu

Re: K: E36 rööbe laiemaks...

Postitus Postitas J1anno »

võimalik ka 5 seeria veljed panna, mis toovad rattad väljapoole.
Kuid selliselt käitudes tuleb autole tiba ägedamad vedrud panema, sest muidu hakkab täisautoga koobast hõõruma august läbi sõites.
Üksi sõites ei ole probleem.

Endal ei ole veermikul mingit negatiivset mõju täheldanud.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

hanzvonkazak kirjutas:kui flantsid vahele, siis adjöö laagrid. uuri parem www.hot.ee/spidomeeter seal lihtsalt ära seletatud
see ikka oleneb kui palju seda rööbet laiemaks ajada...
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Milleks veermiku lõhkuda?
Offset 35-45 on normaalne. Ära alla 35 omale küll vaata velge.
Igal juhul hakkab ta koopa serva käima.
Kris325
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 15.04.2006 00:33 35
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kris325 »

Minu praegused 15`` orig. veljed küll rattakoopast väga kaugel.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Mul olid E36 sedaanil E34 offsetiga veljed all. Kena nägi välja ja rattalaagreid ei söönud, üleloomulikku kiskumist ka ei esinenud.

Aga alguses käis rehv koopasse - tagumiste rattakoobaste ääred oli vaja valtsida, taha sai pandud jäigemad vedrud + koni reguleeritavad amordid. Siis sai olukorra enam-vähem korda.

Siin on näha ka mingeid pilte kuidas need veljed auto alla sobisid:
Pilt
Pilt
Pilt

* kui keegi on huvitatud siis antud veljed koos väga heas korras 205/50R16 rehvidega on müügis - võib teha oma pakkumise.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

Silwer... ei olnud reguleeritavad konid.... konid küll aga reguleerimisvõimalust mina ei leidnud ;) aga mingil hämaral põhjusel on need vedrud ja rehvid minu auto all ikka nii madalad nagu eelmised vedrud... aru ma ei saa ja ära ma ei mõista miks... sinu autol on ilusti tiiva äär yle rehvi ylemise serva... minul on rehvi serv tiiva ääretaga peidus. st. nendest piltidest vaadates jääb mulje, et umbes 3-5cm madalam on minu masin praegu

EDIT: silwer räägi velgede hinnast... ja kas on mingid rehvid ka peal? mis rehvid? mustrit?
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

kollased konid on regullitavad, ainult väliselt vaadates jääb enamikule selle teostamisviis arusaamatuks
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

räägi lähemalt... pole ise kunagi varem koni amortidega kokkupuudet omanud
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

hollow kirjutas:räägi lähemalt... pole ise kunagi varem koni amortidega kokkupuudet omanud
Adjustment Procedure 76, 80, 82, 86, 87, 88, 90, 8040, 8240 Series
http://www.koni-na.com/adjustment.cfm

----------------------

Rattad: Veljed olid ostetud 6500 eegu eest, rehvid peal on Sava Intensa 205/50R16, ostetud 6128 eek, ehk siis kokku: 12628 eek.
Kuna velg ei ole enam päris uus ja rehv on ka sõitnud u. 5000km siis teeks komplekti hinnaks: 6000 eek.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

ok tänks... aga ikkagi... miks nad minu auto all nii madalad on??? teen kohe suitsupausi ajal pildi ka... need kes asjaga kursis pole, siis ärge öelge, et mul rohkem kulunud... minu auto all ongi need samad vedrud ja amordid mis olid ennem selle auto all mille pildid silwer üles pani... ise olen sõitnud nendega tiba yle 1000km'i nii et selle ajaga nad ka ära kuluda ei jõudnud
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Ei oska kommenteerida. Samas need pildid on tehtud ka natuke kalde peal, ehk siis sealt võib ka mingi cm erinevust olla. Kas amordi ülemised padjad panid ka selle auto pealt?

Mis mõõdus rattad + rehvid sul all on? Kui on sellest mõõdust kõrgem siis võib ka jätta petliku mulje et auto on madalam kuna rehvi ja tiiva ülemise serva vahel on väiksem vahe.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

pildid siis praegusest seisust:

Esimene ots: standard vedru + standard amort
Pilt
Tagumine ots vasak pool:
Pilt
Pilt
Tagumine ots parem pool:
Pilt
Pilt

rehvid on 195/65/R15
tagumised amordid sai jah koos patjadega vahetatud
ja vedrud samuti koos patjadega, sest minu omal need padjad mis vedrul yleval ja all on need olid 2mm paksused sul olid vähe paksemad

Üks faktor on veel see, et mul pagassis on supparikast+võim+gaasi baloon (pole jõudnud teda välja tõsta)+ autos kokku ~130kg pigimatti
aga ikkagi kuidagi liiga madal
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

hollow kirjutas:Üks faktor on veel see, et mul pagassis on supparikast+võim+gaasi baloon (pole jõudnud teda välja tõsta)+ autos kokku ~130kg pigimatti
aga ikkagi kuidagi liiga madal
No aga mida sa siis imestad? Lisaks veel see et sinu rehv on 3,5 cm kõrgem kui 205/50R16 - see jätab ka tunde et ratta ja tiivaääre vahel ruumi ei ole.

Ja ega ees ja taga ei peagi olema ratta ja tiiva ääre vahe sama - taga ju rattakoobas palju madalam.

Asja muudaks vast ilusamaks kui sa esimesed vedrud paneksid ka selle minu vana auto pealt - saaks esiosa ka tiba madalamaks ja auto näeks loomulikum välja.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kus on mõni kalkulaator mis näitab ära rehvi diameetri ja/või ymbermõõdu... 195/65/R15 on siis tõesti nii palju suurem kui 205/50/R16 ???

Esivedrud läksid kahjuks koos terve esisillaga minema... sellel hetkel veel ei teadnud, et ta nii madalaks mul tagaosa jätab... peaks äkki lihtsalt yhe keeru maha lõikama nendelt esi vedrudelt??? jäigemaks küll ei taha autot teha. Mäletad sa öelda mis vedrud sul ees olid?


EDIT: kurask on jah need 15 papud suurema diameetriga :oops:
EDIT2: 225/55 rehviga peaks see natuke paranema aga mitte väga palju
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Ees olid tal minu mälu järgi M-Tech vedrud.
Ära oma vedrusid lõikama küll hakka - siis on ta liiga pehme, madal ja hakkab läbi taguma.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kris325
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 15.04.2006 00:33 35
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kris325 »

Tuleks teema juurde tagasi, ootan veel erinevaid arvamusi inimestelt, kellel on kogemusi flanside kasutamisega.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Mina rööpe laiendamiseks küll flantse ei kasutaks, neid võiks minu loogika järgi kasutada vaid ET parandamiseks- lihtsalt rööpe laiendamisel hakkavad need mõjuma nii puksidele kui ka rattalaagritele. Ise soovitaks hoopis rööpe laiendamiseks kasutada laiemaid velg koos laiemate rehvidega- ma ei kujuta hästi ette ka a la 15'' 195se laiusega ''püksirihmasid'', mis küljelt vaadates annavad isegi mingi efekti, aga tagant vaadates on nagu mingi vanker...
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Kris325 kirjutas:Tuleks teema juurde tagasi, ootan veel erinevaid arvamusi inimestelt, kellel on kogemusi flanside kasutamisega.
Kirjutasin sulle ju. Vahet pole kas rööbe on laiemaks tehtud flantsi või siis lihtsalt teise ET veljega.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Vasta